X

Jak wymontowac skrzynie biegow w VW Caddy

marcos7003 30 Oct 2010 18:15
  • #1 30 Oct 2010 18:15
    marcos7003
    Level 6  
    Helpful post? (0)
    Przepraszam!!!
    Zaczne od poczatku.
    Mam zamiar wymienic tarcze sprzeglowe, jak sie do nich dostac?
    Z tego co widze musze wyciagnac skrzynie biegow, jak mam to zrobic?

    VW Caddy 1999r 1,9 D
    Niestety jestem laikiem wiec prosze o wyrozumialosc.
  • #2 30 Oct 2010 18:23
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (+1)
    marcos7003 wrote:

    [...]lub schemat bede bardzo wdzieczny.

    Żarty sobie robisz? Napisz konkretnie w czym masz problem. Której generacji (rocznik) te Caddy ?
  • #3 30 Oct 2010 23:39
    carrot
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Masz w ogóle do tego stosowne narzędzia (np 12 kątny klucz trzpieniowy m8, albo 12 kątną nasadkę m9 ?)
  • #4 31 Oct 2010 08:29
    marcos7003
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Wszystkie stosowne narzedzia juz posiadam.
    Podpowiedzi potrzebuje gdyz nie chce zabierac sie za to w ciemno.
  • #5 31 Oct 2010 08:48
    T5
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Jak na laika demontaż skrzyni na początek to duże wyzwanie.
  • #6 31 Oct 2010 08:53
    marcos7003
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Wiem, ze nie jest to zmiana kola :)
    Chociaz na ogol nie mam problemow z mechanika, jesli posiadam jakiekolwiek instrukcje ;)
    Mam troszke czasu wiec chce sie podjac tego wyzwania, tym bardziej ze co mechanik to rozbiezna djagnoza.
  • #7 31 Oct 2010 09:16
    T5
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    A w czym problem?Ślizga się?
  • #8 31 Oct 2010 11:57
    marcos7003
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ciezko wchodza lub nie wchodza biegi 1i 5
  • #9 31 Oct 2010 11:59
    T5
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Lewarek biegów ok?Luzów nie ma?
  • #10 31 Oct 2010 12:00
    normales
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Jeżeli problem jest tylko przy wkładaniu 1 i 5 to problem jest w skrzyni a nie w sprzęgle. Jeżeli sprzęgło by się kończyło to i na wstecznym i na 1 by zgrzytało.
  • #11 31 Oct 2010 12:00
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    T5 wrote:
    Lewarek biegów ok?Luzów nie ma?


