Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Zawór EGR opel Vectra 2,0 dti

borcio83 21 Lis 2010 14:38
  • #1 21 Lis 2010 14:38
    borcio83
    Poziom 1  

    Witam.
    Mam następujący problem z moją VIKI:)
    Z zaworu EGR wyrzuca olej silnikowy....Co z tym można zrobić żeby tak nie wyrzucało????Moze usczelnic lub cos....????

  • #2 21 Lis 2010 14:52
    romansu
    Poziom 14  

    Skąd on się wziął,może gdzieś kolektor ssący puszcza opary które pobiera ze skrzyni korbowej i tak widać jakby EGR

  • #3 21 Lis 2010 14:54
    kris669
    Poziom 19  

    Zawór EGR to recyrkulacja spalin, więc dla czego tam olej? Tego silnika nie znam, ale skąd tam napływa olej?
    Czy nie ma przy tym innych objawów niepoprawnej pracy, czy spalania dużej ilości oleju?

  • #4 21 Lis 2010 14:58
    bartez844
    Poziom 19  

    nieuszczelnisz tego niczym wyrobiona membrama

  • #5 21 Lis 2010 17:03
    Usunięty
  • #6 21 Lis 2010 18:49
    niuniu36

    Poziom 27  

    Może warto kolektor i klapy zawirowań wyczyśćić prz okazji wymiany EGR

  • #7 21 Lis 2010 19:43
    gregorianin
    Poziom 27  

    niuniu36 napisał:
    Może warto kolektor i klapy zawirowań wyczyśćić prz okazji wymiany EGR


    no to nie bardzo jest "przy okazji" :)

  • #8 22 Lis 2010 05:29
    tomaszek0108
    Poziom 14  

    Przy okazji nie jest ale na pewno by się przydało wyczyścić i by był spokój na jakiś czas...

  • #9 23 Lis 2010 23:26
    tkoziol

    Poziom 19  

    wymień pompę vacum to ona ssie olej z silnika

  • #10 24 Lis 2010 22:26
    romansu
    Poziom 14  

    tkoziol napisał:
    wymień pompę vacum to ona ssie olej z silnika

    Ale ona robi podciśnienie i co to ma do rzeczy z EGR że mokry,jak zasysa z EGR.Jakby tłoczyła ciśnienie do EGR to by mógł być mokry.

  • #11 24 Lis 2010 22:48
    mistrz2000
    Poziom 13  

    Olej może być efektem niesprawnej turbiny bądz przedmuchami silnika .

  • #12 26 Lis 2010 16:43
    Usunięty
  • #13 26 Lis 2010 22:12
    tkoziol

    Poziom 19  

    to ma do rzeczy że jest napędzana z wałka zozrządu i ssie sobie olej a nie wiem czy wiesz że ona wytwarza podciśnienie i wtedy zaciąga olej przestaje działać prawidłowo i do węzyków dostaje sie olej ale powinny być jakieś błędy np,recelkulacja spalin

  • #14 05 Gru 2010 14:15
    romansu
    Poziom 14  

    tkoziol napisał:
    to ma do rzeczy że jest napędzana z wałka zozrządu i ssie sobie olej a nie wiem czy wiesz że ona wytwarza podciśnienie i wtedy zaciąga olej przestaje działać prawidłowo i do węzyków dostaje sie olej ale powinny być jakieś błędy np,recelkulacja spalin

    Czy ty wiesz że ona robi podciśnienie w wężykach i zasysa olej skąd? to jest ta sama pompa co do serwa hamulca to skąd bierze ten olej?

  • #15 07 Gru 2010 21:56
    tkoziol

    Poziom 19  

    olej zasysa właśnie z pod pokrywy zaworów z napędu

  • #16 11 Gru 2010 07:41
    romansu
    Poziom 14  

    tkoziol napisał:
    olej zasysa właśnie z pod pokrywy zaworów z napędu

    Totalna bzdura nie widziałem jeszcze w wężykach oleju??

  • #17 11 Gru 2010 09:04
    gregorianin
    Poziom 27  

    romansu napisał:
    tkoziol napisał:
    olej zasysa właśnie z pod pokrywy zaworów z napędu

    Totalna bzdura nie widziałem jeszcze w wężykach oleju??


    Pomyśl przez chwile, czym jest smarowana vacuum pompa, gdzie jest przepompowywane powietrze z instalacji VAC, gdzie jest olej a gdzie może się dostać i co najważniejsze "kiedy" - to nie takie trudne.

  • #18 11 Gru 2010 15:29
    romansu
    Poziom 14  

    ainal napisał:
    romansu napisał:
    tkoziol napisał:
    olej zasysa właśnie z pod pokrywy zaworów z napędu

    Totalna bzdura nie widziałem jeszcze w wężykach oleju??


    Pomyśl przez chwile, czym jest smarowana vacuum pompa, gdzie jest przepompowywane powietrze z instalacji VAC, gdzie jest olej a gdzie może się dostać i co najważniejsze "kiedy" - to nie takie trudne.

    No pomyśl że jak zasysa np;wspomaganie serwa to robi podciśnienie i wpycha ale w silnik a to jest ta sama pompa tylko jest takie małe wyjście z niej właśnie na sterowanie EGR turbem i klapami,poprzez odpowiednie zawory a zawory zawsze suche.

  • #19 11 Gru 2010 21:45
    Usunięty
  • #20 11 Lut 2011 16:15
    mlotec
    Poziom 9  

    A jak tą pompę się właśnie naprawia, bo odłączając przewód z dolnego króćca cały czas kapie mi olej?

  • #21 11 Lut 2011 22:10
    tomaszek0108
    Poziom 14  

    Jej się nie naprawia tylko wymienia na nówkę.

  • #22 15 Lut 2011 01:49
    mlotec
    Poziom 9  

    a czy podeszłaby pompa z vectry C bo wygląda prawie tak samo?

  • #24 05 Lis 2012 13:51
    kyko
    Poziom 9  

    Zafira 2.0 DTI Y20DTH
    zawór sterowany jest elektrycznie a problem polega na blokowaniu się "łukowego popychacza" zaworu.
    Czy jeśli fizycznie rozłączę popychacz zaworu od siłownika elektrycznego i zawór zablokuję (zaspawam) a reszta zaworu z obracającą się osią o wysterowany kąt zostanie bez zmian, czy w ten sposób mogę oszukać silnik ?
    moim zdaniem powinno zadziałać , bo sygnał sterujący jaki trafia do zaworu będzie pokrywał się z sygnałem zwrotnym , który informuje sterownik o położeniu zaworu.
    Proszę o opinię zanik zniszczę swój zawór i nie da się zregenerować:)

  • #25 05 Lis 2012 20:50
    andexp
    Poziom 17  

    kyko napisał:
    Zafira 2.0 DTI Y20DTH
    zawór sterowany jest elektrycznie a problem polega na blokowaniu się "łukowego popychacza" zaworu.
    Czy jeśli fizycznie rozłączę popychacz zaworu od siłownika elektrycznego i zawór zablokuję (zaspawam) a reszta zaworu z obracającą się osią o wysterowany kąt zostanie bez zmian, czy w ten sposób mogę oszukać silnik ?
    moim zdaniem powinno zadziałać , bo sygnał sterujący jaki trafia do zaworu będzie pokrywał się z sygnałem zwrotnym , który informuje sterownik o położeniu zaworu.
    Proszę o opinię zanik zniszczę swój zawór i nie da się zregenerować:)


    Nie zadziała, albo inaczej. Zadziała ale nie do końca. Nie będzie sie zgadzał bilans zasysanego powietrza który mierzy MAF i sterownik przejdzie w tryb awaryjny. Ograniczy moc i wywali błąd w stylu nieprawidłowa praca układu EGR lub podobne.
    W tym przypadku nie przejdzie.

    Wymontuj go, wymyj w nitro/acetonie zamontuj i zobacz co sie będzie działo.

    P.S. Dla autora tematu. Zawór EGR do wymiany. Nieszczelna membrana.

  • #26 06 Lis 2012 07:19
    kyko
    Poziom 9  

    Wykręciłem zawór ,wyczyściłem i w tej chwili działa dobrze. Nie potrwa to moim zdaniem długo , bo oś zaworu jest wytarta i ma duży luz. Półksiężycowy popychacz popycha oś do przodu i lekko na bok , oś szybko się zabrudzi sadzą wydostającą się przez wytartą nieszczelność a moment siły który działa w poprzek osi szybko zaklinuje ja ponownie.
    Dziękuję za radę, bardzo się przydała bo byłem bliski zrobienia niezłej demolki w moim zaworze :) Zostaje mi zregenerować go za 350zł i szybko pozbyć się mojej wiecznie szwankującej zafiry.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty