Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dibeisi q1001 - spalone glosniki

g1410 14 Gru 2010 12:23 3083 5
  • #1 14 Gru 2010 12:23
    g1410
    Poziom 10  

    Witam wszystkich,

    Z tej kolumny pozostała mi obudowa - glosniki spalilismy na probie (zespol metalowy). Dibeisi to taka firma, ktora nie podaje parametrow swoich glosnikow, wiec dobor nowych jest utrudniony (nie mowie, ze nie mozliwy) - ale ja juz nie chce ich glosnikow.

    obudowa wyglada calkiem calkiem, wiec chcialbym ja wykorzystac.

    Zdaje sobie sprawe, ze wymiana glosnikow musi korelowac z litrazem obudowy - ale przy takich wymiarach glosnikow raczej wiekszosc bedzie pasowac. Byc moze trzeba bedzie wymienic br. Najwiekszy problem bedzie ze zwrotnica. Wyliczyc w winisd to nie problem, ale wiadomo wynik nie bedzie prawidlowy. Pomyslalem o kilku opcjach, ktore bede mogl zrealizowac we wlasnym zakresie - prosze o opinie i ewentualnie inne pomysly:

    1. Czy sa jakies gotowe zestawy pod dany zakres litrazu obudowy (np 50-60 litrow, takie i takie glosniki, taka i taka zwrotnica)?

    2. Czy moze sprobowac raz jeszcze z dibeisi i wymienic glosniki na podpobne do tych co byly (oczywiscie na spalonych glosnikach nie ma zadnych oznaczen, wiec trzeba sie domyslac, albo pisac do sprzedawcy. zrobilem maly research i takie powinny pasowac:

    http://www.soundpol.pl/product_info.php?cPath=17&products_id=177

    http://www.soundpol.pl/product_info.php?cPath=23&products_id=252

    http://www.soundpol.pl/product_info.php?cPath=5&products_id=13 - tutaj pan z dibeisi "doradzil" ze warto sie zastanowic nad glosnikiem dynamicznym (ale juz nie
    powiedział którym i czy zwrotnice trzeba bedzie przeliczac) wyszukalem wiec taki:

    http://www.soundpol.pl/product_info.php?cPath=23&products_id=11 - wymiary pasuja, ale czy zwrotnice bede musial zmieniac?

    3. Mam jeszcze nieco sponiewierane (uszkodzone membrany) altony 80 (litraz podobny). Czy jest sens przekladac?

    4. moze olac sprawe i zrobic sobie z tego odsluch na jednym glosniku niskotonowym, albo dwoch (wyciac druga dziure)?

    Z gory dziekuje za opinie.


    kolumna wyglada tak:

    http://www.soundpol.pl/product_info.php?products_id=290

    Dane:
    -moc max: 400W (150W znam)
    -imp.: 8 ohm
    -pasmo: 30-20000Hz
    -skuteczność: 90dB

    Głośnik nisko tonowy: 10 cali
    Głośnik średnio tonowy: 5 cali
    Głośnik wysoko tonowy: 3,4 cala
    Magnez głośnika nisko tonowego: 30OZ
    Wymiary: 560 x 355 x 300

  • Pomocny post
    #2 14 Gru 2010 18:38
    wariato
    Poziom 43  

    Szkoda inwestować w to coś. Pieniądze wyrzucone w błoto. Podajcie budżet to może ktoś wam doradzi w kupnie sprzętu estradowego - nowego lub nawet używanego ale wyższego o kilka klas od tej chinszczyzny.

  • #3 15 Gru 2010 09:12
    g1410
    Poziom 10  

    Dzieki Wariato,

    budzet mamy taki se wiec stad te chinszczyzny - choc wiem ze na takie tandety rzeczy stac paradoksalnie wysokobudzetowcow :)

    sadze ze przeznaczyc mozemy 300-400zl. koncowke mocy mamy stereo 200 i 100W odpowiedni 4 i 8ohm, lub bridge 300W 8ohm. moc rms. przydalyby sie zatem 2 kolumny.

    jeden kolega z forum doradzil mi tani i dobry sposob diy, wiec poki co tego sie trzymam.
    http://www.stx.pl/gds-30-200-8-se.html
    i wysokotonowy, podłączony przez suchy kondensator 2,2 lub 1,0 uf:
    http://www.stx.pl/gdwt-9-200-8-pb.html
    Obudowa zamknięta 40 litrów, albo otwarta 45 litrów strojona na 70 hz.

  • Pomocny post
    #4 15 Gru 2010 09:48
    wariato
    Poziom 43  

    Sprzętem estradowym się aż tak nie zajmuję ale przy ograniczonym budżecie byłby to dobry wybór (chodzi mi od DIY) ale możecie rozglądać się na aukcjach za sprzętem używanym np: aukcja nr 1358046964 lub 1358995970 ew 1370119795.

  • #5 16 Gru 2010 08:33
    g1410
    Poziom 10  

    dzieki za porade. najlepszym sposobem bedzie zakup oryginalnych glosnikow i zrobienie obudowy - chyba ze okazja na allegro sie jakas trafi :)

    Wracajac do dibeisi - zrobie z nich odsluchy.

    Rozebralem glosniki i udalo sie wyciac spalone cewki. koszt ich (glosnikow) regeneracji wyniesie mnie... 8zl + gwizdek, ktory kosztuje chyba ze 3-5 zl. wiec zamkne sie w 20 zl. Przy zwrotnicy majstrowac nie bede.

    Jak poskladam dam znac co wyszlo i... czy bede zalowal, ze flaszki nie kupilem :P

    pozdrawiam

  • #6 02 Gru 2014 22:12
    g1410
    Poziom 10  

    trochę czasu minęło, ale lepiej późno...

    kolumna daje rade, szału nie ma, ale różnicy (w równaniu z tym co było) też nie. obecnie używamy jako odsłuch:)

    podsumowując - warto wykorzystać obudowę. Naprawiać głośniki można jak się nie wiele wymaga.

    Temat zamykam

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME