Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search  | Register  | Log in

This site uses cookies. Learn more about cookies and changing the settings in your browser.

Stateczność, Udźwigi zredukowane, wózki widłowe


Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Generally -> Stateczność, Udźwigi zredukowane, wózki widłowe
Author
Message
marioelektro
Poziom 7
Poziom 7


Joined: 28 Jul 2007
Posts: 22
Location: Nantes

Post#1 Post from the author of the topic 21 Oct 2010 17:23   

Stateczność, Udźwigi zredukowane, wózki widłowe


Witam,
Czy ktoś z szanownych kolegów, tudzież koleżanek orientuje się dlaczego większość producentów wózków widłowych redukuje nominalny udźwig na dużych wysokościach podnoszenia??? Chodzi mi głównie o wózki z masztami triplex, bądź wózki wysokiego składowania.
Nie do końca rozumiem z czego wynika konieczność redukowania udźwigu na dużej wysokości podnoszenia? Jedyne co mi przychodzi na myśl to to, że udźwig zostaje zredukowany na skutek występujących (podczas poruszania się) obciążeń dynamicznych, jakie występują np. przy podjeżdżaniu wózkiem do regału z podniesionymi widłami i ładunkiem na nich… Ktoś ma inne sugestie??

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 21 Oct 2010 17:23   





Back to top
   
Foxtrott
Warunkowo odblokowany
Warunkowo odblokowany


Joined: 03 Sep 2008
Posts: 1234
Location: CentralnaPolska

Post#2 21 Oct 2010 18:23   

Re: Udźwigi zredukowane, wózki widłowe


po części sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie , chodzi o bezpieczeństwo - ładunek nie będzie się tak kołysał i nie spowoduje wywrócenia całego wózka
filmik instruktażowy
http://www.smog.pl/wideo/33895/demolka_w_lodzkim_magazynie/

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 21 Oct 2010 18:23   





Back to top
   
marioelektro
Poziom 7
Poziom 7


Joined: 28 Jul 2007
Posts: 22
Location: Nantes

Post#3 Post from the author of the topic 22 Oct 2010 15:49   

Re: Udźwigi zredukowane, wózki widłowe


na swój sposób (jak to udowodnił filmem Foxtrott) jest to oczywiste, ale mimo to ciekawi mnie w jaki sposób w takim razie są liczone udźwigi dla dużych wysokości podnoszenia???

Jakieś współczynniki bezpieczeństwa trzeba przyjąć, tylko jak to w obliczeniach uwzględnić???

Ponadto pod uwagę trzeba wziąść nie tylko stateczność czołową ale również boczną. Jungheinrich w wózkach ETV określa udźwigi nawet dla ładunku położonego na widłach przy skrajnie wychylonym przesuwie bocznym.
Jak to ugryźć obliczeniowo?

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 22 Oct 2010 15:49   





Back to top
   
qupa
Poziom 4
Poziom 4


Joined: 15 Nov 2009
Posts: 9
Location: Krak

Post#4 05 Mar 2011 17:48   

Re: Udźwigi zredukowane, wózki widłowe


marioelektro wrote:
Jungheinrich w wózkach ETV określa udźwigi nawet dla ładunku położonego na widłach przy skrajnie wychylonym przesuwie bocznym.
Jak to ugryźć obliczeniowo?


Trochę przesadziłeś Wink Redukcja udźwigu w wózkach ETV występuje tylko dla dwóch czynników; wysokość podnoszenia i odległość środka ciężkości ładunku od początku wideł.

Helpful message? + -

Back to top
   
Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Generally -> Stateczność, Udźwigi zredukowane, wózki widłowe
Page 1 of 1
Similar topics
Profil w którym jeżdżą wózki bramy przesuwnej. (6)


Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Contact

Page generation time: 0.049 seconds

elektroda.pl topic RSS feed