Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Diesel - problemy w zimie


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Diesel - problemy w zimie
Autor
Wiadomość
Alan
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 13 Cze 2002
Posty: 1295

Post#1 Post autora tematu 03 Lut 2003 13:48   

Diesel - problemy w zimie


Witam ,

moze troche OT ale wazne ;


Akumulator ok , swiece zarowe ok - slyszalem ze dobrze wymiecic wszystkie na np. Boschowskie czy warto ?

co zrobic aby lepiej zapalal ???, szczegolnie przy duzych mrozach 8O
Powrót do góry
   
anszun
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 08 Mar 2002
Posty: 306
Miasto: Dzierżoniów

Post#2 03 Lut 2003 23:49   

Re: Diesel - problemy w zimie


Najlepiej trzymać w garażu. Mam escorta 1,8 TD. Stoi pod domem. Przy wielkich tegorocznych mrozach odpalał dopiero po "rozruszaniu"
tj. czterech dłuższych bezowocnych kreceniach. Raz nie odpalił w ogóle.
Tak naprawdę dużo zależy od zuzycia silnika. Podobno jeśli odpala przy
-10 to jest OK. Autobusy podgrzewa się żywym ogniem( pod miską olejową). Podgrzanie oleju zmienia go z kleju w cos normalnego. Myślałem o jakiejś grzałce wmontowanej w miskę, ale nie martw się, niedługo wiosna :D
Powrót do góry
   
jozefg
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 01 Sty 2003
Posty: 5483
Miasto: Olsztyn

Post#3 04 Lut 2003 09:35   

Re: Diesel - problemy w zimie


Miałem diesla z wmontowaną w blok grzałką 100W - nigdy nie było problemu z zimowym rozruchem.
Powrót do góry
   
fachman
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 27 Sie 2001
Posty: 1902

Post#4 04 Lut 2003 09:38   

Re: Diesel - problemy w zimie


No i podgrzewacze na zasilaniu, poniżej -15 nawet po odpaleniu zgaśnie z powodu wytrąconej parafiny.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 04 Lut 2003 09:38   





Powrót do góry
   
kg
Poziom 6
Poziom 6


Dołączył: 31 Sie 2002
Posty: 18
Miasto: Wroclaw

Post#5 06 Lut 2003 00:53   

Re: Diesel - problemy w zimie


Polecam dodatki do paliw rozpuszczajace parafine i usuwajace wode z ukladu paliwowego, jezeli nie masz podgrzewania na zasilanu to sprawdz stan filtra. Regulacja poczatku wtrusku i jezeli wystepuje jakis system (mechaniczny, elektroniczny, pneumatyczny)wyzszych obrotow przy zimnym silniku to warto sprawdzic. Ale nic to prawie nie da, jezeli jest za male cisnienie w garkach. Ja miale wadliwie dzialajacy zawor podcisnieniwy na pompie wtryskowej
Powrót do góry
   
niciacia
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 05 Lut 2003
Posty: 45
Miasto: Miasto Kopernika

Post#6 06 Lut 2003 09:13   

Re: Diesel - problemy w zimie


Nie napisałeś, jakie masz auto, z jaką pompą, ale u mnie w mesiu (pompa typu bosh, więc spoko) leje opał zamiast ON i w zimę mam spokój, a latem mam 40% taniej. :?
Powrót do góry
   
Alan
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 13 Cze 2002
Posty: 1295

Post#7 Post autora tematu 06 Lut 2003 10:39   

Re: Diesel - problemy w zimie


A co do opalki niszczy pompe wtryskowa , silnik czy nie ?
Powrót do góry
   
anszun
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 08 Mar 2002
Posty: 306
Miasto: Dzierżoniów

Post#8 06 Lut 2003 12:26   

Re: Diesel - problemy w zimie


Z tego co wiem silnikowi wsio rawno, ale pompy bywaja smarowane ON i wtedy może byc sieczka. Naprawa pompy to juz nie zabawa (duze koszty).
Jak masz drugą zapasowa to sprawdx i napisz za rok co sie dzieje :lol:

:arrow: Jozefg ! A tę grzałkę to miałeś montowaną fabrycznie czy osobiście? I jeszcze jedno: czy była zasilana z akumulatora, a jesli tak to przez jaki czas? Jesli możesz, napisz cos bliżej. Pozdrawiam.

:arrow:anszun
Proszę nie pisać postów jeden pod drugim tylko korzystać z przycisku zmień.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 06 Lut 2003 12:26   





Powrót do góry
   
JACEK P
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 06 Lut 2003
Posty: 176
Miasto: Gdynia

Post#9 06 Lut 2003 22:02   

Re: Diesel - problemy w zimie


Jaki to disel ps. Najcześciej problem jest związany w konwecjonalnych dislach z świecami żarowymi. Następnie bym sprawdził układ paliwowy a w ostateczności kompresje.
Powrót do góry
   
Alan
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 13 Cze 2002
Posty: 1295

Post#10 Post autora tematu 07 Lut 2003 08:24   

Re: Diesel - problemy w zimie


Silnik konwencjonalny ze swiecami zarowymi.
Swiececzki wporzadku sprawdzalem.
Powrót do góry
   
wojtbad
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 06 Lut 2003
Posty: 52
Miasto: Chojnice

Post#11 07 Lut 2003 13:37   

Re: Diesel - problemy w zimie


mam transita 2,5 diesla 95r. Do -8 nie ma problemu. Powyżej pryskam 3 razy sprajem "AUTOSTART" mozna kupić na stacjach benzynowych. Odpalałem przy -20 w tym roku a samochód stoi "pod chmurką". Przy takim mrozie radze poczekać az sie olej rozgrzeje bo jest gęsty jak kisiel (osobiście dolewałem w takiej temperaturze).
Powrót do góry
   
Nemo
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 03 Lut 2003
Posty: 2048
Miasto: Radom/Lublin

Post#12 07 Lut 2003 14:09   

Re: Diesel - problemy w zimie


Na mrozy syntetyk 0W/40 do silnika i z kisielem nie ma problemu. A co do paliwa, to polecam dodatek Diesol w ilości podanej na opakowaniu. Do około -15°C nie ma problemu z filtrowaniem, a zatem i z parafinami. Poza tym podgrzewanie oleju w misce to ciekawy pomysł, szkoda że nie we wszystkich samochodach możliwy.
Pozdrawiam, Michał.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 07 Lut 2003 14:09   





Powrót do góry
   
midas78
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 03 Sty 2003
Posty: 360
Miasto: Kraków

Post#13 07 Lut 2003 21:29   

Re: Diesel - problemy w zimie


Mozna jeszcze podgrzac plyn chlodniczy. Spotkalem sie z takim rozwiazaniem (Kanadyjczycy to wymyslili, a u nich zimy, ze ho ho). Grzalka 600W w bloku, wiekszosc samochodow ma zaslepione otwory chyba po produkcji.

Co do opalu to EKOTERM wlasciwie nie odbiega parametrami od oleju napedowego (nie liczac ceny i koloru)
A kolor jest bardzo intensywny (chyba jakis pigment) wystarczy 0.5l na 5 litrow zwyklego paliwa a i tak bedzie troche czerwone.:)
A teraz podobno policja moze nam zagladac do baku...
Powrót do góry
   
anszun
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 08 Mar 2002
Posty: 306
Miasto: Dzierżoniów

Post#14 08 Lut 2003 00:01   

Re: Diesel - problemy w zimie


Nie mam 100% pewnosci, że to prawda, ale słyszałem, że (oczywiście Polacy) w Austrii wymyslili taki patent : obierki z ziemniaków na dnie beczki zalać opałówką i po kolorze ni śladu. Trzeba by spytać jakiegoś chemika jak to działa :lol:
Powrót do góry
   
teodor76
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 21 Lip 2002
Posty: 271
Miasto: rybnik

Post#15 08 Lut 2003 00:30   

Re: Diesel - problemy w zimie


widze że z tematu zapalania przeszliśmy do opału więc co do grzałek są montowane w niektórych markach fabrycznie w miejsce zaślepek są to grzałki na 220v niewiem jakiej mocy, mają gwint zeby je wkręcić jak się poszuka dobrze to do każdego auta można coś założyć, nowsze bryki mają webasto z sterownikiem który możemy programować na daną godzine i dzień ,ma wymuszony obieg i zagrzeje cały układ chłodzenia i silnik ,przychodzimy rano i ciepełko w środku i zapalamy autko przy -20 tak jak dopiero byśmy przyjechali z dalekiej podróży . co do opałowki kolega dolewa oleju mixol do paliwa po koloże niepoznać tylko po zapachu można stwierdzić że to opał bo śmierdzi ,a jeśli chodzi o pompy wtryskowe i wtryski lubią sie zacierać szczegulnie w nowszych silnikach i nowych samochodach niepolecam
Powrót do góry
   
Andrzej_H
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 04 Gru 2002
Posty: 54
Miasto: Toruń/Bydgoszcz

Post#16 08 Lut 2003 00:38   

Re: Diesel - problemy w zimie


W latach 1980 -1985 wyposażyłem mikrobus w silnik od ciągnika URSUS C360. Zdecydowanie usprawnienie zapalania przyniosła elektryczna grzałka (1400W) nawinięta na blaszanym kolektorze ssącym. Po 5 minutach podgrzewania kolektor pod grzałką był czerwony i jeżeli rozrusznik przekręcił (do - 25C) to silnik natychmiast zapalał !.
Aby DIESEL zapalił konieczna jest wysoka temperatura sprężanego powietrza, wystarczająca do zapłonu rozpylonego paliwa. Wolne kręcenie rozrusznika to duże straty ciśnienia poprzez nieszczelności pierścieni i przylgni zaworowych a tym samym niska temperatura powietrza w rezultacie paliwo nie zapali się. Używanie olejów 0W - xx z powodu ich niskiej lepkosci w niskich temperaturach oznacza małe opory dla rozrusznika i w rezultacie szybsze kręcenie silnikiem a więc wyższą temperaturę sprężanego powietrza a tym samym łatwiejszy rozruch.
Powrót do góry
   
Alan
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 13 Cze 2002
Posty: 1295

Post#17 Post autora tematu 08 Lut 2003 10:34   

Re: Diesel - problemy w zimie


fachman napisał:
No i podgrzewacze na zasilaniu, poniżej -15 nawet po odpaleniu zgaśnie z powodu wytrąconej parafiny.


To dlaczego na stacjach np.DEA podaja temp. do minus 23 ?

Mam pytanie ;

Czy warto zmienic pierscienie dla podniesienia kompresji ?.

Slyszalem , ze jak sie robi gore w silniku to trzeba robic dol ?
Powrót do góry
   
anszun
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 08 Mar 2002
Posty: 306
Miasto: Dzierżoniów

Post#18 08 Lut 2003 12:54   

Re: Diesel - problemy w zimie


Tylko teoretycznie. W czasie pracy silnika, po odpowiednim przebiegu nastepuje owalizacja cylindrów. Założenie nowych pierscieni może pomóc, ale moze tez zaszkodzić. Cylinder owalny, pierścień idealnie okrągły. Nie ma to znaczenia jak pęknie, nie ma wtedy innej możliwosci. Sensowna poprawa kompresji to niestety szlif, nowe tłoki i nowe pierścienie.( a jak już tak, to przy okazji szlif wału, panewki..uff głowica) Rok temu w "renomowanym " warsztacie zleciłem wymianę tulei cylindrowych i dopasowanie starych tłoków.Nie opłaciło się. Silnik został spaprany i miał przedmuchy. Ostatecznie sprowadziłem z Niemiec legalnie silnik po 150kkm. Teraz służy komuś innemu, ale skutecznie.
Dobra rada: jak nie musisz, to nie grzeb, byle do wiosny, ale ustawienie zaworów głowicy warto sprawdzić.
Pozdrawiam Anszun
Powrót do góry
   
Alan
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 13 Cze 2002
Posty: 1295

Post#19 Post autora tematu 08 Lut 2003 13:02   

Re: Diesel - problemy w zimie


Zgadza sie zapomnielismy o diagnostyce ;

zaworki ,

kat wyprzedzenia zaplonu

... ?
Powrót do góry
   
anszun
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 08 Mar 2002
Posty: 306
Miasto: Dzierżoniów

Post#20 08 Lut 2003 13:27   

Re: Diesel - problemy w zimie


No właśnie, o sercu diesla, czyli pompie wtryskowej też..... :roll:
Powrót do góry
   
TATOON
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 08 Lut 2003
Posty: 6

Post#21 10 Lut 2003 23:53   

diesle zima


ja przetestowalem juz kilka diesli ople a teraz mercedes 124 i moge jedno powiedziec jak nie ma kompresji to w zasadzie tylko garaz i grzanie plynu chlodniczego pomaga - mozna takie grzalki kupic koszt okolo 100zl z tendencja zwyzkowa :? montowanie: w mesiu jest korek ktory mozna wykorzestac w innych pojazdach zaklada sie na rury gumowe od ukladu chlodzenia mozana jeszcze wtryski sprawdzic czy nie chlapia pompy raczej bym sie nie czepial
Powrót do góry
   
mgim
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 06 Wrz 2002
Posty: 1585
Miasto: Biała Podlaska

Post#22 11 Lut 2003 00:17   

Re: Diesel - problemy w zimie


Ja też miałem kilka diesli,teraz VW 1,9 TDI (przebieg hmmm.......).Jak silnik ma dobre sprężanie i dobry olej i akumulator to i garażowany "pod chmurką" też odpalał przy -25.Nie miałem problemów.
Powrót do góry
   
robiel
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 15 Lut 2003
Posty: 244
Miasto: lubelskie

Post#23 15 Lut 2003 14:02   

disel


hi
mam czwarty disel i jeżdzi bez kłopotów także w zimie
z doświadczenia moge powiedzieć że na zimę olej 0W40 lub max 5W40
z syntetykiem 10W40 przy duzych mrozach może być kłopot
sprawne świece i akumulator i oczywiście rozrusznik disel by zapalić musi dostać tzw. kopa by ruszył nie raz trzeba dłuzej przytrzymać na rozruszniku lub i kilka razy podgrzać świecę.co do paliwa starzy szoferzy
polecają do oleju dodać benzynę w ilości 15-20l na 100l oleju na stacjach
paliwowych spotyka się zimowe paliwo o symbolach Z 15, Z25 teoretycznie producent gwarantuje że paliwo nie "zamarznie" odpowiednio w temp - 15 i w drugim przypadku -25 stopni.nie którzy dolewaja jeszcze naftę i denaturat? o ile nafta rozpuszcza wytracajacą się parafinę to denaturat co robi?osobiscie dolewałem naftę w chwilach przekraczania temperatury ponizej -20 stopni by nie mieć kłopotów na drodze.iiny sposób to tankować się na stacjach gdzie tankują TRY-y oni nie puszczą lipy.mój disel odpalił ostatno po nocy z -30 stopniami be najmniejszego kłopotu co prawda jest o silnik oprzebiegu 30 tyś ale ze poprzednimi nie miałaem żadnych kłopotów a zrobiłem na nich po 200-350tys kilometrów bez większych kłopotów ta głowy do góry pozdrawiam wszystkich :) robiel :)
Powrót do góry
   
jozefg
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 01 Sty 2003
Posty: 5483
Miasto: Olsztyn

Post#24 15 Lut 2003 19:46   

Re: Diesel - problemy w zimie


Denaturat dolewa się do ropy jesienią po to żeby związał wodę która w zbiorniku opada na dno.Wtedy taką mieszankę silnik bez bólu przepali i przy mrozach nie robią się lodowe korki w przewodach paliwowych. W benzynowych też.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 15 Lut 2003 19:46   





Powrót do góry
   
mortalus
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 20 Sty 2003
Posty: 55
Miasto: Gryfino

Post#25 16 Lut 2003 04:37   

Re: Diesel - problemy w zimie


Cześć a ja mam diesla staruszka vweja po szlifie, nowe tloczki i pierscienie z powodu małych fubduszy bo musiałem się zmieścic w 600zł ;) przy -20 zapalił z bólem bo akumulator z powodów funduszy też starcza mi maksymalnie na 2 próby zapłonu ehhe, ale jak było -25 to akumulator zrobił może 5 razy hłe hłe hłe i po zabawie :( skończyło się na lince i 500 metrach :( Heheh ale jest oki, Mam pytanko da się przerobić rozrusznik w Golfie by miał większego kopa, bo mój zdje się że jest wolny a w poprzednim golfie był inny taki jakiś szybki ąż świstał przy kręceniu?
Powrót do góry
   
system
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 16 Lut 2003
Posty: 159
Miasto: Londyn

Post#26 17 Lut 2003 11:05   

Re: Diesel - problemy w zimie


Skoro kazdy dzieli sie swoimi doswiadczeniami w zakresie uzytkowania autka z silnikiem diesla to i ja sie wypowiem. Moim zdaniem przyczyna problemow jest tylko i wylacznie dbanie o stan silnika. Mialem 14 letnia Toyote 200 tys przebiegu oczywiscie bez remontu i mroz -25 stopni nie stanowil zadnych problemow, ktos powie "bo to japonczyk" ale jezdzilem tez fordem ktory mozna powiedziec ze jest troszke jesli chodzi o diesle (przynajmniej starsze modele lata 80-90) niedoskonaly i tez problemow nie bylo. Podstawa to dobry akumulator tzn taki ktory chociaz ze dwa razy zakreci :)) oraz wtryskiwacze w dobrym stanie i musi odpalic nawet jak nie bedzie mial rewelacyjnego sprezania, przyjmujac ze sa sprawne swiece i nie wytracila sie parafina w filtrze i przewodach. A co dodatkow do paliwa na naszym rynku to tez do konca nie jestem przekonany co do ich skutecznosci. Uwazam ze dolanie 5 l zwyklej benzyny na zbiornik 50-60l jest o wiele skuteczniejsze niz wszelkie dodatki (oczywiscie to moje indywidualne doswiadczenie co do stosowania tzw " polepszaczy " ON) Co do stosowania opalu to oleje opalowe wbrew potocznej opini sa lepiej oczyszczone od zwyklej "ropy" samochodowej. Nowoczesne kotly grzewcze sa tez bardzo precyzyjnymi urzadzeniami i nie dopuszczlne jest stosowanie np ON jako opal (chyba ze ktos chce sprobowac :))) Roznica polega na tym ze sa stosowane troszke inne dodatki do ON a inne do opalu, zastosowanie mowi samo za siebei. MImo ze temat morze to chyba bardziej nadaje sie na forum motoryzacyjne niz elektroniczne :) bo gdzie tu sie doszukiwac elektroniki Diesel ma przeciez tak prosta budowe ze zadna elektronika mu nie pomoze jak nie chce zima odpalac:) Pozdrawiam
Powrót do góry
   
ckloss
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 03 Kwi 2002
Posty: 64
Miasto: Kościerzyna

Post#27 17 Lut 2003 14:32   

Re: Diesel - problemy w zimie


1-akumulator-to podstawa
2-rozrusznik-w vw są różne ale najlepszy jest z przekładnią satelitarną(tzw szybkoobrotowy)
3-świece żarowe-muszą się robić czerwono-biale na KOŃCACH!!!a nie w środku(polecam "beru")
4-wtryski nie mogą "lać"
5-jeśli silnik byl przegrzany to masz lub będziesz mieć problem(szybkie zużywanie się pierścieni)-brak kompresji a to jest silnik WYSOKOPRĘŻNY jak sama nazwa wskazuje
6-na opale lepiej odpala ale też jest ok.10stopni wyższa temperatura,no iparametrami to nie różni się od zwykłej -jak tu zauważył kolega nowoczesne piece są bardzo precyzyjne
----------suma----------jak dbasz tak masz
ps.nie zaszkodzi jak się ma linkę w bagażniku tak na wszelki wypadek;) :roll: no i ciekawe co na to powiedzieliby rosjanie..?
Powrót do góry
   
m4341
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 21 Lut 2003
Posty: 140
Miasto: Oleśnica

Post#28 21 Lut 2003 17:04   

Re: Diesel - problemy w zimie


znam ruskiego co wkłada u siebie w Rosji normalny gróby łańcuch stalowy do zbiornika i nie ma problemu z paliwem .Pytanie po co ten łańcuch?
Powrót do góry
   
piotr32
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 13 Sty 2003
Posty: 77
Miasto: Minsk mazowiecki

Post#29 05 Mar 2003 07:58   

Re: Diesel - problemy w zimie


U mnie wrodzinie przewinełosię 4 diesle niestety vw ale ja wcią ż jeżdzę transporterem t2 1.6 to auto przy przebiegu ok 400tys.km paliło niemal za pierwszym razem tylko spełniałem kilka wymogów ,po pierwsze najważniejsze naładowany akumulator drugie rozrusznik musi kręcić bezwzględu na mruz prawie że gwizdać jeżeli nie należy wymienić go na taki który ma przękładnię satelitarną pobiera mniejszy prąd z akumulatora a w trakcie rozruchu jego pojemność jest nadszarpnięta grzaniem świec które w zależnośi o temp odpowiednio długo grzeją i żrą ok 80A jest jeszcze jedna ważna rzecz świece żarowe ztym miałem kiedyś problemy bo świeca żarowa to nie taka która tak samo wyglada co w przypadku wielu sklepikarzy i serwisów nie ma znaczenia a taka która pasuje do konkretnego silnika. przekonałem się kiedyś bo jednej zimy wymieniłem ich 12szt i pojechałem do orginalnego serwisu Szewczyka
a tam uświadomili mnie i skasowali!!! że w moim silniku niema żadnych dowolności producentów ,teraz jeżdże czwartą zimę bez kłopotów
Jeszcze jedna rada w orginalnej książce(od mojege transportera) obsługi niemcy zalecają dolewanie benzyny do oleju napędowego gdy temp. otoczenia zbliża się do -15 (nawet do 25%, jest cała tabelka)
Jeszcze jedna rada nigdy niegrzać świec raz porazie napewno się spalą (przećwiczone) najpier jedna potem druga a potem to zapomnij o dpalaniu
co do oleju opałowego mój koleś w Vito przeżył naprawę wtrysków i o opale zapomniał (zatarł wtryski a pompiarz tylko zatrał ręce )
Jeszcze jedno pompiarz radził aby lać opał z mixolem w stosunku takim jak kiedyś do dwusuwów tj 1:50 i nie mniej
Pozdrawiam Piotr
Powrót do góry
   
Mathevp
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 26 Lip 2002
Posty: 404
Miasto: Polska

Post#30 05 Mar 2003 08:28   

Re: Diesel - problemy w zimie


Wszysccy opowiadają o Dieselkach to i ja coś opowiem, Mam Nissana i jeżdzę tylko na opale lecz zawsze dolewam 0,5l mixolu na 50 litrów opału i jak do tej pory nie miałem zadnych problemów. z układem paliwowym.
Jakiś miesiąc tmu zaczeły się problemy, samochód nie chciał odpalać na zimno jak i na ciepło, pomyślałem że zniszczyłem sobie cośik opałem, rozrusznik kręcił, wszystko działało normalnie. Przeczyściłem wszystkie końcówki w instalacji elektrycznej, wymieniłem filtr paliwa,sprawdziłem wszystko nawet ładowanie i okazuje się że nikt nie wie dlaczego nie odpala. Pojechałem do punktu gdzie kupiłem akumulator i kazałem go sprawdzić i co się okazało , akumulator sprawny tj. wszystkie parametry w normie ale jak się nim potrząśnie to robi się zwarcie na jednej z cel. Na szczęście miałem jeszcze gwarancję. W tej chwili samochód pali zawsze i wszędzie. Wniosek, coś nie tak z dieslem- sprawdź akumulator w dobrej stacji diagnostyki a nie u kolegi za pomocą żarówki.

Pozdrowienia.

Mathev
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Diesel - problemy w zimie
Strona 1 z 2 Idź do strony 12  Następny
Podobne tematy
Bravo 1.9 zwykly diesel, problemy z wolnymi obrotami (18)
Webasto ThermoTop E diesel, problemy z telestart T70 (6)
Problemy z uruchomieniem Volvo 740 diesel B24. (10)
opel vectra b 2,0 diesel problemy z rozruchem (17)
Problemy z ogrzewaniem Fiat tipo 1.7 diesel (12)
Mercedes E210 diesel problemy z EGR (2)
Problemy z rozruchem GOLF MK I, diesel 1,6, 1979 (1)
Etagas Tartarini problemy z przełączaniem na gaz w zimie (8)
Co zrobić zeby diesel lepiej palił w zimie?? (24)
Diesel - olej napędowy - co dolewacie w zimie? (36)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.079 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony