X

Zamarzanie reduktora gazu zim±

18 Dec 2010 20:36 DAdariuszlukaszmuzyka
  • #1 18 Dec 2010 20:36
    dariuszlukaszmuzyka
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Mam pewien problem z gazem otóż przy niskich temperaturach, po dłuższym postoju mam problem z przeł±czeniem auta na gaz, praktycznie nie jest to możliwe.
    Gdy samochód rozgrzeje się do 90 stopni problem znika i bez problemu gaz załapuje. W necie znalazłem takie info, że brak stanu cieczy chłodz±cej ma wpływ na zamarzanie reduktora jak i zapowietrzony układ chłodz±cy, płyn(zimowy) jest na max, układ odpowietrzony a problem jest, co robić?
    Zastanawiam się jeszcze nad wymian± membran w reduktorze (KME gold), ale nie wiem czy to co¶ da :( lub wymian± go w cało¶ci?
    Proszę o radę, z góry dzięki.
  • Helpful post
    #2 18 Dec 2010 20:45
    diodi1
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Witam. Nie zastanawiaj się nad wymian± membran tylko je wymień i zapomnij o problemie oczywi¶cie należy tez wyczy¶cić dobrze parownik doskonałym preparatem jest aceton ten do czyszczenia pistoletu z pianki poliuretanowej. Pozdrawiam
  • #3 18 Dec 2010 21:25
    dariuszlukaszmuzyka
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    a jakie objawy mówi± o zużyciu tego elementu? napewno to będzie to? nic więcej tam nie mogło ulec zniszczeniu, przez co zamarza ten reduktor?
  • #4 18 Dec 2010 22:26
    Miracle Woman SM
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Kolego przy -10 C wcale mnie nie dziwi że nie idzie zimny na Gazie.

    Rozgrzewasz autko i przełaczasz na LPG.
  • #5 19 Dec 2010 09:59
    dariuszlukaszmuzyka
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    słuchaj to ja wiem o tym ze zimny nie wskoczy na gaz (potrzebuje co najmniej 55stopni by się rozprężyć) ale jest tak ze nawet jak jest silnik do 90 rozgrzany to jest kiszka, trzeba po rozgrzaniu do 90 jeszcze z 30 min poczekać by tam co¶ odmarzło i wtedy działa. W trasie to z rana muszę przejechać około 60 km żeby odmarzło a temperaturę 90 mam po 10 km. Także je¶li to sprawa membran to super, w poniedziałek kupię i sprawdzę, ale mimo wszystko nie wiem czy to co¶ da, czy to może co¶ innego :(
  • #6 19 Dec 2010 10:18
    Miracle Woman SM
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Nie kupuj membram , kup parownik.
    Bo same membramy nie zrobi± roboty , trzeba o jeszcze obrać ze szlamu smaru i oleju sprężarkowego.
  • #7 19 Dec 2010 17:43
    dariuszlukaszmuzyka
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    tak tez myslalem ze nalezalo by kupic caly reduktor, jest on juz stary od 2004 nie zmieniany i nie czyszczony, jedynie filterki wymieniane :(

    Dodano po 5 [godziny] 9 [minuty]:

    dzisiaj rozebrałem reduktor, był zasyfiony ostro, wyczy¶ciłem acetonem, założyłem, odpowietrzyłem układ i jutro rano zobaczę czy nie zamarznie. Co do membran to nie były aż takie straszne.
  • #8 19 Dec 2010 18:03
    adam 660
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Gdy silnik pracuje parownik nie ma prawa byc zaszroniony , je¶li tak jest to niema pełnego obiegu płynu chłodz±cego między silnikiem a parownikiem .Miałem taki objaw i wystarczyło przeczyszczenie rurki przy termostacie , może byc też niedrożny lub zagięty w±ż.
  • #9 19 Dec 2010 18:06
    dariuszlukaszmuzyka
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    parownik nie jest zamarznięty tylko co¶ w nim bo nie odpala na gazie dopiero po podgrzaniu do 90, takie co jak piszesz dzieje się podczas pracy na gazie a u mnie podczas pracy jest wszystko ok
  • #10 19 Dec 2010 18:37
    adam 660
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Ale sprawdzałe¶ czy po kilku minutach od zapalenia ,parownik jest ciepły - czy dopiero po osi±gnięciu 90 C .Powinien się nagrzewac razem z silnikiem , a nie dopiero po osi±gnięciu jak piszesz 90C ( otwarciu termostatu ?).Jak pisałem ja też musiałem długo czekac aż się zagrzeje i zacznie dobrze pracowac , ale był to polonez i prosta instalacja gazowa.
  • #11 19 Dec 2010 20:05
    dariuszlukaszmuzyka
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    nom sprawdzałem grzeje się tak jak płyn
  • #12 19 Dec 2010 20:42
    Michal232323
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Wymień najpierw te membrany i wszystko dokładnie wyczy¶ć
  • #13 19 Dec 2010 21:06
    johnybx
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    witam miałem podobny problem jak kolega !!U mnie jak przełaczyłem na gaz przy zimnym parowniku to auto gasło dopiro po rozgrzaniu parownika cos w nim puszczało gaz i autko chodziło normalnie!! Co sie okazało elektrozawór na parowniku był zasyfiony czymc podobnym do smoły i dopiero po rozgżaniu parownika puszczał gaz na instalacje!! Wystarczyło przeczyscic elektozwaór i wszystko wróciło do normy!!
  • #14 19 Dec 2010 21:10
    Miracle Woman SM
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Koleo 6 lat to dla parownika finito.
  • #15 20 Dec 2010 10:55
    dariuszlukaszmuzyka
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    dzisiaj przy -8 odpalił na gazie przy 60 stopniach cieczy chłodz±cej, ale zobaczę co będzie przy -15 :) także poskutkowało konkretne wyczyszczenie reduktora acetonem, bo przy 60 stopniach w tych warunkach nie odpalał :) tymczasem dzięki wszystkim za pomoc
  • #16 24 Dec 2010 22:03
    dariuszlukaszmuzyka
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Wymieniłem reduktor i jest git, w starym należało by wymienić membrany i elektrozawór, ale nie chciało mi się bawić, poza tym reduktor już kwalifikował się do wymiany po tylu latach. Dzięki wszystkim za pomoc. Pozdro
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products