Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Audi 80 B4 93r. 2.0 - biegi, klocki, tarcze


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Audi 80 B4 93r. 2.0 - biegi, klocki, tarcze
Autor
Wiadomość
xawier
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 19 Lip 2004
Posty: 1677
Miasto: Zachodniopomorskie

Post#1 Post autora tematu 05 Paź 2004 15:55   

Audi 80 B4 93r. 2.0 - biegi, klocki, tarcze


Szczególnie z rana ciężko mi wrzucić bieg pierwszy lub wsteczny. Jak powajchuję trochę na bieg 3 lub 4 bieg to wejdzie ciężko np. wsteczny. W trasie ok. Po mieście, gdy często się zatrzymuję to, żeby nie mieć problemów z wrzuceniem 1 biegu, robię to gdy auto się toczy. Przebieg 145.000 - bardzo dobry stan - ale ten przypadek czasami mnie irytuje. Nieraz jedynka wpłynie pięknie - nie ma reguły.
Powrót do góry
   
pepe100
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 14 Sie 2004
Posty: 28

Post#2 05 Paź 2004 18:17   

Re: Audi 80 B4 93r. 2.0 - biegi


xawier napisał:
Szczególnie z rana ciężko mi wrzucić bieg pierwszy lub wsteczny. Jak powajchuję trochę na bieg 3 lub 4 bieg to wejdzie ciężko np. wsteczny. W trasie ok. Po mieście, gdy często się zatrzymuję to, żeby nie mieć problemów z wrzuceniem 1 biegu, robię to gdy auto się toczy. Przebieg 145.000 - bardzo dobry stan - ale ten przypadek czasami mnie irytuje. Nieraz jedynka wpłynie pięknie - nie ma reguły.



Miałem taki przypadek w passacie 2.0 z 92r . Pomogło wyregulowanie cięgien przy skrzyni biegów.Bo są dwa miejsca na regulację cięgien : regulacje przy lewarku i na górze skrzyni biegów. Masz tam dwie śruby regulacyjne każda od innego kierunku ruchu lewarka. Musisz zaobserwować która śruba jest od kierunku ruchu lewo-prawo lewarka od biegów, i tą śrubę popuścić następnie przesunąć na szynie regulacyjnej o milimetr albo 2 . Co do kierunku przesunięcia to musisz sam wydedukować :D . Po regulacji sprawdż odrazu czy ci 5 bieg dobrze wchodzi bo można przecholować z regulowaniem.
Życzę przyjemnej zabawy.
Czekam też na rezultaty bo ciekaw jestem czy to jest to samo co u mnie.

Pozdrawiam
PEPE100
gg. 1598485
Powrót do góry
   
WoŹnY
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 13 Lut 2003
Posty: 1264
Miasto: Gdańsk

Post#3 05 Paź 2004 18:59   

Re: Audi 80 B4 93r. 2.0 - biegi


Jeśli są tam faktycznie cięgna jak sugeruje przedmówca i występowanie tych obiawów jest różne co do częstości to może poprostu poduszki pod skrzynią lub silnikiem są do nieczego (wypracowane)?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 05 Paź 2004 18:59   





Powrót do góry
   
WBART
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 05 Gru 2003
Posty: 305
Miasto: Łódź

Post#4 05 Paź 2004 22:25   

Re: Audi 80 B4 93r. 2.0 - biegi


w B4 nie ma regulacji przy skrzyni bo silnik jest wzdłużnie a nie jak w passacie w poprzek,sugerował bym sprawdzić olej w skrzyni i sprzęgło bo przy słabym wysprzegleniu bedzie właśnie taki objaw że będzie ciężko wchodziła jedynka
Powrót do góry
   
xawier
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 19 Lip 2004
Posty: 1677
Miasto: Zachodniopomorskie

Post#5 Post autora tematu 06 Paź 2004 09:05   

Re: Audi 80 B4 93r. 2.0 - biegi


Tam nie ma cięgien. To hydrauliczne sprzęgło. Olej sprawdzam co kilka miesięcy bo wiem, że w audi trzeba pilnować oleju w skrzyni. Miałem kilka już audików. Czyżby tarcza albo docisk?
Powrót do góry
   
WBART
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 05 Gru 2003
Posty: 305
Miasto: Łódź

Post#6 06 Paź 2004 13:20   

Re: Audi 80 B4 93r. 2.0 - biegi


a wjakiej pozycji zaczyna brać sprzęgło
Powrót do góry
   
j_a_c
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 227
Miasto: Wrocław

Post#7 06 Paź 2004 13:40   

Re: Audi 80 B4 93r. 2.0 - biegi


jesli cieszko ci wchodza biegi i zalezy to od teperatury w skrzyni ?(czyli ile jest na zewnacz i ile jusz przejechałes) to wg mnie masz nalany zły olej prawdopodobnie 85W90 a powinien byc 75w90 on jest o wiele rzadszy i wtedy biegi wchodza łatwiej (działaja synchronizatory tak jak trzeba),audi zaleca swój specialny olej, z tego co wiem Mobil robi jego zamiennik pod nazwa VS200
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 06 Paź 2004 13:40   





Powrót do góry
   
xawier
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 19 Lip 2004
Posty: 1677
Miasto: Zachodniopomorskie

Post#8 Post autora tematu 07 Paź 2004 20:18   

Re: Audi 80 B4 93r. 2.0 - biegi


Z rana wchodzą ogólnie wszystkie biegi ciężko. Jak się rozgrzeje jest lepiej, ale jedynka dalej potrafi ciężko wchodzić. Przygazowuje i jest lepiej. Zależy jak się auto ułoży. Apropo sprzęgła - to bieże już w połowie i wydaje mi się, że to dobrze. Co ciekawe jak np. na 3 puszczam gaz to tak dziwnie mi lekko szumi pzrez chwilę. A gdy przy większej prędkości np 130 km/h raz gdy wrzuciłem na luz i mi zgasł na gazie, to gdy wrzuciłem 5 i puściłem sprzęgło też dziwnie mi zaszumiało. ( Jak by gdzieś na chwilę szorowało). Przy delikatnej jeździe nie ma takich obiawów.
Powrót do góry
   
urkotrebor
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 27 Kwi 2003
Posty: 52
Miasto: Jastzębie-Zdrój

Post#9 08 Paź 2004 00:07   

Audi 80 B4 93r. 2.0 - biegi


Winowajcą jest najprawdopodobniej pęknięta sprężyna w docisku , ale może to być też wina kończącej się tarczy sprzęgła (czasami przed ślizganiem sprzęgła są kłopoty z biegami)
Powrót do góry
   
xawier
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 19 Lip 2004
Posty: 1677
Miasto: Zachodniopomorskie

Post#10 Post autora tematu 09 Paź 2004 00:00   

Re: Audi 80 B4 93r. 2.0 - biegi i klocki


A jeszcze jedno. Czy trudno i jak wymienić klocki hamulcowe w tej Audi. Już prawie ich nie mam. A szkoda kasy na warsztat. I tak za dużo dałem zarobić. Koniec z tym. Prosze o opis czynności. Czy zrobię to w warunkach podwórkowych i jakie narzędzia potrzebne.
Powrót do góry
   
RADOSŁAW
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 26 Lip 2002
Posty: 177
Miasto: Skierniewice

Post#11 09 Paź 2004 12:19   

Re: Audi 80 B4 93r. 2.0 - biegi i klocki


Wymiana klocków jest banalna, zdejmujesz koło, odkręcasz dwie śruby z tyłu- od strony tłoczka i cały mechaniz zsuwasz na bok. Mnie ta operacja z podniesieniem samochodu zajmuje do 15 min na koło.
Powrót do góry
   
kezoj40
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 12 Gru 2003
Posty: 27

Post#12 09 Paź 2004 15:59   

Re: Audi 80 B4 93r. 2.0 - biegi i klocki


Masz zalany mineralny olej,a powinien być syntetyczny np:! MOBIL SHC lub inny przekładniowy 75W90.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 09 Paź 2004 15:59   





Powrót do góry
   
tomekb
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 1043
Miasto: poznan

Post#13 09 Paź 2004 18:55   

Re: Audi 80 B4 93r. 2.0 - biegi i klocki


klocki jest wymienic b.prosto
wszystko zalezy od tego jakie masz zaciski hamulcowe
z przodu jezeli jest LUCAS to faktycznie jest to banalne
ale jezeli jest ATE to trzeba malutkiej wprawy
z tyłu jezeli jest beben to wiadomo a jezeli jest tarcza to jest zacisk LUCAS-A
po zdjeciu zaciskow trzeba sprawdzic czy dopuszczalna grubosc tarczy nie została przekroczona bo jezeli tak to potrzebna jest wymiana
nalezy sprawdzic równiez stan uszczelnien na zaciskach w razie potrzeby wymienic
jezeli chodzi o klocki tu jest dosyc szeroki zakres dostepnych czesci
ja osobiscie proponuje ferodo, ate lub textar wszystko zalezy od glebokosci Twojej kieszeni
w arzie problemow słuze pomoca
pozdro
T
Powrót do góry
   
tomekb
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 1043
Miasto: poznan

Post#14 09 Paź 2004 18:59   

Re: Audi 80 B4 93r. 2.0 - biegi i klocki


klocki jest wymienic b.prosto
wszystko zalezy od tego jakie masz zaciski hamulcowe
z przodu jezeli jest LUCAS to faktycznie jest to banalne
ale jezeli jest ATE to trzeba malutkiej wprawy
z tyłu jezeli jest beben to wiadomo a jezeli jest tarcza to jest zacisk LUCAS-A
po zdjeciu zaciskow trzeba sprawdzic czy dopuszczalna grubosc tarczy nie została przekroczona bo jezeli tak to potrzebna jest wymiana
nalezy sprawdzic równiez stan uszczelnien na zaciskach w razie potrzeby wymienic
jezeli chodzi o klocki tu jest dosyc szeroki zakres dostepnych czesci
ja osobiscie proponuje ferodo, ate lub textar wszystko zalezy od glebokosci Twojej kieszeni
w arzie problemow słuze pomoca
pozdro
T
Powrót do góry
   
xawier
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 19 Lip 2004
Posty: 1677
Miasto: Zachodniopomorskie

Post#15 Post autora tematu 09 Paź 2004 19:18   

Re: Audi 80 B4 93r. 2.0 - biegi, klocki, tarcze


po czym poznać jakie to zaciski - z tyłu mam bębny - hamulce bez ABS - (za to jest klima). Tarcze niewentylowane. Chciałem sportowe, nawiercane kupić - bo moje też są nie za dobre, mają już ranty ale za drogie prawie 1000 zł. Kupię normalne. Ma może ktoś serwisówke do Audi? Może cos mi to pomoże. Łożycho też mi buczy prawe - mocniej przy skręcie w lewo. Wcześniej słyszałem przy 100km/h. Teraz przy 50 lekko buczy. Muszę trochę powymieniać. Dużo jeżdżę. Czekam na podpowiedzi i sugestie. Dzięki
Powrót do góry
   
xawier
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 19 Lip 2004
Posty: 1677
Miasto: Zachodniopomorskie

Post#16 Post autora tematu 11 Paź 2004 09:49   

Re: Audi 80 B4 93r. 2.0 - biegi, klocki, tarcze


A tarcze wymienić to problem? Jakie wymiary minimalne są dopuszczalne - nie wiem czy je wymieniać (zwykłe nie wentylowane). Wezmę mikrometr i pomierzę. Pozdrowienia.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Audi 80 B4 93r. 2.0 - biegi, klocki, tarcze
Strona 1 z 1



Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.12 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony