Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 31 Paź 2010 20:06
    nukes5
    Poziom 7  

    Witam.
    Mam problem FIATEM SIENA 1,2 benzyna 1999r.
    Problem polega na tym, że nie zawsze mi zgaśnie kontrolka od immobilizera i muszę po kilka razy nie raz przekręcać kluczyk w stacyjce.
    Bardzo mnie to nie raz denerwuje, gdy się spieszę i nie mogę szybko auta zapalić. Dowiedziałem się, że jest możliwość odłączenia całkowicie immobilizera i że wtedy problem zniknie.
    Znajomy elektryk z braku czasu kazał mi się dowiedzieć, gdzie się znajduje ten immobilizer.
    Powiedział mi tylko tyle, że jak się on znajduje w stacyjce to bez większego problemu mi go ściągnie. Jeśli jednak, gdzieś na silniku to będzie większy problem. Proszę o pomoc.
    Gdzie się znajduje dokładnie ten immobilizer?
    Z GÓRY WIELKIE DZIĘKI ZA POMOC:)

  • #2 31 Paź 2010 21:21
    autoas
    Poziom 41  

    To nie miejsce na łamanie blokad samochodowych.....
    Ale podpowiem ci, że ten elektryk bzdury opowiada i zrezygnuj z jego usługi, znajdź u siebie kogoś kto się na tym na pewno zna

  • Pomocny post
    #3 01 Lis 2010 11:14
    sladi
    Poziom 16  

    na pewno cewka na stacyjce i paczka pod nia a samo immo siedzi w sterowniku silnika. tak po za tym to sie naprawia a nie usuwa. Jak masz drugi klucz spróbuj nim czasami pomaga

  • Pomocny post
    #4 01 Lis 2010 11:47
    Hans30
    Poziom 27  

    witam !
    Na początek na forum nikt ci oficjalnie nie powie jak się pozbyć immobilisera bo regulamin zabrania .
    Teraz chciałbym nawiązać do tematu mianowicie:
    Co to za elektryk co chce usunąć immobiliser lub sugeruje jego usunięcie a nawet nie wie gdzie jest?
    Na podstawie czego stwierdził że immobiliser jest wadliwy i co on rozumie pod pojęciem immobilisera ?
    Możesz mieć uszkodzony jakiś element immobilisera w postaci pętli ,sterownika,instalacji na przykład .
    Tak jak koledzy pisali powyżej możliwe jest że problem zniknie po użyciu drugiego klucza jeśli taki masz .
    Sam immobiliser znajduje się w sterowniku silnika i są sterowniki w których się nie usuwa immobilisera zakłada się nowy sterownik programuje się i jest ok - spójrz na załączniki.
    Znajdź dobrego elektronika to ci pomoże naprawi ci samochód i będziesz znów zadowolony z auta

  • #5 01 Lis 2010 11:52
    nukes5
    Poziom 7  

    nie chodzi o łamanie blokad tylko o odłączenie immobilizera...

    Dodano po 2 [minuty]:

    tak mam 3 komplety kluczy Nic to nie pomaga..

  • Pomocny post
    #6 01 Lis 2010 11:59
    tzok
    Moderator Samochody

    Odłączenie centralki immobilisera całkowicie uniemożliwi uruchomienie silnika.
    Masz tam jeszcze CODE-I (2 klucze niebieskie i jeden brązowy)? Jeśli tak, to to przy stacyjce masz antenę immobilisera (taki pierścień), połączoną z centralką CODE (w okolicy bezpieczników), a ta z kolei łączy się z ECU. Brak połączenia między którymś z tych komponentów uniemożliwi uruchomienie silnika.
    Nie wolno posługiwać się brązowym kluczem do normalnej eksploatacji, on służy tylko i wyłącznie do celów serwisowych.

  • #7 01 Lis 2010 12:07
    nukes5
    Poziom 7  

    elektryk powiedział ze to wina immobilizera że to przez niego ta kontrolka od immobilizera (pomarańczowy kluczyk) nie gaśnie na każdym razem podczas przekręcenia kluczyka przez to auto nie zapala na pierwszym razem... słyszałem że to często spotykany problem przy fiatach... i ten elektryk mi powiedział o odłączeniu go i że wtedy problem zniknie całkowicie... żeby nie było szukałem w necie nowego immobilizera ale niestety nie znalazłem do mojego modelu.. drugiej strony z tego co widziałem po cenach innych modeli to nie jest to taka tania sprawa... chodzi również o koszt bo nie chce w to wkładać wielkich sum.. dlatego elektryk mi powiedział że najtaniej to będzie gdy się go po prostu odłączy..

  • #8 01 Lis 2010 12:17
    Hans30
    Poziom 27  

    a co twoim zdaniem oznacza odłączenie immobilisera ?
    czy immobiliser to nie jest fabryczna blokada rozruchu mająca na celu chronić samochód przed nieautoryzowaną próbą jego uruchomienia ? .Taka nieautoryzowana próba to np możliwość odpalenia auta bez oryginalnego kluczyka ( np w czasie kradzieży)

    Dodano po 3 [minuty]:

    jaki masz tam sterownik silnika?

  • #9 01 Lis 2010 12:24
    nukes5
    Poziom 7  

    tak wiem co się z tym zwiąże.. ja po prostu nie chce mieć problemów odpalaniem samochodu... i chce to małym kosztem zrobić..

    Dodano po 2 [minuty]:

    nie mam pojęcia jaki mam sterownik... nie chce tego rozpierać bo się na tym nie znam...

  • Pomocny post
    #10 01 Lis 2010 12:31
    kwok
    Poziom 38  

    Małym kosztem to chyba naprawić to co masz - w zasadzie podejrzewam słabe styki na złączach instalacji
    Jeśli chcesz całkowicie wywalić immo to trzeba przeprogramować ECU ale tu nie jestem fachowcem i nawet nie wiem czy jest to w przypadku tego silnika możliwe
    Hans30 pytał jaki masz sterownik bo pewnie posiada większą wiedzę w tym temacie i być może potrafi ci pomóc więc idź do auta i odczytaj to co jest napisane na puszcze ECU

  • Pomocny post
    #11 01 Lis 2010 12:35
    tzok
    Moderator Samochody

    Sterownik silnika masz pod maską, nie musisz niczego rozbierać, żeby zobaczyć co jest na nim napisane (biała etykieta):

    Gdzie jest fabryczny immobilizer Fiat Sena? 1,2 benzyna 99r



    Centralka CODE odbiera kod z transpondera w kluczyku i wysyła potwierdzenie do sterownika silnika. Wymiana centralki CODE wiąże się z wymianą na fabrycznie nowy (bądź przeprogramowaniem) sterownika silnika.

    Chcesz bezproblemowo uruchamiać samochód to napraw usterkę albo spróbuj drugiego niebieskiego klucza.

    Fizycznie immobiliser nie jest oddzielnym modułem lecz częścią oprogramowania sterownika silnika.

  • #12 01 Lis 2010 12:44
    jdjan1
    Poziom 25  

    Witam!

    nukes5 napisał:

    Cytat:
    Problem polega na tym, że nie zawsze mi zgaśnie kontrolka od immobilizera i muszę po kilka razy nie raz przekręcać kluczyk w stacyjce.


    Mam Palio z tą samą generacją immo. W tych układach rzeczywiście czasem i nieregularnie (częściej przy upałach) sterownik uparcie "nie widzi" transpondera.
    U mnie działa wyjęcie kluczyka ze stacyjki i przetarcie o np. spodnie :D.
    Wiem, brzmi, jak spluwanie przez lewe ramię przy pełni księżyca pod wiatr, ale działa! :D.
    Jeżeli jednak problem powtarza się często, szukałbym (jak pisali poprzednicy) słabego kontaktu (styki, złamane przewody) od cewki do sterownika.

    Pozdrawiam

    Jan

    P.S. Tego "elektryka, co chciał "wykastrować" immo, nie wiedząc nawet gdzie się znajduje "zostaw w spokoju" - niech sobie żyje. :|

  • #13 01 Lis 2010 13:26
    nukes5
    Poziom 7  

    dodaje zdjęcie mojego sterownika..

    Dodano po 58 [sekundy]:

    Gdzie jest fabryczny immobilizer Fiat Sena? 1,2 benzyna 99r

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty