X

Zawór EGR opel Vectra 2,0 dti

21 Nov 2010 14:38 BOborcio83
  • #1 21 Nov 2010 14:38
    borcio83
    Level 1  
    Helpful post? (+3)
    Witam.
    Mam następujący problem z moją VIKI:)
    Z zaworu EGR wyrzuca olej silnikowy....Co z tym można zrobić żeby tak nie wyrzucało????Moze usczelnic lub cos....????
  • #2 21 Nov 2010 14:52
    romansu
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Skąd on się wziął,może gdzieś kolektor ssący puszcza opary które pobiera ze skrzyni korbowej i tak widać jakby EGR
  • #3 21 Nov 2010 14:54
    kris669
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Zawór EGR to recyrkulacja spalin, więc dla czego tam olej? Tego silnika nie znam, ale skąd tam napływa olej?
    Czy nie ma przy tym innych objawów niepoprawnej pracy, czy spalania dużej ilości oleju?
  • #4 21 Nov 2010 14:58
    bartez844
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    nieuszczelnisz tego niczym wyrobiona membrama
  • #5 21 Nov 2010 17:03
    Removed
    Helpful post? (+1)
    Jak to skąd się olej wziął?Przecie z dolotu ,oczywiście że membrana ,wymiana i już.
  • #6 21 Nov 2010 18:49
    niuniu36
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Może warto kolektor i klapy zawirowań wyczyśćić prz okazji wymiany EGR
  • #7 21 Nov 2010 19:43
    gregorianin
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    niuniu36 wrote:
    Może warto kolektor i klapy zawirowań wyczyśćić prz okazji wymiany EGR


    no to nie bardzo jest "przy okazji" :)
  • #8 22 Nov 2010 05:29
    tomaszek0108
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Przy okazji nie jest ale na pewno by się przydało wyczyścić i by był spokój na jakiś czas...
  • #9 23 Nov 2010 23:26
    tkoziol

    Level 19  
    Helpful post? (0)
    wymień pompę vacum to ona ssie olej z silnika
  • #10 24 Nov 2010 22:26
    romansu
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    tkoziol wrote:
    wymień pompę vacum to ona ssie olej z silnika

    Ale ona robi podciśnienie i co to ma do rzeczy z EGR że mokry,jak zasysa z EGR.Jakby tłoczyła ciśnienie do EGR to by mógł być mokry.
  • #11 24 Nov 2010 22:48
    mistrz2000
    Level 13  
    Helpful post? (+1)
    Olej może być efektem niesprawnej turbiny bądz przedmuchami silnika .
  • #12 26 Nov 2010 16:43
    Removed
    Helpful post? (0)
    I co ma jeszcze wymienić?Silnik krokowy?Ale nic, jak wymieni vacum i turbine to się pewnie odezwie.
  • #13 26 Nov 2010 22:12
    tkoziol

    Level 19  
    Helpful post? (0)
    to ma do rzeczy że jest napędzana z wałka zozrządu i ssie sobie olej a nie wiem czy wiesz że ona wytwarza podciśnienie i wtedy zaciąga olej przestaje działać prawidłowo i do węzyków dostaje sie olej ale powinny być jakieś błędy np,recelkulacja spalin
  • #14 05 Dec 2010 14:15
    romansu
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    tkoziol wrote:
    to ma do rzeczy że jest napędzana z wałka zozrządu i ssie sobie olej a nie wiem czy wiesz że ona wytwarza podciśnienie i wtedy zaciąga olej przestaje działać prawidłowo i do węzyków dostaje sie olej ale powinny być jakieś błędy np,recelkulacja spalin

    Czy ty wiesz że ona robi podciśnienie w wężykach i zasysa olej skąd? to jest ta sama pompa co do serwa hamulca to skąd bierze ten olej?
  • #15 07 Dec 2010 21:56
    tkoziol

    Level 19  
    Helpful post? (0)
    olej zasysa właśnie z pod pokrywy zaworów z napędu
  • #16 11 Dec 2010 07:41
    romansu
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    tkoziol wrote:
    olej zasysa właśnie z pod pokrywy zaworów z napędu

    Totalna bzdura nie widziałem jeszcze w wężykach oleju??
  • #17 11 Dec 2010 09:04
    gregorianin
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    romansu wrote:
    tkoziol wrote:
    olej zasysa właśnie z pod pokrywy zaworów z napędu

    Totalna bzdura nie widziałem jeszcze w wężykach oleju??


    Pomyśl przez chwile, czym jest smarowana vacuum pompa, gdzie jest przepompowywane powietrze z instalacji VAC, gdzie jest olej a gdzie może się dostać i co najważniejsze "kiedy" - to nie takie trudne.
  • #18 11 Dec 2010 15:29
    romansu
    Level 14  
    Helpful post? (+1)
    ainal wrote:
    romansu wrote:
    tkoziol wrote:
    olej zasysa właśnie z pod pokrywy zaworów z napędu

    Totalna bzdura nie widziałem jeszcze w wężykach oleju??


    Pomyśl przez chwile, czym jest smarowana vacuum pompa, gdzie jest przepompowywane powietrze z instalacji VAC, gdzie jest olej a gdzie może się dostać i co najważniejsze "kiedy" - to nie takie trudne.

    No pomyśl że jak zasysa np;wspomaganie serwa to robi podciśnienie i wpycha ale w silnik a to jest ta sama pompa tylko jest takie małe wyjście z niej właśnie na sterowanie EGR turbem i klapami,poprzez odpowiednie zawory a zawory zawsze suche.
  • #19 11 Dec 2010 21:45
    Removed
    Helpful post? (0)
    Widzę że co niektórzy nie widzieli tej pompy opla na oczy o rozbieraniu nie wspomnę .Smarowanie pompy idzie kanałem olejowym w głowicy i dochodzi do samej pompy(wyjście na końcu głowicy)dlatego stan uszczelki pompa-głowica jest bardzo ważny..Uszkodzenie dolnego zaworka podciśnienia powoduje wyciekanie oleju do przewodów podciśnienia przy zgaszonym silniku .A potem blokuje to przepływ powietrza(podciśnienia)powodując nieprawidłowości w pracy silnika.Co w zapytaniu autora nie jest to akurat problemem w tym przypadku.Ciekawe dlaczego wyjścia na serwo nie są skierowane do dołu co?Często ten problem wycieku oleju(słabym podciśnieniu na dolnym króćcu ) jest rozwiązywany w sposób taki że niektórzy wymieniają właśnie te pompy.A to nie tędy droga ,naprawia się to w bardzo prosty sposób i skutecznie na kilka lat.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Problem autora to pewnie problem z wyciekiem oleju ale tego z dolotu a właściwie z odmy.Bo powiedzcie panowie czyż ten olej się nie zbiera w takich miejscach jak egr (padnięta membrana itp),oś klap zawirowań,oś przepustnicy gaszącej?Bo moim zdaniem się zbiera ,zwłaszcza po większym przebiegu.
  • #20 11 Feb 2011 16:15
    mlotec
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    A jak tą pompę się właśnie naprawia, bo odłączając przewód z dolnego króćca cały czas kapie mi olej?
  • #21 11 Feb 2011 22:10
    tomaszek0108
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Jej się nie naprawia tylko wymienia na nówkę.
  • #22 15 Feb 2011 01:49
    mlotec
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    a czy podeszłaby pompa z vectry C bo wygląda prawie tak samo?
  • #23 15 Feb 2011 16:36
    Removed
    Helpful post? (0)
    Mnie to nawet na rękę.
  • #24 05 Nov 2012 13:51
    kyko
    Level 9  
    Helpful post? (-1)
    Zafira 2.0 DTI Y20DTH
    zawór sterowany jest elektrycznie a problem polega na blokowaniu się "łukowego popychacza" zaworu.
    Czy jeśli fizycznie rozłączę popychacz zaworu od siłownika elektrycznego i zawór zablokuję (zaspawam) a reszta zaworu z obracającą się osią o wysterowany kąt zostanie bez zmian, czy w ten sposób mogę oszukać silnik ?
    moim zdaniem powinno zadziałać , bo sygnał sterujący jaki trafia do zaworu będzie pokrywał się z sygnałem zwrotnym , który informuje sterownik o położeniu zaworu.
    Proszę o opinię zanik zniszczę swój zawór i nie da się zregenerować:)
  • #25 05 Nov 2012 20:50
    andexp
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    kyko wrote:
    Zafira 2.0 DTI Y20DTH
    zawór sterowany jest elektrycznie a problem polega na blokowaniu się "łukowego popychacza" zaworu.
    Czy jeśli fizycznie rozłączę popychacz zaworu od siłownika elektrycznego i zawór zablokuję (zaspawam) a reszta zaworu z obracającą się osią o wysterowany kąt zostanie bez zmian, czy w ten sposób mogę oszukać silnik ?
    moim zdaniem powinno zadziałać , bo sygnał sterujący jaki trafia do zaworu będzie pokrywał się z sygnałem zwrotnym , który informuje sterownik o położeniu zaworu.
    Proszę o opinię zanik zniszczę swój zawór i nie da się zregenerować:)


    Nie zadziała, albo inaczej. Zadziała ale nie do końca. Nie będzie sie zgadzał bilans zasysanego powietrza który mierzy MAF i sterownik przejdzie w tryb awaryjny. Ograniczy moc i wywali błąd w stylu nieprawidłowa praca układu EGR lub podobne.
    W tym przypadku nie przejdzie.

    Wymontuj go, wymyj w nitro/acetonie zamontuj i zobacz co sie będzie działo.

    P.S. Dla autora tematu. Zawór EGR do wymiany. Nieszczelna membrana.
  • #26 06 Nov 2012 07:19
    kyko
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Wykręciłem zawór ,wyczyściłem i w tej chwili działa dobrze. Nie potrwa to moim zdaniem długo , bo oś zaworu jest wytarta i ma duży luz. Półksiężycowy popychacz popycha oś do przodu i lekko na bok , oś szybko się zabrudzi sadzą wydostającą się przez wytartą nieszczelność a moment siły który działa w poprzek osi szybko zaklinuje ja ponownie.
    Dziękuję za radę, bardzo się przydała bo byłem bliski zrobienia niezłej demolki w moim zaworze :) Zostaje mi zregenerować go za 350zł i szybko pozbyć się mojej wiecznie szwankującej zafiry.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products