Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

VW transporter T4 kontrolka ciśnienia oleju

bartekk_92 10 Gru 2010 20:43
  • #1 10 Gru 2010 20:43
    bartekk_92
    Poziom 10  

    Witam,
    Od niedawna świeci mi się kontrolka ciśnienia oleju, wymieniłem czujniki dwa (w bloku silnika są z przodu koło siebie), wymieniłem olej i filtr oleju nadal to samo, instalacja elektryczna jest ok. Silnik 2.4 D rok produkcji 1993. Co to może być ? Słyszałem że coś w liczniku się jeszcze dzieje i czytałem trochę o tym na forum ale nadal nie mam pojęcia czego szukać po wykręceniu licznika, wiem że trzeba sprawdzić czy wiązka nie jest przerwana ale co jeszcze ?

  • #2 10 Gru 2010 20:44
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zabrałeś się od du.. strony, ciśnienie manometrem zmierzone?

  • #3 10 Gru 2010 20:50
    bartekk_92
    Poziom 10  

    Tak ciśnienie zmierzone i jest ok, pompa też sprawna

  • #4 10 Gru 2010 21:11
    przem27
    Poziom 29  

    bartekk_92 napisał:
    Tak ciśnienie zmierzone i jest ok, pompa też sprawna


    Przemo miał na myśli czy ciśnienie oleju zmierzone? w jaki sposób sprawdziłeś pompę??

  • #5 10 Gru 2010 21:18
    bartekk_92
    Poziom 10  

    Ciśnienie było mierzone manometrem, a pompa działa bo odkręciłem pokrywę zaworów i odpaliłem go na chwilę i olej pompuje więc jest ok (a przecież to najwyższy punkt silnika)

  • #6 10 Gru 2010 21:20
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jakie odczyty z manometru? Jakie warunki pomiaru?

  • #7 10 Gru 2010 21:29
    przem27
    Poziom 29  

    Ale niech się założę że Bartek cały czas pisze o ciśnieniu sprężania Ty o ciśnieniu oleju, w innym przypadku po co sprawdzać w ten sposób pompę?

    Jak będzie za wysokie ciśnienie też zapali kontrolkę więc to że pompuje nie znaczy że dobrze.

  • #8 10 Gru 2010 22:06
    trans-serwis
    Poziom 39  

    przem27 kiedy za wysokie ciśnienie oleju zapali kontrolkę, wyjaśnij bo nie wiem.

  • #9 10 Gru 2010 22:17
    polonez15
    Poziom 32  

    A może tak zewrzeć czujniki z masą i zobaczyć jaka będzie reakcja szafy?

  • #10 10 Gru 2010 22:23
    herbizet
    Poziom 12  

    Kolego często w t4 mruganie oleju powodował alternator odłącz go na chwilę (wszystkie kable) i sprawdź

  • #11 11 Gru 2010 00:12
    przem27
    Poziom 29  

    trans-serwis napisał:
    przem27 kiedy za wysokie ciśnienie oleju zapali kontrolkę, wyjaśnij bo nie wiem.


    Trochę za bardzo się rozpędziłem z tą "samodiagnostyką" VW sorry mój błąd, jeden czujnik od niskiego drugi od "wysokiego" ciśnienia ot i wszystko.
    pozdr

  • #12 11 Gru 2010 10:56
    bartekk_92
    Poziom 10  

    Czujniki są nowe jak pisałem, ja mówię o ciśnieniu oleju manometr był wkręcany w czujniki na niskich obrotach miał ok. 1 bara na wysokich ok 2 barów więc wyniki dobre. Mam zewrzeć te czujniki jak są nowe ? Z alternatora ściągałem kabel ten na wsuwkę i to samo, tego odkręcanego nie tykałem.

  • #13 11 Gru 2010 11:18
    ele5
    Poziom 26  

    Biały czujnik daje masę po zapaleniu. Czarny odcina masę po zapaleniu. Proste do sprawdzenia . Kontrolka w dłoń. Żabka do plusa i sprawdzamy! Ale obstawiam na babol w liczniku.

  • #14 11 Gru 2010 14:46
    alum07
    Poziom 14  

    często przyczyną takiego błędu był błąd oprogramowania deski wskazników .

  • #15 11 Gru 2010 15:10
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Janusz Glin a jakie jest "oprogramowanie deski wskaźników" w VW t4 2,4 D z 1993r.

  • #17 11 Gru 2010 19:38
    bartekk_92
    Poziom 10  

    Nie ma obrotomierza, licznik jest OK

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Nie załączać linków do aukcji.

  • #18 15 Gru 2010 20:18
    alum07
    Poziom 14  

    odpowiedż dla trans-serw - układ scalony który znajduję się na desce ma zapisane w "swoich komórkach parametry między innymi też o kontrolki oleju" jesli dysponuje się odpowiednim programatorem , można by było zgrać stary program i wczytać nowy(stary program zapisać ,nie zostanie utracony)lub założyż na próbę drugą deskę i sprawdzić działanie w takich samych warunkach.

  • #19 16 Gru 2010 16:06
    jurekk55
    Poziom 34  

    Właśnie podobna historia rozkminiona : migająca kontrolka długich ,wskaźnik paliwa pracujący po wzbudzeniu puknięciem palca w deskę i kontrolka przegrzania migająca momentami w takt drgań nadwozia. Po rozebraniu licznika usunięcie (matowych ) i spękanych lutów -wszystko wróciło do normy.
    Szukać zacząłem oczywiście w tej niewłaściwej kolejności:D .

  • #20 24 Cze 2011 16:43
    FrOsT18
    Poziom 14  

    Witam,

    Podbijam ponieważ mam podobny problem w moim T4 1.9 TDI. Odpaliłem auto, kontrolka ładowania nie gaśnie ładowania niema, po chwili zapala się kontrola oleju.

    Do alternatora dochodzą dwa przewody i jeden gruby (+12v z aku), który jest od wzbudzenia, a który od pomiaru obrotów ? Ten na górze alternatora jest niebiesko-czarny, ten niżej czerwono-czarny.


    Ok, już sobie znalazłem: niebieski - wzbudzenie alternatora i czerwono-czarny - obrotomierz. Może ktoś potwierdzić?

  • #21 24 Cze 2011 17:40
    Zico63
    Poziom 37  

    No, mogę - tak jest we wszystkich VW Diesel.
    A dla "potomnych": wiele z usterek powodują wtyczki tych przewodów, jedna bezpośrednio na alternatorze oraz druga złączka techniczna na rozruszniku. Wystarczy drobny brak kontaktu by nie tylko nie było wzbudzenia altka ale i piszczenie i miganie "o oleju" oraz błąd w VAG'u.

  • #22 24 Cze 2011 20:42
    polonez15
    Poziom 32  

    Zico63 napisał:
    No, mogę - tak jest we wszystkich VW Diesel.
    A dla "potomnych": wiele z usterek powodują wtyczki tych przewodów, jedna bezpośrednio na alternatorze oraz druga złączka techniczna na rozruszniku. Wystarczy drobny brak kontaktu by nie tylko nie było wzbudzenia altka ale i piszczenie i miganie "o oleju" oraz błąd w VAG'u.


    Tak z tym VAGiem to racja, zwłaszcza w suchym dieslu...

  • #23 24 Cze 2011 23:51
    lgrzeg
    Poziom 14  

    proponuje rozebrac liczni dostac sie do kontrolki przeciac scieszke co idzie od scalaka i podlutowac sie pod kablek od czujnika, chyba najpprosciej najtaniej i bedzie dzialac

  • #24 25 Cze 2011 01:44
    Zico63
    Poziom 37  

    polonez15 napisał:
    Zico63 napisał:
    No, mogę - tak jest we wszystkich VW Diesel.
    A dla "potomnych": wiele z usterek powodują wtyczki tych przewodów, jedna bezpośrednio na alternatorze oraz druga złączka techniczna na rozruszniku. Wystarczy drobny brak kontaktu by nie tylko nie było wzbudzenia altka ale i piszczenie i miganie "o oleju" oraz błąd w VAG'u.


    Tak z tym VAGiem to racja, zwłaszcza w suchym dieslu...

    Ten tekst dotyczy tylko silnika TDI Kolegi FrOsT18, co jest chyba jasne. Z silnikiem D lub TD jeszcze chyba nikt nie "porozmawiał":D

  • #25 25 Cze 2011 08:27
    polonez15
    Poziom 32  

    To co to ma wspólnego z tematem i motorem 2.4D?

  • #26 25 Cze 2011 16:08
    Zico63
    Poziom 37  

    Przecież to odpowiedź na wcześniejsze pytanie; gdzie miałem odpowiedzieć Koledze FrOsT18?
    Przecież to nieistotne dla sprawy rozważania: "wspólne z tematem czy nie", nie jest to typowy "Off topic" czy jak to tam zwą a odpowiedź techniczna! :bye:

  • #27 26 Cze 2011 20:22
    FrOsT18
    Poziom 14  

    polonez15 napisał:
    To co to ma wspólnego z tematem i motorem 2.4D?


    Podbiłem temat ponieważ po wpisaniu alternator transporter jest to jeden z głównych wątków.

    Rozumiem ze na przewodzie wzbudzenia po przekręceniu stacyjki powinienem mieć stale +12V ?

    Edit.

    Uszkodzony mostek prostowniczy plus zapobiegawczo nowe szczotki, wymiana i już ok.

  • #28 26 Cze 2011 20:37
    Zico63
    Poziom 37  

    Miernikiem cyfrowym mierzone - to tak. Natomiast sprawdzając faktycznie, np kontrolną żaróweczką, to nie - bo jest to napięcie po przejściu przez kontrolkę (z rezystorem bocznikującym) w liczniku i 12V odłoży się na największym oporze w obwodzie czyli na kontrolce w liczniku własnie. +12V pojawia się tam po wzbudzeniu się alternatora.
    To zjawisko wykorzystywane jest z resztą do wysterowania np. lamp dziennych by włączały się po uruchomieniu silnika a nie włączeniu tylko zapłonu.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty