Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 11 Gru 2010 17:00
    Usunięty
  • #2 11 Gru 2010 17:09
    Jabulami
    Poziom 17  

    Śruba m8 nic nie mówi. Podaj materiał z jakiego wykonana jest śruba, materiał w który wkręcasz śrube i jej sługość jak chcesz precyzyjnych danych na temat dokręcania.

  • #3 11 Gru 2010 17:25
    Usunięty
  • #4 11 Gru 2010 17:37
    Jabulami
    Poziom 17  

    Jak nie masz dokumentacji to idź do doświadczonego mechanika ( oczywiście bez klucza-bo cię wyśmieje). Znając życie 90% mechaników nie używa kluczy dynamometrycznych do niczego. Też miałem takie problemy, po dokręcaniu śrub chodziłem na "sprawdzenie" to jednego inżyniera i zawsze się pytał jak te śruby bez tego klucza dokręcam, że są idealnie przykręcone. Jak nie masz wprawy mechanika to nie rób nic sam.

  • #5 11 Gru 2010 17:58
    Usunięty
  • #6 11 Gru 2010 18:11
    balonika3
    Poziom 36  

    jorge83 napisał:
    Bo np.moim zdaniem śruba m8 od 40 do 50nm,m10 około 70 m12 około 110nm.
    Bez względu, czy gwint drobny, czy zwykły?

  • #7 11 Gru 2010 18:43
    Usunięty
  • #8 11 Gru 2010 19:09
    lukss07ns
    Poziom 19  

    Ja użwam klucza dynamometrycznego jedynie do śrub łączący głowicę ze silnikiem ;) A siły wg. programu lub etykietki zawartej wraz z uszczelką pod głowicę

  • #9 11 Gru 2010 19:19
    1078231
    Usunięty  
  • #10 11 Gru 2010 19:43
    lukss07ns
    Poziom 19  

    Świece tak, a stopek korbowodu nie miałem okazji. Śruby od głowicy dokręcam ja ,bo ojciec mówi że mam więcej sily i żebym się uczył ;)
    Nie zrozumcie mnie źle ;) Mój błąd

  • #12 11 Gru 2010 20:06
    Usunięty
  • Pomocny post
    #13 12 Gru 2010 10:11
    1078231
    Usunięty  
  • Pomocny post
    #14 12 Gru 2010 23:13
    toku74
    Poziom 30  

    jak nie mam dokumentacji to M6 do 1oNm, M7 do 15Nm,M8 do 25Nm, M10 do 50Nm. Śruby samochodowe w większości 8.8. dane zazwyczaj z różnych instrukcji, ale zakres w większości bardzo podobny. co do materiału w jaki wkręcasz to raczej bez różnicy wg. danych jakie posiadam. np. BMW /to ostatnio/ M6 do 10Nm, a wcześniej MB M6 9Nm. zwrócić jednak uwagę co przykręcasz, bo np. jarzma wtrysków mają już inne wartości przy tej samej M. co do kluczy to każdy swoje będzie opowiadał. ja mam Berner, Kobalt i Beta, choć te powyzej to też ciekawe. co roku regulacja, śruba po każdym dokręcaniu zwalniana

  • Pomocny post
    #15 12 Gru 2010 23:29
    Megawe
    Poziom 26  

    Przy dokręcaniu ważny jest też skok gwintu.
    Np. śruby M12, M12x1,5 , M12x1,25 przykręcamy różnym momentem.

  • Pomocny post
    #16 13 Gru 2010 10:45
    carrot
    Moderator Samochody

    Cytat:
    M8 do 25Nm

    Na przykład śruby przegubu wewnętrznego w gr VW M8 45Nm, ale one mają klasę 12,9 i nie radzę używać takiego momentu do innych
    Jeszcze inaczej jest w samochodach japońskich, tam śruby mają klasę wytrzymałości zakodowaną (na łbie np 4,7, 8), gdzieś mam tabelę, jak znajdę to zeskanuję

  • Pomocny post
    #17 13 Gru 2010 13:39
    Usunięty
  • #18 17 Gru 2010 17:54
    Usunięty
  • #19 19 Gru 2010 08:18
    Usunięty
  • #20 19 Gru 2010 10:58
    toku74
    Poziom 30  

    carrot napisał:
    Cytat:
    M8 do 25Nm

    Na przykład śruby przegubu wewnętrznego w gr VW M8 45Nm, ale one mają klasę 12,9 i nie radzę używać takiego momentu do innych
    Jeszcze inaczej jest w samochodach japońskich, tam śruby mają klasę wytrzymałości zakodowaną (na łbie np 4,7, 8), gdzieś mam tabelę, jak znajdę to zeskanuję

    masz całkowitą rację, dlatego zaznaczam, że śruby 8.8 i dokręcanie 25Nm to taka średnia, bo jak patrzę po danych to w granicach od 20-27Nm, ale to zależy w którym aucie. co do specjalnych to tak jak mówisz niektóre na 45Nm, a jeszcze inne np. 10Nm+90 stopni lub jeszcze inaczej.
    co nie zmienia faktu, że najlepiej kożystać z instrukcji

  • #21 19 Gru 2010 18:56
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, momenty :D niestety dokrecania są podawane przy tem 20st, w warunkach warsztatowych mozliwe do uzyskania ,ale jak sam trafia na szybka naprawe np przy nadwoziu w zimę? , stosuję klucz dynamometryczny ale posługuję sie w wiekszości własnym wbudowanym w rękę lub dłoń :D, najważniesze chyba by do tych newralgicznych połączeń ,głowica, rozrząd, półosie itd stosować nowe śruby ,pozdrawiam.

  • #22 19 Gru 2010 19:27
    igorek83
    Poziom 24  

    A kół nie poprawiacie po pneumatyku ja zawsze poprawiam 110-120Nm, tylko tico i matiz ręka na czucie bo te szpilki są b.słabe

  • #23 20 Gru 2010 21:37
    Usunięty
  • #24 21 Gru 2010 19:31
    igorek83
    Poziom 24  

    Do tego Używam smar z zawartością miedzi.

  • #25 21 Gru 2010 19:39
    Usunięty
  • #27 21 Gru 2010 21:12
    barubar
    Poziom 26  

    Kupię śruby o wybitych cechach na łbie "4". Koniecznie japońskie. Koniecznie to muszą być cechy wytrzymałościowe.
    Co za dno...

  • Pomocny post
    #28 21 Gru 2010 23:12
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    co do marki kluczy dynamometrycznych to ja np uzywam 2 kluczy marki stahlwille i wg mnie sa to najlepsze klucze dostepne dla zwyklego smiertelnika w wmiare normalnej cenie. A dlaczego klucze akurat tej marki?? ano dlatego ze nie posiadaja w swoim wnetrzu sprezyny tylko pret. Ma to kilka waznych zalet. Po pierwsze wada kluczy dynamometrycznych sprezynowych jest to ze bardzo precyzyjne wskazanie otrzymujemy tyko w srodkowym zakresie pracy klucza (np dla klucza od 100 do 200 nm jest ok 150) natomiast w skrajnych polozeniach klucza przeklamanie jest dosc duze. W kluczach stahlwille w ktorych nie ma sprezyny nie ma tego problemu i wada ta zostala wyeliminowana. Po drugie klucze sprezynowe maja to do siebie ze sprezyna w miare jak sie klucz zuzywa to sie po prostu "ubija" i znow mamy problemy z przeklamaniem. Wlasnie dlatego bardzo wazne jest by po skonczonej pracy rozkrecic klucz do polozenia "0". I w tej sytuacji klucze stahlwille maja przewage poniewaz nie maja w swojej konstrukcji sprezyny a pret ktory pracuje w srodku w czasie gdy nie uzywamy klucza nie jest w ogole obciazony wiec pomiary sa duzo dokladniejsze pomimo upywu czasu. Skutkiem ubocznym zastosowania preta jest to ze tych kluczy NIE trzeba po skonczonej pracy rozkrecac do "0" ale to akurat jest pozytywny skutek uboczny. Odrazu mowie ze nie jestem sprzedawca i nie zajmuje sie handlem narzedziami.

  • #29 22 Gru 2010 08:26
    1078231
    Usunięty  
  • #30 22 Gru 2010 19:37
    tomo19811
    Poziom 18  

    saron22 napisał:
    co do marki kluczy dynamometrycznych to ja np uzywam 2 kluczy marki stahlwille i wg mnie sa to najlepsze klucze dostepne dla zwyklego smiertelnika w wmiare normalnej cenie. A dlaczego klucze akurat tej marki?? ano dlatego ze nie posiadaja w swoim wnetrzu sprezyny tylko pret. Ma to kilka waznych zalet. Po pierwsze wada kluczy dynamometrycznych sprezynowych jest to ze bardzo precyzyjne wskazanie otrzymujemy tyko w srodkowym zakresie pracy klucza (np dla klucza od 100 do 200 nm jest ok 150) natomiast w skrajnych polozeniach klucza przeklamanie jest dosc duze. W kluczach stahlwille w ktorych nie ma sprezyny nie ma tego problemu i wada ta zostala wyeliminowana. Po drugie klucze sprezynowe maja to do siebie ze sprezyna w miare jak sie klucz zuzywa to sie po prostu "ubija" i znow mamy problemy z przeklamaniem. Wlasnie dlatego bardzo wazne jest by po skonczonej pracy rozkrecic klucz do polozenia "0". I w tej sytuacji klucze stahlwille maja przewage poniewaz nie maja w swojej konstrukcji sprezyny a pret ktory pracuje w srodku w czasie gdy nie uzywamy klucza nie jest w ogole obciazony wiec pomiary sa duzo dokladniejsze pomimo upywu czasu. Skutkiem ubocznym zastosowania preta jest to ze tych kluczy NIE trzeba po skonczonej pracy rozkrecac do "0" ale to akurat jest pozytywny skutek uboczny. Odrazu mowie ze nie jestem sprzedawca i nie zajmuje sie handlem narzedziami.


    Tutaj się z panem zgadzam , miałem styczność z kluczami tej firmy , tymi kluczami można nawet odkręcać bez utraty gwarancji , tych kluczy nie da się przeciągnąć , mają ponoć dożywotnią gwarancję {ale tego nie potwierdzam na 100%}. Ogólnie bdb sprzęt do profesjonalnego warsztatu. Polecam.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty