Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 28 Lis 2010 15:43
    Arrkadius
    Poziom 7  

    Witam! Posiadam Passata B5 1.9 TDI 115 KM Mam problem z zapaleniem jak dlużej postoi zimny nie chce palić załapie i odrazu gaśnie i musze długo chełtać dopiero załapie Jak jest ciepły pali za pierwszym razem. Ostatnio zauważyłem że jak zaparkuje ze auto stoi z górki przód skierowany w dół to zapali normalnie Ostatnio mechanik założył mi zawór zwrotny na przewód paliwowy (chociaż słyszałem ze do pompowtryskow nie wolno zakładać) bo wydawało sie że cofa paliwo Ale to nic nie pomogło Prosze o porade bo już mnie denerwuje to zapalanie

  • Pomocny post
    #2 28 Lis 2010 15:56
    nadyb
    Poziom 16  

    A diagnostyka była robiona? Czujnik temperatury chociaż sprawdzony?

  • Pomocny post
    #3 28 Lis 2010 15:59
    przem27
    Poziom 29  

    Czujnik temp jak to przedmówca zauważył i świece + zasilanie tak na początek (do sprawdzenia nie wymiany)
    pozdr

  • #4 28 Lis 2010 16:16
    Arrkadius
    Poziom 7  

    Świece są dobre sprawdzałem A mechanik podpinał pod komputer ale nie było żadnych błędów Już 2 razy mi to patrzył ale jemu zawsze palił bez problemu i nie widział nic A gdzie znajde ten czujnik temperatury? Moge go odpiąc i zobaczyć czy zapali?

  • #5 28 Lis 2010 16:23
    T5
    Moderator Samochody

    A jak odpali co się dzieje za samochodem?

  • #6 28 Lis 2010 17:06
    Arrkadius
    Poziom 7  

    Jak odpali to troche nierówno chodzi ale aby przez chwile No i czasami troche zakopci

  • #7 28 Lis 2010 17:16
    T5
    Moderator Samochody

    Pompa paliwa w zbiorniku sprawna (o ile posiada)

  • #8 28 Lis 2010 17:23
    Arrkadius
    Poziom 7  

    Nie wiem czy sprawna ale wydaje mi sie ze to nie pompa paliwa Myśle że to jakiś czujnik raczej może być

  • #9 28 Lis 2010 17:25
    T5
    Moderator Samochody

    Odpali-zgaśnie,brakuje mu paliwa jak po długim kręceniu odpala.

  • #10 28 Lis 2010 17:50
    polonez15
    Poziom 32  

    Pompę w zbiorniku posiada, może juz tandem vakum pompa pada i też będzie miał podobne objawy. Poza tym ja tak miałem jak padł mi jeden pompowtrysk, kręcił jakby nie chciał zaskoczyć, a poźniej chodził na 3 czasem nawet 2 gary.

  • #11 28 Lis 2010 22:39
    Arrkadius
    Poziom 7  

    Chodzi normalnie takze napewno nie pompowtrysk. Sprawdze moze tą pompe paliwa trzeba bak wyjmowac Dzięki za rady

  • #12 28 Lis 2010 22:43
    T5
    Moderator Samochody

    Nie trzeba baku wyjmować-dostęp z góry.

  • #13 28 Lis 2010 23:20
    nadyb
    Poziom 16  

    Ja obstawiam czujnik temperatury. Mechanik pewnie tylko błędów szukał. Podłączyć pod VAGa i zobaczyć czy pokazuje rzeczywistą temperaturę.

  • #14 28 Lis 2010 23:23
    T5
    Moderator Samochody

    Tak tak i przez czujnik odpali i zgaśnie.Obstawiać to sobie możesz w kasynie a nie w mechanice.Rzekłem.

  • #15 28 Lis 2010 23:53
    nadyb
    Poziom 16  

    Warto sprawdzić. A Ty co może pompkę od razu byś wymienił? A może najpierw diagnostyka a nie odczyt błędów.