    T5, zostaw kolegę, On chce wymienić sprzęgło, a nie poszukać przyczyny że źle biegi wchodzą.
  • #12 31 Oct 2010 12:28
    T5
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Masz racje.
  • #13 31 Oct 2010 12:36
    marcos7003
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Zgrzytanie swego czasu bylo, teraz jest gorzej.
    Wydaje mi sie ze to jednak sprzeglo bo kilka razy je przypalilem.
    Chcialbym tylko wiedziec jak najlatwiej oddzielic skrzynie od silnika.
  • #14 31 Oct 2010 12:57
    ftp.kowal
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Tak jak prawie każda skrzynie w volkswagenie. Czyli odkręcasz półosie napędowe prawa musisz wyjąc cała, odkręcasz rozrusznik i tu zaczyna się problem bo nie pamiętam czy w tym samochodzie jest rozrusznik skręcony razem z poducha silnika, ale pewnie tak wiec musisz silnik na czymś podwiesić, odkręcasz poduchę z tyłu skrzyni. Teraz dwie osłony metalowe od sprzęgła jedna przykręcona od dołu druga nad mechanizmem różnicowym, teraz już tylko odkręcić skrzynie od silnika i wystarczy wyciągnąć. Pominąłem fakt, że trzeba odczepić napęd prędkościomierza, cięgna zmiany biegów i kostki włącznika świateł biegu wstecznego, oraz linki lub wysprzęglika sprzęgła. Mam nadzieję ze w miarę wszystko napisałem, ewentualnie koledzy dopiszą na pewno coś więcej
  • #15 31 Oct 2010 14:04
    JanuszJ26
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Na początek zluzuj nakrętki na ośkach, chyba że masz klucz pneumatyczny.
    Zlej olej i dalej jak kowal opisał.
  • #16 31 Oct 2010 14:24
    marcos7003
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jesli dobrze wszystko zrozumialem to jak nie odkrece polosi od kola ze strony kiercy to jej nie wyciagne?
    Bo juz mam wszystko luzne i wielki problem nie moge jej wyciagnac opiera sie przy silniku tam gzie byla przykrecona polos oraz na zawieszeniu u dolu idzie a potem na koniuszku ani drgnie.
  • #17 31 Oct 2010 16:52
    T5
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Sposobem wyjdzie.Mechanizm różnicowy do góry.
  • #18 31 Oct 2010 17:00
    ftp.kowal
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Kolega wyżej dobrze pisze skrzynie trzeba delikatnie przekręcić w odwrotna stronę do ruchu wskazówek zegara, o czym zapomniałem napisać.
  • #19 31 Oct 2010 23:34
    marcos7003
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dziekuje wszystkim.
    Jutro sobie pomechanikuje ;)
    Dam znac jak poszlo, mysle ze podolam, cierpliwosci i wytrwalosci mi raczej nie zabraknie ;)
  • #20 01 Nov 2010 14:27
    marcos7003
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam ponownie.
    Jak to sie mowi dupeczka blada.
    Skrzynia wyciagnieta i okazuje sie ze tarcze sa raptem milimetr ciensze od nowych i nie wiem czy to uznac za zuzycie.
    Do tego zakupilem zestaw do wymiany ktory nie jest taki sam jak to co mam, mianowicie w starym sprzegle pod tarczami jest szesc srub a u mnie tylko ponacinane blaszki.
  • #21 01 Nov 2010 14:35
    ftp.kowal
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Pisałeś że spaliłeś tarcze wiec ona nie będzie zużyta tylko spalona. Koledzy Ci pisali odnośnie regulacji lewarka.
  • #22 01 Nov 2010 22:43
    toku74
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    marcos; a jak myślisz, jakie jest dopuszczalne zużycie tarczy sprzęgła? nie wiesz? trudno. po drugie: posłuchaj kowala /przypalone/. po trzecie: tak to jest jak samemu się zabierasz za coś o czym za dużo nie wiesz. bo widzisz, jakbyś pojechał do warsztatu, to nie obchodziłoby cię czy mechanik kupił nie ten zestaw. po czwarte: jak zabierasz się za coś sam, za coś o czym j.w. to najpierw zdemontuj, jedź do sklepu z częściami, tam porównaj, a potem powiedz "łykam" jak pasuje. po piąte: poczytaj inne posty /nie koniecznie na ten sam temat/ a zrozumiesz że " mechanikę trzeba rozumieć - owik".
  • #23 02 Nov 2010 09:44
    marcos7003
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam!
    Masz calkowita racje toku74
    Ja popelnilem kilka podstawowych bledow, nie nalezy wszystkim ufac w to co mowia mam na mysli moich znajomych pseudo mechanikow.
    Zawsze jezdze do warsztatu jednak dalem namowic zeby wziac sie za to sam.
    Sa tego dwie przyczyny popierwsze jestem za granica z samochodem ktory defakto wrocil od mechanika trzy tygodnie temu.
    Sprzeglo zamowilem na allegro no i tu problem dostalem co dostalem.
    A kolejna naprawa i to za granica to nie takie pieniazki jak w polsce mechanior za godzinke bierze tu na polskie 400 zl i wiecej a jak wiecie to nie jest zajecie na godzinke i do tego zawsze cos jeszcze wypadnie lub mechanik wymysli.
    A chcialem ten samochud sprzedac juz pol roku temu tylko dalem sie znowu przekonac co ma teraz swoje skutki. Wiadomo nikomu nie zycze jezdzenia po mechanikach ale przynajmniej ja bym to mial z glowy.
    Dzieki za pomoc i pozdrowienia dla wszystkich!
  • #24 02 Nov 2010 10:25
    carrot
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Z tymi ponacinanym blaszkami to mnie rozwaliłeś ;) to jest sprężyna talerzowa docisku. Wyciągasz pierścień z drutu, wypada taki dekielek i masz dostęp do śrub
  • #25 02 Nov 2010 15:11
    marcos7003
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Sruby juz dawno sa na wierzchu.
    Tylko jakos jedno nie pasuje do drugiego, poza tym nie wloze tarczy bo sa zbbki rzadziej wiec mam zly zestaw.
    Widze ze macie troszke ubawu ze mnie:D
  Search 4 million + Products
Browse Products