X

Peugeot 106 - wymiana osłony przegubu

21 Nov 2010 16:04 LAlamps24
  • #1 21 Nov 2010 16:04
    lamps24
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Jak wymienić osłonę przegubu zewnętrznego w Peugeocie 106 95 rok?
  • #2 21 Nov 2010 16:14
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (+1)
    Od tyłu, musisz wyjąć półoś i najpierw zdjąć przegub od strony skrzyni.
  • #3 21 Nov 2010 16:21
    TMC
    Level 14  
    Helpful post? (+1)
    w sklepach z częściami spotkałem się z osłonami uniwersalnymi które z racji swojej rozciągliwości podobno można wkładać przez przegub - ale trzeba to sprawdzić bo jak coś jest do wszystkiego to może być do...
  • #4 21 Nov 2010 16:22
    lamps24
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jak zdjąć przegub od skrzyni? czy go wybijać na siłę?
  • #5 21 Nov 2010 16:31
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Nic na siłę, rozciąć aluminiową część osłony.
    Do tych uniwersalnych osłon to trzeba jeszcze mieć specjalny przyrząd. Po za tym są one g... warte, założysz oryginalne Sasic to na 10 lat będziesz mógł o nich zapomnieć.
  • #6 21 Nov 2010 16:34
    4jerry
    Level 19  
    Helpful post? (-1)
    Trzeba go podważyć czymś sztywnym lub ostrożnie wybić. Na końcu wieloklina, czy jak kto woli, wielowypustu jest pierścionek sprężysty, którego trzeba pokonać tymi metodami.
  • #7 22 Jan 2011 21:47
    Lukicbr
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    ociz wrote:
    Od tyłu, musisz wyjąć półoś i najpierw zdjąć przegub od strony skrzyni.


    haha :) tylko pracy koledze chcesz dodać. Jeżeli chciałbyś wyciągać całą półoś musiałbyś zlewać olej ze skrzyni biegów. Do wymiany najlepiej przydałby się pomocnik żeby przetrzymać półoś zeby nie wyskoczyła ze skrzyni i odchylić macpersona. co do ściagania to tak jak kolega wyżej pisał, aż do zeskoczenia z zapezpiecznia na wielowypustach.
  • #8 22 Jan 2011 22:08
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Lukicbr wrote:

    haha :) tylko pracy koledze chcesz dodać. Jeżeli chciałbyś wyciągać całą półoś musiałbyś zlewać olej ze skrzyni biegów. Do wymiany najlepiej przydałby się pomocnik żeby przetrzymać półoś zeby nie wyskoczyła ze skrzyni i odchylić macpersona. co do ściagania to tak jak kolega wyżej pisał, aż do zeskoczenia z zapezpiecznia na wielowypustach.

    Robiłeś to w tym samochodzie czy zgadujesz? Raczej to drugie, więc wiedz że tam nie da się wcale zdjąć z półosi zewnętrznego przegubu nie uszkadzając go.
  • #9 22 Jan 2011 22:25
    mariuszek1978
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    ...połoś do wymiany
  • #10 22 Jan 2011 22:35
    Lukicbr
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    pracowalem przy takich samochodach kolego :P i teraz wychodzi na to ze to Ty zgadywałes
  • #11 22 Jan 2011 22:38
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (0)
    Witam,
    Wszyscy piszecie bzdury.
    Trzeba wyjac polos (mniej roboty niz jakakolwiek proba wymiany oslony na miejscu) i zmienic oslone od strony kola bez ruszania tej od skrzyni. W przegubie jest rodzaj trojramiennej sprezyny, ktora trzeba odczepic. Zewnetrzna czesc przegubu schodzi i pozwala zalozyc nowa oslone przy pomocy odpowiedniego stozka. Potem wystarczy zaczepic sprezyne.
    Oczywiscie, mozna tez zalozyc go "od tylu", ale wymaga to zniszczenia oslony od strony skrzyni (podwojne koszty).
    Pozdrawiam, Georges
  • #12 23 Jan 2011 18:52
    zeimp
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    ociz wrote:

    Do tych uniwersalnych osłon to trzeba jeszcze mieć specjalny przyrząd. Po za tym są one g... warte, założysz oryginalne Sasic to na 10 lat będziesz mógł o nich zapomnieć.


    Masz rację ociz, ale ja montuję te uniwersalne i Ci powiem, że jak ją odpowiednio założysz (przy łamaniu przegubu nie obciera mocno tylko lekko się styka "harmonijka") to dwa lata wytrzyma. Mało tego plusem też jest, że taką osłonę montujesz na warsztacie w 15 min. Minusem trzeba mieć przyrząd.
  • #13 23 Jan 2011 19:27
    hubilombard
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Ja tutaj spotkalem sie z takimi uniwersalami, ze byly przeciete po dlugosci z wypustka z jednej i rowkiem z drugiej strony po calej dlugosci, smarowalo sie klejem zakladalo i laczylo. Zapodalem kiedys taki do astry, 5 min roboty- wytrzymalo conajmniej rok, dalej nie wiem, bo sprzedalem autko.

    Minus- cena :(
  • #14 09 Dec 2011 19:07
    Kłosiol
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Witam,

    Czy i jak wymienić tą osłonę gumową przegubu w Peugeot 106 93 rok ?

    Czy to się jakoś rozbiera? Kupiłem 2 takie osłony, zaniosłem do " mechanika " złotej rączki Pana Kazia :D i on takiej nie wymieniał jeszcze ... Powiedział, że nie da się jej wybić chyba.

    Proszę o konkretne info co i jak to można zrobić ...

    Peugeot 106 - wymiana osłony przegubu

    To co pisał kolega Georges tyczy się tej gumy o jaką mi chodzi czy tej drugiej ??

    "Trzeba wyjac polos (mniej roboty niz jakakolwiek proba wymiany oslony na miejscu) i zmienic oslone od strony kola bez ruszania tej od skrzyni. W przegubie jest rodzaj trojramiennej sprezyny, ktora trzeba odczepic. Zewnetrzna czesc przegubu schodzi i pozwala zalozyc nowa oslone przy pomocy odpowiedniego stozka. Potem wystarczy zaczepic sprezyne.
    Oczywiscie, mozna tez zalozyc go "od tylu", ale wymaga to zniszczenia oslony od strony skrzyni (podwojne koszty).
    Pozdrawiam, Georges"


    dzieki za info
  • #15 10 Dec 2011 12:38
    Sel
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Miałem kiedyś Citroena AX, a to bliźniacza konstrukcja i półoś była razem z przegubem zewnętrznym bez możliwości demontażu. Osłonę wymieniłem odginając w wewnętrznym przegubie po obwodzie metalową osłonę, następnie demontaż przegubu trójpalczastego i montaż nowej osłony przegubu zewnętrznego i resztę czynności w odwrotnej kolejności.
  • #16 10 Dec 2011 20:22
    Kłosiol
    Level 29  
    Helpful post? (+2)
    Siema, dokładnie ... Citroen AX to to samo...

    Już to dziś opanowałem :D , powiem, że ciężko ogólnie i każdy obcy mechanik chciał to zrobić za XXX zł :evil: każdy wciskał kit, ze trzeba kupić całą oś lub mogą to zrobić tym specjalnym przyrządem do rozszerzania tej gumowej osłony ( jeden warsztat - muszę kupić u nich specjalne rozciągliwe osłony gumowe za 60 zł szt i robocizna 50 zł :D ) i te moje, co kupiłem mogę oddać, bo ich się tak nie rozciągnie... sami cwaniacy! W Aso citroena za samo wciągniecie tych osłon ( przyniosę rozebrane półosie i swoje gumy - 300 zł ) Masakra k....


    Ogólnie sposób jest taki, jak pisał kolega wyżej ( dodam uwagi od siebie ):

    Usuwamy starą gumową osłonę,w przegubie jest rodzaj trójramiennej sprężyny, którą trzeba odczepić śrubokrętem ( to taka blaszka z 3-ma ramieniami ). Cześć przegubu schodzi i pozwala założyć nowa osłonę przy pomocy odpowiedniego stożka ( ja wciągnąłem te osłony rękoma używając siły i wd40... ciężko ale dało radę. Obkleiłem taśmą te " berło " by nie zrobic dziury w gumie. Osłonę trzeba odwrócić na drugą stronę przy wciąganiu a potem na osi przywrócić do wcześniejszej pozycji )
    Potem wystarczy zaczepić sprężynę ( " wystarczy " brzmi bardzo prosto ale ... złożenie tego do kupy jest bardzo czasochłonne, może zaskoczyć za kilkoma pierwszymi razami albo można się bawić i 20 minut z jedną !!! )
    Na koniec smar do środka, skręcić gumy cybantami i gra kapela.

    Czyli da sie to zrobić ale nie ma lekko ... Opis na pewno komuś sie przyda jeszcze :D

    Zdjęcia co i jak wygląda ( kiepsko wyszły ale było ciemno ) ...

    Peugeot 106 - wymiana osłony przegubu
    Peugeot 106 - wymiana osłony przegubu
    Peugeot 106 - wymiana osłony przegubu
    Peugeot 106 - wymiana osłony przegubu
    Peugeot 106 - wymiana osłony przegubu
    Peugeot 106 - wymiana osłony przegubu
    Peugeot 106 - wymiana osłony przegubu
  • #17 11 Dec 2011 13:08
    zeimp
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Kłosiol wrote:
    co kupiłem mogę oddać, bo ich się tak nie rozciągnie... sami cwaniacy!

    Więc jakoby się w tym temacie udzielałem, to bardzo mnie zbulwersowało, to co teraz napisałeś, a w szczególności zacytowane zdanie!
    Po1.
    Nie masz pojęcia jak wygląda osłona rozciągliwa (uniwersalna), nie pracowałeś nigdy przyrządem do zakładania tychże osłon! Dlatego też nie wiesz, jak cała ta procedura wygląda i jak można w prosty i szybki sposób wymienić tą osłonę! Czepiasz się cen i usług za nie... Cóż za darmo nikt Ci nie będzie auta naprawiał i wszystko kosztuje. Kupiłeś osłonę i piszesz, że nie da się jej rozciągnąć! Czy Ty w ogóle wiesz, jak taka osłona wygląda? Ja wiem, że nie masz bladego pojęcia!
    Po2.
    Chciałbym, żebyś co najmniej mi wyjaśnił ostatnie stwierdzenie (dwa słowa), które zamieściłem we wklejonym przeze mnie cytacie Twojego wywodu! Czekam, na szybką odpowiedź, co i do kogo to napisałeś!
  • #18 11 Dec 2011 13:18
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Po marce osłon widać że autor zdjęć do rozsądnych nie należy skoro kupuje hart-a jak bez problemu można dostać sasic i to w niskiej cenie.
  • #19 11 Dec 2011 13:55
    adresfizyczny
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    zeimp wrote:
    Więc jakoby się w tym temacie udzielałem, to bardzo mnie zbulwersowało, to co teraz napisałeś, a w szczególności zacytowane zdanie!

    ... nie pracowałeś nigdy przyrządem do zakładania tychże osłon! Dlatego też nie wiesz, jak cała ta procedura wygląda i jak można w prosty i szybki sposób wymienić tą osłonę! Czepiasz się cen i usług za nie... Cóż za darmo nikt Ci nie będzie auta naprawiał i wszystko kosztuje...


    Myśle kolego, że tutaj trzeba by zadać pytanie: Czy on wie ile kosztuje taki przyrząd? I kiedy się zwróci. Skoro cena końcowa zawiera nie tylko amortyzacje samego przyrządu, ale i kompresora, i kilowatogodziny, i twoją robocizne i ZUS.
  • #20 11 Dec 2011 14:13
    Mad Max
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Kłosiol wrote:
    Czyli da sie to zrobić ale nie ma lekko ...


    To wiesz co...Wolę już rozebrać wewnętrzny przegub. Przynajmniej nie trzeba bawić się w rozciąganie osłony, a i osłony przegubu wewnętrznego wcale nie trzeba niszczyć - co nie znaczy, że nie jest lepiej założyć nową.
  • #21 11 Dec 2011 14:25
    Kłosiol
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    zeimp wrote:
    Kłosiol wrote:
    co kupiłem mogę oddać, bo ich się tak nie rozciągnie... sami cwaniacy!

    Więc jakoby się w tym temacie udzielałem, to bardzo mnie zbulwersowało, to co teraz napisałeś, a w szczególności zacytowane zdanie!


    Chodziło o to, że mechanik widział jakie mam gumy i już z góry chciał, żebym u niego kupił obydwie... A jak się potem okazało to jedną miałem typową do tego auta - hart ( może i szajs ale mniejsza o to ) a drugą tą specjalną rozciągliwą ( nie wiedziałem o tym a przy oddawaniu koleś mi powiedział, że to właśnie jest ta do tego urządzenia ) Jej koszt to 24 zł ze zniżka i to taka średnia półka a u mechanika od 60 zł do 100 za samą gumę!!!

    Więc po oddaniu tej 1 rozciągliwej gumy ( jak i tak się nie przyda wg tego co usłyszałem) zacząłem rozbierać przegub i okazało się, że ta zwykła guma z harta wejdzie tak jak napisałem - siłowo + Wd40. I teraz problem bo 1 guma oddana a sklepy już zamknięte ( sobota )

    Musiałem jechać specjalnie do Norauto po gumę ... bo oddałem ją do innego sklepu 3 godziny wcześniej słysząc te farmazony od mechanika.

    Jednym słowem ci, z którymi gadałem ( "cwaniacy" ) wprowadzili mnie w błąd i przez to straciłem tyle czasu ale na szczęście zaoszczędziłem kasę i mam satysfakcje, że zrobiłem to sobie sam...

    Ostatnie słowa tyczą się tych, z którymi gadałem... nie wszystkich mechaników !



    ocie wrote:
    Po marce osłon widać że autor zdjęć do rozsądnych nie należy skoro kupuje hart-a jak bez problemu można dostać sasic i to w niskiej cenie.


    Kolego, po pierwsze to auto idzie na sprzedaż za niedługo i zależało mi na czasie... na początku miałem mieć wymienianą jedną osłonę gumową i kupiłem tą rozciągliwą ( całkiem przypadkowo bo nawet nie wiedziałem, że taka była ) a przy bliższym obejrzeniu drugiego przegubu okazało się, że druga też jest popękana...

    W sklepie był tylko hart na już ... a byłem w sklepie " za pięć 12 " w piątek i zaraz miałem robić auto ... Guma to guma, części nie kupuje harta itp więc wstrzymaj się z takimi ocenami... zresztą każdy kupuje to na co go stać...

    Dobrze, że Ty jesteś rozsądny bo kupujesz markowe części...

    pozdrawiam

    Dodano po 3 [minuty]:

    adresfizyczny wrote:
    zeimp wrote:
    Więc jakoby się w tym temacie udzielałem, to bardzo mnie zbulwersowało, to co teraz napisałeś, a w szczególności zacytowane zdanie!

    ... nie pracowałeś nigdy przyrządem do zakładania tychże osłon! Dlatego też nie wiesz, jak cała ta procedura wygląda i jak można w prosty i szybki sposób wymienić tą osłonę! Czepiasz się cen i usług za nie... Cóż za darmo nikt Ci nie będzie auta naprawiał i wszystko kosztuje...


    Myśle kolego, że tutaj trzeba by zadać pytanie: Czy on wie ile kosztuje taki przyrząd? I kiedy się zwróci. Skoro cena końcowa zawiera nie tylko amortyzacje samego przyrządu, ale i kompresora, i kilowatogodziny, i twoją robocizne i ZUS.


    Słyszałem, że koszt to jakieś 400 - 500 zł za te urządzenie... teraz widzę, że nawet taniej.

    Nie wiem o co Wam chodzi ... macie jakieś aluzje choćbym napisał konkretnie o Was a ja pisałem tylko i wyłącznie o tych cwaniakach a jest takich dużo ...
  • #22 16 Jul 2012 17:42
    tomi4m10
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Czy wie ktoś może jak ściągnąć tym razem wewnętrzną osłonę? :

    Peugeot 106 - wymiana osłony przegubu

    jak na zdjęciu, wydaje się ona jakby fabrycznie zmontowana pod tą wielką tuleją, choć osłona wewnętrzna jest jeszcze cała, podejrzewam, że smar tam stracił swoje właściwości, wolałbym to przeczyścić i dać nowy skoro już wymontowałem półoś do osłony zewnętrznej.

    pozdrawiam.
  • #23 17 Jul 2012 10:43
    zeimp
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    tomi4m10 wrote:
    Czy wie ktoś może jak ściągnąć tym razem wewnętrzną osłonę?


    A po co te strzałki na fotce?
  • #24 17 Jul 2012 11:12
    tomi4m10
    Level 2  
    Helpful post? (-1)
    zeimp wrote:
    tomi4m10 wrote:
    Czy wie ktoś może jak ściągnąć tym razem wewnętrzną osłonę?


    A po co te strzałki na fotce?


    to zdjęcie pożyczone z postu wyżej
  • #25 18 Jul 2012 22:08
    tomi4m10
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    rozciąłem tę tuleję i okazało się, że jest zakuta na metalowym pierścieniu wmontowanym na stałe w osłonę, z drugiej strony na gnieździe przegubu, więc nie da się tego zastąpić niczym innym tylko taką samą tuleją.
  Search 4 million + Products
Browse Products