X

Stateczność, Udźwigi zredukowane, wózki widłowe

21 Oct 2010 17:23 MAmarioelektro
  • #1 21 Oct 2010 17:23
    marioelektro
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam,
    Czy ktoś z szanownych kolegów, tudzież koleżanek orientuje się dlaczego większość producentów wózków widłowych redukuje nominalny udźwig na dużych wysokościach podnoszenia??? Chodzi mi głównie o wózki z masztami triplex, bądź wózki wysokiego składowania.
    Nie do końca rozumiem z czego wynika konieczność redukowania udźwigu na dużej wysokości podnoszenia? Jedyne co mi przychodzi na myśl to to, że udźwig zostaje zredukowany na skutek występujących (podczas poruszania się) obciążeń dynamicznych, jakie występują np. przy podjeżdżaniu wózkiem do regału z podniesionymi widłami i ładunkiem na nich… Ktoś ma inne sugestie??
  • #2 21 Oct 2010 18:23
    Foxtrott
    Warunkowo odblokowany
    Helpful post? (0)
    po części sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie , chodzi o bezpieczeństwo - ładunek nie będzie się tak kołysał i nie spowoduje wywrócenia całego wózka
    filmik instruktażowy
    http://www.smog.pl/wideo/33895/demolka_w_lodzkim_magazynie/
  • #3 22 Oct 2010 15:49
    marioelektro
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    na swój sposób (jak to udowodnił filmem Foxtrott) jest to oczywiste, ale mimo to ciekawi mnie w jaki sposób w takim razie są liczone udźwigi dla dużych wysokości podnoszenia???

    Jakieś współczynniki bezpieczeństwa trzeba przyjąć, tylko jak to w obliczeniach uwzględnić???

    Ponadto pod uwagę trzeba wziąść nie tylko stateczność czołową ale również boczną. Jungheinrich w wózkach ETV określa udźwigi nawet dla ładunku położonego na widłach przy skrajnie wychylonym przesuwie bocznym.
    Jak to ugryźć obliczeniowo?
  • #4 05 Mar 2011 17:48
    qupa
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    marioelektro wrote:
    Jungheinrich w wózkach ETV określa udźwigi nawet dla ładunku położonego na widłach przy skrajnie wychylonym przesuwie bocznym.
    Jak to ugryźć obliczeniowo?


    Trochę przesadziłeś ;) Redukcja udźwigu w wózkach ETV występuje tylko dla dwóch czynników; wysokość podnoszenia i odległość środka ciężkości ładunku od początku wideł.
Similar topics to stateczność, Udźwigi zredukowane, wózki widłowe
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products