Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search  | Register  | Log in

This site uses cookies. Learn more about cookies and changing the settings in your browser.

C360-3p uszczelka pod głowicą.


Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Agricultural Machinery -> C360-3p uszczelka pod głowicą.
Author
Message
borknj
Poziom 2
Poziom 2


Joined: 18 Oct 2008
Posts: 4

Post#1 Post from the author of the topic 27 Nov 2010 20:47   

C360-3p uszczelka pod głowicą.


Panowie pomóżcie bo szlak człowieka trafia.
Kolega kupił C360-3p jeździł nim 2 lata.
W ciągu tych dwóch lat sprawował mu się dobrze ale 3 razy w ciągu tego okresu była wymieniana uszczelka pod głowicą.
Po tych dwóch latach silnik wymagał remontu (ciągnik z 87 r silnik nie był jeszcze robiony) postanowił zrobić kapitalny remont.
Blok silnika oddał do wciśnięcia tulei surowych honowania i plantowania bloku, wał do szlifu, głowica plantowana i do regeneracji.
Trzeci rok po remoncie uszczelka pod głowicą jak siadała tak nadal siada. Mało tego po roku jeżdżenia po remoncie, urywa się wał korbowy, zakłada nowy wał Andorii azotowany i dalej jeździ a uszczelka co dalej wywala.
Po 30 mtg doszliśmy do wniosku, że trzeba tuleje wyciągnąć bo są za głęboko wciśnięte.
Po rozebraniu wyjęciu korbowodów okazało się, że panewki korbowodowe w jednym miejscu są mocniej wyrobione, to znaczy w górnym położeniu tłoka na każdym tłoku i czy może być tak, że tych tłoków trzeba zebrać (w czasie pracy żadnych stuków nie słychać), może dlatego wysadza tę nieszczęsną uszczelkę. Dodam, że uszczelki były zakładane drogie i tańsze.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 27 Nov 2010 20:47   





Back to top
   
ftp.kowal
Poziom 22
Poziom 22


Joined: 26 Aug 2007
Posts: 1844
Location: Ż-in

Post#2 27 Nov 2010 21:20   

Re: C360-3p uszczelka pod głowico.


Tłoki jeśli wystają nad płaszczyznę bloku należy również stoczyć, ja bym się jeszcze zastanowił czemu wał pękł. Powiedz jeszcze czy z korbowodami było coś robione.

Helpful message? + -

Back to top
   
borknj
Poziom 2
Poziom 2


Joined: 18 Oct 2008
Posts: 4

Post#3 Post from the author of the topic 27 Nov 2010 22:15   

Re: C360-3p uszczelka pod głowico.


na korbowodach tulejki były wymieniane

Helpful message? + -

Back to top
   
Lengolas
Poziom 6
Poziom 6


Joined: 25 Nov 2010
Posts: 17
Location: Gryfino

Post#4 28 Nov 2010 09:11   

Re: C360-3p uszczelka pod głowico.


W tych silnikach waly maja tendencje do pekania. A ze uszczelke wydmuchuje po tylu remontach to dziwne. Zastanawiam sie czy to przypadkiem nie jest wina zlego spalania mieszanki. Katy wtrysku dobrze ustawine, koncowki wtryskiwaczy, zawory itp?

Helpful message? + -

Back to top
   
Grzegorz_madera
Poziom 21
Poziom 21


Joined: 13 Jun 2008
Posts: 1421

Post#5 28 Nov 2010 12:20   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


Nie mają żadnych tendencji do pękania, to tylko kwestia użytkowania ciągnika z tym silnikiem. Co do uszczelki, to te silniki właśnie z tego roku produkcji miały zbyt głęboko osadzony środkowy cylinder, i dlatego wydmuchiwało uszczelkę. Jeżeli był planowany blok to konieczna jest korekta wysokości tłoków. Nominalnie powinno być bodajże -015 mm, ja mam u siebie na zero i też dobrze działa. Jeżeli nie pękają tuleje cylindrowe, to pozostaje tylko podłożyć podkładki miedziane i ponownie splanować blok. I oczywiście stoczyć denka tłoków. Jest jeszcze jedna kwestia. Mianowicie jakość (czyt. dokładność) planowania głowicy i bloku. Te silniki są bardzo wrażliwe nawet na minimalne niedokładności nawet rzędu 0,05 mm. To też radziłbym sprawdzić listwą. A tak z ciekawości: jaki przebieg miał ten silnik w momencie remontu?

Helpful message? + -

Back to top
   
cichus
Poziom 18
Poziom 18


Joined: 18 Jul 2008
Posts: 502

Post#6 28 Nov 2010 12:26   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


Quote:
Po 30 mtg doszliśmy do wniosku, że trzeba tuleje wyciągnąć bo są za głęboko wciśnięte.


