X

Golf 3- 1.8 ABS (90km) spalanie

15 Dec 2010 21:48 SZszymonxxxszymon
  • #1 15 Dec 2010 21:48
    szymonxxxszymon
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Witam !
    Wiem, że temat był już poruszany na forum, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na moje zapytanie. Konkretnie sprawa wygląda tak: posiadam golfa (jak w temacie). Silnik przeszedł remont- dostał nowe pierścienie, inne tłoki, została zrobiona głowica. Wymieniłem wtrysk, bo stary lał paliwo.
    Auto bardzo dużo pali. W tej chwili ciężko mi określić spalanie, ale w ciepłe dni (wrzesień) łykał jakieś 12l-13l benzyny /100km (11km trasa + 4km miasto - i tak 2 razy dziennie). Dodam, że wcale nie stałem w korkach i rzadko przekraczałem 100 km/h. Teraz (zimą) pali jeszcze więcej (ale to normalne).
    Po podłączeniu golfika pod komputer wykazało mi: błąd styku biegu jałowego. Wiem, że wiąże się to z trzymaniem wolnych obrotów. I faktycznie, gdy silnik jest zimny, po szybkim odjęciu gazu potrafi czasem zgasnąć. POMOCY ! Nie wiem już co może być przyczyną takiego spalania.

    Czy może to być wina uszkodzonego ECU ?




    2 sprawa to kontrolka ciśnienia oleju. Na dłuższych trasach czasem sobie piknie, a gdy zwyższę lub OBNIŻĘ obroty, przestaje pikać. Silnik jest zalany olejem mineralnym.
  • #2 16 Dec 2010 00:26
    Damian2501
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    inne tłoki tzn jakie takie same tylko że nowe??? po drugie może byc przestawiny na rozrządzie. miałem tak samo w moim golfie. auto było mocniejsze ale duzo paliło i czasami po odpaleniu gasł. przestawiłem rozrząd i od razu inaczej.
  • #3 16 Dec 2010 08:08
    szymonxxxszymon
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    tłoki mam takie same, używane, z tym że w dużo lepszym stanie ;)Rozrząd napewno jest dobrze ustawiony... Zapłon też..
  • #4 16 Dec 2010 09:49
    pioart
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    Witam
    A czy przed tak „profesjonalnie” wykonanym „remontem” miałeś takie same problemy ze spalaniem ? Jaki był powód Pseudo remontu ? Skąd wiesz że te „nowe , stare” tłoki były w lepszym stanie ? Ciśnienie oleju sprawdziłeś czujnikiem mechanicznym ? Co z panewkami ? Nowy / stary . inny / wtrysk jest sprawny ?Ta cała ta historia to leczenie syfa pudrem .
    Pozdrawiam
  • #5 16 Dec 2010 13:31
    szymonxxxszymon
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Przed remontem spalanie było podobne (może ciut wyższe). Silnik nie miał kompresji, więc została zrobiona głowica i założone pierścionki. Przy rozbiórce okazało się, że tłoki były napeknięte (taka kreska zdłuż tłoka) więc był to najwyższy czas na wymianę... Te tłoki które założyłem po wyglądają o wiele lepiej. Są dużo bliższe ideału niż tamte ;) Wtrysk jest o takim samym numerze założony od innego auta. Czy jest w 100% dobry, to ciężko określić, ale wiem, że nie "leje" paliwem. Panewki są ok. Ciśnienia oleju nie mierzyłem.. (ale postaram się to zrobić w najbliższym czasie)
  • #6 18 Dec 2010 16:15
    rfx11
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    komputer nie pokazał innych błędów? Dobrze rozumiem, że nie masz lpg? Sonda lambda działa prawidłowo?
  • #7 18 Dec 2010 17:28
    szymonxxxszymon
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    zgadza się, auto nie jest zagazowane.. Na kompie nic więcej nie wykazało.. Co do sondy, to nie wiem.. Wg. vaga jest ok. Jak ją inaczej sprawdzić, czy jest dobra ?
  • #8 31 Dec 2010 14:56
    szymonxxxszymon
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    wracam do tematu. Czy ktoś wie, co może jeszcze być przyczyną ? Czy może być wadliwe ECU ?
  • #9 07 Jan 2011 12:39
    szymonxxxszymon
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Czy nikt nie jest mi w stanie pomóc ? Sprawdziłem sondę wg. sposobu, który znalazłem gdzieś na elektrodzie.. Mianowicie podpiąłem się mierzydłem do kabla wychodzącego z sondy (sonda 1 przewodowa) i drugim przewodem mierzydła do masy. Autor tego "artykułu" który czytałem pisał, że napięcie powinno wahać się w granicach: 0,2v-0,8v, w zależności opd składu mieszanki. Zresetowałem ECU, rozgrzałem silnik do 90st.(dmuchawa załączała się 2 razy). Na wolnych obrotach napięcie na sondzie wynosiło ok. 0,14v, a dodając gazu wzrastało max. do 0,4v. Czy to normalne ? Czy sonda jest popsuta, p[rzez co ECU przełącza się w tryb awaryjny i wali paliwa. ile wejdzie.... ?
  • #10 07 Jan 2011 18:58
    rfx11
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Co do sprawdzenia sondy miernikiem to wydaje mi się, że wiele zależy od samego miernika - z tego co wiem to część mierników cyfrowych nie jest w stanie wyłapać tak szybkich zmian napięcia - sygnał z sondy dość szybko oscyluje. Jeśli rzeczywiście sonda wysyła taki sygnał to jest uszkodzona i może to powodować większe spalanie.
  • #11 07 Jan 2011 19:08
    witek271
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Mam ten sam problem w 1.4 ABD ten sam błąd i duże spalanie zaciekawiło mnie z tym rozrządem aż jutro sprawdzę
  • #12 07 Jan 2011 19:42
    szymonxxxszymon
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jeżeli chodzi o rozrząd, to auto na pewno byłoby słabsze ;/
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products