X

Komputer ecu astra g 1.7 dti

30 Oct 2010 23:52 MAmareks4
  • #1 30 Oct 2010 23:52
    mareks4
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witm.Mam pewien kłopot ze swoim astrolotem 1,7 dti isuzu.Na zimnym silniku jest wszystko ok.Jak silnik osiągnie tem. roboczą jet taki moment że dostanie takiego muła że trudno przekroczyc 2000 tyś obrotów przy gazie do dechy.Po około 30 sekundach autko odzyskuje trochę mocy, ale przekroczenie 110km/h graniczy z cudem.Na wolych obrotach zachowuje się nornalnie.Wizyta u mechnika,błąd p0100 i p0110.Wymiana przepływomierza nie dała żadnych zmian.Dodam że auto miało podłączony komputer w czasie jazdy.Mechanik coś wspominał o nieprawidłowych dawkach powietrza wskazywanych przez przepływomierz.Diagnoza .Uszkodzony komputer silnika.Mam jeszcze skaczący obrotomierz i zapalająca sie lampkę chłodnica z wiatrakiem.Problem czasowo zanika po poruszaniu wtyczki komputera silnika tej od strony szyby.Mam możlwość kupienia drugiego kompa silnika o symbolu 1,7L/tx2 bez immo{taki .jak mój lecz innym numerze 10 cyfrowym. czy będzie pasował}.Aby zaadoptować nowy sterownik mechanik powiedział że potrzbujCAR PASS starego sterownika którą posiadam{czy jest to możliwe} Może ktoś z Was spotkał się z podobnymi problemami .Pozdrawiam
  • #2 31 Oct 2010 09:18
    T5
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Chłopie wydech odkręć za turbiną lub dobrze popuść i się przejedz.
  • #3 31 Oct 2010 09:32
    mareks4
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    witam.Kolega twierdzi ,że mam zatkany wydech ? Dodam jeszcze że są chwile gdy auto rozgrzeje sie to działa normalnie.Czasami potrafi działać przez całą trasę jaką pokonuję .nastepnie postuj,około 1godz,ruszamy i po przejechaniu 1 km klapa koniec radosnych chwil z jazdy samochodem.{samochód jest z 2003 wersja klimatronik przebieg 154000 oryginalny]
  • #4 31 Oct 2010 11:13
    fuelinyourblood
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    co z egr?

    jakie masz cisnienie turbiny?
  • #5 31 Oct 2010 11:58
    mareks4
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    w czasie diagnostyki nie znalezinono żadnych błędów w pamięci kompa zwiazanych z zaworem egr oraz turbiną.W czsie gdy silnik niema efektu muła wyraznie czuć jak przy obrotach ok 2000tyś wyrażnie dostaje kopa oraz na postoju przy przygazowaniu wyczuwalne jest wyrażne puchnięcie węża prowadzącego do ic
  • #6 01 Nov 2010 08:20
    bartez844
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    dokładnie wszystko posprawdzaj niezawsze diagnostyka ci powie co jest posprawdzaj cisnienia ładowania sprawdz klape czy niejest podtarta
  • #7 01 Nov 2010 20:10
    adam.k
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Proponował bym ci abyś posprawdzał wszystkie styki i wtyczki , bo według
    twojego opisu wydaje mi się że traci się kontakt na jakimś złączu.
  • #8 01 Nov 2010 21:06
    mareks4
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    witam
    błędy jakie mi dzisiaj wyświetlił komp
    p0100
    p1540
    p1540
    p1530
    dodam że przepływomierz jaki mi zakładał ów mechanik był najprawdopodobniej nieoryginalny ponieważ rządał za niego wraz z wymianą 220 zł.Naczytałem się już wiele,że ponoć nieoryginalne przepływomierze niechcą chodzić
    Dzisiaj w czasie jazdy odłączyłem przepływomierz.Efekt był taki,że auto chodziło bez zmian.Tak samo z przepływką i bez.
  • #9 01 Nov 2010 22:27
    seba24
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    witam powiem ci zmień mechanika, a tak serio to padają tam sterowniki i każdy kumaty elektronik raczej ci go naprawi. musisz go wyjąć i daj nawet tam gdzie telewizory naprawiają aby go otworzył i sprawdził będzie to widoczne po otworzeniu go.
  • #10 02 Nov 2010 22:40
    mareks4
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    [quote="adam.k"]Proponował bym ci abyś posprawdzał wszystkie styki i wtyczki , bo według
    twojego opisu wydaje mi się że traci się kontakt na jakimś złączu.[/quote

    Takchcę zrobić ale nigdzie niemogę znależć schematu adaptacyjnego sterownika silnika (interesują mnie wyprowadzenia pinów)oraz instalacji elektrycznej tego modelu
  • Helpful post
    #11 04 Nov 2010 17:42
    marcin2614
    Level 11  
    Helpful post? (-1)
    Co do zmiany sterownika silnika to mechanik ma racje potrzebujesz kodu pin ale idzie odzczytac zwykłym opcomem.Ja kupilem sam sterownik na giełdzie samoch.Niby oznaczenia te same 1,7 L/TX2 ale niepasował.Był od astry a ja mam corse.Musialem wysłac go do goscia ktory wgrał mu nowy soft i wyzerowal.Potem wystarczy opcom i zgrac go z reszta czyli immo i modułem komfortu.Schemat znalazłem w infotechu zrobiłem zdjęcie moze sie ci sie przyda.Ale wpierw bym pokombinowal z przepływomierzem może to on zamula bo jesli niema reakcji po rozłaczeniu.A co do wariujacego obrotomierza i kontrolek umnie byla luzna kostka od samej deski podoginalem blaszki w kostce i jest ok.Co prawda to corsa.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Oto schemat astry g 1,7DTI z infotecha.
  • #12 04 Nov 2010 23:01
    mareks4
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dziękuję bardzo za schemacik,będzie bardzo mi pomocny.Może kolega się orientuje co oznacza pin B 11. na schemacie.W moim przypadku jak przestaje działać obrotomierz wyłącza się także silnik nawiewu w nagrzewnicy.Czy czasem jest to jakaś wspólna masa?
    Pozdrawiam
  • #13 06 Nov 2010 08:47
    marcin2614
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    U mnie wyłaczały sie wszystkie zegary i kontrolki nawet kierunkowskazu niebylo.Po podłaczeniu pod kompa błąd brak komunikacji tablicy przyżadów z modulem komfortu.Wpierw zajrzałem do wtyczki od modułu ale nic niedalo.Więc z drugiej strony przy zegarach i podoginanie blaszek we wtyczce pomoglo.U ciebie w astrze jest inaczej przestaje działac sam obrotomierz i wentylator.A jak byłes na kompie nie bylo żadnego błędu w tym kierunku.Poszukaj w necie forum opla, może ktos juz miał taki przypadek.
  • #14 08 Nov 2010 20:49
    marcin2614
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Słuchaj miałem dzis w pracy dziwny przypadek co prawda z fordem transitem.
    Więc tak podczas jazdy po dziurach wariowały zegary,kontrolki nawet silnik przygasał tracił moc.Na postoju wszystko ok.Po sprawdzalismy bezpieczniki, przekazniki ok.Nastepnie okazało sie ze przy mocnm puknieciu w koło kierownicy tez to sie dzieje.Więc pokoleji stacyjka immo,kostki ,złacza i nic.Więc znów od poczatku okazało sie ze problem znalazł sie w skrzynce od bezpiecznikow nad schowkiem pasażera.Napoczatku myslalem ze cos niełaczy w gniezdzie potem w któryms kablu a okazał sie bezpiecznik niby dobry nieprzepalony a niestykał na zgrzewie miedzy nóżkami a blaszka która sie przepala przy zwarciu.Pierwszy raz cos takiego widziałem.Więc sprawdz jeszcze raz bezpieczniki nie na oko czy miernikiem.Wyciąg każdy bezpiecznik zrób prónik np. z żarówki halogenowej, wykorzystaj akumulator i wtenczas posprawdzaj bezpieczniki.
  • #15 11 Nov 2010 19:55
    mareks4
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam Czy adaptacja drugiego komputera silnika to jakaś skomplikowana sprawa.Numery mojego sterownika 8973065751 1.7l/TX2 12212819.Czy mogę go zastąpic sterownikiem o nr8973065750 1.7l/tx2 12212819. Posiadam car pass samochodu.Mechanior dysponuje TECHEM 2
    POzdrawiam
  • #16 16 Nov 2010 16:42
    mareks4
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam.No i stał się wielki zonk.Kupiłem sterownik o identycznych numerach.Jak zapewniał mnie mechanik nie bedzie problemów z adaptacją drugiego sterownika.Potrzebny tylko będzie kod z karty kodowej immo którą posiadam .Po podłaczeniu sterownika miga kontrolka auto a kluczykiem .Auto nieodpala.
    Proszę o pomoc.Pozdrawiam.
  • #17 26 Nov 2010 17:39
    marcin2614
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    No napisałem ci wczesniej że trzeba sterownik wyzerowac czyli przywrócic do stanu fabrycznego.Sa ludzie co sie tym zajmują.Albo przed wyjeciem z auta dawcy zrobic to interfejsem lub odczytac kod pin.
  • #18 26 Nov 2010 17:48
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    marcin2614-proszę nie pisać bzdur.
  • #19 26 Nov 2010 17:54
    marcin2614
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Nie rozumiem.Pisze koledze bo sam to usiebie robiłem.Zmienialem komputer silnika ECU,bo powychodziły mi piny ze sterownika przy wyciaganiu wtyczki.I tez fachowcy mi tłumaczyli ze nic sie nieda zrobic bylem nawet w serwisie tłumaczyli ze trzeba kupic cały komplet sterownik ,immo i kluczyk a to guzik prawda.
  • #20 26 Nov 2010 17:58
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Kolego, w czym to robiłeś?
  • #21 26 Nov 2010 18:56
    marcin2614
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Opel corsa C 1,7DI 2001r. i za pomocą zwykłego opcoma.Tylko sterownik był wyzerowany.wprowadziłem nowe dane z mojego auta pin numer vin ,klucz mech.itp. potem tylko zgrać z immo i modułem komfortu i gotowe.
  • #22 26 Nov 2010 19:11
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Corsa to inna bajka. Poza tym corsa nie ma modułu komfortu.
  • #23 26 Nov 2010 19:32
    marcin2614
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Sorry nie komfortu tylko nadwozia ale spotkałem się i z ta nazwą.
  • #24 26 Nov 2010 21:04
    JANUARY111
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    mareks4 wrote:
    Witam.No i stał się wielki zonk.Kupiłem sterownik o identycznych numerach.Jak zapewniał mnie mechanik nie bedzie problemów z adaptacją drugiego sterownika.Potrzebny tylko będzie kod z karty kodowej immo którą posiadam .Po podłaczeniu sterownika miga kontrolka auto a kluczykiem .Auto nieodpala.
    Proszę o pomoc.Pozdrawiam.


    Jeżeli chcesz wyzerować to pisz na PW .Nie wiem jak w astrze ale w corsie z tym samym silnikiem jest dokładnie tak jak Marcin pisze .
  • #25 26 Nov 2010 21:57
    mareks4
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam .Problem rozwiązany .Auto śmiga jak należy.Znalazłem w swojej mieścinie kolesia który jest obcykany w temacie.Kolega marcin2614 ma racje .Najpierw wyciągnięcie pinu ze sterownika a następnie zgranie z immo i wszystko działa.
  • #26 26 Nov 2010 22:15
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Nie trzeba pinu ze sterownika, ale jak lubicie chodzenie okrężną drogą to co mi tam.
  • #27 26 Nov 2010 22:28
    mareks4
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Kolego Motronic to co jest potrzebne aby niewylogowany sterownik po podłaczeniu do drugiego auta zadziałał bez żadnych kombinacji.
  • #28 27 Nov 2010 16:52
    JANUARY111
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    mareks4 wrote:
    Kolego Motronic to co jest potrzebne aby niewylogowany sterownik po podłaczeniu do drugiego auta zadziałał bez żadnych kombinacji.


    Bez pinu tylko oryginalny Opel tech ,natomiast jezeli chcesz to zrobic np. Op-comem
    to musisz odczytac pin lub wyzerowc
  • #29 27 Nov 2010 16:55
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    I teraz cię zjedzą, bo każdy jest nauczony fejsiarstwa.
    No wiesz-maximum zysków przy minimum, bądź zerowych nakładach.
    Ale można to zrobić fejsem, jest taki programik, można i inaczej.
  • #30 29 Nov 2010 09:01
    robson767
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Mnie też czeka nieuchronnie wymiana ecu w astrze 1.7dti ponieważ nie ma z nim komunikacji jak jest zimno. Wystarczy go trochę ogrzać nawet w rękach i to przywraca mu sprawność. Na co zwrócić uwage przy kupnie drugiego żeby nie było problemów z adaptacją do mojego samochodu, czy oznaczenia 1.7l a 1.7l/tx2 mają znaczenie?
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products