Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Laguna I tylne zawieszenie

vito998 28 Paź 2010 21:57
  • #1 28 Paź 2010 21:57
    vito998
    Poziom 10  

    Koledzy mam takie pytanie.
    Czy w Lagunie 1 można jakoś podciągnąć tylną belkę (w sensie podnieść tył auta) bez konieczności regeneracji lub wymiany?? Jeśli tak to w jaki sposób ??? pozdrawiam.

  • #2 28 Paź 2010 22:18
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wiem że kombinowali z jakimiś innymi amortyzatorami, ale jak to w praktyce zdawało egzamin to Ci nie powiem.

  • #3 28 Paź 2010 22:19
    Lech54
    Poziom 20  

    Witam. Można podciągnąć na regulacji drążka skrętnego.

  • #4 28 Paź 2010 22:22
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Lech54 napisał:
    Witam. Można podciągnąć na regulacji drążka skrętnego.


    He he a kolega wie na czym to polega? Pytający właśnie tego chce uniknąć, bo zapewne już wie z czym się wiąże ta regulacja, ale chyba nie ma innego wyjścia.

  • #5 28 Paź 2010 23:17
    igorek83
    Poziom 24  

    Kiedyś czytałem w książce sam naprawiam i tam było o regulacji, osobiście tego nie przerabiałem.

  • Pomocny post
    #6 04 Lut 2011 11:58
    czdr
    Poziom 10  

    Witam
    1. Unosisz tył i stawiasz nadwozie na podpórkach
    2. Wyjmujesz plastikowe zaślepki(kapturki) na końcach tylnej belki
    3. Zaznaczasz aktualne położenie na wieloklinie
    4. Odkręcasz mocowanie tylnej belki od nadwozia
    5. Przy pomocy ściągacza dwuramiennego rozłączasz wieloklin i teraz w zależności czy chcemy podnieść lub opuścić nadwozie przestawiamy o kilka ząbków położenie tylnej belki względem samej belki (po to zaznaczaliśmy pkt2).
    Dla strony lewej przesunięcie znaku na osi belki w lewo - podnosimy nadwozie w prawo opuszczamy.
    6. Przykręcamy mocowanie do nadwozia
    Analogicznie postępujemy z drugą stroną pamiętając o ilości przestawionych ząbków. Ponowne nałożenie ucha na wieloklin nie powinno sprawiać większych trudności przy zastosowaniu śruby wkręcanej w oś tylnej belki.

  • #7 01 Cze 2013 19:16
    Andrzej Mazur
    Poziom 12  

    Witam będę też podnosił tył i przy okazji wymieniał te dwie tulejki bo mają dość duży luz i teraz pytanie jak się za nie zabrać czy jak odkręcę mocowanie belki i ściągnę go z frezu to uda mi się wybić a potem nabić nową tulejkę???

  • #8 01 Cze 2013 21:56
    Patryko96
    Poziom 7  

    Ogólnie chcesz, żeby tył wyżej stał, tak ? Kup w motoryzacyjnym gumy pod spręzyny, powinien podnieśc się ok 1,5cm

  • #9 01 Cze 2013 22:00
    balonika3
    Poziom 36  

    Patryko96 napisał:
    Ogólnie chcesz, żeby tył wyżej stał, tak ? Kup w motoryzacyjnym gumy pod spręzyny, powinien podnieśc się ok 1,5cm
    A gdzie tam masz sprężyny?

  • #10 01 Cze 2013 22:04
    Patryko96
    Poziom 7  

    Sory, myślałem o innym aucie. %%%%%%%%%% lepiej jutro tu wejde.

  • #11 02 Cze 2013 10:26
    Daro122
    Poziom 24  

    Młotkiem tego nie zrobisz , prawidłowe zamontowanie tulei tak aby się nie zrywały wymaga zachowania wymiarów pomiędzy poszczególnymi elementami i wymaga demontażu belki . Poza tym wysunięcie drążków w paroletnim aucie książkowymi metodami graniczy z cudem i w praktyce również wymaga demontażu.

  • #12 02 Cze 2013 10:46
    Andrzej Mazur
    Poziom 12  

    Daro122 napisał:
    Młotkiem tego nie zrobisz , prawidłowe zamontowanie tulei tak aby się nie zrywały wymaga zachowania wymiarów pomiędzy poszczególnymi elementami i wymaga demontażu belki . Poza tym wysunięcie drążków w paroletnim aucie książkowymi metodami graniczy z cudem i w praktyce również wymaga demontażu.
    No to kiszka tak czułem że to nie takie proste będzie te tulejki wymienić . balonika3 masz racje nie ma sprężyn tylko drążki skrętne. Ale jak by pokombinować z tymi amortyzatorami bo są też do wymiany bo tył jest niezbyt stabilny na zakrętach się słabo trzyma. odkręciłem górne mocowanie amortyzatora i rękami bez strasznego wysiłku udało mi się go wcisnąć a jak puściłem to od razu się cały wysuwa. I teraz pytanie jaki skutek będzie zastosowanie mocniejszych amortyzatorów od kombiacza czy tył nie będzie zbyt twardy na pewno ktoś już robił takie eksperymenty?

  • #13 02 Cze 2013 10:52
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Andrzej Mazur napisał:
    No to kiszka tak czułem że to nie takie proste będzie te tulejki wymienić .

    Gdyby tak było to regeneracja belki nie kosztowała by tyle kasy.
    Proponuje lepiej się tego nie tykać bo zostaniesz z autem bez belki - rozbierzesz i nie złożysz.

  • #14 02 Cze 2013 11:06
    Andrzej Mazur
    Poziom 12  

    grala1 napisał:
    Andrzej Mazur napisał:
    No to kiszka tak czułem że to nie takie proste będzie te tulejki wymienić .

    Gdyby tak było to regeneracja belki nie kosztowała by tyle kasy.
    Proponuje lepiej się tego nie tykać bo zostaniesz z autem bez belki - rozbierzesz i nie złożysz.
    wcale się nie dziwie bo to kupa roboty luzy są nie małe bo jak ruszam kołem to luz jest z 4 milimetry. Myślałem że da rade bez wyciągania belki w robocie wykonujemy podobne zabiegi ale jak jest dużo miejsca a tu nie jest wcale łatwy dostęp z ośą w środku.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty