X

Volvo s60 2001 2.4 pilot i centralny zamek

14 Nov 2010 12:56 ARArmator
  • #1 14 Nov 2010 12:56
    Armator
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Witam, mój problem polega na tym iż pilot od centralnego zamka nie zawsze działa. Baterie w nim wymieniłem. Trochę poszperałem w internecie i myślę że może to być problem z modułem KEYLESS ENTRY. Czy ktoś wie gdzie on się znajduje??
  • #2 14 Nov 2010 17:35
    pablobau66ck
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Witam.Z tego co pamiętam i się nie mylę odbiornik jest w lusterku wstecznym a cały moduł odpowiedzialny za centralny i alarm znajduje się w podsufitce nad lusterkiem wstecznym.
  • #3 14 Nov 2010 18:45
    Armator
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki za odp. A jest możliwe że jak zmieniłem lusterko bo tamto miałem samościemniające ale było uszkodzone to zmieniłem też odbiornik i pilot mi teraz nie działa już całkiem?? ps właśnie rozebrałem tzw wyspę i nie widzę żadnego modułu
  • #4 14 Nov 2010 20:02
    pablobau66ck
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Pojedz na diagnostykę,ogólnie elektronika volvo to ciężki temat i byle czym się tego nie ruszy.Miałem przypadek z nie działającym pilotem w v70 2001r ,Możliwe że w twoim modelu auta rozwiązali to inaczej
  • #5 15 Nov 2010 11:13
    oskarv
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Jak zamieniłeś lusterko wsteczne to pilot nie ma prawa działać !
    Odbiornik i dekoder jest zamknięty w lusterku potem to już tylko CAN
  • #6 15 Nov 2010 14:43
    Armator
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Aha, to jak zamontuje do tego starego wkład bo głównie na tym mi zależało to powinno działać, tak?

    ok, już działa wielkie dzięki koledzy. Jeden problem z głowy. Teraz czas na kolejne tematy ;]

    edit..

    Temat ponownie powrócił. Pilot znowu nie chce chodzić. Ale mam teraz inny plan. Czy jest możliwość zamontowania alarmu seo dolphin( sygnał raczej analogowy, alarm po demontażu z poprzedniego sam. ( Carisma '95 ) ) pod Can? Jak to się ma w praktyce? Czy mogę zostawić fabryczny centralny na pilota i do niego podłączyć alarm z pilotem? Czy nie będzie żadnego konfliktu?
  • #7 11 Jan 2011 22:15
    arek_84
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Możesz podłączyć analogowy alarm, ja mam tak zrobione u siebie w V70.
    Centralny działa tak jak wcześniej, a alarm załącza syrenkę czujniki i odcina silnik, wada tego jest taka, że zamykam jednym pilotem, a włączam alarm drugim.
    Ale myślę, że można by podłączyć również zamykanie/otwieranie pod alarm.
  • #8 13 Jan 2011 19:53
    Armator
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki Arek za odpowiedź. Myślę, że u mnie problem tkwi w lusterku a dokładnie przy kostce, bo czasami jak tam poruszam to pilot działa. No nic, będę musiał znaleźć jakiegoś magika w okolicy i coś z tym zrobić. Co prawda mój ojciec jest elektronikiem ale nie od samochodów( jak chciałem podłączyć moduł domykania szyb to też mi nie mógł pomóc, albo mu się nie chciało ;/)
  • #9 18 Jan 2011 20:10
    arek_84
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Masz szczęście, że mieszkasz w Gdyni. Jest tam taka firma Volvosystem, znajomemu programowali lusterko za 120zł. Jak będzie ciepło to też się do nich przy okazji wybiorę:)
  • #10 03 Apr 2011 15:00
    Armator
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam, mam jeszcze jedno pytanie. Gdzie dokładnie w lusterku znajduje się moduł odpowiadający za pilota? Dobrze zaznaczyłem?
    Volvo s60 2001 2.4 pilot i centralny zamek [/img]
  • #11 14 May 2011 10:49
    J_Bravo
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Armator: I jak? Namierzyłeś moduł? Właśnie jestem po wymianie uszkodzonego lusterka w S80 (rozszczelniło się ściemnianie) i okazało się że piloty przestały działać ;/
  • #12 14 May 2011 21:29
    Armator
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    No właśnie nie, także myślę że w moim przypadku najłatwiej będzie kupić lusterko i piloty od tego samego samochodu, zamontować i chyba będę musiał jeszcze zmienić oprogramowanie w samochodzie( lusterko + piloty = 200 + 100 programowanie, tak mniej więcej )
  • #13 15 May 2011 11:19
    J_Bravo
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Ja mam zamiar przełożyć całą elektronikę z mojego starego pękniętego lusterka do nowego. Z tego co widzę to wystarczy przylutować 2 kabelki i odkleić płytkę PCB od lustra
  • #14 16 May 2011 13:32
    J_Bravo
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Elektronika przełożona. Obyło się bez kosztów i wizyty w ASO.
  • #15 12 Jun 2011 23:32
    arek_84
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Armator wrote:
    Witam, mam jeszcze jedno pytanie. Gdzie dokładnie w lusterku znajduje się moduł odpowiadający za pilota? Dobrze zaznaczyłem?
    Volvo s60 2001 2.4 pilot i centralny zamek [/img]


    Czy ktoś się orientuje czy rzeczywiście ten zaznaczony element odpowiada za pilot?
    Mam u siebie uszkodzony obwód sterowania oświetleniem w tym lusterku i jak podłączyłem drugie to piloty oczywiście nie działają. No i pytanie jest czy można by przelutować tą elektronikę od pilota...?
  • #16 13 Jun 2011 06:23
    J_Bravo
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Ten zaznaczony układ to radiówka. Jej wymiana nic nie da. Numery pilotów zapisane są w tym dużym scalaku motoroli po lewej stronie. Łatwiej chyba będzie naprawić obwód oświetlenia ;)

    ps. Oświetlenie nie jest podpięte do tej płytki.
  • #17 14 Jun 2011 19:03
    Armator
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    No to właśnie o to mi chodzi. Bo mam na stanie całą płytkę i tylko to bym chciał wymienić. Pilota zmieniać na razie nie chce, a mam problem z komunikacją pilot->samochód.
  • #18 14 Jun 2011 23:03
    arek_84
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    J_Bravo wrote:
    Ten zaznaczony układ to radiówka. Jej wymiana nic nie da. Numery pilotów zapisane są w tym dużym scalaku motoroli po lewej stronie. Łatwiej chyba będzie naprawić obwód oświetlenia ;)

    ps. Oświetlenie nie jest podpięte do tej płytki.


    Wg.mnie oświetlenie jednak jest w tej płytce, bo jak podłączyłem drugie lusterko to zadziałało jak należy.

    ps.A gdzie jest podpięte w takim razie?
  • #19 17 Jun 2011 18:40
    Armator
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Mi się też wydaje że ta płytka w lusterku ma coś wspólnego z oświetleniem, bo jak zdemontowałem lusterko i zamknąłem samochód z kluczyka to paliło się oświetlenie na nogi.
  • #20 18 Oct 2014 18:07
    trend
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Odkopię temat lusterka ? Mam S80 2004 rok i w nim nie działa dobrze oświetlenie
    zegarów znaczy całe oświetlenie w kabinie świeci bardzo słabo . Podejrzewam
    uszkodzony czujnik światła w lusterku . Ktoś może coś wie może podpowiedzieć ?

    Może były jakieś typowe usterki elektroniki w tych lusterkach poza samym
    rozlewającym się wkładem lusterka z ciekłym kryształem .
  • #21 26 Oct 2014 15:34
    arek_84
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Co masz konkretnie na myśli mówiąc "całe oświetlenie w kabinie świeci bardzo słabo"?
    Czujnik światła w lusterku nie jest powiązany z oświetleniem wnętrza...
    Jedynie czujnik światła w panelu sterowania nawiewami steruje natężeniem podświetlenia licznika i przycisków.
    Jeśli jakaś lampka w podsufitce Ci nie świeci to zapewne winna będzie elektronika na płytce w lusterku. (u mnie tak było - pomogło lutowanie) Jakby coś to posiadam taką sprawną płytkę.
  • #22 26 Oct 2014 15:57
    trend
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Problem rozwiązałem . Lusterko ma czujnik oświetlenia i jeśli wjedziesz np. do
    ciemnego tunelu to przyciemni tobie podświetlanie deski (s80 2004).
    Jednak w moim wypadku nie było to lusterko (dwa czujniki oświetlenia) tylko
    włącznik świateł wraz z potencjometrem regulującym jasność . O dziwo ten regulator działał tylko słabo a winny był elektrolit który sobie spuchł .
  • #23 26 Oct 2014 17:21
    arek_84
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Mylisz się. Te dwa czujniki w lusterku są do ściemniania lusterka. Natomiast do podświetlenia deski jest czujnik w desce lub w radiu. Zakryj go w dzień dłonią to zobaczysz. że zmieni się natężenie podświetlenia.
  • #24 26 Oct 2014 19:57
    trend
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Są różnice w S80 w desce obok diody alarmu jest czujnik nasłonecznienia do
    klimatyzacji , w radiu mam tylko okienko na podczerwień do pilota (hu-611)
    pod radiem nie mam innych czujników (poza temperatury wnętrza) Natomiast
    oświetleniem steruje lusterko (sygnał jest pobierany z przedniego czujnika
    tyłu lusterka wstecznego). Zresztą nieistotne jeśli deska i zegary słabo
    się świecą warto sprawdzić przełącznik świateł .

    Pozdrawiam wszystkich miłośników volvo .
  • #25 27 Oct 2014 20:08
    oskarv
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    ciekawy wywód: to jak się ściemni podświetlenie deski wjeżdżając do ciemnego tunelu w aucie wyposażonym w manualnie ściemniane lusterko wewnętrzne? manualne lustra nie mają czujnika jasności.

    Czujnik nasłonecznienia zintegrowany z diodą alarmu daje informację do klimatyzacji ale ta informacja jest również wykorzystana do sterowania jasnością podświetlenia (zegarów , radia , panela AC...)

    Natomiast samo lusterko wewnętrzne steruje oświetlenie wewnętrznym zawartym w podsufitce, to dolne jest sterowane z innego modułu.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products