Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

wykonanie instalacji elektrycznej w domu jednorodzinnym

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Elektryka Instalacje i Sieci -> Elektryka Początkujący -> wykonanie instalacji elektrycznej w domu jednorodzinnym
Autor
Wiadomość
marcinmmz
Poziom 5
Poziom 5

Post#1 Post autora tematu 08 Gru 2010 21:04   

Witam,

Interesuje mnie koszt i czas wykonania instalacji elektrycznej w domu jednorodzinnym. Nie znam się na tym za bardzo ale postaram się przedstawić to jak najdokładniej. nie jestem elektrykiem chcę zlecić tą pracę i szukam opinii na ten temat

Budynek 13x12 m parter + poddasze, parter: 2 pokoje, salon, kuchnia, łazienka; poddasze: 3 pokoje, łazienka, pralnia, garderoba.
Jak się powinno wykonać prawidłową instalację ? Chcę tak:
Każdy pokój oddzielny obwód gniazd i oświetlenia; łazienka 2 obwody gniazd i 1 oświetlenia; kuchnia 3-4 obwody gniazd(oddzielnie piekarnik, zmywarka) i 1 obwód oświetlenia; korytarz i schody oddzielny obwód, wyłączniki schodowe i krzyżowe; w salonie 2 żyrandole włączane wyłącznikami schodowymi podwójnymi; oddzielne obwody gniazd zewnętrznych, domofonu, siłowników bramy, halogenów zewnętrznych; 2 gniazda siłowe zewnętrzne; w domu mają być 2 rozdzielnice parter i poddasze 3x12 i 2x12, rcd trójfazowy na kondygnacje, ogólnie parter + poddasze ok 40 "esów"; 6 gniazd rtv + 3 Rtv sat + sat; 6 gniazd tel i 6 komputerowych; wykonanie instalacji do wideodomofonu;

jest ktoś kto dotrwał do końca :) i powie mi czy mniej więcej tak się to powinno teraz robić ? to jest ogólny zarys jak ja to widzę

czy jeden "punkt" wyłącznik krzyżowy (3 miejsca załączenia to ta sama cena co 3x 1 punkt zwykły ?