  • #16 29 Lis 2010 07:14
    T5
    Moderator Samochody

    Pompkę sam sprawdzi-diagnostyki sam nie zrobi.

  • #17 29 Lis 2010 08:41
    polonez15
    Poziom 32  

    Arrkadius napisał:
    Chodzi normalnie takze napewno nie pompowtrysk. Sprawdze moze tą pompe paliwa trzeba bak wyjmowac Dzięki za rady


    Nie bądź taki hej do przodu... Sprawdź przy okazji korekcje i BIP-y po tym odpaleniu, to się okaże.

  • #18 30 Lis 2010 20:16
    Arrkadius
    Poziom 7  

    A co to jest ta korekcja i bipy? A ten czujnik temperatury to w którym miejscu znajde pod maską?

  • #19 30 Lis 2010 20:30
    waldemar.d
    Poziom 9  

    Ostatnio zauważyłem że jak zaparkuje ze auto stoi z górki przód skierowany w dół to zapali normalnie ...sprawdz a najlepiej wymień wężyki przelewowe.

  • #20 30 Lis 2010 20:33
    Arrkadius
    Poziom 7  

    Chodzi Ci o wężyki od paliwa?

  • #21 30 Lis 2010 20:35
    T5
    Moderator Samochody

    waldemar.d napisał:
    Ostatnio zauważyłem że jak zaparkuje ze auto stoi z górki przód skierowany w dół to zapali normalnie ...sprawdz a najlepiej wymień wężyki przelewowe.
    Pojechałeś po całości:D Z taką wiedzą może zajmij się handlem :bye:

  • #22 30 Lis 2010 20:39
    Arrkadius
    Poziom 7  

    NO mechanikiem to nie jestem:) ALe juz nie jednego mechanika pytałem i mi sprawdzali a i tak nie chce palic. ALe widze że tu każdy mi pisze co innego nie wiadomo kogo słuchać

  • #23 30 Lis 2010 20:50
    waldemar.d
    Poziom 9  

    Szanowny Kolego T5 doceniam iż wielką jest Twoja inteligencja jak również wiedza,z uprzejmością gorzej nieco.Niestety nikt nie jest doskonały zatem nie martw się ,są gorsi.Owe rurki przelewowe dość często sa powodem zapowietrzania układu.Zatem może lepiej Ty Kolego zacznij sprzedawać kiełbasę.A w każdym razie podaj pytającemu pomysł lepszy od "jedz na komputer",,z poważaniem...

  • #24 30 Lis 2010 20:59
    T5
    Moderator Samochody

    Wielce szanowny Kolego waldemar.d jak zauważyłeś w temacie wątku jest 115KM i moja kiełbasa mi mówi że 115konny silnik vw wyposażył w układ wtryskowy na pompowtryskiwaczach które to są schowane pod pokrywą klawiatury tegoż silnika.Także więc nie wszystko co 1.9 tdi jest takie same jak kiełbasa.

  • #25 03 Gru 2010 22:25
    paczuszek999
    Poziom 1  

    Witam. Mam problem ze swoim passatem b5 ( 1997r ) 1.9TDI 90KM., a mianowicie; nie mam garażowanego samochodu i po nocy w której było -20stopni rano wyszedłem aby pojechać do sklepu samochodem, samochód odpalił bez problemu. Po powrocie pozostawiłem samochód odpalony na jakies 5-10min. po tym czasie wyszedłem z domu, a samochód juz nie był włączony ( zgasł mi sam ) i juz nie odpalił. wymieniłem pompę paliwową i teraz potrzebuje jego "kołysać" jakies 10-15sek. aby odpalił. Myślałem że to wina świec, mechanik zaś stwierdził, że świece są dobre. Zna może ktoś przyczynę tego oto zjawiska? Proszę o pomoc.

  • #26 03 Gru 2010 22:53
    T5
    Moderator Samochody

    Ustawienie kąta wtrysku -to rozwiąże problem.Filtr paliwa zmieniony oczywiście i paliwo ok.

  • #27 04 Gru 2010 11:01
    ciahciah
    Poziom 12  

    T5 - powiedz co jest z układem paliwa(1Z, AHU, AFN) nie tak jak auto ciężko pali, a gdy postawimy auto z górki pali dobrze.

    Arrkadius - masz do sprawdzenia:
    kąt synchronizacji
    świece, jak mają ponad rok ich sprawność może być podejrzana, wymień na beru, koszt nie duży
    filtra paliwa może się zapchać po 5000km wiec też jak nie wymieniałeś wymień na knecht
    wężyki paliwa do sprawdzenia, szczelność, może któreś zostały źle podłączone
    jak chcesz możesz do mnie przyjechać(Wieniawa lub Radom), zrobię pełny komplet logów

  • #28 28 Gru 2010 22:25
    vietrzyk
    Poziom 9  

    Witam wszystkich,
    Arrkadius czytałem twój temat z problemami odpalania na zimnym silnika 115 km na PD. Ja mam bardzo podobny jeśli nie ten sam problem przy silniku AVB 101 koni na PD, na ciepłym odpala i chodzi dobrze, a na zimnym (po 8-10 godzinach do całkowitego ostygnięcia) sytuacja wygląda tak:
    zapłon, grzanie świec ok 5 sekund i odpala z obrotu... ale chodzi dobrze równo przez 3-4 sekundy i potem lekko kuleje trochę przez 5-8 sekund jak by mu paliwa brakowało (mimimalnie falują obroty na obrotomierzu), potem znów chodzi równiutko i samochód już odpala cały dzień dobrze. Wyeliminowałem zapowietrzanie się przy filtrze bo podłączyłem bezpośrednio z baku - to samo. Filtr zresztą wymieniony na nowy, pompka w baku działa bez zarzutu, sitko czyste. Pompa tandem wymieniona - nie potrzebnie... Ostatnio wymienione uszczelniacze na pompowtryskach, nic nie dało. Świece nowe i grzeją. Na zimnym korekcje na jednym pompowtrysku +1 reszta ok -/+0,25, na ciepłym wszystkie w granicach -/+0,15, czyli dobrze. Ogólnie chodzi jak rakieta jak na 101 koni, ale coś jest nie tak. Przy tym objawie "kulenia" nie ma zmian korekcji, zaraz po zapaleniu i 20 sekund po (jak już chodzi równo) są takie same a mimo wszystko coś jest nie tak. Czujnik temp powietrza nowy Bosch (tj. przepływomierz), czujnik temp. płynu chłodniczego sprawny, pokazuje prawidłowe wartości, po odłączeniu -44 stopnie, czujnik temp. paliwa też prawidłowo pokazuje.

    Możesz mi powiedzieć czy poradziłeś sobie z problemem i co było przyczyną u ciebie? Albo ktoś z forum wie co może być przyczyną?

  • #29 28 Gru 2010 23:36
    listopopo
    Poziom 1  

    Witam wszyskich.

    Mialem kiedys podobny problem z moim dieslem,passatem 1.9 tdi,tez na poczatku ciezko palil kiedy byl zimny a gdy byl cieply wszystko bylo ok,ale wkoncu przestal odpalac i wiecie co?,sprawdzalem wszystko,okazalo sie jednak ze zrobil sie luz na kole pasowym walu korbowego(kolo rozrzadu),mechanik skasowal ten luz i autko palilo jak nowe.

    pozdrawiam i powodzenia.

  • #30 29 Gru 2010 10:56
    marecki360
    Poziom 17  

    Przyczyną prawdo podobnie jest zapowietrzanie się układu.przetarta lub peknięta rurka nieszczelność na łączeniu.Pozdrawiam

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty