Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

C360-3p uszczelka pod głowicą.


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Maszyny Rolnicze, Sprzęt Ciężki -> C360-3p uszczelka pod głowicą.
Autor
Wiadomość
borknj
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 4

Post#1 Post autora tematu 27 Lis 2010 21:47   

C360-3p uszczelka pod głowicą.


Panowie pomóżcie bo szlak człowieka trafia.
Kolega kupił C360-3p jeździł nim 2 lata.
W ciągu tych dwóch lat sprawował mu się dobrze ale 3 razy w ciągu tego okresu była wymieniana uszczelka pod głowicą.
Po tych dwóch latach silnik wymagał remontu (ciągnik z 87 r silnik nie był jeszcze robiony) postanowił zrobić kapitalny remont.
Blok silnika oddał do wciśnięcia tulei surowych honowania i plantowania bloku, wał do szlifu, głowica plantowana i do regeneracji.
Trzeci rok po remoncie uszczelka pod głowicą jak siadała tak nadal siada. Mało tego po roku jeżdżenia po remoncie, urywa się wał korbowy, zakłada nowy wał Andorii azotowany i dalej jeździ a uszczelka co dalej wywala.
Po 30 mtg doszliśmy do wniosku, że trzeba tuleje wyciągnąć bo są za głęboko wciśnięte.
Po rozebraniu wyjęciu korbowodów okazało się, że panewki korbowodowe w jednym miejscu są mocniej wyrobione, to znaczy w górnym położeniu tłoka na każdym tłoku i czy może być tak, że tych tłoków trzeba zebrać (w czasie pracy żadnych stuków nie słychać), może dlatego wysadza tę nieszczęsną uszczelkę. Dodam, że uszczelki były zakładane drogie i tańsze.
Powrót do góry
   
ftp.kowal
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1781
Miasto: Ż-in

Post#2 27 Lis 2010 22:20   

Re: C360-3p uszczelka pod głowico.


Tłoki jeśli wystają nad płaszczyznę bloku należy również stoczyć, ja bym się jeszcze zastanowił czemu wał pękł. Powiedz jeszcze czy z korbowodami było coś robione.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 27 Lis 2010 22:20   





Powrót do góry
   
borknj
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 4

Post#3 Post autora tematu 27 Lis 2010 23:15   

Re: C360-3p uszczelka pod głowico.


na korbowodach tulejki były wymieniane
Powrót do góry
   
Lengolas
Poziom 6
Poziom 6


Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 17
Miasto: Gryfino

Post#4 28 Lis 2010 10:11   

Re: C360-3p uszczelka pod głowico.


W tych silnikach waly maja tendencje do pekania. A ze uszczelke wydmuchuje po tylu remontach to dziwne. Zastanawiam sie czy to przypadkiem nie jest wina zlego spalania mieszanki. Katy wtrysku dobrze ustawine, koncowki wtryskiwaczy, zawory itp?
Powrót do góry
   
Grzegorz_madera
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1407

Post#5 28 Lis 2010 13:20   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


Nie mają żadnych tendencji do pękania, to tylko kwestia użytkowania ciągnika z tym silnikiem. Co do uszczelki, to te silniki właśnie z tego roku produkcji miały zbyt głęboko osadzony środkowy cylinder, i dlatego wydmuchiwało uszczelkę. Jeżeli był planowany blok to konieczna jest korekta wysokości tłoków. Nominalnie powinno być bodajże -015 mm, ja mam u siebie na zero i też dobrze działa. Jeżeli nie pękają tuleje cylindrowe, to pozostaje tylko podłożyć podkładki miedziane i ponownie splanować blok. I oczywiście stoczyć denka tłoków. Jest jeszcze jedna kwestia. Mianowicie jakość (czyt. dokładność) planowania głowicy i bloku. Te silniki są bardzo wrażliwe nawet na minimalne niedokładności nawet rzędu 0,05 mm. To też radziłbym sprawdzić listwą. A tak z ciekawości: jaki przebieg miał ten silnik w momencie remontu?
Powrót do góry
   
cichus
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 508

Post#6 28 Lis 2010 13:26   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


Cytat:
Po 30 mtg doszliśmy do wniosku, że trzeba tuleje wyciągnąć bo są za głęboko wciśnięte.


Jak tuleja może być za głęboko wciśnięta. Przecież w bloku jest wytoczenie w tuleja ma mały kołnierzyk. Więc trochę to dziwne. Jeśli blok był faktycznie równany i powierzchnia głowicy też to być może głowica była niewłaściwie dociągana tzn. niewłaściwym momentem i w złej kolejności poszczególne śruby.
Co do panewek to jednoznacznie wynika ze otwór korbowodu pod panewkę jest owalny. Typowy przykład. Należy skręcić korbowód odpowiednim momentem i dokonać pomiaru czujnikiem zegarowym. Jeśli jest owal to albo nowy korbowód albo należy wypiłować miejsce gdzie schodzi się stopa korbowodu z korbowodem i ponownie wytoczyć cały otwór. Ale takie rzeczy robią tylko poważne i specjalizowane zakłady do których korbowody przyjeżdzają z całek Polski.
Powrót do góry
   
Grzegorz_madera
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1407

Post#7 28 Lis 2010 13:33   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


No właśnie jest za mocno wciśnięta bo podtoczenie pod kołnierz tulei jest za głębokie. Wada fabryczna. Spotkałem się z tym w wielu silnikach z tego roku produkcji. Jeżeli rzeczywiście była za nisko, to nie wytrzyma nawet najdroższa uszczelka robiona na zamówienie w NASA. :D
Powrót do góry
   
borknj
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 4

Post#8 Post autora tematu 28 Lis 2010 15:41   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


Silnik ten podczas remontu miał ponad 5000 tys mtg .Kolego czy te -0,15mm ma być poniżej płaszczyzny bloku.
Powrót do góry
   
kaz320
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 8
Miasto: trzebiatów

Post#9 28 Lis 2010 16:12   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


Spróbuj wymienić szpilki i nakrętki, oraz zachowaj kolejność dokręcania i odp. moment.
Powrót do góry
   
Grzegorz_madera
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1407

Post#10 12 Gru 2010 16:44   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


borknj napisał:
Silnik ten podczas remontu miał ponad 5000 tys mtg .Kolego czy te -0,15mm ma być poniżej płaszczyzny bloku.

Tak, to ma być poniżej. Dojdzie Ci jeszcze grubość uszczelki, tak że tłok na pewno nie spotka Ci się z głowicą i zaworami.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 12 Gru 2010 16:44   





Powrót do góry
   
futro
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 71
Miasto: Lidzbark Warmiński

Post#11 03 Sty 2011 22:19   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


Witam.
Ja miałem taki problem z uszczelką, jak wymieniałem tuleje to zakładałem na nie takie miedziane podkładki (założyłem po dwie) tak żeby tuleje wystawały minimalnie ponad blok i to w mim przypadku zakończyło problem z uszczelką.
A cha pod śruby głowicy dałem podkładki, bo wykrusza się głowica pod śrubami, oczywiście podkładki od jakiejś innej głowicy.
Narazie 8 lat spokój.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 03 Sty 2011 22:19   





Powrót do góry
   
rajczak14
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 157

Post#12 20 Sty 2011 14:36   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


Ja też mam 3P z 87r i już 3 wał korbowy od roku w nim chodzi a szlifów nawet nie liczę a uszczelkę to wymieniam średnio od 4 do 5 razy w roku. nie wiem co w nim siedzi. A co do wysokości wsunięcia tulej to jak mechanik je zakładał to zostawił je na ok. 2-3mm od wierzchu korpusu. Dzięki temu podczas dokręcania głowicy tuleje dopasowały się idealnie do niech. nie wiem czy to dobry sposób ale od czasu ostatniego remontu silnik pracuje bez zarzutu.
Powrót do góry
   
vper
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 29 Lis 2002
Posty: 175

Post#13 20 Sty 2011 16:42   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


Witam,

Częstą przyczyną awarii uszczelki pod głowicą, a w dłuższym okresie eksploatacji również szybkie wyrabianie się panewek wału korbowego, powodować może taka pierdoła jak zbyt wczesny kąt wtrysku. Zwróć na to uwagę, zwłaszcza jeżeli Twój 3P pracuje głośniej od innych tego samego typu.

Pozdrawiam
vper
Powrót do góry
   
ftp.kowal
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1781
Miasto: Ż-in

Post#14 20 Sty 2011 17:55   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


Kolego Rajczak14 jak Ci mechanik tak robił to się nie dziwie, że wszystko musisz robić po kilka razy w roku. Chcąc zrobić silnik raz a dobrze nie wciska się tulei już obrobionych, a surówki i dopiero obrabia razem z blokiem. Co do pękających wałów, jakie masz ustawione wolne obroty? ważna jest jeszcze waga korbowodów.
Powrót do góry
   
SEED_29
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 280
Miasto: za górami za lasami

Post#15 20 Sty 2011 18:08   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


Pęknięcie wału i wyrobione panewki to wina zapłonu, wydmuciwanie uszczelki to pewnie brak płaszczyzny na bloku i głowicy, a wału w 3p się nie szlifuje tylko wymienia
Powrót do góry
   
Grzegorz_madera
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1407

Post#16 20 Sty 2011 21:46   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


A niby dlaczego się nie szlifuje?
Powrót do góry
   
SEED_29
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 280
Miasto: za górami za lasami

Post#17 21 Sty 2011 19:05   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


bo są bardzo delikatne, po szlifie potrafi pęknąć i powstają owale, czym to jest spowodowane nie wiem ale kilka takich przypadków znam chociaż szlif był wykonywany w uznanym zakładzie
Powrót do góry
   
pumbiak
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 10
Miasto: poręba

Post#18 07 Lut 2011 21:01   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


Ja slyszalem tez o tym ze jezeli kat wtryku jest zle ustawiony czyli za wczesny to bedzie wywalac uszczelke i to jest sprawdzone
Powrót do góry
   
Grzegorz_madera
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1407

Post#19 19 Lut 2011 16:36   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


SEED_29 napisał:
bo są bardzo delikatne, po szlifie potrafi pęknąć i powstają owale, czym to jest spowodowane nie wiem ale kilka takich przypadków znam chociaż szlif był wykonywany w uznanym zakładzie


Nie wiem kto Ci tego naopowiadał. Znam przypadki gdzie w silnikach pracują wały po trzecim szlifie i nic się z nimi nie dzieje. Jak ktoś nie umie użytkować ciągnika zgodnie z przeznaczeniem to później ma takie problemy.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 19 Lut 2011 16:36   





Powrót do góry
   
kukiz1986
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1159
Miasto: Mierzęcice

Post#20 24 Lis 2011 10:49   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


U mnie jest trochę inny problem. Uszczelka jest na silniku od czasu kupna. Ok 7lat. Wszystko działało do puki woda nie rozmroziła głowicy, będę ściągał głowicę i wymieniał. Co sądzicie? Kupić nową czy używkę nie pęknięta i dać do regeneracji? Czy możecie napisać jak poprawnie ustawić kąt wtrysku w tym silniku?
Powrót do góry
   
piotrfire
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 22 Mar 2005
Posty: 96
Miasto: wrocław

Post#21 24 Lis 2011 19:03   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


Myślę że różnica w cenie pomiędzy używką a nową nie będzie aż tak wielka , a wiadomo nowa to nowa , odpadnie ci choćby planowanie. Natomiast jesli chodzi o kąt wtrysku to jest na elektrodzie dokładna instrukcja w pdf.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Maszyny Rolnicze, Sprzęt Ciężki -> C360-3p uszczelka pod głowicą.
Strona 1 z 1
Podobne tematy
uszczelka pod głowicą (8)
cc 700 majonez pod korkiem-uszczelka pod głowicą OK (18)
Uszczelka pod głowicą w 126p??? (4)
Uszczelka pod głowicą peugeot (9)
Berlingo 1,9D Uszczelka pod głowicą. (3)
Audi a6 uszczelka pod głowicą? (5)
Freelander uszczelka pod głowicą???? (12)
C330 uszczelka pod głowicą (11)
Uszczelka pod głowicą?-zapytanie (3)
VW Vento 2.0e. Uszczelka pod głowicą? (7)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.064 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony