Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Stateczność, Udźwigi zredukowane, wózki widłowe


  Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Ogólny Techniczny ->Stateczność, Udźwigi zredukowane, wózki widłowe Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu 
AutorSchowaj lewą kolumnę Wiadomość
marioelektro
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 22
Miasto: Nantes

marioelektro
Poziom 7
Post#1 Post autora tematu 21 Paź 2010 17:23   

Stateczność, Udźwigi zredukowane, wózki widłowe


Witam,
Czy ktoś z szanownych kolegów, tudzież koleżanek orientuje się dlaczego większość producentów wózków widłowych redukuje nominalny udźwig na dużych wysokościach podnoszenia??? Chodzi mi głównie o wózki z masztami triplex, bądź wózki wysokiego składowania.
Nie do końca rozumiem z czego wynika konieczność redukowania udźwigu na dużej wysokości podnoszenia? Jedyne co mi przychodzi na myśl to to, że udźwig zostaje zredukowany na skutek występujących (podczas poruszania się) obciążeń dynamicznych, jakie występują np. przy podjeżdżaniu wózkiem do regału z podniesionymi widłami i ładunkiem na nich… Ktoś ma inne sugestie??

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Google


Google Adsense


Google


Powrót do góry
Foxtrott
Warunkowo odblokowany
Warunkowo odblokowany


Dołączył: 03 Wrz 2008
Posty: 1278
Miasto: CentralnaPolska

Foxtrott
Warunkowo odblokowany
Post#2 21 Paź 2010 18:23   

Re: Udźwigi zredukowane, wózki widłowe


po części sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie , chodzi o bezpieczeństwo - ładunek nie będzie się tak kołysał i nie spowoduje wywrócenia całego wózka
filmik instruktażowy
http://www.smog.pl/wideo/33895/demolka_w_lodzkim_magazynie/

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Google


Google Adsense


Google


Powrót do góry
marioelektro
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 22
Miasto: Nantes

marioelektro
Poziom 7
Post#3 Post autora tematu 22 Paź 2010 15:49   

Re: Udźwigi zredukowane, wózki widłowe


na swój sposób (jak to udowodnił filmem Foxtrott) jest to oczywiste, ale mimo to ciekawi mnie w jaki sposób w takim razie są liczone udźwigi dla dużych wysokości podnoszenia???

Jakieś współczynniki bezpieczeństwa trzeba przyjąć, tylko jak to w obliczeniach uwzględnić???

Ponadto pod uwagę trzeba wziąść nie tylko stateczność czołową ale również boczną. Jungheinrich w wózkach ETV określa udźwigi nawet dla ładunku położonego na widłach przy skrajnie wychylonym przesuwie bocznym.
Jak to ugryźć obliczeniowo?

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Google


Google Adsense


Google


Powrót do góry
qupa
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 9
Miasto: Krak

qupa
Poziom 4
Post#4 05 Mar 2011 17:48   

Re: Udźwigi zredukowane, wózki widłowe


marioelektro napisał:
Jungheinrich w wózkach ETV określa udźwigi nawet dla ładunku położonego na widłach przy skrajnie wychylonym przesuwie bocznym.
Jak to ugryźć obliczeniowo?


Trochę przesadziłeś Wink Redukcja udźwigu w wózkach ETV występuje tylko dla dwóch czynników; wysokość podnoszenia i odległość środka ciężkości ładunku od początku wideł.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu     Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Ogólny Techniczny -> Stateczność, Udźwigi zredukowane, wózki widłowe
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Profil w którym jeżdżą wózki bramy przesuwnej. (6)



Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.047 seconds

elektroda.pl temat RSS