Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 21 Lis 2010 19:05
    xVx741852
    Poziom 9  

    Witam mam problem z Mazdą 323 BF.
    Jest z roku 89 ma silnik 1.6 Gaźnik(Był wtrysk ale zostało przerobione na gaźnik, nie wiem po co)

    Ostatnio mam problemy takie gdy samochód się nagrzeje i zgasi ma czasem problemy z rozruchem. Jak by odpalał na 3 cylindry. Zostały wymienione kable WN,kopułka,świece.
    Drugim problemem jest to że auto gdy złapie temp. 40/35 * zaczyna kopcić na biało. Nie odczuwam spadku mocy. Przy 6/7 tyś obrotach idzie dymek niebieski(Dostaje oleju zapewne) Oleju ubywa ale mało.Jak sprawdzałem w ciągu 1500 km ubyło z 4/5 mm wody. Samochód troszkę się poci bo uszczelki takie sobie.

    Co może być powodem tego dymienia i tego że ma czasem problemy z rozruchem.

    Proszę o pomoc.

  • #3 21 Lis 2010 20:28
    Pawełidonata
    Poziom 2  

    Sądzę że przyczyną nie jest przedostawanie się płynu chłodzącego do cylindrów bo wtedy odczuwalny był by spadek mocy i auto by przerywało. Moim zdaniem to padnięte uszczelniacze zaworów i na postoju olej przecieka do kanałów ssących.

  • #4 21 Lis 2010 21:35
    xVx741852
    Poziom 9  

    @rs07-nie wydaje mi się, w tedy by znacząco uciekała mi ciecz :]
    @Pawełidonata-Jak mi się zdaje chyba masz rację. Stuka mi zawór, tzn chyba nie odbija do końca. Jest takie kleklekle.

    Jutro samochód idzie do mechanika z problemem odpalania.

  • #5 21 Lis 2010 21:37
    kawaler
    Poziom 8  

    Auto z tym rocznikiem, olej będzie zużywał to normalne.... ja zalecam sprawdzenie szczelności układu chłodzenia, i ciśnienie w komorach spalania... a ten "biały dymek" to od kiedy się pojawił??

  • #6 22 Lis 2010 14:14
    xVx741852
    Poziom 9  

    Po wymianie świec, przedtem była każda z innej parafii ;/ (3 krótka i jedna długa ! ale nic nie zrobiła silnikowi) Mechanik sądzi że to uszczelka pod głowicą, no ale w tedy chyba w znaczącym tempie ubywał by mi płyn w chłodnicy i znacząco skakała temp. Trudno osiągnąć w niej temp powyżej 90 *C :]

  • #7 22 Lis 2010 21:06
    gimak
    Poziom 34  

    Mała dygresja na temat padniętych uszczelniaczy zaworów. Przy padniętych uszczelniaczach zaworów ssących olej jest zasysany do kanałów ssących w czasie pracy silnika, a szczególnie intensywnie na wolnych obrotach, gdy podciśnienie w kolektorze ssącym jest największe (stąd błękitny dymek przy zmianie biegów). Przy zaworach wydechowych raczej spaliny dostają się pod pokrywę zaworów i dalej do odmy.
    Na temat przedmuchu nie będę się wypowiadał, bo samochód poszedł do mechanika, więc nie chcę mu chleba odbierać.

  • #8 23 Lis 2010 19:18
    xVx741852
    Poziom 9  

    Jak się okazało uszczelka pod głowicą niby padła. Całkowity koszt naprawy to 800 zł , nie stać mnie. Jak na razie auto jeździ płynu z chłodnicy trochę zaczęło ubywać. Wczoraj zrobiłem trasę 450 km i jeździ dalej.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty