Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

VW PASAT 1.9tdi 110KM problem z mocą

mirekk201 15 Lis 2010 19:03
  • #1 15 Lis 2010 19:03
    mirekk201
    Poziom 2  

    witam wszystkich! mam problem z dopiero co nabytym passatem 1.9tdi 110KM 1998r. passacik strasznie słabo wkręca się na obroty, tylko od 1000 do 2500obr. jak turbo zaczyna pracować coś tam czuć, a po przekroczeniu 2800obr. nic nie ciągnie tylko rozpędza się jak fiat 126p na 4 biegu. Zamieniłem przepływke od kolegi z jego paska i nic to samo... silnik nie ma błędów, pali na dotyk nie puszcza dymka, turbo gwizda na całym zakresie obrotów, a jego spalanie to 5.5l na 100km może coś podpowiecie... bo ja nic z tego nie kapuje. dzięki:D

  • #2 15 Lis 2010 20:54
    tomasz sadowski
    Poziom 28  

    Jak nie ma błędów to szukaj usterek mechanicznych np intercoler ,zawór N75 lub uszkodzona turbina Czy robiłeś logi statyczne i dynamiczne?

  • #3 15 Lis 2010 21:07
    mirekk201
    Poziom 2  

    czytałem juz na ten temat ale jak to wszystko sprawdzić...?

    Dodano po 8 [minuty]:

    ostatnio wymieniałem wszystkie filtry,płyny i mechanicy nalali mi za dużo oleju. Odkręciłem wąż od intercolera i był cały zalany olejem iter. tak samo cały mokry... turbo suche a oleju nic nie ubyło

  • #4 15 Lis 2010 21:10
    damianLubek
    Poziom 7  

    Ja bym stawiał na zawór EGR zobacz bo to jest najczęstsza usterka w braku mocy. wyjmij go i przeczyść ewentualnie wymień

  • #5 15 Lis 2010 21:46
    mirekk201
    Poziom 2  

    jak go przeczyścić bo nie miałem jeszcze z tym styczności

    Dodano po 1 [minuty]:

    albo jak sprawdzić

    Dodano po 26 [minuty]:

    ile kosztuje mniej więcej podpięcie WAG-COM w dobrym warsztacie?

  • #6 21 Lis 2010 02:09
    telik0006
    Poziom 13  

    podpięcie w ASO VW 110 zł turbina może gwizdać ale ciśnienie może gdzieś prze nieszczelność uciekać

  • #7 21 Lis 2010 07:36
    Sztomel
    Poziom 34  

    Masz silnik o kodzie AFN a więc i turbo ze zmienną geometrią, do ASO nie jedź tylko skorzystaj z usługi któregoś z forumowiczów - jeśli nie z forum Passata to polecam forum Golfa - tam co drugi ma interfejs VAG-COM do diagnostyki i podpięcie będzie za friko a nie za 50 czy więcej złotych. Oczywiście już sama diagnoza vagiem powinna wystarczyć do ustalenia przyczyny niedoładowania ale to już zależy od obsługującego tym vagiem.
    W Żywcu masz kolegę Bongo z forum golfa - on jest kumaty więc Ci pomoże.

  • #8 22 Lis 2010 20:16
    mirekk201
    Poziom 2  

    byłem dzis u mechanika podpioł mi kompa KTES-a czy coś takiego, nie ma żadnych błedów cisnienie zasysanego powietrza ok. turbo ładuje jak nowe tak mi powiedział przepływka zmieniona na nową zawór EGR i kolektor wyczyszczony wszystko działa a autko muł... i nie wiadomo co jest grane moze to wina pompy??? juz normalnie nie mam siły!

  • #9 25 Paź 2012 22:16
    krystianstrzelec
    Poziom 2  

    ja mam podobną przyczynę pasat b4 1.9 tdi 90kony automat do 80 na godzinę dobrze się rozpędza później szarpie traci moc dławi się mechanik podobno wszystko sprawdził i nie umie zdiagnozować przyczyny??? :D

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty