X

Laguna I tylne zawieszenie

vito998 28 Oct 2010 21:57
  • #1 28 Oct 2010 21:57
    vito998
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    Koledzy mam takie pytanie.
    Czy w Lagunie 1 można jakoś podciągnąć tylną belkę (w sensie podnieść tył auta) bez konieczności regeneracji lub wymiany?? Jeśli tak to w jaki sposób ??? pozdrawiam.
  • #2 28 Oct 2010 22:18
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Wiem że kombinowali z jakimiś innymi amortyzatorami, ale jak to w praktyce zdawało egzamin to Ci nie powiem.
  • #3 28 Oct 2010 22:19
    Lech54
    Level 20  
    Helpful post? (+1)
    Witam. Można podciągnąć na regulacji drążka skrętnego.
  • #4 28 Oct 2010 22:22
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (+1)
    Lech54 wrote:
    Witam. Można podciągnąć na regulacji drążka skrętnego.


    He he a kolega wie na czym to polega? Pytający właśnie tego chce uniknąć, bo zapewne już wie z czym się wiąże ta regulacja, ale chyba nie ma innego wyjścia.
  • #5 28 Oct 2010 23:17
    igorek83
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Kiedyś czytałem w książce sam naprawiam i tam było o regulacji, osobiście tego nie przerabiałem.
  • Helpful post
    #6 04 Feb 2011 11:58
    czdr
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam
    1. Unosisz tył i stawiasz nadwozie na podpórkach
    2. Wyjmujesz plastikowe zaślepki(kapturki) na końcach tylnej belki
    3. Zaznaczasz aktualne położenie na wieloklinie
    4. Odkręcasz mocowanie tylnej belki od nadwozia
    5. Przy pomocy ściągacza dwuramiennego rozłączasz wieloklin i teraz w zależności czy chcemy podnieść lub opuścić nadwozie przestawiamy o kilka ząbków położenie tylnej belki względem samej belki (po to zaznaczaliśmy pkt2).
    Dla strony lewej przesunięcie znaku na osi belki w lewo - podnosimy nadwozie w prawo opuszczamy.
    6. Przykręcamy mocowanie do nadwozia
    Analogicznie postępujemy z drugą stroną pamiętając o ilości przestawionych ząbków. Ponowne nałożenie ucha na wieloklin nie powinno sprawiać większych trudności przy zastosowaniu śruby wkręcanej w oś tylnej belki.
  • #7 01 Jun 2013 19:16
    Andrzej Mazur
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Witam będę też podnosił tył i przy okazji wymieniał te dwie tulejki bo mają dość duży luz i teraz pytanie jak się za nie zabrać czy jak odkręcę mocowanie belki i ściągnę go z frezu to uda mi się wybić a potem nabić nową tulejkę???
  • #8 01 Jun 2013 21:56
    Patryko96
    Level 7  
    Helpful post? (+1)
    Ogólnie chcesz, żeby tył wyżej stał, tak ? Kup w motoryzacyjnym gumy pod spręzyny, powinien podnieśc się ok 1,5cm
  • #9 01 Jun 2013 22:00
    balonika3
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    Patryko96 wrote:
    Ogólnie chcesz, żeby tył wyżej stał, tak ? Kup w motoryzacyjnym gumy pod spręzyny, powinien podnieśc się ok 1,5cm
    A gdzie tam masz sprężyny?
  • #10 01 Jun 2013 22:04
    Patryko96
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Sory, myślałem o innym aucie. %%%%%%%%%% lepiej jutro tu wejde.
  • #11 02 Jun 2013 10:26
    Daro122
    Level 24  
    Helpful post? (-1)
    Młotkiem tego nie zrobisz , prawidłowe zamontowanie tulei tak aby się nie zrywały wymaga zachowania wymiarów pomiędzy poszczególnymi elementami i wymaga demontażu belki . Poza tym wysunięcie drążków w paroletnim aucie książkowymi metodami graniczy z cudem i w praktyce również wymaga demontażu.
  • #12 02 Jun 2013 10:46
    Andrzej Mazur
    Level 12  
    Helpful post? (+1)
    Daro122 wrote:
    Młotkiem tego nie zrobisz , prawidłowe zamontowanie tulei tak aby się nie zrywały wymaga zachowania wymiarów pomiędzy poszczególnymi elementami i wymaga demontażu belki . Poza tym wysunięcie drążków w paroletnim aucie książkowymi metodami graniczy z cudem i w praktyce również wymaga demontażu.
    No to kiszka tak czułem że to nie takie proste będzie te tulejki wymienić . balonika3 masz racje nie ma sprężyn tylko drążki skrętne. Ale jak by pokombinować z tymi amortyzatorami bo są też do wymiany bo tył jest niezbyt stabilny na zakrętach się słabo trzyma. odkręciłem górne mocowanie amortyzatora i rękami bez strasznego wysiłku udało mi się go wcisnąć a jak puściłem to od razu się cały wysuwa. I teraz pytanie jaki skutek będzie zastosowanie mocniejszych amortyzatorów od kombiacza czy tył nie będzie zbyt twardy na pewno ktoś już robił takie eksperymenty?
  • #13 02 Jun 2013 10:52
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
    Helpful post? (+1)
    Andrzej Mazur wrote:
    No to kiszka tak czułem że to nie takie proste będzie te tulejki wymienić .

    Gdyby tak było to regeneracja belki nie kosztowała by tyle kasy.
    Proponuje lepiej się tego nie tykać bo zostaniesz z autem bez belki - rozbierzesz i nie złożysz.
  • #14 02 Jun 2013 11:06
    Andrzej Mazur
    Level 12  
    Helpful post? (+2)
    grala1 wrote:
    Andrzej Mazur wrote:
    No to kiszka tak czułem że to nie takie proste będzie te tulejki wymienić .

    Gdyby tak było to regeneracja belki nie kosztowała by tyle kasy.
    Proponuje lepiej się tego nie tykać bo zostaniesz z autem bez belki - rozbierzesz i nie złożysz.
    wcale się nie dziwie bo to kupa roboty luzy są nie małe bo jak ruszam kołem to luz jest z 4 milimetry. Myślałem że da rade bez wyciągania belki w robocie wykonujemy podobne zabiegi ale jak jest dużo miejsca a tu nie jest wcale łatwy dostęp z ośą w środku.
  Search 4 million + Products
Browse Products