X
  • #1 05 Dec 2010 11:14
    tompac
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Wybaczcie długość opisu ale nie wykluczone, że jakiś detal z niego może mieć znaczenie.

    To już się chyba stało tradycją (od jakiś 3-4) lat, że mam problem z rozruchem przy niskich temperaturach, na początku sadziłem, ze to problem świecy żarowych (raz udało mi się go dość łatwo odpalić dmuchając gorącym powietrzem we wlot do filtra pow.), wymieniłem świece i dalej zonk :(
    Z mniejszym lub większym sukcesem (do niemal zarżnięcia akumulatora) udawało mi sie go odpalić.

    Kolejna teza było paliwo, przegląd z wymiana filtrów i zmiana paliwa niewiele pomógł - choć może było odrobinę lepiej. I w końcu przyszła tegoroczna zima i zaczęły się stare problemy, we wtorek nie odpaliłem, w trosce o aku dałem sobie spokój, byłem świadom, że zbliża sie pora przeglądu okresowego, zamówiłem lawetę i wieczorem auto było na warsztacie, stało w nim cała noc i rano odpaliło ponoć bez problemu.


    W południe odebrałem samochód, pojechałem do kolejnego warsztatu BOSHa, tam zanabyłem jakiś amerykański specyfik do czyszczenia układu wtryskowego, dolałem do paliwa. Po paru godzinach znowu miałem problem z odpaleniem, pod dłuższym kręceniu odpalił, podjechałem na stację benzynową zapytać od kiedy mają zimowe paliwo i czy to co lałem tydzień wcześniej ma jakieś zimowe parametry. Okazało się, że zwykły ON na Statoil powinien sie wystrzegać zimy jak ognia ;)

    Dobra, kupiłem jakiś specyfik (Extreme -40) dolałem i pojeździłem chwilę (ok.30min.) autem, po godzinie 22 ponownie odpaliłem bez większego problemu.
    Rano już problem był, kręcenie na mrozie nic nie dało, zastosowałem samostart i też nic, wstawiłem auto garażu podziemnego (dodatnia temperatura) i zacząłem podgrzewać silnik przy pomocy halogenów 500w i wydajniejszej "suszarki".
    Pre prób sie nie powiodło, w między czasie udało mi sie sprawdzić czy dochodzi paliwo na filtr (dochodziło).
    Mała dygresja, rano przy próbie odpalenia na zimno silnik kręcił na sucho (bez najmniejszego kopnięcia, nawet z samostartem), w garażu jakby coraz częściej kopał. Gdy silnik był już wystarczająco ciepły (szybko gasnąca kontrolka świec), problem ciągle występował, ale po trzeciej próbie odpalił od razu bez zbędnego kręcenia.

    Potem cały dzień, (od 10 do 18) samochód cały czas pracował na wolnych obrotach - chciałem podładować aku i wypalić paliwo. Następnego dnia (czyli wczoraj, znowu zonk, sprawdzałem, gdzie tylko mogę czy dochodzi paliwo, na pompę wys.cyś. dochodziło, odkręciłem, przewód do jednego z wtryskiwaczy dochodziło. W między czasie podgrzewanie filtra paliwa, pompy i wtryskiwaczy, ciągle nawet z samostartem nie chce nawet kopnąć. Znowu do garażu, znowu grzanie halogenami i suszarką, gdy już jest ciepły zaczyna lekko kopać ale w końcu zarzynam aku.

    Teraz pytanie, czy to aby wszystko wina paliwa? Czy elektronika tutaj nie robi psikusa? To suche kręcenie przypomina mi problemy z popsutym czujnikiem położenia wałka rozrządu. Niby w trakcie przeglądu był podpinany na kompa (problemy z centralnym zamkiem) ale nie wiem czy skan w poszukiwaniu błędów obejmuje całą elektronikę.

    Już nie wiem, w co ręce włożyć bo trochę dziwna dla mnie ta przypadłość, niedługo idę zapiąć podładowany akumulator wprowadzić go do garażu na parę godzin i spróbować jak odpalę, to chyba zostawię go na chodzie na cała noc ale co dalej?!
  • #2 05 Dec 2010 11:20
    piotrek25801
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Sprawdzić wtryski, pompę, cisnienie na garach. :-)
  • #3 05 Dec 2010 11:33
    tompac
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    piotrek25801 wrote:
    Sprawdzić wtryski, pompę, cisnienie na garach. :-)


    Rozumiem, że w "domowy sposób" nie sprawdzę, żadnej z tych rzeczy?
    Myślę, ze wizyty w serwisie z uwagi na wtrysk nie uniknę, ale ciągle sie łudzę, że to coś drobniejszego.

    Edit: dzisiejsza próba nie udana, pora myśleć o lawecie na jutro :(
  • #4 05 Dec 2010 14:41
    romansu
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Ale jak zapali to potem już pali?Sprawdź wtryski na przelew może któryś puszcza i nie zapalisz dopiero po dłuższym kręceniu.Odpal go na Plaku.
  • #5 05 Dec 2010 14:45
    tompac
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (+1)
    romansu wrote:
    Ale jak zapali to potem już pali?


    Potem od pierwszego dotknięcia.


    romansu wrote:
    Odpal go na Plaku.


    A co to?
  • #6 05 Dec 2010 15:45
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (0)
    Witam,
    Sam sobie nie poradzisz, a eksperymentujac mozesz wiecej zlego zrobic niz dobrego.
    Bez analizy parametrow przy probie rozruchu nie da sie jednoznacznie okreslic przyczyny problemu.
    Fakt, ze zapala po podgrzaniu i zapala bez problemu, gdy silnik jest cieply, pozwala mi podejrzewac obwod rozruchu - zbyt niska predkosc obrotowa przy rozruchu nie pozwala wysterowac wtryskiwaczy. Jest to problem dosc czesty w samochodach z wtryskiem Siemensa i nie przeznaczonych do krajow nordyckich. W tym przypadu montaz rozrusznika klasy 6 zamiast 5 lub 4 zalatwia sprawe. Oczywiscie, przewody rozruchowe musza byc w doskonalym stanie.
    Pozdrawiam, Georges
  • #7 05 Dec 2010 15:48
    romansu
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Plak to jest do konserwacji pulpitu w samochodzie,tylko psikaj z dala do kolektora ssącego.Przysłuchaj się czy załącza się pompka zasilająca (niskiego ciśnienia) bo musi podać paliwo do pompy wysokiego ciśnienia.
  • #8 05 Dec 2010 15:55
    tompac
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    georgesgr wrote:
    zbyt niska predkosc obrotowa przy rozruchu nie pozwala wysterowac wtryskiwaczy. Jest to problem dosc czesty w samochodach z wtryskiem Siemensa i nie przeznaczonych do krajow nordyckich.


    O brak obrotów bym go nie posądził, kręci żwawo i ochoczo do czasu kiedy aku starcza. A wtrysk jest Bosch'a.



    romansu wrote:
    Plak to jest do konserwacji pulpitu w samochodzie,tylko psikaj z dala do kolektora ssącego.


    Coś takiego lepsze od samostartu?



    romansu wrote:
    Przysłuchaj się czy załącza się pompka zasilająca (niskiego ciśnienia) bo musi podać paliwo do pompy wysokiego ciśnienia.


    Pompka działa i paliwo daje.
  • #9 05 Dec 2010 16:41
    wopor
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Witam, sprawdzic trzeba parametry podczas rozruchu, ciśnienie paliwa po wysokim, obroty silnika, sprawdził bym jeszcze cisnienie spreżania dla pewności, możliwe że masz problem z regulacja zaworów (hydrauliczna) lub zawory puszczają, ciśnienie na wtryskach to 200bar min, a czujniki na wale i wałku? sprawne i czyste?, powodzenia
  • #10 05 Dec 2010 17:00
    tompac
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    wopor wrote:
    Witam, sprawdzic trzeba parametry podczas rozruchu, ciśnienie paliwa po wysokim, obroty silnika, sprawdził bym jeszcze cisnienie spreżania dla pewności, możliwe że masz problem z regulacja zaworów (hydrauliczna) lub zawory puszczają, ciśnienie na wtryskach to 200bar min, a czujniki na wale i wałku? sprawne i czyste?, powodzenia


    Sam już raczej kombinował nie będę, przynajmniej przy silniku, za to muszę sie jutro rozejrzeć za laweta :(
  • #11 06 Dec 2010 20:55
    wopor
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Witam, wybrałeś najtańsze i najrozsądniejsze rozwiazanie, do tego trzeba troszkę wiedzy i sprzetu, powodzenia
  • #12 06 Dec 2010 21:03
    tompac
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Rano przy -4 samochód nie odpalił, spróbowałem ok 15 gdy temperatura na zewnątrz wynosiła ok 0*C, odpalił, odstawiłem go do serwisu, jutro będą go sprawdzać.
    Rano miałem już cykora, że tymi dodatkami do paliwa roz... układ wtryskowy, a gdy zobaczyłem ceny nowych wtrysków to niemal klęknąłem ;)
  • #13 18 Dec 2010 22:40
    tompac
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    W końcu zrobiło sie na tyle zimno aby dolegliwości z uruchomieniem silnika ponownie dały o sobie znać, odstawiłem na noc samochód do serwisu aby nad ranem sprawił "problem" mechanikom.

    Czy trafiono z diagnozą w 100% okaże się jutro ale ponoć przewód zasilający świece żarowe był "uchynięty" i nie dawał tego co dać powinien.
  Search 4 million + Products
Browse Products