Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 05 Paź 2004 15:55
    xawier
    Poziom 29  

    Szczególnie z rana ciężko mi wrzucić bieg pierwszy lub wsteczny. Jak powajchuję trochę na bieg 3 lub 4 bieg to wejdzie ciężko np. wsteczny. W trasie ok. Po mieście, gdy często się zatrzymuję to, żeby nie mieć problemów z wrzuceniem 1 biegu, robię to gdy auto się toczy. Przebieg 145.000 - bardzo dobry stan - ale ten przypadek czasami mnie irytuje. Nieraz jedynka wpłynie pięknie - nie ma reguły.

  • #2 05 Paź 2004 18:17
    pepe100
    Poziom 11  

    xawier napisał:
    Szczególnie z rana ciężko mi wrzucić bieg pierwszy lub wsteczny. Jak powajchuję trochę na bieg 3 lub 4 bieg to wejdzie ciężko np. wsteczny. W trasie ok. Po mieście, gdy często się zatrzymuję to, żeby nie mieć problemów z wrzuceniem 1 biegu, robię to gdy auto się toczy. Przebieg 145.000 - bardzo dobry stan - ale ten przypadek czasami mnie irytuje. Nieraz jedynka wpłynie pięknie - nie ma reguły.



    Miałem taki przypadek w passacie 2.0 z 92r . Pomogło wyregulowanie cięgien przy skrzyni biegów.Bo są dwa miejsca na regulację cięgien : regulacje przy lewarku i na górze skrzyni biegów. Masz tam dwie śruby regulacyjne każda od innego kierunku ruchu lewarka. Musisz zaobserwować która śruba jest od kierunku ruchu lewo-prawo lewarka od biegów, i tą śrubę popuścić następnie przesunąć na szynie regulacyjnej o milimetr albo 2 . Co do kierunku przesunięcia to musisz sam wydedukować :D . Po regulacji sprawdż odrazu czy ci 5 bieg dobrze wchodzi bo można przecholować z regulowaniem.
    Życzę przyjemnej zabawy.
    Czekam też na rezultaty bo ciekaw jestem czy to jest to samo co u mnie.

    Pozdrawiam
    PEPE100
    gg. 1598485

  • #3 05 Paź 2004 18:59
    WoŹnY
    Poziom 28  

    Jeśli są tam faktycznie cięgna jak sugeruje przedmówca i występowanie tych obiawów jest różne co do częstości to może poprostu poduszki pod skrzynią lub silnikiem są do nieczego (wypracowane)?

  • #4 05 Paź 2004 22:25
    WBART
    Poziom 17  

    w B4 nie ma regulacji przy skrzyni bo silnik jest wzdłużnie a nie jak w passacie w poprzek,sugerował bym sprawdzić olej w skrzyni i sprzęgło bo przy słabym wysprzegleniu bedzie właśnie taki objaw że będzie ciężko wchodziła jedynka

  • #5 06 Paź 2004 09:05
    xawier
    Poziom 29  

    Tam nie ma cięgien. To hydrauliczne sprzęgło. Olej sprawdzam co kilka miesięcy bo wiem, że w audi trzeba pilnować oleju w skrzyni. Miałem kilka już audików. Czyżby tarcza albo docisk?

  • #6 06 Paź 2004 13:20
    WBART
    Poziom 17  

    a wjakiej pozycji zaczyna brać sprzęgło

  • #7 06 Paź 2004 13:40
    j_a_c
    Poziom 16  

    jesli cieszko ci wchodza biegi i zalezy to od teperatury w skrzyni ?(czyli ile jest na zewnacz i ile jusz przejechałes) to wg mnie masz nalany zły olej prawdopodobnie 85W90 a powinien byc 75w90 on jest o wiele rzadszy i wtedy biegi wchodza łatwiej (działaja synchronizatory tak jak trzeba),audi zaleca swój specialny olej, z tego co wiem Mobil robi jego zamiennik pod nazwa VS200

  • #8 07 Paź 2004 20:18
    xawier
    Poziom 29  

    Z rana wchodzą ogólnie wszystkie biegi ciężko. Jak się rozgrzeje jest lepiej, ale jedynka dalej potrafi ciężko wchodzić. Przygazowuje i jest lepiej. Zależy jak się auto ułoży. Apropo sprzęgła - to bieże już w połowie i wydaje mi się, że to dobrze. Co ciekawe jak np. na 3 puszczam gaz to tak dziwnie mi lekko szumi pzrez chwilę. A gdy przy większej prędkości np 130 km/h raz gdy wrzuciłem na luz i mi zgasł na gazie, to gdy wrzuciłem 5 i puściłem sprzęgło też dziwnie mi zaszumiało. ( Jak by gdzieś na chwilę szorowało). Przy delikatnej jeździe nie ma takich obiawów.

  • #9 08 Paź 2004 00:07
    urkotrebor
    Poziom 14  

    Winowajcą jest najprawdopodobniej pęknięta sprężyna w docisku , ale może to być też wina kończącej się tarczy sprzęgła (czasami przed ślizganiem sprzęgła są kłopoty z biegami)

  • #10 09 Paź 2004 00:00
    xawier
    Poziom 29  

    A jeszcze jedno. Czy trudno i jak wymienić klocki hamulcowe w tej Audi. Już prawie ich nie mam. A szkoda kasy na warsztat. I tak za dużo dałem zarobić. Koniec z tym. Prosze o opis czynności. Czy zrobię to w warunkach podwórkowych i jakie narzędzia potrzebne.

  • #11 09 Paź 2004 12:19
    RADOSŁAW
    Poziom 15  

    Wymiana klocków jest banalna, zdejmujesz koło, odkręcasz dwie śruby z tyłu- od strony tłoczka i cały mechaniz zsuwasz na bok. Mnie ta operacja z podniesieniem samochodu zajmuje do 15 min na koło.

  • #12 09 Paź 2004 15:59
    kezoj40
    Poziom 11  

    Masz zalany mineralny olej,a powinien być syntetyczny np:! MOBIL SHC lub inny przekładniowy 75W90.

  • #13 09 Paź 2004 18:55
    tomekb
    Poziom 25  

    klocki jest wymienic b.prosto
    wszystko zalezy od tego jakie masz zaciski hamulcowe
    z przodu jezeli jest LUCAS to faktycznie jest to banalne
    ale jezeli jest ATE to trzeba malutkiej wprawy
    z tyłu jezeli jest beben to wiadomo a jezeli jest tarcza to jest zacisk LUCAS-A
    po zdjeciu zaciskow trzeba sprawdzic czy dopuszczalna grubosc tarczy nie została przekroczona bo jezeli tak to potrzebna jest wymiana
    nalezy sprawdzic równiez stan uszczelnien na zaciskach w razie potrzeby wymienic
    jezeli chodzi o klocki tu jest dosyc szeroki zakres dostepnych czesci
    ja osobiscie proponuje ferodo, ate lub textar wszystko zalezy od glebokosci Twojej kieszeni
    w arzie problemow słuze pomoca
    pozdro
    T

  • #14 09 Paź 2004 18:59
    tomekb
    Poziom 25  

    klocki jest wymienic b.prosto
    wszystko zalezy od tego jakie masz zaciski hamulcowe
    z przodu jezeli jest LUCAS to faktycznie jest to banalne
    ale jezeli jest ATE to trzeba malutkiej wprawy
    z tyłu jezeli jest beben to wiadomo a jezeli jest tarcza to jest zacisk LUCAS-A
    po zdjeciu zaciskow trzeba sprawdzic czy dopuszczalna grubosc tarczy nie została przekroczona bo jezeli tak to potrzebna jest wymiana
    nalezy sprawdzic równiez stan uszczelnien na zaciskach w razie potrzeby wymienic
    jezeli chodzi o klocki tu jest dosyc szeroki zakres dostepnych czesci
    ja osobiscie proponuje ferodo, ate lub textar wszystko zalezy od glebokosci Twojej kieszeni
    w arzie problemow słuze pomoca
    pozdro
    T

  • #15 09 Paź 2004 19:18
    xawier
    Poziom 29  

    po czym poznać jakie to zaciski - z tyłu mam bębny - hamulce bez ABS - (za to jest klima). Tarcze niewentylowane. Chciałem sportowe, nawiercane kupić - bo moje też są nie za dobre, mają już ranty ale za drogie prawie 1000 zł. Kupię normalne. Ma może ktoś serwisówke do Audi? Może cos mi to pomoże. Łożycho też mi buczy prawe - mocniej przy skręcie w lewo. Wcześniej słyszałem przy 100km/h. Teraz przy 50 lekko buczy. Muszę trochę powymieniać. Dużo jeżdżę. Czekam na podpowiedzi i sugestie. Dzięki

  • #16 11 Paź 2004 09:49
    xawier
    Poziom 29  

    A tarcze wymienić to problem? Jakie wymiary minimalne są dopuszczalne - nie wiem czy je wymieniać (zwykłe nie wentylowane). Wezmę mikrometr i pomierzę. Pozdrowienia.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty