Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search | Register | Log in



C360-3p uszczelka pod głowicą.


  Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Agricultural Machinery ->C360-3p uszczelka pod głowicą. Post new topic  Reply to topic 
Author
Hide the left column
Show left column Message
borknj
Level 2
Joined: 18 Oct 2008
Posts: 4
Post rating: 1
borknj
Level 2
Post#1 27 Nov 2010 20:47  Topic author   

C360-3p uszczelka pod głowicą.


Panowie pomóżcie bo szlak człowieka trafia.
Kolega kupił C360-3p jeździł nim 2 lata.
W ciągu tych dwóch lat sprawował mu się dobrze ale 3 razy w ciągu tego okresu była wymieniana uszczelka pod głowicą.
Po tych dwóch latach silnik wymagał remontu (ciągnik z 87 r silnik nie był jeszcze robiony) postanowił zrobić kapitalny remont.
Blok silnika oddał do wciśnięcia tulei surowych honowania i plantowania bloku, wał do szlifu, głowica plantowana i do regeneracji.
Trzeci rok po remoncie uszczelka pod głowicą jak siadała tak nadal siada. Mało tego po roku jeżdżenia po remoncie, urywa się wał korbowy, zakłada nowy wał Andorii azotowany i dalej jeździ a uszczelka co dalej wywala.
Po 30 mtg doszliśmy do wniosku, że trzeba tuleje wyciągnąć bo są za głęboko wciśnięte.
Po rozebraniu wyjęciu korbowodów okazało się, że panewki korbowodowe w jednym miejscu są mocniej wyrobione, to znaczy w górnym położeniu tłoka na każdym tłoku i czy może być tak, że tych tłoków trzeba zebrać (w czasie pracy żadnych stuków nie słychać), może dlatego wysadza tę nieszczęsną uszczelkę. Dodam, że uszczelki były zakładane drogie i tańsze.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
ftp.kowal
Level 33
Location: Ż-in
Joined: 26 Aug 2007
Posts: 2117
Helped: 200
Post rating: 149
ftp.kowal
Level 33
Post#2 27 Nov 2010 21:20    

Re: C360-3p uszczelka pod głowico.


Tłoki jeśli wystają nad płaszczyznę bloku należy również stoczyć, ja bym się jeszcze zastanowił czemu wał pękł. Powiedz jeszcze czy z korbowodami było coś robione.

Helpful post? + 0
Back to top
borknj
Level 2
Joined: 18 Oct 2008
Posts: 4
Post rating: 1
borknj
Level 2
Post#3 27 Nov 2010 22:15  Topic author   

Re: C360-3p uszczelka pod głowico.


na korbowodach tulejki były wymieniane

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
Lengolas
Level 9
Location: Gryfino
Joined: 25 Nov 2010
Posts: 17
Helped: 1
Post rating: 1
Lengolas
Level 9
Post#4 28 Nov 2010 09:11    

Re: C360-3p uszczelka pod głowico.


W tych silnikach waly maja tendencje do pekania. A ze uszczelke wydmuchuje po tylu remontach to dziwne. Zastanawiam sie czy to przypadkiem nie jest wina zlego spalania mieszanki. Katy wtrysku dobrze ustawine, koncowki wtryskiwaczy, zawory itp?

Helpful post? + +1
Back to top
Grzegorz_madera
Level 30
Joined: 13 Jun 2008
Posts: 1472
Helped: 79
Post rating: 108
Grzegorz_madera
Level 30
Post#5 28 Nov 2010 12:20    

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


Nie mają żadnych tendencji do pękania, to tylko kwestia użytkowania ciągnika z tym silnikiem. Co do uszczelki, to te silniki właśnie z tego roku produkcji miały zbyt głęboko osadzony środkowy cylinder, i dlatego wydmuchiwało uszczelkę. Jeżeli był planowany blok to konieczna jest korekta wysokości tłoków. Nominalnie powinno być bodajże -015 mm, ja mam u siebie na zero i też dobrze działa. Jeżeli nie pękają tuleje cylindrowe, to pozostaje tylko podłożyć podkładki miedziane i ponownie splanować blok. I oczywiście stoczyć denka tłoków. Jest jeszcze jedna kwestia. Mianowicie jakość (czyt. dokładność) planowania głowicy i bloku. Te silniki są bardzo wrażliwe nawet na minimalne niedokładności nawet rzędu 0,05 mm. To też radziłbym sprawdzić listwą. A tak z ciekawości: jaki przebieg miał ten silnik w momencie remontu?

Helpful post? + +1
Back to top
cichus
Level 21
Joined: 18 Jul 2008
Posts: 512
Helped: 34
Post rating: 85
cichus
Level 21
Post#6 28 Nov 2010 12:26    

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


Quote:
Po 30 mtg doszliśmy do wniosku, że trzeba tuleje wyciągnąć bo są za głęboko wciśnięte.


Jak tuleja może być za głęboko wciśnięta. Przecież w bloku jest wytoczenie w tuleja ma mały kołnierzyk. Więc trochę to dziwne. Jeśli blok był faktycznie równany i powierzchnia głowicy też to być może głowica była niewłaściwie dociągana tzn. niewłaściwym momentem i w złej kolejności poszczególne śruby.
Co do panewek to jednoznacznie wynika ze otwór korbowodu pod panewkę jest owalny. Typowy przykład. Należy skręcić korbowód odpowiednim momentem i dokonać pomiaru czujnikiem zegarowym. Jeśli jest owal to albo nowy korbowód albo należy wypiłować miejsce gdzie schodzi się stopa korbowodu z korbowodem i ponownie wytoczyć cały otwór. Ale takie rzeczy robią tylko poważne i specjalizowane zakłady do których korbowody przyjeżdzają z całek Polski.

Helpful post? + 0
Back to top
Grzegorz_madera
Level 30
Joined: 13 Jun 2008
Posts: 1472
Helped: 79
Post rating: 108
Grzegorz_madera
Level 30
Post#7 28 Nov 2010 12:33    

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


No właśnie jest za mocno wciśnięta bo podtoczenie pod kołnierz tulei jest za głębokie. Wada fabryczna. Spotkałem się z tym w wielu silnikach z tego roku produkcji. Jeżeli rzeczywiście była za nisko, to nie wytrzyma nawet najdroższa uszczelka robiona na zamówienie w NASA. :D

Helpful post? + +1
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
borknj
Level 2
Joined: 18 Oct 2008
Posts: 4
Post rating: 1
borknj
Level 2
Post#8 28 Nov 2010 14:41  Topic author   

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


Silnik ten podczas remontu miał ponad 5000 tys mtg .Kolego czy te -0,15mm ma być poniżej płaszczyzny bloku.

Helpful post? + +1
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
kaz320
Level 7
Location: trzebiatów
Joined: 28 Nov 2010
Posts: 8
kaz320
Level 7
Post#9 28 Nov 2010 15:12    

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


Spróbuj wymienić szpilki i nakrętki, oraz zachowaj kolejność dokręcania i odp. moment.

Helpful post? + -1
Back to top
Grzegorz_madera
Level 30
Joined: 13 Jun 2008
Posts: 1472
Helped: 79
Post rating: 108
Grzegorz_madera
Level 30
Post#10 12 Dec 2010 15:44    

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


borknj wrote:
Silnik ten podczas remontu miał ponad 5000 tys mtg .Kolego czy te -0,15mm ma być poniżej płaszczyzny bloku.

Tak, to ma być poniżej. Dojdzie Ci jeszcze grubość uszczelki, tak że tłok na pewno nie spotka Ci się z głowicą i zaworami.

Helpful post? + 0
Back to top
futro
Level 18
Location: Lidzbark Warmiński
Joined: 29 Sep 2006
Posts: 246
Helped: 21
Post rating: 16
futro
Level 18
Post#11 03 Jan 2011 21:19    

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


Witam.
Ja miałem taki problem z uszczelką, jak wymieniałem tuleje to zakładałem na nie takie miedziane podkładki (założyłem po dwie) tak żeby tuleje wystawały minimalnie ponad blok i to w mim przypadku zakończyło problem z uszczelką.
A cha pod śruby głowicy dałem podkładki, bo wykrusza się głowica pod śrubami, oczywiście podkładki od jakiejś innej głowicy.
Narazie 8 lat spokój.

Helpful post? + 0
Back to top
rajczak14
Level 14
Joined: 11 Dec 2008
Posts: 164
Helped: 1
Post rating: 7
rajczak14
Level 14
Post#12 20 Jan 2011 13:36    

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


Ja też mam 3P z 87r i już 3 wał korbowy od roku w nim chodzi a szlifów nawet nie liczę a uszczelkę to wymieniam średnio od 4 do 5 razy w roku. nie wiem co w nim siedzi. A co do wysokości wsunięcia tulej to jak mechanik je zakładał to zostawił je na ok. 2-3mm od wierzchu korpusu. Dzięki temu podczas dokręcania głowicy tuleje dopasowały się idealnie do niech. nie wiem czy to dobry sposób ale od czasu ostatniego remontu silnik pracuje bez zarzutu.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
vper
Level 14
Joined: 29 Nov 2002
Posts: 195
Helped: 5
Post rating: 9
vper
Level 14
Post#13 20 Jan 2011 15:42    

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


Witam,

Częstą przyczyną awarii uszczelki pod głowicą, a w dłuższym okresie eksploatacji również szybkie wyrabianie się panewek wału korbowego, powodować może taka pierdoła jak zbyt wczesny kąt wtrysku. Zwróć na to uwagę, zwłaszcza jeżeli Twój 3P pracuje głośniej od innych tego samego typu.

