X

Miernik do kontroli paska rozrządu - ultradźwiękowy

05 Oct 2004 21:37 LOLos_sandalos
  • #1 05 Oct 2004 21:37
    Los_sandalos
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Mam taki problem - kupiłem ostatnio na pchlim targu miernik ultradźwiękowy do kontroli stanu paska rozrządu(tak mi się wydaje). Jest to produkt serwisowy renault. Wewnątrz mam instrukcję jak używać tzn. rysunkowo wyjaśnione jak umieścić czujnik i jak postępować. Na wyświetlaczu pojawia się częstotliwość w Hz jaką wydają włókna po pstryknięciu palcem w pasek(tak się domyślam).

    Zasadnicze pytanie jak oceniać wyniki czy pasek jest dobry, czy nie a może ten miernik pokazuje tylko napięcie paska? Czy spotkał się ktoś z takim sprzętem?
  • #2 06 Oct 2004 07:15
    andrew751
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Hej, takie mierniki są powszechnie używane przedewszystkim w "przemysłówce" i mierza napięcie paska , porównaj z danymi z DTR. Pozdrawiam.
  • #3 06 Oct 2004 07:28
    mczapski
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Zapewne chodzi o przyrząd do kontroli/ustawianai naciągu paska. RENAULT ( nie tylko) nakazuje stosowanie przyrządu o ile wiem nieco różnego do różnych silników. Ale szczegóły najlepiej znają stacje autoryzowane.
  • #4 06 Oct 2004 18:27
    Los_sandalos
    Level 27  
    Topic author Helpful post? (0)
    andrew751 wrote:
    i mierza napięcie paska , porównaj z danymi z DTR. Pozdrawiam.


    Co to jest DTR i czy mierzy to napięcie czy też i stan włókien?
  • #5 08 Oct 2004 07:05
    andrew751
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Hej, DTR-dokumentacja techniczno ruchowa, chodziło mi oto,że producent podaje wartosć napięcia paska , ale najczęsciej robi się to w inny sposób : w samochodzie , na odcinku najdłuższym między kołami zębatymi tak naciągnoc pasek zeby niemożna bylo skrecić palcami więcej niż 90 stopni. Pozdrawiam.
  • #6 09 Oct 2004 13:19
    Marek1
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Kontrola paska w sposób opisany przez kolegę ANDREW751 była stosowana w grupie VW . W innych markach inne pomiary i kontrole.
    Nie ma zunifikowanych metod.
    Kolega LOS_SANDALOS kupił miernik jaki co do zasady jest stosowany w RENAULT do kontroli naciągu pasków rozrządu i pasków agregatów (alternator,kompresor klimy, wspomaganie kierownicy).
    Do każdego silnika jest podawane w dokumentacji serwisowej,gdzie zakłada sie przyrząd i ile jednostek ma pokazywać dla prawidłowego naciągu.
    Nie istnieje do dnia dzisiejszego (w każdym razie ja o takim nic nie wiem) jakikolwiek sprawdzian,czy pasek jest dobry (nie mylić z dobrze naciągnięty). Dobra praktyka warsztatowa i polecenia serwisowe wyraźnie mówią- zdjęty w trakcie napraw pasek rozrządy nie może być użyty ponownie,niezależnie od przebiegu.
    Wytłumaczenie jest proste. Naciągamy nowy pasek na np. 50Hz i od tego momentu on się tylko degraduje tracąc pierwotną sprężystość podczas eksploatacji. Pytanie retoryczne- na ile Hz mamy naciągnąć użyty pasek jeśli 50Hz odpowiadało nowemu paskowi wyciągniętemu z pudełka ?
    Nikt tego nie może wiedzieć- ryzyko spada całkowicie na użytkownika !
  • #7 09 Oct 2004 15:39
    Los_sandalos
    Level 27  
    Topic author Helpful post? (0)
    Serdecznie dziękuję za odpowiedzi, teraz tak mi się porobiło, że kupiłem samochód z łańcuchem rozrządu a stary mimo, że chciałem zatrzymać będe musiał sprzedać. Przyrząd jest mi więc teraz niepotrzebny. Nie wiecie ile takie coś jest warte ?
  • #8 09 Oct 2004 19:07
    Marek1
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Byłbym zainteresowany, ale co do wartości to mógłbym wyrazić opinię po zapoznaniu się z konkretami. Czy jest to np. przyrząd serwisowy z nr i nazwą , czy to tylko realizacja jakiegoś nieznanego producenta.
  • #9 09 Oct 2004 19:15
    Los_sandalos
    Level 27  
    Topic author Helpful post? (0)
    Przyrząd renault "ULTRA CTG" numery chyba katalogowe 00 00 150 500 oraz coś co może wyglądać na model APS RT 00 Posiada obrazkową instrukcję obsługi, certyfikat jakości, walizkę oraz najważniejsze - przystawkę do sprawdzania(modół wydający ton o częstotliwości 512 Hz - oczywiście przyrząd pokazuje tak jak w instrukcji kalibracji czyli 512Hz +-1Hz).

    Nie umiem wycenić niestety takiego czegoś.
  • #10 09 Oct 2004 19:36
    Marek1
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Może uda mi się dzisiaj odpowiedzieć ściśle i będziemy dalej działać.
  • #11 10 Oct 2004 09:56
    Marek1
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Kosztuje 2300 zł, jeśli kolega zaproponuje rozsądną cenę , to jestem zainteresowany.
  • #12 10 Oct 2004 10:50
    Los_sandalos
    Level 27  
    Topic author Helpful post? (0)
    To może ja poczekam na propozycję. Dodam jeszcze, że miernik nie wygląda na dużo używany ponieważ nie jest jakoś porysowany. Nie nosi śladów rozkręcania, upadku itp. Na 99.9% idealnie sprawny - nie mam jak sprawdzić na samochodzie ale przystawka do kontroli wskazuje idealnie tak jak powinno byc wg. istrukcji autotestu. Oczywiście udzielę rękojmi powiedzmy tygodniwej na sprawdzenie sprzętu.
  • #13 10 Oct 2004 17:53
    Marek1
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Kolego , nie złożę żadnej propozycji pierwszy. Kolega wyraził chęć pozbycia się. Domyślam się jaki psychologiczny problem się pojawił.
    Cena przyrządu jest dla kolegi nadspodziewana wysoka ( i to ja ją lojalnie podałem) w stosunku do ceny nabycia na pchlim targu ( myślę, że nie przekroczyła 200zł). No i tutaj pojawiła się możliwość super zarobku, ale trochę wstyd to ujawnić swoją pierwszą propozycją .
    Podaję swój e-mail: marek(malpa)cbc.com.pl
    Na swoją niekorzyść powiem , że jestem istotnie zainteresowany, a na niekorzyść kolegi , że za uzasadniony zysk uważam 50%.
  • #14 13 Oct 2004 21:26
    Los_sandalos
    Level 27  
    Topic author Helpful post? (0)
    Przedmiot został wystawiony na allegro w cenie 600zł. Dlaczego "aż tyle" mogę wyjaśnić na maila. Jak nikt nie będzie chętny to oczywiście jestem do ugadania.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products