Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search | Register | Log in



Stateczność, Udźwigi zredukowane, wózki widłowe


  Main Page -> Forum Index -> Generally ->Stateczność, Udźwigi zredukowane, wózki widłowe Post new topic  Reply to topic 
Author
Hide the left column
Show left column Message
marioelektro
Level 8
Location: Nantes
Joined: 28 Jul 2007
Posts: 22
Post rating: 2
marioelektro
Level 8
Post#1 21 Oct 2010 17:23  Topic author   

Stateczność, Udźwigi zredukowane, wózki widłowe


Witam,
Czy ktoś z szanownych kolegów, tudzież koleżanek orientuje się dlaczego większość producentów wózków widłowych redukuje nominalny udźwig na dużych wysokościach podnoszenia??? Chodzi mi głównie o wózki z masztami triplex, bądź wózki wysokiego składowania.
Nie do końca rozumiem z czego wynika konieczność redukowania udźwigu na dużej wysokości podnoszenia? Jedyne co mi przychodzi na myśl to to, że udźwig zostaje zredukowany na skutek występujących (podczas poruszania się) obciążeń dynamicznych, jakie występują np. przy podjeżdżaniu wózkiem do regału z podniesionymi widłami i ładunkiem na nich… Ktoś ma inne sugestie??

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
Foxtrott
Warunkowo odblokowany
Location: CentralnaPolska
Joined: 03 Sep 2008
Posts: 1454
Helped: 172
Post rating: 57
Foxtrott
Warunkowo odblokowany
Post#2 21 Oct 2010 18:23    

Re: Udźwigi zredukowane, wózki widłowe


po części sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie , chodzi o bezpieczeństwo - ładunek nie będzie się tak kołysał i nie spowoduje wywrócenia całego wózka
filmik instruktażowy
http://www.smog.pl/wideo/33895/demolka w lodzkim magazynie/

Helpful post? + 0
Selling:
29.06.2016 Mitsubishi FXon-40MT-DSS
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
marioelektro
Level 8
Location: Nantes
Joined: 28 Jul 2007
Posts: 22
Post rating: 2
marioelektro
Level 8
Post#3 22 Oct 2010 15:49  Topic author   

Re: Udźwigi zredukowane, wózki widłowe


na swój sposób (jak to udowodnił filmem Foxtrott) jest to oczywiste, ale mimo to ciekawi mnie w jaki sposób w takim razie są liczone udźwigi dla dużych wysokości podnoszenia???

Jakieś współczynniki bezpieczeństwa trzeba przyjąć, tylko jak to w obliczeniach uwzględnić???

Ponadto pod uwagę trzeba wziąść nie tylko stateczność czołową ale również boczną. Jungheinrich w wózkach ETV określa udźwigi nawet dla ładunku położonego na widłach przy skrajnie wychylonym przesuwie bocznym.
Jak to ugryźć obliczeniowo?

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
qupa
Level 9
Location: Krak
Joined: 15 Nov 2009
Posts: 9
Post rating: 2
qupa
Level 9
Post#4 05 Mar 2011 17:48    

Re: Udźwigi zredukowane, wózki widłowe


marioelektro wrote:
Jungheinrich w wózkach ETV określa udźwigi nawet dla ładunku położonego na widłach przy skrajnie wychylonym przesuwie bocznym.
Jak to ugryźć obliczeniowo?


Trochę przesadziłeś ;) Redukcja udźwigu w wózkach ETV występuje tylko dla dwóch czynników; wysokość podnoszenia i odległość środka ciężkości ładunku od początku wideł.

Helpful post? + +1
Back to top
Post new topic  Reply to topic     Main Page -> Forum Index -> Generally -> Stateczność, Udźwigi zredukowane, wózki widłowe
Page 1 of 1

Similar topics to stateczność, Udźwigi zredukowane, wózki widłowe

Profil w którym jeżdżą wózki bramy przesuwnej. (6)


Switch to mobile version Switch to version for desktops

Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Editors || Contact for companies || Contact

Page generation time: 0.049 seconds