Pozdrawiam
vper

Helpful post? + 0
Back to top
ftp.kowal
Level 33
Location: Ż-in
Joined: 26 Aug 2007
Posts: 2117
Helped: 200
Post rating: 149
ftp.kowal
Level 33
Post#14 20 Jan 2011 16:55    

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


Kolego Rajczak14 jak Ci mechanik tak robił to się nie dziwie, że wszystko musisz robić po kilka razy w roku. Chcąc zrobić silnik raz a dobrze nie wciska się tulei już obrobionych, a surówki i dopiero obrabia razem z blokiem. Co do pękających wałów, jakie masz ustawione wolne obroty? ważna jest jeszcze waga korbowodów.

Helpful post? + 0
Back to top
SEED_29
Level 17
Location: za górami za lasami
Joined: 04 Nov 2010
Posts: 319
Helped: 18
Post rating: 11
SEED_29
Level 17
Post#15 20 Jan 2011 17:08    

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


Pęknięcie wału i wyrobione panewki to wina zapłonu, wydmuciwanie uszczelki to pewnie brak płaszczyzny na bloku i głowicy, a wału w 3p się nie szlifuje tylko wymienia

Helpful post? + 0
Back to top
Grzegorz_madera
Level 30
Joined: 13 Jun 2008
Posts: 1472
Helped: 79
Post rating: 108
Grzegorz_madera
Level 30
Post#16 20 Jan 2011 20:46    

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


A niby dlaczego się nie szlifuje?

Helpful post? + -1
Back to top
SEED_29
Level 17
Location: za górami za lasami
Joined: 04 Nov 2010
Posts: 319
Helped: 18
Post rating: 11
SEED_29
Level 17
Post#17 21 Jan 2011 18:05    

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


bo są bardzo delikatne, po szlifie potrafi pęknąć i powstają owale, czym to jest spowodowane nie wiem ale kilka takich przypadków znam chociaż szlif był wykonywany w uznanym zakładzie

Helpful post? + 0
Back to top
pumbiak
Level 8
Location: poręba
Joined: 20 Nov 2008
Posts: 10
pumbiak
Level 8
Post#18 07 Feb 2011 20:01    

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


Ja slyszalem tez o tym ze jezeli kat wtryku jest zle ustawiony czyli za wczesny to bedzie wywalac uszczelke i to jest sprawdzone

Helpful post? + 0
Back to top
Grzegorz_madera
Level 30
Joined: 13 Jun 2008
Posts: 1472
Helped: 79
Post rating: 108
Grzegorz_madera
Level 30
Post#19 19 Feb 2011 15:36    

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


SEED_29 wrote:
bo są bardzo delikatne, po szlifie potrafi pęknąć i powstają owale, czym to jest spowodowane nie wiem ale kilka takich przypadków znam chociaż szlif był wykonywany w uznanym zakładzie


Nie wiem kto Ci tego naopowiadał. Znam przypadki gdzie w silnikach pracują wały po trzecim szlifie i nic się z nimi nie dzieje. Jak ktoś nie umie użytkować ciągnika zgodnie z przeznaczeniem to później ma takie problemy.

Helpful post? + 0
Back to top
kukiz1986
Level 27
Location: Mierzęcice
Joined: 18 May 2008
Posts: 1475
Helped: 15
Post rating: 27
kukiz1986
Level 27
Post#20 24 Nov 2011 09:49    

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


U mnie jest trochę inny problem. Uszczelka jest na silniku od czasu kupna. Ok 7lat. Wszystko działało do puki woda nie rozmroziła głowicy, będę ściągał głowicę i wymieniał. Co sądzicie? Kupić nową czy używkę nie pęknięta i dać do regeneracji? Czy możecie napisać jak poprawnie ustawić kąt wtrysku w tym silniku?

Helpful post? + 0
Back to top
piotrfire
Level 12
Location: wrocław
Joined: 22 Mar 2005
Posts: 98
Helped: 3
Post rating: 8
piotrfire
Level 12
Post#21 24 Nov 2011 18:03    

Re: C360-3p uszczelka pod głowicą.


Myślę że różnica w cenie pomiędzy używką a nową nie będzie aż tak wielka , a wiadomo nowa to nowa , odpadnie ci choćby planowanie. Natomiast jesli chodzi o kąt wtrysku to jest na elektrodzie dokładna instrukcja w pdf.

Helpful post? + +4
Back to top
Post new topic  Reply to topic     Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Agricultural Machinery -> C360-3p uszczelka pod głowicą.
Page 1 of 1

Similar topics to c360-3p uszczelka pod głowicą.

uszczelka pod głowicą (8)
cc 700 majonez pod korkiem-uszczelka pod głowicą OK (18)
Uszczelka pod głowicą w 126p??? (4)
Uszczelka pod głowicą peugeot (9)
Berlingo 1,9D Uszczelka pod głowicą. (3)
Audi a6 uszczelka pod głowicą? (5)
Freelander uszczelka pod głowicą???? (12)
C330 uszczelka pod głowicą (11)
Uszczelka pod głowicą?-zapytanie (3)
VW Vento 2.0e. Uszczelka pod głowicą? (7)


Switch to mobile version Switch to version for desktops

Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Editors || Contact for companies || Contact

Page generation time: 0.073 seconds