Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Berlingo 1,9 - nie zapala zimny

Maciej_30 13 Gru 2010 17:34
  • #1 13 Gru 2010 17:34
    Maciej_30
    Poziom 17  

    Jak jest zimno ciężko go uruchomić. Przy -5 to już właściwie niemożliwe. Trzeba go grzać kilka razy i bardzo długo kręcić. W trakcie tego długiego kręcenia kaszle tak jakby na jednym garze i dymi na czarno. Jak już załapie to wszystko jest OK. Na ciepło zapala natychmiast. Świece żarowe grzeją. Wszystkie były sprawdzane. Napięcie do świec dochodzi.

  • #2 13 Gru 2010 17:41
    jordan1985
    Poziom 15  

    a paliwo sie cofa się może się zapowietrzyć układ

  • #3 13 Gru 2010 19:40
    Maciej_30
    Poziom 17  

    To też sprawdzałem. W przewodzie paliwa nie widać powietrza. Oprócz tego pompowałem go ręcznie, ale to nic nie zmieniło.

  • #4 14 Gru 2010 08:46
    jordan1985
    Poziom 15  

    a jak wyglądają wtryski nie leją i może masz przyspieszony zapłon

  • #5 14 Gru 2010 22:29
    Maciej_30
    Poziom 17  

    Jak sprawdzić wtryskiwacze i kąt wtrysku? Jestem w dieslach początkujący.

  • #6 15 Gru 2010 21:26
    jordan1985
    Poziom 15  

    jedź do pompiarza posprawdza Ci i będzie po krzyku wtryski powinny rozpylać w postaci mgiełki ropę a nie lać ją a co do zapłonu to mechanik sprawdzi po znakach na pompie

    Dodano po 1 [minuty]:

    jeszcze jedno a kiedy wymieniałeś filtr paliwa i powietrza to też ważne

  • #7 17 Gru 2010 23:18
    maciek_sl
    Poziom 14  

    Kolega miałem to samo wtedy pompa chyba była uszkodzona o ile pamiętam:(. Pozdrawiam:)

  • #8 17 Gru 2010 23:43
    robert605
    Poziom 2  

    kolego zacznij od sprawdzenia swiec żarowych jestem przekonany że uszkodzone.Zdejmij kabel łączący świece i podaj prąd z akumulatora na osobne świece jak iskrzy to ok jak brak iskrzenia to na pewno uszkodzona

  • #9 18 Gru 2010 08:42
    Arulek
    Poziom 12  

    Jaki przebieg auta i rok produkcji?

  • #10 31 Gru 2010 14:28
    Maciej_30
    Poziom 17  

    Świece żarowe były sprawdzane. Każda była wykręcona i sprawdzona osobno.
    Jeżeli chodzi o przebieg to jest 150000km i 2004 rok. Rok temu w zimie zapalał dobrze. Od tamtej pory przybyło mu jakieś 25000km

  • #11 31 Gru 2010 14:36
    austin007
    Poziom 17  

    Zainteresuj się luzami zaworowymi. Możesz robić eksperyment jeśli będziesz miał auto w garażu(temp. dodatnia) Wylej powoli z 10-20l gorącej wody (lub inne źródło ciepła) na głowicę (nie pompę), zagrzej kilka razy świece i zobacz czy odpali (lepiej).Może masz podparte zawory. Uważaj na instalację elektryczną, żeby nie utopić

  • #12 31 Gru 2010 14:43
    Maciej_30
    Poziom 17  

    W wyniku zużycia części spodziewałbym się raczej zwiększenia luzu. Gdzie można kupić podkładki do regulacji luzu zaworów, bo nie będę rozbierał jak tego niemam.

  • #13 31 Gru 2010 14:49
    austin007
    Poziom 17  

    Moim zdaniem jesteś w błędzie. Luzy się kasują wraz z zużyciem.
    Właśnie zmagam się z podobnym problemem w DW8. Szukam niedrogiego zakładu w Wawie/okolicach do sprawdzenia i regulacji zaworów(ile taka przyjemność może kosztować?). Nie mam płytek (raczej pastylek). Do regulacji trzeba wymontować wałek rozrządu i potem ustawić.

  • #14 31 Gru 2010 15:06
    Maciej_30
    Poziom 17  

    Jak regulowałem luzy w innych samochodach to przeważnie wraz ze zużyciem luz się powiększał. Ale tam między wałkiek i zaworem były jeszcze dźwignia i popychacz. Może napęd zaworów bezpośredni zachowuje się inaczej. Jeżeli chodzi o warsztat to niemam pojęcia gdzie i za ile. Nigdy nie byłem z samochodem w warsztacie.

  • #15 18 Sty 2011 06:38
    piptrek03
    Poziom 2  

    Masz podstawione zawory ssące (przerabiałem to u siebie temperatura poniżej zera i zapala jak ursus zaś przy plusowych problem nie istnieje ).
    Aby je wyregulować trzeba zdjąć wałek rozrządu i pod tymi kielichami masz płytki do regulacji (płytka ma wielkości dziesiącio groszówki ),sporo przy tym jest pracy i trzeba mieć blisko zakład z magnesówką lub dużo wymiarów płytek .
    Ps.za nie duże pieniądze lepiej zlecić jakiemuś zakładowi -ja robiłem sam

  • #16 18 Sty 2011 17:27
    Maciej_30
    Poziom 17  

    Budowę układu rozrządu znam. Chcę sam to naprawić, tylko nie wiem gdzie kupić podkładki do regulacji.

  • #17 18 Sty 2011 20:41
    piptrek03
    Poziom 2  

    są w sklepach lub w zakładach regenerujących głowice (ale dalej nie wiesz jakie grubości potrzebujesz bo nie wiesz jakie są powkładane na poszczególnych zaworach -i tu są schody ) Więc dekiel aut i sprawdzasz szczelinomierzem poszczególne zawory i rozpiska abyś wiedział którego ile szlifnąć (będziesz miał szczęście jak trafisz z szlifowaniem za pierwszym razem )
    Ps.Szifowalem od 2 do 3setek ale i tak z jedną płytką nie trafiłem za mało o 1,5set:cry:

  • #18 01 Lis 2011 12:13
    Maciej_30
    Poziom 17  

    Rzeczywiście przyczyną były luzy zaworów, a raczej ich brak. Trzy zawory ssące miały na zimno zerowy luz. Po regulacji jes dobrze.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty