X
  • #1 28 Nov 2010 15:43
    Arrkadius
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Witam! Posiadam Passata B5 1.9 TDI 115 KM Mam problem z zapaleniem jak dlużej postoi zimny nie chce palić załapie i odrazu gaśnie i musze długo chełtać dopiero załapie Jak jest ciepły pali za pierwszym razem. Ostatnio zauważyłem że jak zaparkuje ze auto stoi z górki przód skierowany w dół to zapali normalnie Ostatnio mechanik założył mi zawór zwrotny na przewód paliwowy (chociaż słyszałem ze do pompowtryskow nie wolno zakładać) bo wydawało sie że cofa paliwo Ale to nic nie pomogło Prosze o porade bo już mnie denerwuje to zapalanie
  • Helpful post
    #2 28 Nov 2010 15:56
    nadyb
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    A diagnostyka była robiona? Czujnik temperatury chociaż sprawdzony?
  • Helpful post
    #3 28 Nov 2010 15:59
    przem27
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Czujnik temp jak to przedmówca zauważył i świece + zasilanie tak na początek (do sprawdzenia nie wymiany)
    pozdr
  • #4 28 Nov 2010 16:16
    Arrkadius
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Świece są dobre sprawdzałem A mechanik podpinał pod komputer ale nie było żadnych błędów Już 2 razy mi to patrzył ale jemu zawsze palił bez problemu i nie widział nic A gdzie znajde ten czujnik temperatury? Moge go odpiąc i zobaczyć czy zapali?
  • #5 28 Nov 2010 16:23
    T5
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    A jak odpali co się dzieje za samochodem?
  • #6 28 Nov 2010 17:06
    Arrkadius
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jak odpali to troche nierówno chodzi ale aby przez chwile No i czasami troche zakopci
  • #7 28 Nov 2010 17:16
    T5
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Pompa paliwa w zbiorniku sprawna (o ile posiada)
  • #8 28 Nov 2010 17:23
    Arrkadius
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Nie wiem czy sprawna ale wydaje mi sie ze to nie pompa paliwa Myśle że to jakiś czujnik raczej może być
  • #9 28 Nov 2010 17:25
    T5
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Odpali-zgaśnie,brakuje mu paliwa jak po długim kręceniu odpala.
  • #10 28 Nov 2010 17:50
    polonez15
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Pompę w zbiorniku posiada, może juz tandem vakum pompa pada i też będzie miał podobne objawy. Poza tym ja tak miałem jak padł mi jeden pompowtrysk, kręcił jakby nie chciał zaskoczyć, a poźniej chodził na 3 czasem nawet 2 gary.
  • #11 28 Nov 2010 22:39
    Arrkadius
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Chodzi normalnie takze napewno nie pompowtrysk. Sprawdze moze tą pompe paliwa trzeba bak wyjmowac Dzięki za rady
  • #12 28 Nov 2010 22:43
    T5
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Nie trzeba baku wyjmować-dostęp z góry.
  • #13 28 Nov 2010 23:20
    nadyb
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Ja obstawiam czujnik temperatury. Mechanik pewnie tylko błędów szukał. Podłączyć pod VAGa i zobaczyć czy pokazuje rzeczywistą temperaturę.
  • #14 28 Nov 2010 23:23
    T5
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Tak tak i przez czujnik odpali i zgaśnie.Obstawiać to sobie możesz w kasynie a nie w mechanice.Rzekłem.
  • #15 28 Nov 2010 23:53
    nadyb
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Warto sprawdzić. A Ty co może pompkę od razu byś wymienił? A może najpierw diagnostyka a nie odczyt błędów.
  • #16 29 Nov 2010 07:14
    T5
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Pompkę sam sprawdzi-diagnostyki sam nie zrobi.
  • #17 29 Nov 2010 08:41
    polonez15
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Arrkadius wrote:
    Chodzi normalnie takze napewno nie pompowtrysk. Sprawdze moze tą pompe paliwa trzeba bak wyjmowac Dzięki za rady


    Nie bądź taki hej do przodu... Sprawdź przy okazji korekcje i BIP-y po tym odpaleniu, to się okaże.
  • #18 30 Nov 2010 20:16
    Arrkadius
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    A co to jest ta korekcja i bipy? A ten czujnik temperatury to w którym miejscu znajde pod maską?
  • #19 30 Nov 2010 20:30
    waldemar.d
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Ostatnio zauważyłem że jak zaparkuje ze auto stoi z górki przód skierowany w dół to zapali normalnie ...sprawdz a najlepiej wymień wężyki przelewowe.
  • #20 30 Nov 2010 20:33
    Arrkadius
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Chodzi Ci o wężyki od paliwa?
  • #21 30 Nov 2010 20:35
    T5
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    waldemar.d wrote:
    Ostatnio zauważyłem że jak zaparkuje ze auto stoi z górki przód skierowany w dół to zapali normalnie ...sprawdz a najlepiej wymień wężyki przelewowe.
    Pojechałeś po całości:D Z taką wiedzą może zajmij się handlem :bye:
  • #22 30 Nov 2010 20:39
    Arrkadius
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (+1)
    NO mechanikiem to nie jestem:) ALe juz nie jednego mechanika pytałem i mi sprawdzali a i tak nie chce palic. ALe widze że tu każdy mi pisze co innego nie wiadomo kogo słuchać
  • #23 30 Nov 2010 20:50
    waldemar.d
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Szanowny Kolego T5 doceniam iż wielką jest Twoja inteligencja jak również wiedza,z uprzejmością gorzej nieco.Niestety nikt nie jest doskonały zatem nie martw się ,są gorsi.Owe rurki przelewowe dość często sa powodem zapowietrzania układu.Zatem może lepiej Ty Kolego zacznij sprzedawać kiełbasę.A w każdym razie podaj pytającemu pomysł lepszy od "jedz na komputer",,z poważaniem...
  • #24 30 Nov 2010 20:59
    T5
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Wielce szanowny Kolego waldemar.d jak zauważyłeś w temacie wątku jest 115KM i moja kiełbasa mi mówi że 115konny silnik vw wyposażył w układ wtryskowy na pompowtryskiwaczach które to są schowane pod pokrywą klawiatury tegoż silnika.Także więc nie wszystko co 1.9 tdi jest takie same jak kiełbasa.
  • #25 03 Dec 2010 22:25
    paczuszek999
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Witam. Mam problem ze swoim passatem b5 ( 1997r ) 1.9TDI 90KM., a mianowicie; nie mam garażowanego samochodu i po nocy w której było -20stopni rano wyszedłem aby pojechać do sklepu samochodem, samochód odpalił bez problemu. Po powrocie pozostawiłem samochód odpalony na jakies 5-10min. po tym czasie wyszedłem z domu, a samochód juz nie był włączony ( zgasł mi sam ) i juz nie odpalił. wymieniłem pompę paliwową i teraz potrzebuje jego "kołysać" jakies 10-15sek. aby odpalił. Myślałem że to wina świec, mechanik zaś stwierdził, że świece są dobre. Zna może ktoś przyczynę tego oto zjawiska? Proszę o pomoc.
  • #26 03 Dec 2010 22:53
    T5
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Ustawienie kąta wtrysku -to rozwiąże problem.Filtr paliwa zmieniony oczywiście i paliwo ok.
  • #27 04 Dec 2010 11:01
    ciahciah
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    T5 - powiedz co jest z układem paliwa(1Z, AHU, AFN) nie tak jak auto ciężko pali, a gdy postawimy auto z górki pali dobrze.

    Arrkadius - masz do sprawdzenia:
    kąt synchronizacji
    świece, jak mają ponad rok ich sprawność może być podejrzana, wymień na beru, koszt nie duży
    filtra paliwa może się zapchać po 5000km wiec też jak nie wymieniałeś wymień na knecht
    wężyki paliwa do sprawdzenia, szczelność, może któreś zostały źle podłączone
    jak chcesz możesz do mnie przyjechać(Wieniawa lub Radom), zrobię pełny komplet logów
  • #28 28 Dec 2010 22:25
    vietrzyk
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam wszystkich,
    Arrkadius czytałem twój temat z problemami odpalania na zimnym silnika 115 km na PD. Ja mam bardzo podobny jeśli nie ten sam problem przy silniku AVB 101 koni na PD, na ciepłym odpala i chodzi dobrze, a na zimnym (po 8-10 godzinach do całkowitego ostygnięcia) sytuacja wygląda tak:
    zapłon, grzanie świec ok 5 sekund i odpala z obrotu... ale chodzi dobrze równo przez 3-4 sekundy i potem lekko kuleje trochę przez 5-8 sekund jak by mu paliwa brakowało (mimimalnie falują obroty na obrotomierzu), potem znów chodzi równiutko i samochód już odpala cały dzień dobrze. Wyeliminowałem zapowietrzanie się przy filtrze bo podłączyłem bezpośrednio z baku - to samo. Filtr zresztą wymieniony na nowy, pompka w baku działa bez zarzutu, sitko czyste. Pompa tandem wymieniona - nie potrzebnie... Ostatnio wymienione uszczelniacze na pompowtryskach, nic nie dało. Świece nowe i grzeją. Na zimnym korekcje na jednym pompowtrysku +1 reszta ok -/+0,25, na ciepłym wszystkie w granicach -/+0,15, czyli dobrze. Ogólnie chodzi jak rakieta jak na 101 koni, ale coś jest nie tak. Przy tym objawie "kulenia" nie ma zmian korekcji, zaraz po zapaleniu i 20 sekund po (jak już chodzi równo) są takie same a mimo wszystko coś jest nie tak. Czujnik temp powietrza nowy Bosch (tj. przepływomierz), czujnik temp. płynu chłodniczego sprawny, pokazuje prawidłowe wartości, po odłączeniu -44 stopnie, czujnik temp. paliwa też prawidłowo pokazuje.

    Możesz mi powiedzieć czy poradziłeś sobie z problemem i co było przyczyną u ciebie? Albo ktoś z forum wie co może być przyczyną?
  • #29 28 Dec 2010 23:36
    listopopo
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Witam wszyskich.

    Mialem kiedys podobny problem z moim dieslem,passatem 1.9 tdi,tez na poczatku ciezko palil kiedy byl zimny a gdy byl cieply wszystko bylo ok,ale wkoncu przestal odpalac i wiecie co?,sprawdzalem wszystko,okazalo sie jednak ze zrobil sie luz na kole pasowym walu korbowego(kolo rozrzadu),mechanik skasowal ten luz i autko palilo jak nowe.

    pozdrawiam i powodzenia.
  • #30 29 Dec 2010 10:56
    marecki360
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Przyczyną prawdo podobnie jest zapowietrzanie się układu.przetarta lub peknięta rurka nieszczelność na łączeniu.Pozdrawiam
  Search 4 million + Products
Browse Products