Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Mechanika -> Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.
Autor
Wiadomość
some77
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 45

Post#1 Post autora tematu 30 Paź 2010 17:48   

Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.


Witam

Problem dotyczy Audi A4 B5 z silnikiem AFN i automatyczną, 4-o biegową skrzynią biegów AG4 01N czyli DMX.

Po małych przygodach na drodze wziąłem się za rozbiórkę skrzyni biegów...

Póki co znalazłem przypalone tarczki na sprzęgle k3 i kompletnie usmażone wraz z przekładkami na K2. Rozsypało się łożysko jednokierunkowe przez co obrażeń doznały także zabierak drive i zabierak shell. No i tu właśnie mam mały problem...

czy zabierak shell powinien wyjść swobodnie czy jest może jakiś patent na to by go wyciągnąć? męczę się i przeglądam schematy ale nie mam pojęcia jak go wytargać

Z góry dziękuję i pozdrawiam[/b]
Powrót do góry
   
romuald-f
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 1009
Miasto: Warmińsko-mazurskie

Post#2 31 Paź 2010 13:26   

Re: Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.


Kosz shell schodzi swobodnie nie ma żadnego "patentu". A tak z ciekawości, jak stwierdziłeś uszkodzenie sprzęgła jednokierunkowego nie wyciągając kosza shell. Czyżby rolki sprzęgła powypadały i zakleszczyły kosz. Jeżeli tak się stało to zapewne planetarka do wymiany.
Powrót do góry
   
some77
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 45

Post#3 Post autora tematu 31 Paź 2010 13:41   

Re: Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.


romuald-f napisał:
Kosz shell schodzi swobodnie nie ma żadnego "patentu". A tak z ciekawości, jak stwierdziłeś uszkodzenie sprzęgła jednokierunkowego nie wyciągając kosza shell. Czyżby rolki sprzęgła powypadały i zakleszczyły kosz. Jeżeli tak się stało to zapewne planetarka do wymiany.

dokładnie tak jak mówisz... przez dziurki w koszu widać pogniecione łożyskowanie sprzęgła jednokierunkowego i w samym shellu jest wgniecenie co spowodowało również to samo w zabieraku drive.
Powinienem próbować w takim razie targać na siłę ten kosz? innej opcji póki co nie widzę hmm... zaraz wrzucę foto jak to wygląda..
Powrót do góry
   
romuald-f
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 1009
Miasto: Warmińsko-mazurskie

Post#4 31 Paź 2010 13:49   

Re: Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.


Nie musisz wrzucać fotek. Miałem takie przypadłości. Jeżeli nie uda Ci się "wydłubać" pierścieni zabezpieczających pod koszem shell to pozostaje jego wybicie.
Powrót do góry
   
some77
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 45

Post#5 Post autora tematu 31 Paź 2010 14:01   

Re: Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.


romuald-f napisał:
Nie musisz wrzucać fotek. Miałem takie przypadłości. Jeżeli nie uda Ci się "wydłubać" pierścieni zabezpieczających pod koszem shell to pozostaje jego wybicie.
próbowałem z tymi pierścieniami i jak bym się uparł to mogę je wydłubać.. do tego trzeba by było wyciągnąć czujnik obrotów i odciągnąć rurkę doprowadzającą olej do sprzęgła jednokierunkowego żeby można to było bezpiecznie targać?
jeżeli nie uda się wyjąć od góry wybijać powinienem rozumiem od strony dekla? w co najlepiej celować by nie uszkodzić czegoś jeszcze? łożysko i kosz na 100% do wymiany więc z nimi nie mam nic do stracenia...
poniżej załączam fotki...

Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.

Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.
Powrót do góry
   
romuald-f
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 1009
Miasto: Warmińsko-mazurskie

Post#6 31 Paź 2010 14:13   

Re: Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.


Płytę sterującą należy zdemontować aby wyjąć łącznik uszczelniający, doprowadzający olej do tłoka niskich biegów i wstecznego. Zauważ że kosz shell ma na swoim obwodzie otwory, w które po przekątnej możesz włożyć pręt stalowy i z drugiej strony (od strony pokrywy trybów przeniesienia napędu) próbować wybić kosz shell. Czytnik obrotów odkręć aby go nie uszkodzić.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 31 Paź 2010 14:13   





Powrót do góry
   
some77
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 45

Post#7 Post autora tematu 31 Paź 2010 14:26   

Re: Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.


romuald-f napisał:
Płytę sterującą należy zdemontować aby wyjąć łącznik uszczelniający, doprowadzający olej do tłoka niskich biegów i wstecznego. Zauważ że kosz shell ma na swoim obwodzie otwory, w które po przekątnej możesz włożyć pręt stalowy i z drugiej strony (od strony pokrywy trybów przeniesienia napędu) próbować wybić kosz shell.
dziękuję bardzo za sugestie i zainteresowanie tematem :)
dzisiaj spróbuję to wybić w takim razie i nie omieszkam zdać tutaj relacji... wcześniej z tymi dziurkami próbwałem na takiej zasadzie że wsadziłem gruby imbus i próbowałem wyciągać..
Powrót do góry
   
romuald-f
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 1009
Miasto: Warmińsko-mazurskie

Post#8 31 Paź 2010 15:00   

Re: Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.


Jeżeli dysponujesz młotkiem, zbijakiem bezwładnościowym (http://moto.allegro.pl/sciagacz-mlotek-bezwladnosciowy-puller-bomba-i1293154660.html ) to możesz spróbować kosz shell wybić, ale wkładając grubszy pręt w otwory po przekątnej w koszu.
Powrót do góry
   
some77
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 45

Post#9 Post autora tematu 31 Paź 2010 20:55   

Re: Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.


niestety nie dysponuję takim młotkiem, mój warsztacik dopiero nabiera rozpędu.. spróbuję to zrobić w takim razie klasycznie

Dodano po 4 [godziny] 34 [minuty]:

kosz shell wyszedł... wsadziłem gruby imbus po skosie w te dziurki i od drugiej strony drugi pręt.. puknąłem 2 razy młotkiem i wyskoczyło :)

tak jak myślałem łożysko kompletnie przemielone... niestety Romuald-f nie pomyliłeś się i planetarka również dostała po pupie...

dalej już wszystko na szczęście dobrze tylko pełno syfu i opiłków wszędzie..
to co zobaczyłem na magnesie przeraziło mnie - podczas oczekiwania na części cała skrzynia element po elemencie będzie płukana...

labirynt z elektrozaworami wygląda dobrze...

Dodano po 1 [godziny] 11 [minuty]:

poniżej lista części jakie zamówiłem.. coś pominąłem?


Dodatkowa chłodnica Dodatkowa chłodnica
230,00zł

Center support Center support
305,00zł

Filtr oleju Filtr oleju
26,23zł

Komplet ślizgów Komplet ślizgów
23,18zł

O-ring pompy O-ring pompy
9,76zł

Planetarka (lockup) Planetarka (lockup)
427,00zł

Tarcza cierna B2 Front Tarcza cierna B2 Front
88,45zł

Przekładka K3 Przekładka K3
76,25zł

Tarcza cierna K3, 3-4 Clutch 95+ Tarcza cierna K3, 3-4 Clutch 95+
106,75zł

Uszczelka miski olejowej Audi A4 A6 Uszczelka miski olejowej Audi A4 A6
23,18zł

Uszczelka pompy (95+) Uszczelka pompy (95+)
9,76zł

Uszczelniacz konwertera Uszczelniacz konwertera
30,50zł

Zabierak Drive Zabierak Drive
122,00zł

Zabierak shell (Lockup) Zabierak shell (Lockup)
183,00zł
Powrót do góry
   
romuald-f
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 1009
Miasto: Warmińsko-mazurskie

Post#10 01 Lis 2010 14:26   

Re: Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.


Troszkę się pośpieszyłeś z zamawianiem części. Takie elementy jak zabieraki czy też planetarka mam kilkanaście sztuk i o połowę tańsze. Zastanawia mnie tylko po co Ci dodatkowa chłodnica do AG4. Jak sam wiesz dyferencjał ma oddzielny olej i to przekładniowy. Dodatkowe chłodnice zazwyczaj stosujemy w skrzynkach gdzie olej ATF jest w "całej" skrzyni tzn. w części automatycznej i dyferencjale. I tak dla przykładu można a nawet należy ją zastosować do Chryslera z A604.
Powrót do góry
   
some77
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 45

Post#11 Post autora tematu 01 Lis 2010 19:28   

Re: Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.


dodatkową chłodnicę mam zamiar wypuścić gdzieś w bocznej kratce ponieważ oryginalną zasłania mi centralnie umieszczony pokaźnych rozmiarów intercooler więc myślę że znacząco to wpływa na temperaturę oliwy...

Romuald masz jakiś komunikator pokroju gg bądź coś w tym stylu? moglibyśmy się dogadać w sprawie częście dzisiaj poniedziałek święto z tego co się orientuje w polsce więc zamówienie jeszcze nie przeszło.. Odpisz najlepiej na PW proszę

Mi zależy tylko na czasie aktualnie ponieważ samochód stoi mi już ponad tydzień a muszę go zrobić na jeden z listopadowych pokazów i części muszą dojść do Holandii gdzie mieszkam... (można by się dogadać w ten sposób że pójdą do mojej siostry a ona mi podeśle)
Powrót do góry
   
some77
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 45

Post#12 Post autora tematu 16 Lis 2010 20:57   

Re: Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.


Witam ponownie.

Skrzynka złożona i na aucie ale nie obyło się bez problemów niestety...

Wyciek na łączeniu silnika ze skrzynią.. domyślam się że albo z pod pompy albo z uszczelnienia konwertera.. tylko jak to możliwe jeżeli i tu i tu uszczelki nowe?

Zrobiłem w ten sposób 2 metry.. zatrzymałem się po upewnieniu że samochód prawidłowo ruszył z czym wcześniej między innymi był problem i zajrzałem pod samochód by sprawdzić czy wszystko ok.. wyciek nie jest jakiś bardzo duży ale widoczny i olej pewnie straciłbym po kilku kilometrach..

Kolejnym problemem jest brak skrajnych biegów.. mianowicie "1" przy manualnym wybraniu i kompletny brak wstecznego...

Wyświetlacz na liczniku pokazuje wszystko jak należy vag również..

Gdzie szukać po ponownym zrzuceniu skrzyni na glebę?
Powrót do góry
   
romuald-f
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 1009
Miasto: Warmińsko-mazurskie

Post#13 16 Lis 2010 21:57   

Re: Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.


Pierwsza sprawa, wyciek oleju. Dałeś nową uszczelkę pod pompę i uszczelniacz (simmering) konwertera. A co z panewką w pompie oleju, w której pracuje szyjka konwertera ?
Druga sprawa, brak jedynki i wstecznego. Za te dwa biegi odpowiedzialny jest pakiet tarczek i przekładek umiejscowiony na planetarce pod sprzęgłem jednokierunkowym. Sprawdź czy zastosowałeś odpowiedni luz na pakiecie (od 1 do 1.5mm), sprawdź tłok umiejscowiony w obudowie sprzęgła jednokierunkowego i sprawdź czy w trakcie montażu nie spadł mały o-ring gumowy na łączniku między płytą sterującą a obudową sprzęgła jednokierunkowego.
Powrót do góry
   
some77
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 45

Post#14 Post autora tematu 16 Lis 2010 22:17   

Re: Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.


romuald-f napisał:
Pierwsza sprawa, wyciek oleju. Dałeś nową uszczelkę pod pompę i uszczelniacz (simmering) konwertera. A co z panewką w pompie oleju, w której pracuje szyjka konwertera ?
Druga sprawa, brak jedynki i wstecznego. Za te dwa biegi odpowiedzialny jest pakiet tarczek i przekładek umiejscowiony na planetarce pod sprzęgłem jednokierunkowym. Sprawdź czy zastosowałeś odpowiedni luz na pakiecie (od 1 do 1.5mm), sprawdź tłok umiejscowiony w obudowie sprzęgła jednokierunkowego i sprawdź czy w trakcie montażu nie spadł mały o-ring gumowy na łączniku między płytą sterującą a obudową sprzęgła jednokierunkowego.


Dziękuję bardzo Romuald jesteś wielki!:D
Jutro zrzucam skrzynię na glebe i będę szukał
Powrót do góry
   
maudi
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 69

Post#15 16 Lis 2010 23:14   

Re: Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.


romuald-f w żaden sposób nie chce kwestionować twoich podpowiedzi, są BARDZO CENNE, sam Ci bardzo dziękuje za pomoc, ale w informacjach które znalazłem wszędzie podają, że za bieg wsteczny odpowiedzialne są tarczki hamulca B1 (te na planetarce) i sprzęgło K2, natomiast za jedynkę sprzęgło K1 i sprzęgło jednokierunkowe...
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 16 Lis 2010 23:14   





Powrót do góry
   
some77
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 45

Post#16 Post autora tematu 16 Lis 2010 23:24   

Re: Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.


dodam jeszcze tylko bo myślę że to istotne, że za nic nie szło przepchać auta do tyłu.. niezależnie od biegu koła się blokowały jeżeli chodzi o Reverse
Powrót do góry
   
romuald-f
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 1009
Miasto: Warmińsko-mazurskie

Post#17 16 Lis 2010 23:54pomocny post - solucja   

Re: Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.


maudi napisał:
romuald-f w żaden sposób nie chce kwestionować twoich podpowiedzi, są BARDZO CENNE, sam Ci bardzo dziękuje za pomoc, ale w informacjach które znalazłem wszędzie podają, że za bieg wsteczny odpowiedzialne są tarczki hamulca B1 (te na planetarce) i sprzęgło K2, natomiast za jedynkę sprzęgło K1 i sprzęgło jednokierunkowe...


Napisałeś: ...Kolejnym problemem jest brak skrajnych biegów.. mianowicie "1" przy manualnym wybraniu i kompletny brak wstecznego... Musisz odróżnić bieg pierwszy z D i bieg pierwszy wybierany manualnie. Jeżeli nie masz jedynki wybieranej manualnie to pakiet pod sprzęgłem jednokierunkowym. W dokumentacji masz go określone jako "low & revers clutch".

Dodano po 7 [minuty]:

some77 napisał:
dodam jeszcze tylko bo myślę że to istotne, że za nic nie szło przepchać auta do tyłu.. niezależnie od biegu koła się blokowały jeżeli chodzi o Reverse


To mi się nie podoba. Może odwrotnie założyłeś rolki sprzęgła jednokierunkowego. Bo takie zachowanie skrzynki wskazuje na zablokowanie planetarki.
Powrót do góry
   
some77
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 45

Post#18 Post autora tematu 17 Lis 2010 00:01   

Re: Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.


u mnie jest następująco: P -> R -> N -> D -> 3 -> 2 -> 1

co do sprzęgła jednokierunkowego to myślę że tam jest wszystko dobrze ponieważ dostałem złożone już i to założyłem tak jak było...

co ciekawe w którymś momencie koła jak były podniesione to mogłem nimi kręcić do tyłu

nie wiem już co o tym myśleć jutro rozbieram ją na nowo
Powrót do góry
   
romuald-f
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 1009
Miasto: Warmińsko-mazurskie

Post#19 17 Lis 2010 00:33   

Re: Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.


some77 napisał:
u mnie jest następująco: P -> R -> N -> D -> 3 -> 2 -> 1


P -> parking
R -> wsteczny
N -> neutralny, luz
D -> rusza z 1 -> 2 -> 3 -> 4 -> lock up (po puszczeniu pedału "gazu" autko nie hamuje silnikiem).
3 -> rusza z 1 -> 2 -> 3 (po puszczeniu pedału "gazu" hamowanie silnikiem).
2 -> rusza z 1 -> 2 (po puszczeniu pedału "gazu" hamowanie silnikiem).
1 -> rusza z 1 (po puszczeniu pedału "gazu" hamuje silnikiem).

Specjalnie jedynki zaznaczyłem innym kolorem.
Powrót do góry
   
some77
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 45

Post#20 Post autora tematu 17 Lis 2010 20:51   

Re: Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.


romuald-f napisał:


P -> parking
R -> wsteczny
N -> neutralny, luz
D -> rusza z 1 -> 2 -> 3 -> 4 -> lock up (po puszczeniu pedału "gazu" autko nie hamuje silnikiem).
3 -> rusza z 1 -> 2 -> 3 (po puszczeniu pedału "gazu" hamowanie silnikiem).
2 -> rusza z 1 -> 2 (po puszczeniu pedału "gazu" hamowanie silnikiem).
1 -> rusza z 1 (po puszczeniu pedału "gazu" hamuje silnikiem).

Specjalnie jedynki zaznaczyłem innym kolorem.

Jaki z tego powinienem wyciągnąć wniosek?

Zdemontowałem dziś skrzynię ponownie.. pomijając fakt czego dokonuje wprawa gdzie zajęło mi to niecałe 2 godzinki :) ...zlokalizowałem źródło wycieku..

Jest dokładnie tak jak Romuald przypuszczałeś.. cieknie w miejscu gdzie wieloklin wchodzi w pompe.. było to widoczne już bez demontażu pompy..

Na jakiej zasadzie to się tam uszczelnia? Wertuję schematy i nie widzę hmm


Odnośnie braku wstecznego i biegu pierwszego to przy jakiej sytuacji to występuje? jeżeli luz na tarczkach pod łożyskiem jednokierunkowym jest za duży czy gdy jest za mały? 1mm robi różnicę?
Powrót do góry
   
romuald-f
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 1009
Miasto: Warmińsko-mazurskie

Post#21 18 Lis 2010 01:34   

Re: Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.


Piszesz .....Jaki z tego powinienem wyciągnąć wniosek?.....Specjalnie kolorem czerwonym zaznaczyłem pierwszy bieg "zapinany" z D a niebieskim kolorem zapinany z manuala. Wniosek jest taki że jedynka zapinana z manuala "wspomagana" jest pakietem, który na R jest wstecznym. Jest nieśmiertelna zasada, jeżeli chcemy coś naprawić to dowiedzmy się jak to działa.
Dalej piszesz .....Na jakiej zasadzie to się tam uszczelnia? Wertuję schematy i nie widzę hmm ....... Musisz wyjąć z korpusu pompę oleju a następnie ją "rozpołowić" (klucz torx 30). Mając ją rozłożoną wyciskasz na prasie starą panewkę nową. Możesz przy tej czynności uszkodzić simmering (uszczelniacz), co zakwalifikuje go do wymiany.
Piszesz ....jeżeli luz na tarczkach pod łożyskiem jednokierunkowym jest za duży czy gdy jest za mały? 1mm robi różnicę?... Zauważ że tłok w korpusie sprzęgła jednokierunkowego ma ograniczony skok. Jeżeli luz na pakiecie będzie zbyt duży może nastąpić wypchnięcie tłoka poza korpus. Sprężyna słoneczkowa ma za zadanie aby tłok w momencie "zwolnienia" ciśnienia wrócił w skrajne położenie. I w tym momencie może nastąpić uszkodzenie wargi gumowej tłoka. Jeżeli luz będzie za mały, to przy włączeniu R lub jedynki z manuala może nastąpić szarpnięcie. Zbyt mały luz może też powodować szybsze zużycie tarczek ze względu na bliskie ich stykanie z przekładkami stalowymi.
Powrót do góry
   
some77
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 45

Post#22 Post autora tematu 18 Lis 2010 22:33   

Re: Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.


Teraz już rozumiem...

Okazało się że jedna podkładka była źle założona przy tarczkach usytuowanych pod łożyskiem jednokierunkowym przez co był tam luz 3,2mm.
Zrobiłem to prawidłowo i luz ten zmniejszył się do 1,4mm.
Czy to mogło być przyczyną braku biegu wstecznego i pierwszego? Czy może szukać dalej?
Jechałem według schematów i dokumentacji cały czasy i wychodzi na to że teraz jest wszystko dobrze.

Jeżeli chodzi o problem cieknącego oleju to faktycznie wygląda to na brak uszczelnienia pomiędzy wieloklinami. Widziałem w etce że nachchodzi na ten węższy wieloklin jakiś oring? co to za oring? gdzie on dokładnie powinien być bo u mnie nic takiego nie ma. Widziałem że jest jakiś w konwerterze i zastanawiam się czy powinien tam być za wejściem na węższy wieloklin.
Powrót do góry
   
romuald-f
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 1009
Miasto: Warmińsko-mazurskie

Post#23 18 Lis 2010 22:56   

Re: Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.


Nic nie wiem o o-ringu, tam go nie ma.
Powrót do góry
   
some77
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 45

Post#24 Post autora tematu 18 Lis 2010 23:02   

Re: Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.


Już się poprawiłem.. literówka.. chodziło mi oczywiście o konwerter

W schematach jest i właśnie nie mam pojęcia gdzie on się podział..

Dodano po 1 [minuty]:

co to za o-ring?

http://www.samko.pl/sklep/ag4-o-ring-pompy-p-412.html
Powrót do góry
   
maudi
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 69

Post#25 18 Lis 2010 23:33   

Re: Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.


wg mnie to ten który jest na 6-tym zdjeciu Link na krawędzi obudowy pompy
Powrót do góry
   
some77
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 45

Post#26 Post autora tematu 18 Lis 2010 23:52   

Re: Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.


ok w takim razie rozszczelnienia musze szukac w pompie tak jak pisał Romuald...

po czym poznam ze panewka jest uszkodzona?

Dodano po 2 [minuty]:

ten luz który wcześniej opisywałem mógł być przyczyną braku tych biegów?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 18 Lis 2010 23:52   





Powrót do góry
   
romuald-f
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 1009
Miasto: Warmińsko-mazurskie

Post#27 19 Lis 2010 00:59   

Re: Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.


some77 napisał:
Już się poprawiłem.. literówka.. chodziło mi oczywiście o konwerter

W schematach jest i właśnie nie mam pojęcia gdzie on się podział..

Dodano po 1 [minuty]:

co to za o-ring?

http://www.samko.pl/sklep/ag4-o-ring-pompy-p-412.html


Jest to o-ring pompy oleju umiejscowiony po zewnętrznym obrzeżu pompy w rowku.
Powrót do góry
   
some77
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 45

Post#28 Post autora tematu 19 Lis 2010 20:27   

Re: Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.


ok dziękuję

Skrzynia już złożona z nową panewką i nowym uszczelniaczem konwertera który zauważyłem że był też lekko przedarty.. może tamtędy wydostawał się olej?
Teraz czekam tylko na dekielek/zaślepkę z serwisu i będę testował.

Ponowię pytanie.. Romuald czy ten luz mógł być przyczyną braku wspominanych wcześniej biegów? Nie chciałbym zakładać skrzyni i znów zdejmować po raz trzeci jeżeli to miało by być coś jeszcze innego
Powrót do góry
   
romuald-f
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 1009
Miasto: Warmińsko-mazurskie

Post#29 19 Lis 2010 21:47   

Re: Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.


Napisałeś ..... Okazało się że jedna podkładka była źle założona przy tarczkach usytuowanych pod łożyskiem jednokierunkowym przez co był tam luz 3,2mm.....Jeżeli poprawiłeś tą usterkę oraz sprawdziłeś tłok w sprzęgle jednokierunkowym i uszczelnienie na łączniku między płytą sterującą a obudową tłoka, to wsteczny powinien być.
Powrót do góry
   
some77
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 45

Post#30 Post autora tematu 19 Lis 2010 22:09   

Re: Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.


romuald-f napisał:
Napisałeś ..... Okazało się że jedna podkładka była źle założona przy tarczkach usytuowanych pod łożyskiem jednokierunkowym przez co był tam luz 3,2mm.....Jeżeli poprawiłeś tą usterkę oraz sprawdziłeś tłok w sprzęgle jednokierunkowym i uszczelnienie na łączniku między płytą sterującą a obudową tłoka, to wsteczny powinien być.
tłok sprawdzałem i moim zdaniem pracuje prawidłowo.. uszczelka na rurce jest.. skręcone to wszystko dobrze...
powoli zaczynam mieć dosyć i pozostaje mieć wielką nadzieję że jak jutro zamontuje skrzynię to wreszcie pojadę dalej niż 2 metry do przodu.. dziękuję raz jeszcze
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Mechanika -> Audi A4 B5 AFN - problem ze skrzynią biegów.
Strona 1 z 2 Idź do strony 12  Następny
Podobne tematy
Volkswagen t4 problem ze skrzynią biegów (4)
Problem ze skrzynią biegów 126p FL (5)
citroen c3 problem ze skrzynią biegów (2)
Audi 80 B4 1.9 TDi (AFN) skrzynia biegów. (9)
Audi A6 2,4 (multitronic) 2001rok problem ze skrzynią biegów (60)
Problem z automatyczną skrzynią biegów audi 80 b4 (8)
Problem ze skrzynią biegów w AUDI (1)
golf 3 problem z skrzynią biegów (3)
Volkswagen t4 problem ze skrzynią biegów (1)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.08 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony