Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Problem z przednim WOM C330


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Maszyny Rolnicze, Sprzęt Ciężki -> Problem z przednim WOM C330
Autor
Wiadomość
pawel3928
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 68
Miasto: Lublin

Post#1 Post autora tematu 29 Paź 2010 22:08   

Problem z przednim WOM C330


Witam

Chciałbym zrobić przedni wom w C330 do napędy takiego urządzenia:
http://images46.fotosik.pl/340/8478fa922ec79f00med.jpeg
Wał napędowy będzie biegł pod ciągnikiem
Jak przekazać moc z tylnego womu na przód.
Jak zbudować przekładnie.
Proszę o rady,sugestię, pomysły.
Powrót do góry
   
MACIEK_M
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 03 Lip 2003
Posty: 590
Miasto: Uć

Post#2 29 Paź 2010 22:56   

Re: Problem z przednim WOM C330


Nie myślałeś o napędzie hydraulicznym? Z wałem pod spodem i przekładnią będzie trudno.
Powrót do góry
   
smoczek9
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 168
Miasto: otwock

Post#3 29 Paź 2010 23:43   

Re: Problem z przednim WOM C330


nie wiem czy pompa w c330 da radę pociągnąć odpowiednie duży hydromotor a przekładnie są takie dostępne, zębate z przełożeniem 1:1 .Przystawka taka nakładana była na wom i przekierowywała na wieloklin wychodzący w kierunku przodu a następnie wałek i wszystko gra ale tych przekładni jest nie za
dużo
Powrót do góry
   
pawel3928
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 68
Miasto: Lublin

Post#4 Post autora tematu 31 Paź 2010 12:20   

Re: Problem z przednim WOM C330


smoczek9 napisał:
są takie dostępne, zębate z przełożeniem 1:1 .Przystawka taka nakładana była na wom i przekierowywała na wieloklin wychodzący w kierunku przodu a następnie wałek i wszystko gra ale tych przekładni jest nie za
dużo


Kolego masz może fotkę takiej przekładni?

Pokombinowałem trochę i wymyśliłem żeby zbudować taką przekładnię z tych elementów :
Problem z przednim WOM C330
-koło zębate duże od przekładni cyklop 2 szt. koniecznie z zębami prostymi
-łożysko samonastawne w oprawie UCF 4 szt.
-wałek przekładni cyklop 2 szt.
-belka ceownik o szerokości ok. 300m
-tuleja wieloklinowa do połączenia wałków
-śruby
koszt ok 350zł
Szczelna obudowa była by pospawana z ceownika i blachy 8 mm z wspawanym korkiem spustowym i wlewem oleju. Tylko niepokoją mnie jedna rzecz ,czy te koła zębate przeniosą moment obrotowy?
Powrót do góry
   
smoczek9
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 168
Miasto: otwock

Post#5 01 Lis 2010 13:03   

Re: Problem z przednim WOM C330


pawel3928 napisał:

Kolego masz może fotkę takiej przekładni?


Nie mam zdjęcia, poszukuję takiego ustrojstwa ze względu na stałą prędkość obrotową której nie uzyskasz na hydromotorze . Urządzenie takie widziałem właśnie przy pługu wirnikowym do śniegu ściągniętym ze Szwajcarii, było łącznie z wałami . Chciałem to odkupić ale dostępne było tylko zw komplecie .urządzenie bardzo proste dwa koła zębate zamocowane w obudowie ok 35cm długości
Powrót do góry
   
lukasz506
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 334
Miasto: Zwoleń

Post#6 01 Lis 2010 22:20   

Re: Problem z przednim WOM C330


A dlaczego koła zębate koniecznie proste co? Koła zębate proste mają zazębienie 1:1 czyli jeden ząb pracuje z jednym zębem zęby skośne już się inaczej zazębiają bo jeden pracuje jeden wychodzi ząb z pracy a kolejny już wchodzi, a poza tym zęby skośne ciszej pracują. Jeśli chcesz to zrobić swoim sposobem to nie wyprowadzisz tego tak prosto będzie jakieś bicie promieniowe na wale więc musisz gdzieś w połowie wału zastosować sprzęgło elastyczne. Ja kiedyś miałem taką przystawkę dokręcaną z tyło do wom-u c-330 tylko że to było koło pasowe pospolicie mówiąc "szajba" może z tego spróbuj coś pokombinować wyjscie już będziesz miał pewne. Ja bym to zrobił inaczej bo pompa C-330 może nie mieć takiej wydajności, więc zastosować pompe od ładowacza cyklop da się to tak przerobić że dokręcisz ją bezpośrednio z tyłu do końcówki wom ciągnika, jakiś zbiorniczek oleju zrobić obieg do tego zbiornik i konstrukcja nie będzie skomplikowana i nie będzie zbyt dużo ważyć. Widzę że kolega chce zrobić sobie na zimę kombajn do odśnieżania :D ja np planuje taką oto pompe zamontować:
Problem z przednim WOM C330
Tylko że wszystko fajnie ale koszta koszta i jeszcze raz koszta. Ale na złomach są samochody typu star jelcz z przystawkami odbioru mocy i mają też i pompy co niektóre na raz widziałem stara który kiedys coś sprzątał bo miał taką szczote i to był napęd hydrauliczny tego urządzenia
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 01 Lis 2010 22:20   





Powrót do góry
   
smoczek9
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 168
Miasto: otwock

Post#7 01 Lis 2010 23:15   

Re: Problem z przednim WOM C330


przy zakupie pompy zwracaj uwagę na zalecaną ilość obrotów dość często można trafić od wózków elektrycznych a tam potrafią być obroty nawet 3300 obr/min a to dodatkowy koszt aby tyle uzyskać z WOM
Powrót do góry
   
Kaszpir77
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 05 Kwi 2005
Posty: 434
Miasto: Wieś w Pyrlandii

Post#8 02 Lis 2010 08:43   

Re: Problem z przednim WOM C330


Było gotowe rozwiązanie :) Stara polska wyrywaczka do lnu miała dokładnie to co potrzebujesz. Przystawka na tylni WOM przekazująca napęd pod ciągnik i wał na przód. Może wala się to na jakimś złomowisku, warto poszukać.
Powrót do góry
   
pawel3928
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 68
Miasto: Lublin

Post#9 Post autora tematu 02 Lis 2010 22:17   

Re: Problem z przednim WOM C330


lukasz506 napisał:
A dlaczego koła zębate koniecznie proste co?


a to dlatego że kola ze skośnymi zębami mają to do siebie że podczas pracy ześlizgują się z siebie trzeba by było stosować 2 dodatkowe łożyska wzdłużne a to więcej kombinowania

Cytat:
będzie jakieś bicie promieniowe na wale więc musisz gdzieś w połowie wału zastosować sprzęgło elastyczne.


tak wiem o tym przerobił bym jakiś wal od żuka albo czegoś podobnego
Powrót do góry
   
Jędrek59
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 07 Maj 2008
Posty: 172
Miasto: Wołomin

Post#10 03 Lis 2010 19:23   

Re: Problem z przednim WOM C330


Koła zębate nie muszą mieć koniecznie prostych zębów jeśli wały kół są ułożyskowane na łożyskach kulkowych (standard). Do 30° nośność i trwałość łożysk nie zmienia się znacząco zajrzyj tutaj http://bearings.webpassion.pl/step1.php
Powrót do góry
   
lukasz506
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 334
Miasto: Zwoleń

Post#11 03 Lis 2010 23:47   

Re: Problem z przednim WOM C330


Kaszpir77 napisał:
Było gotowe rozwiązanie :) Stara polska wyrywaczka do lnu miała dokładnie to co potrzebujesz. Przystawka na tylni WOM przekazująca napęd pod ciągnik i wał na przód. Może wala się to na jakimś złomowisku, warto poszukać.


Tak to jest najlepsze rozwiązanie dla Ciebie, i przede wszystkim konstrukcja prosta zwięzła i spełniająca Twe oczekiwania.
Powrót do góry
   
WIELKI 31
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 8

Post#12 06 Lis 2010 00:34   

Re: Problem z przednim WOM C330


Witam wszystkich zainteresowanych tym tematem. Zacząć należało od tego jakie obroty WOM potrzebne są do napędu tego urządzenia. Moim zdaniem można zastosować przekładnie na koła pasowe, łatwiej jest dobrać przełożenie i odpowiednie obroty przedniego WOM.Zastosował bym koło pasowe od kosiarki listwowej ''OSA'' które ma wieloklin pasujący na tylni WOM i w zależności od potrzebnych obrotów dobrać drugie koło pasowe dać trzy obudowy z łorzyskami na tej długości wału, zrobić jakąś osłonę an przekładnie i wał. Oto moja koncepcja pozdro.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 06 Lis 2010 00:34   





Powrót do góry
   
browarhehe
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 188

Post#13 07 Lis 2010 15:26   

Re: Problem z przednim WOM C330


kombinujecie na paski, koła zębate, a nie lepiej po prostu koła zębate i łańcuch ? a pod ciągnikiem przykręcany ułożyskowany wał ?
przecież koła zębate pod łańcuch można dorabiać na wielkości..
no i mocny łańcuch, co jakiś czas nasmarować, i szczelnej obudowy nie musi być.. albo i nawet podwójny łańcuch
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 07 Lis 2010 15:26   





Powrót do góry
   
pawel3928
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 68
Miasto: Lublin

Post#14 Post autora tematu 07 Lis 2010 18:51   

Re: Problem z przednim WOM C330


niestety koledzy koła pasowe lub łańcuchowe odpadają

zmieniają się wtedy obroty i to urządzenie nie będzie działało z przodu ciągnika

a chciałbym aby działało gdy podczepię pod tył jak i przód
Powrót do góry
   
WIELKI 31
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 8

Post#15 08 Lis 2010 01:19   

Re: Problem z przednim WOM C330


Jak zastosujesz przekładnię 1:1 to niezmienią się obroty na przednim WOM. Kombinowanie z kołami zębatymi jest dość uciążliwe , wymagają one stałego smarowania olejem , wymagało by to zrobienia szczelnej obudowy i uszczelnienia wałków. Rozwiązanie na łańcuch terz jest dobre, można by lekko podtoczyć łącznik, dopasować koło zębate i je przyspawać,przewiercić otwór w łączniku i nagwintować go, będzie to zabezpieczenie przed zsówaniem się z tylniego WOM. Zamontować takie samo koło zębate na wałek biegnący do pszodu ciągnika i połączyć łańcuchem. Łańcuch można zawsze rozpiąć, odkręcić śrubę zabespieczającą zębatkę na tylnim WOM ,zdjąć ją i napędzać urządzenie z tylniego WOM.
Powrót do góry
   
WIELKI 31
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 8

Post#16 08 Lis 2010 13:07   

Re: Problem z przednim WOM C330


pawel3928 zmieni się faktycznie kierunek obrotów!! urządzenia a nie obroty,odpada napęd na paski lub łańcuch. pozostaje adaptacja poprzez koła zębate,spróbuj z zębatkami od czeskiego ładowacza mają terz wieloklin pasuj acy na tylni WOM. Pozostaje zrobić szczelną obudowe, która nie będzie prosta do wykonania.
Powrót do góry
   
Dowódca baterii
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 260
Miasto: Aniołów

Post#17 09 Lis 2010 09:23   

Re: Problem z przednim WOM C330


A od kiedy to w przekładni łańcuchowej nie można zmienić kierunku obrtów?
Problem z przednim WOM C330 ]Link[/url]
Powrót do góry
   
lukasz506
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 334
Miasto: Zwoleń

Post#18 09 Lis 2010 21:42   

Re: Problem z przednim WOM C330


To co kolego zaprezentowałeś to działa jak napinacz, owszem zmienił się kierunek obrotów ale tylko kółka pośredniego i nie jest to dobry sposób by przekazać zmieniony kierunek obrotów za pomocą tego kółka pośredniego.
Powrót do góry
   
juzio500
Poziom 6
Poziom 6


Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 17

Post#19 28 Lis 2010 12:40   

Re: Problem z przednim WOM C330


Witam czy może ktoś mi podać średnicę tego koła zębatego od przekładni cyklop? oraz średnice wewnętrzną z góry dziękuje .
Powrót do góry
   
pawel3928
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 68
Miasto: Lublin

Post#20 Post autora tematu 20 Sty 2011 19:50   

Re: Problem z przednim WOM C330


Witam po dłuższej przerwie!

Mam do was jeszcze jedno pytanie: czy jak zastosuje do napędu tego pługa wał od poloneza to czy wytrzyma?
Powrót do góry
   
smoczek9
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 168
Miasto: otwock

Post#21 21 Sty 2011 00:13   

Re: Problem z przednim WOM C330


Powinien wytrzymać . Wom w c-330posiada niecałe 20kW silnik w Poldku trochę mocniejszy jest więc wytrzyma, lecz zwróć uwagę żeby nie miał bicia bo problem będzie z krzyżakami . Na giełdach można znaleźć jeszcze wałki WOM na krzyżakach od Fiata 125p ale nie był to wielki hit.
Powrót do góry
   
pawel3928
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 68
Miasto: Lublin

Post#22 Post autora tematu 21 Sty 2011 19:11   

Re: Problem z przednim WOM C330


W sumie ten kombajn do śniegu nie będzie stawiał zbyt dużych oporów ślimak ma 1,5 m szerokości a wirnik wyrzucający śnieg 45 cm , jak będę jechał powoli na 1,2 lub 3 biegu to będzie powoli sobie pobierał śnieg .
Myślałem żeby zwiększyć obroty na wale o jakieś 150 gdyż te 540 na WOM-ie to troszeczkę za mało ale czy wtedy wystarczy mocy?
Powrót do góry
   
pawel3928
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 68
Miasto: Lublin

Post#23 Post autora tematu 04 Wrz 2011 21:16   

Re: Problem z przednim WOM C330


znalazłem w końcu na allegro za 150 zł Problem z przednim WOM C330
Powrót do góry
   
tqmeh
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 366
Miasto: Legnica

Post#24 06 Wrz 2011 19:15   

Re: Problem z przednim WOM C330


Witam,
czyli chcesz przekazać napęd mechanicznie, przemyślałeś zamocowanie wałka pod ciągnikiem? (jak sądzę) do tego przydało by się podnosić pług, wiec dochodzi kolejny przegub x2
Hydrauliczny napęd był by wygodniejszy z tym że do WOM zapina się pompę, na przodzie powinna wystarczyć także zwykła pompa jako silnik, trzeba tylko sprawdzić jej możliwości i zapotrzebowanie na moc Twojego agregatu.
Powrót do góry
   
pawel3928
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 68
Miasto: Lublin

Post#25 Post autora tematu 08 Wrz 2011 14:44   

Re: Problem z przednim WOM C330


tqmeh napisał:
przemyślałeś zamocowanie wałka pod ciągnikiem?


co do wałka to zastosuje wałek od jakiegoś kombajnu buraczanego ma długość 190cm będzie się kończył w połowie miski olejowej i będzie połączony z następnym o długość ok 40cm zakończony takim kształtem jak ma WOM który będzie osadzony w dwóch miejscach i z tego wałka połączę z pługiem wałkiem którego używam do napędu innych maszyn

tqmeh napisał:
do tego przydało by się podnosić pług


podnoszony będzie tylnym podnośnikiem przez układ bloczków (2 lub 3 rolki jeszcze nie wiem )Problem z przednim WOM C330
Powrót do góry
   
tqmeh
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 366
Miasto: Legnica

Post#26 08 Wrz 2011 20:15   

Re: Problem z przednim WOM C330


Wygląda obiecująco, zauważ jednak że tyla belka idzie do góry a nie do tyłu, nie chce się tu za dużo rozwodzić, zastanów się nad użyciem hydrauliki do tego. Jeśli całość będzie na linie potrzebujesz jakiejś blokady - docisku żeby agregat nie podskakiwał do góry. Wjedziesz w zlodowaciały śnieg albo zaspę i go podniesie, można oczywiście jechać wolniej ale ciężko utrafić właściwą prędkość. Możliwość stałego pewnego utrzymywania wysokości pozwoli niewyrzucony śnieg pchać delikatnie przed sobą a pełny agregat będzie pracował efektywniej.

Pozdr
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 08 Wrz 2011 20:15   





Powrót do góry
   
bergman31
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 4
Miasto: TUCHOLA

Post#27 19 Wrz 2011 22:37   

Re: Problem z przednim WOM C330


Ja do napędu pługa wirnikowego wykorzystałbym kompletną pompę od ładowacza typu Troll 350, bo mocuje się ją bezpośrednio na WOM. Odpada problem jak zamocować pompę. Zbiornik oleju zawiesić na tylnym podnośniku. Na pługu wirnikowym dać drugą taką pompę. Połączyć przewodami hydraulicznymi i powino działać. Napęd hydrauliczny będzie łatwiejszy do wykonania, ale czy tańszy to nie wiem.
Do podnoszenia zrób sobie taki podnośnik jak w typowym traktorze. Przymocujesz go do wspornika osi przedniej i obudowy skrzyni biegów, tak jak jest mocowana rama do ładowacza czołowego. a sterowanie rozdzielaczem od hydrauliki zenetrznej.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Maszyny Rolnicze, Sprzęt Ciężki -> Problem z przednim WOM C330
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Napęd WOM - Zależny układ napędu WOM (3)
Ursus C330 - Kupię Tura do Ursusa C330 może być 1 sekcyjny. (1)
c330 - używany olej do c330 (9)
Passat, problem z przednim zawieszeniem (5)
problem ze swiatłem przednim fiesta (1)
T4 96 r. Problem z przednim zaciskiem hamulców (15)
Punto. Problem z przednim strzelającym zawieszeniem. (3)
Astra H problem z przednim czujnikiem zderzeniowym (8)
Opel omega problem z zawieszeniem przednim (10)
yamaha tzr50 - problem z przednim hamulcem (2)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.102 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony