X

Schemat rozrządu Ford Fiesta 1.4 Tdci 2008-

ssebas1976 01 Nov 2010 19:31
  • #1 01 Nov 2010 19:31
    ssebas1976
    Level 8  
    Helpful post? (+4)
    Rozrząd
    Ostrzeżenia i zalecenia
    O ile producent nie radzi inaczej, zalecane są następujące procedury:
    Po demontażu należy zawsze mocować nowy pasek rozrządu
    Sprawdzić naprężacz i jałowe koła pasowe, w razie potrzeby wymienić
    Nie wolno obracać silnika w kierunku przeciwnym do normalnej pracy
    Sprawdzić pasek (paski) pod kątem pęknięć, wystrzępienia, zużycia i zanieczyszczenia olejem
    Uwaga: Silnik musi być zimny przed regulacją paska rozrządu
    Uwaga: Unikać zginania, skręcania i naprężania
    Informacje ogólne
    Przed odłączeniem kabla akumulatora, sprawdzić kod zabezpieczenia systemu audio
    Wymienić uszczelnienia
    Wymienić szczeliwo
    Wymagane są specjalne narzędzia

    Demontaż
    Odłączyć akumulator
    Zdjąć nasadkę podpory silnika
    Zdemontować górną pokrywę paska rozrządu

    Zdjąć pomocniczy pasek napędowy
    Patrz 'Dane dotyczące regulacji/Ułożenie paska'
    Zdemontować czujnik położenia wału korbowego

    Powiększ

    Zablokować wał korbowy poprzez umieszczenie kołka zabezpieczającego w kole zamachowym Ford 303-734

    Zdemontować koło pasowe wału korbowego
    Zdemontować przyrząd zabezpieczający koło zamachowe Ford 303-734
    Zdemontować dolną pokrywę paska rozrządu

    Powiększ

    Zamocować śrubę koła pasowego wału korbowego
    Obrócić wał korbowy zgodnie z ruchem wskazówek zegara
    Zamocować kołek zabezpieczający wału rozrządczego Ford 303-735

    Powiększ

    Zdemontować prowadnicę paska rozrządu

    Zdemontować koło pasowe naprężacza

    Zdemontować koło zębate wału korbowego
    Uwaga: Nie dotykać zewnętrznego pierścienia czujnika
    Uwaga: Tor magnetyczny nie powinien wykazywać żadnych śladów uszkodzenia i musi znajdować się daleko od źródeł magnetycznych, w przeciwnym razie trzeba go będzie wymienić

    Powiększ

    Wyjąć kołek zabezpieczający wału rozrządczego Ford 303-735

    Powiększ

    Wykorzystać podnośnik wózkowy, aby podeprzeć silnik
    Uwaga: Włożyć drewniany klocek pomiędzy miskę olejową a lewarek
    Zdemontować górną podporę silnika

    Powiększ

    Zdemontować wspornik mocowania silnika

    Powiększ

    Zdjąć pasek rozrządu
    Instalacja
    Zamocować koło pasowe naprężacza przy pomocy dokręcanej ręcznie śruby
    Zamocować pasek rozrządu na kole zębatym wału rozrządczego
    Ponownie zamontować wspornik mocowania silnika 60 Nm

    Ponownie zamontować górną podporę silnika 48 Nm

    Powiększ

    Zdemontować podnośnik
    Sprawdzić, czy można włożyć i wyjąć kołek zabezpieczający Ford 303-732

    Powiększ

    Wyjąć kołek zabezpieczający Ford 303-732
    Ustawić oznaczenia rozrządu wału rozrządczego
    Sprawdzić, czy można włożyć i wyjąć kołek zabezpieczający

    Powiększ

    Ponownie zamontować koło zębate wału korbowego
    Uwaga: Nie dotykać zewnętrznego pierścienia czujnika

    Powiększ

    Zamocować pasek rozrządu odwrotnie do ruchu wskazówek zegara, zaczynając od koła zębatego wału korbowego
    Zamocować śrubę koła pasowego wału korbowego
    Uwaga: Tylko palcami
    Zamocować kołek zabezpieczający wału korbowego Ford 303-732

    Powiększ

    Obracać naprężacz odwrotnie do ruchu wskazówek zegara, dopóki wskaźnik nie ustawi się tak jak pokazano

    Powiększ

    Dokręcić śrubę montażową koła pasowego naprężacza 30 Nm
    Wyjąć kołek zabezpieczający wału korbowego Ford 303-732
    Ponownie zamontować prowadnicę paska rozrządu 10 Nm

    Obrócić silnik ręcznie o 10 obrotów
    Zamocować kołek zabezpieczający wału korbowego Ford 303-732

    Powiększ

    Zamocować kołek zabezpieczający wału rozrządczego Ford 303-735

    Powiększ

    Wyjąć kołek zabezpieczający wału korbowego Ford 303-732
    Zamocować kołek zabezpieczający pompy wtryskowej

    Powiększ

    Uwaga: Powtórzyć procedurę, jeżeli przyrządy specjalne odpowiednio nie pasują
    Zdemontować przyrządy specjalne
    Wyjąć kołki zabezpieczające
    Wykręcić środkową śrubę koła pasowego wału korbowego
    Ponownie zamontować dolną pokrywę paska rozrządu 6 Nm
    Ponownie zamontować czujnik położenia wału korbowego

    Powiększ

    Zablokować wał korbowy poprzez umieszczenie kołka zabezpieczającego w kole zamachowym

    Wymienić śrubę koła pasowego wału korbowego 30 Nm + 180°
    Zdemontować przyrząd zabezpieczający koło zamachowe
    Ponownie zamontować pomocniczy pasek napędowy
    Ponownie zamontować górną pokrywę paska rozrządu

    Zamocować nasadkę podpory silnika
    Ponownie podłączyć akumulator
    Ustawienia momentu obrotowego
    Wspornik mocowania silnika 60 Nm
    Podpora silnika: 48 Nm
    Koło pasowe wału korbowego (nowa śruba):
    Etap 1: 30 Nm
    Etap 2: 180°
    Koło pasowe naprężacza: 30 Nm
    Narzędzia specjalne
    Kołek zabezpieczający pompę wtryskową: Ford 303-732
    Przyrząd zabezpieczający wału rozrządczego: Ford 303-735
    Przyrząd zabezpieczający koło zamachowe: Ford 303-734
    Przyrząd zabezpieczający wał korbowy: Ford 303-732
  Search 4 million + Products
Browse Products