Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

2.0 HDI Peugeot Partner - problem z rozruchem.


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Mechanika -> 2.0 HDI Peugeot Partner - problem z rozruchem.
Autor
Wiadomość
tompac
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 13

Post#1 Post autora tematu 05 Gru 2010 11:14   

2.0 HDI Peugeot Partner - problem z rozruchem.


Wybaczcie długość opisu ale nie wykluczone, że jakiś detal z niego może mieć znaczenie.

To już się chyba stało tradycją (od jakiś 3-4) lat, że mam problem z rozruchem przy niskich temperaturach, na początku sadziłem, ze to problem świecy żarowych (raz udało mi się go dość łatwo odpalić dmuchając gorącym powietrzem we wlot do filtra pow.), wymieniłem świece i dalej zonk :(
Z mniejszym lub większym sukcesem (do niemal zarżnięcia akumulatora) udawało mi sie go odpalić.

Kolejna teza było paliwo, przegląd z wymiana filtrów i zmiana paliwa niewiele pomógł - choć może było odrobinę lepiej. I w końcu przyszła tegoroczna zima i zaczęły się stare problemy, we wtorek nie odpaliłem, w trosce o aku dałem sobie spokój, byłem świadom, że zbliża sie pora przeglądu okresowego, zamówiłem lawetę i wieczorem auto było na warsztacie, stało w nim cała noc i rano odpaliło ponoć bez problemu.


W południe odebrałem samochód, pojechałem do kolejnego warsztatu BOSHa, tam zanabyłem jakiś amerykański specyfik do czyszczenia układu wtryskowego, dolałem do paliwa. Po paru godzinach znowu miałem problem z odpaleniem, pod dłuższym kręceniu odpalił, podjechałem na stację benzynową zapytać od kiedy mają zimowe paliwo i czy to co lałem tydzień wcześniej ma jakieś zimowe parametry. Okazało się, że zwykły ON na Statoil powinien sie wystrzegać zimy jak ognia ;)

Dobra, kupiłem jakiś specyfik (Extreme -40) dolałem i pojeździłem chwilę (ok.30min.) autem, po godzinie 22 ponownie odpaliłem bez większego problemu.
Rano już problem był, kręcenie na mrozie nic nie dało, zastosowałem samostart i też nic, wstawiłem auto garażu podziemnego (dodatnia temperatura) i zacząłem podgrzewać silnik przy pomocy halogenów 500w i wydajniejszej "suszarki".
Pre prób sie nie powiodło, w między czasie udało mi sie sprawdzić czy dochodzi paliwo na filtr (dochodziło).
Mała dygresja, rano przy próbie odpalenia na zimno silnik kręcił na sucho (bez najmniejszego kopnięcia, nawet z samostartem), w garażu jakby coraz częściej kopał. Gdy silnik był już wystarczająco ciepły (szybko gasnąca kontrolka świec), problem ciągle występował, ale po trzeciej próbie odpalił od razu bez zbędnego kręcenia.

Potem cały dzień, (od 10 do 18) samochód cały czas pracował na wolnych obrotach - chciałem podładować aku i wypalić paliwo. Następnego dnia (czyli wczoraj, znowu zonk, sprawdzałem, gdzie tylko mogę czy dochodzi paliwo, na pompę wys.cyś. dochodziło, odkręciłem, przewód do jednego z wtryskiwaczy dochodziło. W między czasie podgrzewanie filtra paliwa, pompy i wtryskiwaczy, ciągle nawet z samostartem nie chce nawet kopnąć. Znowu do garażu, znowu grzanie halogenami i suszarką, gdy już jest ciepły zaczyna lekko kopać ale w końcu zarzynam aku.

Teraz pytanie, czy to aby wszystko wina paliwa? Czy elektronika tutaj nie robi psikusa? To suche kręcenie przypomina mi problemy z popsutym czujnikiem położenia wałka rozrządu. Niby w trakcie przeglądu był podpinany na kompa (problemy z centralnym zamkiem) ale nie wiem czy skan w poszukiwaniu błędów obejmuje całą elektronikę.

Już nie wiem, w co ręce włożyć bo trochę dziwna dla mnie ta przypadłość, niedługo idę zapiąć podładowany akumulator wprowadzić go do garażu na parę godzin i spróbować jak odpalę, to chyba zostawię go na chodzie na cała noc ale co dalej?!
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 05 Gru 2010 11:14   





Powrót do góry
   
piotrek25801
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 28
Miasto: Wrocław

Post#2 05 Gru 2010 11:20   

Re: 2.0 HDI Peugeot Partner - problem z rozruchem.


Sprawdzić wtryski, pompę, cisnienie na garach. :-)
Powrót do góry
   
tompac
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 13

Post#3 Post autora tematu 05 Gru 2010 11:33   

Re: 2.0 HDI Peugeot Partner - problem z rozruchem.


piotrek25801 napisał:
Sprawdzić wtryski, pompę, cisnienie na garach. :-)


Rozumiem, że w "domowy sposób" nie sprawdzę, żadnej z tych rzeczy?
Myślę, ze wizyty w serwisie z uwagi na wtrysk nie uniknę, ale ciągle sie łudzę, że to coś drobniejszego.

Edit: dzisiejsza próba nie udana, pora myśleć o lawecie na jutro :(
Powrót do góry
   
romansu
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 109
Miasto: okolice Nowa Dęba

Post#4 05 Gru 2010 14:41   

Re: 2.0 HDI Peugeot Partner - problem z rozruchem.


Ale jak zapali to potem już pali?Sprawdź wtryski na przelew może któryś puszcza i nie zapalisz dopiero po dłuższym kręceniu.Odpal go na Plaku.
Powrót do góry
   
tompac
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 13

Post#5 Post autora tematu 05 Gru 2010 14:45   

Re: 2.0 HDI Peugeot Partner - problem z rozruchem.


romansu napisał:
Ale jak zapali to potem już pali?


Potem od pierwszego dotknięcia.


romansu napisał:
Odpal go na Plaku.


A co to?
Powrót do góry
   
georgesgr
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 3618

Post#6 05 Gru 2010 15:45   

Re: 2.0 HDI Peugeot Partner - problem z rozruchem.


Witam,
Sam sobie nie poradzisz, a eksperymentujac mozesz wiecej zlego zrobic niz dobrego.
Bez analizy parametrow przy probie rozruchu nie da sie jednoznacznie okreslic przyczyny problemu.
Fakt, ze zapala po podgrzaniu i zapala bez problemu, gdy silnik jest cieply, pozwala mi podejrzewac obwod rozruchu - zbyt niska predkosc obrotowa przy rozruchu nie pozwala wysterowac wtryskiwaczy. Jest to problem dosc czesty w samochodach z wtryskiem Siemensa i nie przeznaczonych do krajow nordyckich. W tym przypadu montaz rozrusznika klasy 6 zamiast 5 lub 4 zalatwia sprawe. Oczywiscie, przewody rozruchowe musza byc w doskonalym stanie.
Pozdrawiam, Georges
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 05 Gru 2010 15:45   





Powrót do góry
   
romansu
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 109
Miasto: okolice Nowa Dęba

Post#7 05 Gru 2010 15:48   

Re: 2.0 HDI Peugeot Partner - problem z rozruchem.


Plak to jest do konserwacji pulpitu w samochodzie,tylko psikaj z dala do kolektora ssącego.Przysłuchaj się czy załącza się pompka zasilająca (niskiego ciśnienia) bo musi podać paliwo do pompy wysokiego ciśnienia.
Powrót do góry
   
tompac
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 13

Post#8 Post autora tematu 05 Gru 2010 15:55   

Re: 2.0 HDI Peugeot Partner - problem z rozruchem.


georgesgr napisał:
zbyt niska predkosc obrotowa przy rozruchu nie pozwala wysterowac wtryskiwaczy. Jest to problem dosc czesty w samochodach z wtryskiem Siemensa i nie przeznaczonych do krajow nordyckich.


O brak obrotów bym go nie posądził, kręci żwawo i ochoczo do czasu kiedy aku starcza. A wtrysk jest Bosch'a.



romansu napisał:
Plak to jest do konserwacji pulpitu w samochodzie,tylko psikaj z dala do kolektora ssącego.


Coś takiego lepsze od samostartu?



romansu napisał:
Przysłuchaj się czy załącza się pompka zasilająca (niskiego ciśnienia) bo musi podać paliwo do pompy wysokiego ciśnienia.


Pompka działa i paliwo daje.
Powrót do góry
   
wopor
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1953
Miasto: Bydgoszcz

Post#9 05 Gru 2010 16:41   

Re: 2.0 HDI Peugeot Partner - problem z rozruchem.


Witam, sprawdzic trzeba parametry podczas rozruchu, ciśnienie paliwa po wysokim, obroty silnika, sprawdził bym jeszcze cisnienie spreżania dla pewności, możliwe że masz problem z regulacja zaworów (hydrauliczna) lub zawory puszczają, ciśnienie na wtryskach to 200bar min, a czujniki na wale i wałku? sprawne i czyste?, powodzenia
Powrót do góry
   
tompac
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 13

Post#10 Post autora tematu 05 Gru 2010 17:00   

Re: 2.0 HDI Peugeot Partner - problem z rozruchem.


wopor napisał:
Witam, sprawdzic trzeba parametry podczas rozruchu, ciśnienie paliwa po wysokim, obroty silnika, sprawdził bym jeszcze cisnienie spreżania dla pewności, możliwe że masz problem z regulacja zaworów (hydrauliczna) lub zawory puszczają, ciśnienie na wtryskach to 200bar min, a czujniki na wale i wałku? sprawne i czyste?, powodzenia


Sam już raczej kombinował nie będę, przynajmniej przy silniku, za to muszę sie jutro rozejrzeć za laweta :(
Powrót do góry
   
wopor
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1953
Miasto: Bydgoszcz

Post#11 06 Gru 2010 20:55   

Re: 2.0 HDI Peugeot Partner - problem z rozruchem.


Witam, wybrałeś najtańsze i najrozsądniejsze rozwiazanie, do tego trzeba troszkę wiedzy i sprzetu, powodzenia
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 06 Gru 2010 20:55   





Powrót do góry
   
tompac
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 13

Post#12 Post autora tematu 06 Gru 2010 21:03   

Re: 2.0 HDI Peugeot Partner - problem z rozruchem.


Rano przy -4 samochód nie odpalił, spróbowałem ok 15 gdy temperatura na zewnątrz wynosiła ok 0*C, odpalił, odstawiłem go do serwisu, jutro będą go sprawdzać.
Rano miałem już cykora, że tymi dodatkami do paliwa roz... układ wtryskowy, a gdy zobaczyłem ceny nowych wtrysków to niemal klęknąłem ;)
Powrót do góry
   
tompac
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 13

Post#13 Post autora tematu 18 Gru 2010 22:40   

Re: 2.0 HDI Peugeot Partner - problem z rozruchem.


W końcu zrobiło sie na tyle zimno aby dolegliwości z uruchomieniem silnika ponownie dały o sobie znać, odstawiłem na noc samochód do serwisu aby nad ranem sprawił "problem" mechanikom.

Czy trafiono z diagnozą w 100% okaże się jutro ale ponoć przewód zasilający świece żarowe był "uchynięty" i nie dawał tego co dać powinien.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Mechanika -> 2.0 HDI Peugeot Partner - problem z rozruchem.
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Peugeot Partner Tapee - Schematu szukam - Peugeot Partner 2011, 1.6 HDI (4)
Peugeot 406 HDI - problem z rozruchem (1)
problem z rozruchem Peugeot 406 HDI, immobilizer w zimie (1)
Alternator bosch CL 15 Peugeot partner 2.0 HDI Problem z ład (17)
Peugeot Partner 2,0HDI/2001r - Partner HDI 2.0/90km-2001r nie odpala. (1)
Peugeot Partner, silnik HDI (3)
peugeot partner 2.0 hdi. 2001 r. (2)
Chiptuning Peugeot Partner 1.6 HDI 75 KM (9)
Peugeot Partner 2.0 HDI - Klimatyzacja (1)
Peugeot Partner 2.0 HDI - Dmuchawa (1)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.082 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony