FAQ | Points | Add... | Recent posts | Search | Register | Log in

Sterowanie oświetleniem w domu - projekt

Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Electronic Circuits DIY ideas, problems -> Sterowanie oświetleniem w domu - projekt
Author
Poziom 6
Poziom 6

Post#1 Post from the author of the topic 24 Sep 2004 18:24   

Witam,

Poszerzając systematycznie swoją wiedzę, głównie na tym forum, doszedłem to takiego oto, widocznego poniżej, układu. Może po krótce opisze najpierw ideę.

Mam w pokoju wyłącznik światła, który steruje dwoma lampkami na suficie. Docelowo chcę, aby były dwa włączniki manualne plus sterowanie z komputera. Całość ma działać na zasadzie podobnej jak wyłączniki na klatkach - dowolne naciśnięcie (przełączenie) włącza i wyłącza światło.

Realizacja jest jak widac poniżej. Oczywiście nie jest to coś wybitnego, ale jako że jestem początkujący, jestem z siebie całkiem dumny. Schemat może nie jest w pełni profesjonalny, ale chyba wiadomo co jest co. W razie czego, chętnie powiem.

No więc, po tym słowie wstępu mam gorącą prośbę do wszystkich zainteresowanych o rady / komantarze / uwagi. Prosze jedynie o uwzględnienie faktu, że jestem mało biegły w sztuce elektroniki.

Pozdrawiam.

gogo.jpg
 Filesize:  17.3 KB

gogo.jpg

Back to top

Google

Google Adsense

Post# Post from the author of the topic 24 Sep 2004 18:24   

Back to top

WoŹnY
Poziom 21
Poziom 21

Post#2 24 Sep 2004 21:16   

Re: Sterowanie oświetleniem w domu - projekt

Zrobić to na zasadzie wyłączników schodowych. Jeden włącznik (Schodowy) zamiast tego co jest, a zamiast drugiego przekaźnik. Przekaźnik wysterowyjesz z portu LPT, a włącznik wciskając palcem. Do tego jakiś bufor żeby po wyłaczeniu kompa pamiętał stan przekaźnika i po sprawie. Drugą żarówkę tak samo. Do tego prosty sofcik i po kłopocie. Tak to widzę, może ktoś poda inne propozycje :D
Back to top

Google

Google Adsense

Post# 24 Sep 2004 21:16   

Back to top

Billewicz
Poziom 6
Poziom 6