X

Benzyna w oleju golf II. Czy sonda lambda odpowiada za to?

cygas89 16 Nov 2010 18:56
  • #1 16 Nov 2010 18:56
    cygas89
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Drodzy Koledzy i koleżanki.
    2 tygodnie temu zauważyłem zwiększony poziom oleju w silniku i wyczuwalny był zapach benzyny.
    Wymieniłem świece,przewody,olej i zastawiłem chłodnice. Nigdy nie miał problemu z zapalaniem ani nie odczułem spadku mocy,tylko ten wysoki poziom oleju mnie zaskoczył oraz ,że na wolnych obrotach nie równo chodzi a czasem przygasa lub gaśnie , obojętnie czy na zimnym czy ciepłym silniku...czy winę za to wszystko może ponosić sonda lambda?

    Prosze o pomoc.
  • #2 16 Nov 2010 19:03
    Qbuś
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    Quote:
    czy winę za to wszystko może ponosić sonda lambda?

    Raczej pierścienie, dobrze by było sprawdzić ciśnienie w cylindrach.
  • #3 16 Nov 2010 19:30
    cygas89
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    ale jak pierścienie to czemu pali normalnie i na mocy nie było by różnicy?
  • #4 16 Nov 2010 19:36
    toku74
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    jaki silnik?
  • #5 16 Nov 2010 22:07
    amm212
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    1,3 były na pełnym wtrysku ale jakoś nie chce mi sie wierzyć w te wtryski. Nie paliłby na któryś cylinder
  • #6 16 Nov 2010 22:10
    kwok
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    i miałby problemy z rozruchem
    paliwo dostaje się ponieważ mieszanka jest zbyt bogata - nie wszystko się spala i to co się nie spali przelatuje przez pierścionki do oleju
    sprawdzić działanie sondy i jeśli trzeba wymienić
    czujnik temp niebieski jeśli padłby tak że "pokazywałby" niską temp to byłyby duże trudności z rozruchem ciepłego
  • #7 16 Nov 2010 22:11
    toku74
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    pełny, a bezpośredni to nie to samo chyba co.
  • #8 17 Nov 2010 00:00
    JAKUB.77
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    jesli przybywa oleju to leją wtryski!!!!

    nie spala sie cala benzyna i przedostaje sie do oleju!
  • #9 17 Nov 2010 00:20
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Ciekawa teoria z tymi wtryskami.
    Ma silnik o oznaczeniu NZ i przybywanie oleju w nim to inna, inna znana sprawa, a w zasadzie trzy.
  • #10 17 Nov 2010 00:23
    kwok
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    o takiej gruszce mówisz? hehe
  • #11 17 Nov 2010 06:55
    cygas89
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    Obydwa czujniki wymieniłem w czerwcu .
    Tak to jest 1.3 na pełnym wtrysku.
    Bo nie mógł się zagrzać do 90',wiec wstawiłem tekturę przed chłodnice i grzeje się teraz szybciej i cały czas stoi pionowo. Czy termostat ma na to wpływ?i na tą benzynę w oleju?
  • #12 17 Nov 2010 07:49
    mczapski
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Czy kolega jest pewien jakości paliwa? W zasadzie to nikt nie jest pewien. Piszę to z powodu, że sam zostałem zaskoczony takim zjawiskiem w całkowicie sprawnym (prawie nowym) silniku. Bywa niestety, że marne paliwa nie spala się całkowicie i część trafi do komory korbowej. Pewno katalizator też dostanie za swoje. A różni racjonalizatorzy wzbogacają benzynę przy pomocy ON a pewno i innych chemikaliów. I niestety to paliwo nie chce odparować z oleju, czyli olej pozostaje rzadki.
  • #13 17 Nov 2010 10:44
    jhosef
    Level 15  
    Helpful post? (-1)
    Sprawdź regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej i ciśnienie paliwa na listwie.
  • #14 17 Nov 2010 10:49
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Termostat ma ogromne znaczenie.
  • #15 17 Nov 2010 10:49
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Wymień ten termostat a jego koszt szybko się zwróci na paliwie.
  • #16 17 Nov 2010 10:56
    Krhid
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Wymień termostat i wywal tą tekturę z chłodnicy.
    W silniku w którym termostat działa prawidłowo, wstawienie tektury przed chłodnicę nie powinno mieć żadnego wpływu na szybkość grzania się silnika. Gdy termostat jest zamknięty, płyn nie powinien przepływać przez chłodnicę tylko pracować na małym obiegu. Jak wymienisz ten termostat, silnik przestanie być niedogrzany, a tym samym powinien zacząć spalać mniejsze ilość paliwa. Możliwe że wtedy nadmiar paliwa przestanie przedostawać się do oleju.
  • #17 17 Nov 2010 13:38
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    -Termostat
    -czujnik temperatury
    -przepywomierz
    To trzy podstawowe sprawy na co się zwraca w tym samochodzie jak przybywa stanu oleju. No chyba, że na wskutek braku masy na skrzyni uszkodził sie sterownik i cały czas pracuje pompa i są otwarte wtryskiwacze.
  • #18 17 Nov 2010 16:36
    JAKUB.77
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Motronic wrote:
    -cały czas pracuje pompa i są otwarte wtryskiwacze.


    pompa zawsze pracje caly czas.

    a ze wina wtryskow to juz pisalem
  • #19 17 Nov 2010 16:38
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Pisze o usterce sterownika wystepującej na wyłączonym silniku a włączonej stacyjce.
  • #20 17 Nov 2010 18:54
    svavecone
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Podziw dla Motronica za powyzszy pomysl ..... po przeczytaniu od poczatku postow jest to jedyna sensowna teoria .Sam specem nie jestem ,ale to do mnie przemowilo :) .

    Jak nie ma miejsca przez ktore paliwo bezposrednio mogloby ciec do miski ,to moze sie to dziac tylko przy wylaczonym silniku ,zarowno z jak i bez wlaczonej stacyjki .Cisnienie paliwa na listwie zawsze zostaje i wtedy moze przelatywac powolutku przez wtrysk/ki i pierscienie do miski .
    Jakby przelew byl przez cylinder podczas pracy silnika to nie obyloby sie bez spalania stukowego czy chociazby strzalow w kolektorze wylotowym.

    Zostaje odkrecic wtryski z listwa i podlaczyc paliwo pod cisnieniem .

    Tak polemizuje tylko ;)
  • #21 17 Nov 2010 19:16
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Tak się to nie psuje, wtedy odpalał tylko na chwilę, do czasu aż wtryskiwacze nie nabombiły paliwa do cylindrów, ale zawsze w misie przybywało.
    U niego raczej wina w przechłodzonym silniku.
  • #22 25 Nov 2010 21:49
    amm212
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    toku74 wrote:
    pełny, a bezpośredni to nie to samo chyba co.

    gratuluje wyobrażni wtrysk bezpośredni w golfie 1,3 z przełomu 80/90 lat :)
    to prawie jak hybryda w trabancie
  • #23 25 Nov 2010 22:00
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Ja tam widziałem bezpośredni wtrysk w golfie 2, jak TDI włożyli. :D
  • #24 25 Nov 2010 22:01
    toku74
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    o co ci chodzi? nie wiesz jakie były wcześniejsze posty? nie wiesz bo je wykasowano. a w temacie jest tylko Golf II, a miłośnicy tego auta różne silniki potrafią tam wcisnąć, więc może to jakiś VW maniak i wstawił tam FSI.
  Search 4 million + Products
Browse Products