Jak tuleja może być za głęboko wciśnięta. Przecież w bloku jest wytoczenie w tuleja ma mały kołnierzyk. Więc trochę to dziwne. Jeśli blok był faktycznie równany i powierzchnia głowicy też to być może głowica była niewłaściwie dociągana tzn. niewłaściwym momentem i w złej kolejności poszczególne śruby.
Co do panewek to jednoznacznie wynika ze otwór korbowodu pod panewkę jest owalny. Typowy przykład. Należy skręcić korbowód odpowiednim momentem i dokonać pomiaru czujnikiem zegarowym. Jeśli jest owal to albo nowy korbowód albo należy wypiłować miejsce gdzie schodzi się stopa korbowodu z korbowodem i ponownie wytoczyć cały otwór. Ale takie rzeczy robią tylko poważne i specjalizowane zakłady do których korbowody przyjeżdzają z całek Polski.

Helpful message? + -

Back to top
   
Grzegorz_madera
Poziom 21
Poziom 21


Joined: 13 Jun 2008
Posts: 1421

Post#7 28 Nov 2010 12:33   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


No właśnie jest za mocno wciśnięta bo podtoczenie pod kołnierz tulei jest za głębokie. Wada fabryczna. Spotkałem się z tym w wielu silnikach z tego roku produkcji. Jeżeli rzeczywiście była za nisko, to nie wytrzyma nawet najdroższa uszczelka robiona na zamówienie w NASA. Very Happy

Helpful message? + -

Back to top
   
borknj
Poziom 2
Poziom 2


Joined: 18 Oct 2008
Posts: 4

Post#8 Post from the author of the topic 28 Nov 2010 14:41   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


Silnik ten podczas remontu miał ponad 5000 tys mtg .Kolego czy te -0,15mm ma być poniżej płaszczyzny bloku.

Helpful message? + -

Back to top
   
kaz320
Poziom 4
Poziom 4


Joined: 28 Nov 2010
Posts: 8
Location: trzebiatów

Post#9 28 Nov 2010 15:12   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


Spróbuj wymienić szpilki i nakrętki, oraz zachowaj kolejność dokręcania i odp. moment.

Helpful message? + -

Back to top
   
Grzegorz_madera
Poziom 21
Poziom 21


Joined: 13 Jun 2008
Posts: 1421

Post#10 12 Dec 2010 15:44   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


borknj wrote:
Silnik ten podczas remontu miał ponad 5000 tys mtg .Kolego czy te -0,15mm ma być poniżej płaszczyzny bloku.

Tak, to ma być poniżej. Dojdzie Ci jeszcze grubość uszczelki, tak że tłok na pewno nie spotka Ci się z głowicą i zaworami.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 12 Dec 2010 15:44   





Back to top
   
futro
Poziom 12
Poziom 12


Joined: 29 Sep 2006
Posts: 83
Location: Lidzbark Warmiński

Post#11 03 Jan 2011 21:19   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


Witam.
Ja miałem taki problem z uszczelką, jak wymieniałem tuleje to zakładałem na nie takie miedziane podkładki (założyłem po dwie) tak żeby tuleje wystawały minimalnie ponad blok i to w mim przypadku zakończyło problem z uszczelką.
A cha pod śruby głowicy dałem podkładki, bo wykrusza się głowica pod śrubami, oczywiście podkładki od jakiejś innej głowicy.
Narazie 8 lat spokój.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 03 Jan 2011 21:19   





Back to top
   
rajczak14
Poziom 14
Poziom 14


Joined: 11 Dec 2008
Posts: 161

Post#12 20 Jan 2011 13:36   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


Ja też mam 3P z 87r i już 3 wał korbowy od roku w nim chodzi a szlifów nawet nie liczę a uszczelkę to wymieniam średnio od 4 do 5 razy w roku. nie wiem co w nim siedzi. A co do wysokości wsunięcia tulej to jak mechanik je zakładał to zostawił je na ok. 2-3mm od wierzchu korpusu. Dzięki temu podczas dokręcania głowicy tuleje dopasowały się idealnie do niech. nie wiem czy to dobry sposób ale od czasu ostatniego remontu silnik pracuje bez zarzutu.

Helpful message? + -

Back to top
   
vper
Poziom 14
Poziom 14


Joined: 29 Nov 2002
Posts: 175

Post#13 20 Jan 2011 15:42   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


Witam,

Częstą przyczyną awarii uszczelki pod głowicą, a w dłuższym okresie eksploatacji również szybkie wyrabianie się panewek wału korbowego, powodować może taka pierdoła jak zbyt wczesny kąt wtrysku. Zwróć na to uwagę, zwłaszcza jeżeli Twój 3P pracuje głośniej od innych tego samego typu.

Pozdrawiam
vper

Helpful message? + -

Back to top
   
ftp.kowal
Poziom 22
Poziom 22


Joined: 26 Aug 2007
Posts: 1844
Location: Ż-in

Post#14 20 Jan 2011 16:55   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


Kolego Rajczak14 jak Ci mechanik tak robił to się nie dziwie, że wszystko musisz robić po kilka razy w roku. Chcąc zrobić silnik raz a dobrze nie wciska się tulei już obrobionych, a surówki i dopiero obrabia razem z blokiem. Co do pękających wałów, jakie masz ustawione wolne obroty? ważna jest jeszcze waga korbowodów.

Helpful message? + -

Back to top
   
SEED_29
Poziom 16
Poziom 16


Joined: 04 Nov 2010
Posts: 279
Location: za górami za lasami

Post#15 20 Jan 2011 17:08   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


Pęknięcie wału i wyrobione panewki to wina zapłonu, wydmuciwanie uszczelki to pewnie brak płaszczyzny na bloku i głowicy, a wału w 3p się nie szlifuje tylko wymienia

Helpful message? + -

Back to top
   
Grzegorz_madera
Poziom 21
Poziom 21


Joined: 13 Jun 2008
Posts: 1421

Post#16 20 Jan 2011 20:46   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


A niby dlaczego się nie szlifuje?

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 20 Jan 2011 20:46   





Back to top
   
SEED_29
Poziom 16
Poziom 16


Joined: 04 Nov 2010
Posts: 279
Location: za górami za lasami

Post#17 21 Jan 2011 18:05   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


bo są bardzo delikatne, po szlifie potrafi pęknąć i powstają owale, czym to jest spowodowane nie wiem ale kilka takich przypadków znam chociaż szlif był wykonywany w uznanym zakładzie

Helpful message? + -

Back to top
   
pumbiak
Poziom 4
Poziom 4


Joined: 20 Nov 2008
Posts: 10
Location: poręba

Post#18 07 Feb 2011 20:01   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


Ja slyszalem tez o tym ze jezeli kat wtryku jest zle ustawiony czyli za wczesny to bedzie wywalac uszczelke i to jest sprawdzone

Helpful message? + -

Back to top
   
Grzegorz_madera
Poziom 21
Poziom 21


Joined: 13 Jun 2008
Posts: 1421

Post#19 19 Feb 2011 15:36   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


SEED_29 wrote:
bo są bardzo delikatne, po szlifie potrafi pęknąć i powstają owale, czym to jest spowodowane nie wiem ale kilka takich przypadków znam chociaż szlif był wykonywany w uznanym zakładzie


Nie wiem kto Ci tego naopowiadał. Znam przypadki gdzie w silnikach pracują wały po trzecim szlifie i nic się z nimi nie dzieje. Jak ktoś nie umie użytkować ciągnika zgodnie z przeznaczeniem to później ma takie problemy.

Helpful message? + -

Back to top
   
kukiz1986
Poziom 21
Poziom 21


Joined: 18 May 2008
Posts: 1189
Location: Mierzęcice

Post#20 24 Nov 2011 09:49   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


U mnie jest trochę inny problem. Uszczelka jest na silniku od czasu kupna. Ok 7lat. Wszystko działało do puki woda nie rozmroziła głowicy, będę ściągał głowicę i wymieniał. Co sądzicie? Kupić nową czy używkę nie pęknięta i dać do regeneracji? Czy możecie napisać jak poprawnie ustawić kąt wtrysku w tym silniku?

Helpful message? + -

Back to top
   
piotrfire
Poziom 12
Poziom 12


Joined: 22 Mar 2005
Posts: 98
Location: wrocław

Post#21 24 Nov 2011 18:03   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


Myślę że różnica w cenie pomiędzy używką a nową nie będzie aż tak wielka , a wiadomo nowa to nowa , odpadnie ci choćby planowanie. Natomiast jesli chodzi o kąt wtrysku to jest na elektrodzie dokładna instrukcja w pdf.

Helpful message? + -

Back to top
   
Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Agricultural Machinery -> C360-3p uszczelka pod głowicą.
Page 1 of 1
Similar topics
uszczelka pod głowicą (8)
cc 700 majonez pod korkiem-uszczelka pod głowicą OK (18)
Uszczelka pod głowicą w 126p??? (4)
Uszczelka pod głowicą peugeot (9)
Berlingo 1,9D Uszczelka pod głowicą. (3)
Audi a6 uszczelka pod głowicą? (5)
Freelander uszczelka pod głowicą???? (12)
C330 uszczelka pod głowicą (11)
Uszczelka pod głowicą?-zapytanie (3)
VW Vento 2.0e. Uszczelka pod głowicą? (7)


Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Contact

Page generation time: 0.05 seconds

elektroda.pl topic RSS feed