X

VW Golf IV 1.9 TDI AHF - czujnik temperatury cieczy G62

07 Nov 2010 09:07 DAdaniel061081
  • #1 07 Nov 2010 09:07
    daniel061081
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam wszystkich! Potrzebuje pomocy odnosnie czujnika temp. cieczy. Mianowicie chodzi o to, ze czujnik podaje dobry sygnal na wskazniki, a do ECU podaje wartosci temp. maks 21,6, moze 22 stopnie w momencie kiedy silnik jest goracy. Nie jest to wina czujnika, bo wymienilem i na zamiennik i na oryginal z ASO i wszystkie 3 (lacznie ze starym) podaja te same wartosci wiec czujnik wykluczam. Przerwy w przewodach nie ma, bo gdyby byla, to ECU pobiera sobie informacje o temp z czujnika temp paliwa, a tak sie dzieje dopiero kiedy odlacze wtyczke czujnika G62/G2. Zmierzylem napiecie na pinach w tej wtyczce i na jednej parze wynosi ono 5V, a na drugiej 0,26V. Wie ktos moze jakie powinno byc napiecie zasilajace ten czujnik? Autko pali normalnie, moze na goracym troszke gorzej, ale mozna to wytlumaczyc, ze ECU "widzi" go jako zimny. Moze ktos z Was mial taki przypadek i moze poszedl jakis przekaznik, cos jest zasniedziale i trzeba przeczyscic, tylko gdzie?Za wszelka pomoc z gory dziekuje.
  • #2 07 Nov 2010 09:15
    kangu78
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Dokonaj pomiaru oporności na czujniku i będziesz wiedział na 100% czy czujnik jest ok.
    Miałem kiedyś podobny problem i dopiero po nr nadwozia udało się dobrać prawidłowy.
  • #3 07 Nov 2010 09:24
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Jak dobrać? Wchodzi niebieski, i tyle, można zamontować zielony.
  • #4 07 Nov 2010 11:28
    daniel061081
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dokladnie, stary mialem niebieski, a teraz mam zielony, bo facet w ASO powiedzial, ze tamte czujniki produkowali chyba do 2002r. i teraz jest ten zielony. Ale tak jak pisalem wszystkie 3 czujniki pokazuja dokladnie to samo jak podpinalem vag'a, wiec nie podejrzewam czujnika, a raczej przewod na trasie czujnik-ECU, tylko czy ktos sie orientuje czy przewod idzie bezposrednio do ECU, czy po drodze przechodzi moze jeszcze przez jakis uklad? Bo jak idzie do ECU bezposrednio, to moze cos jest walniete w ECU?No i jakie powinno byc napiecie w tej kostce?
  • #5 11 Nov 2010 18:47
    daniel061081
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Zmierzylem opornosc dwoch czujnikow, tego nowego i starego. Obydwa maja taka sama, czyli jedna para pinow w temp. pokojowej - ok 21 st. ok 2000 Ω i spadala jak trzymalem w reku, a druga para pinow ok 850 Ω.
  • #6 22 Nov 2010 18:55
    daniel061081
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Samochod juz naprawiony, uszkodzony byl ECU, a doklanie pare w nim rzeczy, jakich nie wiem, ale magik od elektroniki naprawil i dziala.
  • #7 11 Nov 2015 12:31
    ppiotr4
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Możesz mi podać na maila namiary na tego magika? Też mam problemy z tym czujnikiem.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products