X

Opel Vectra B, Ciężko pali po dłuższym postoju.

18 Dec 2010 21:18 LOLOKO010890
  • #1 18 Dec 2010 21:18
    LOKO010890
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Witam mam problem z moją viki, silnik 2.0 dti,przebieg 177tyś.km,1998r. Przyszła zima,a samochód ciężko pali,za 5,6,7 razem,a przed mrozami za 1,2, bez różnicy czy świece grzeją czy nie. Jak odpali to chodzi równo,ale ostatnio musiałem dłużej go przytrzymać na rozruszniku bo nie mógł zaskoczyć.Jak ciepły pali elegancko ze strzała. Przewody przelewowe wymienione,nowy filtr paliwa,zaworek zwrotny założony między filtrem paliwa,a bakiem.Świece sprawdzone,grzeją. Założony nowy akumulator 72ah. Błędów na komputerze nie było,ostatnio przy odpalaniu zapala mi się awaria,ale po chwili gaśnie. Kto mi pomoże,co dolega mojej viki? czy się zapowietrza? czy też może wtryski leją? Mam też takie zapytanie,czy powinna być pompka paliwowa w baku,bo sprawdzałem i nie ma.
  • #2 18 Dec 2010 22:40
    Sokoltom
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    witam! Ja nie posiadam takiego silnika ale mam także disla,czyoby twoje świeczki grzeją? Czy tylko sygnakizują grzanie! Bo to jest mylne. Lampka świeci a kturaś świeca nie grzeje. Sprzwdz dokładnie pojedyńczo świece.
  • #3 19 Dec 2010 10:59
    niuniu36
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    A stary filtr nie był czarny od oleju silnikowego
  • #4 19 Dec 2010 11:14
    LOKO010890
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Świece były sprawdzone wszystkie pojedynczo na żaróweczkę,działają. Filtr paliwa był do połowy zabrudzony,ale wymiana nic nie pomogła.
  • #5 19 Dec 2010 15:59
    niuniu36
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Jak był czarny filtr to do wymiany uszczelniacze wtryskiwaczy,zapowietrza się
  • #6 19 Dec 2010 17:40
    Sokoltom
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Kolego ! Sprubuj tak: odkręć listwę św.żar. weż jakikolwiek przewód ,wepnij go w klemę plusa,a drugi koniec pojedyńczo do każdej ze świec. Jeżeli pojawi się przy dotyku iskrzenie( oby nie zwarcie zwruć uwagę gdzie była montowana listwa),to oznacza że św. nie jest uszkodzona.
  • #7 19 Dec 2010 18:55
    LOKO010890
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki,jutro tak zrobie i dam znać.
  • #8 20 Dec 2010 18:39
    LOKO010890
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Świece sprawdzone,działają,więc nie mam pojęcia co mu jest,dziś zapalił za pierwszym po około 5 sekundach kręcenia. Temperatura była 0'C,świece nie grzały
  • #9 20 Dec 2010 20:08
    Arulek
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Z całym szacunkiem ale nie wierzę , że auto, które ma 13 latek i 177 000 nalatane - szczególnie diesel. Jak sam wcześniej wspomniałeś masz całe oprzyrządowanie ok świece aku fitry idę o zakład że następny mechanik każe Ci wymieniać rozrusznik i tak nie pomoże a następny będzie regenerował pompę wtryskową i dalej na mrozie będzie ciężko odpalał a jak postoi nockę na - 20 to nie zapali wcale- powód kompresja. Więc moim zdaniem powinieneś sprawdzić ciśnienie sprężania na zimnym silniku - dobre warsztaty specjalizujące się w dieslach mają to w ofercie.aby diesel odpalił bez problemu na mrozie kompresja powinna być minimum 26,27 barów.
  • #10 20 Dec 2010 20:28
    LOKO010890
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (+1)
    mozliwe że ma przekręcony licznik,nie wiem bo nie sprawdzałem.Tu musze się z tobą zgodzić,że może byc zbyt małe ciśnienie(dowiedzialem się że to koszt około 50zł),a rozrusznik jest dobry,elegancko kręci.A ktoś mi powie czy w viki ciężko jest odkręcić wtryski? bo one są głęboko osadzone i nie wiem jak się do nich dobrać,bo warto by było sprawdzić.
  • #11 20 Dec 2010 20:37
    Arulek
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Moim skromnym zdaniem zostaw wtryski i poszukaj mechaniora aby Ci sprawdził kompresję .
  • #12 20 Dec 2010 20:44
    tomek70
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Nie ma co podchodzić do ciśnienia tak bardzo ''książkowo''. Połowa naszych diesli nie powinna odpalać. Żona ma xudt 1.9 ciśnienie od 16 atm. do 21 atm. Zero problemów z odpalaniem. Podstawa to akumulator , rozrusznik i sprawny układ paliwowy. Jak będzie się zapowietrzał , to zawsze będą problemy. To że z przewodów nie ''leje'' się ropa , nie znaczy , że są szczelne.
  • #13 20 Dec 2010 20:52
    Arulek
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Sorki tomek ale nie wierzę w takie zapewnienia bo diesel przy 16 barach to nawet przy +3 nie zagada. Musiałeś się pomylić albo nie wiesz co piszesz -przy 16 barach na mrozie to możesz zapomnieć o samozapłonie - fizyki nie oszukasz:)
  • #14 20 Dec 2010 20:58
    tomek70
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    16 ma tylko na jednym , potem 18 , 20 , 21. Nie zapalił tylko zeszłej zimy przy -29. Mój MB 210 ma ciśnienie do 24 atm. Zapala bez problemu.
  • #15 20 Dec 2010 21:46
    Arulek
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Tym bardziej jeśli jest taka ogromna różnica między garami to auto wręcz nie ma prawa zagadać przy - 1 tym bardziej ,że fabryczna kompresja w dieslach wynosi 31 barów. Ale odbiegliśmy od tematu i proponuję wygogluj sobie minimalną kompresje w dieslach w necie i tam nikt nie pisze o mniejszej niż 20 barów bo 20 barów to już padło i nie palą na mrozie. Twoje 24 w beczce to też już krytyczna wartość i przy mrozie -20 już go ciężko będzie odpalić owszem odpali ale po jakim czasie i po ilu grzaniach ?
  • #16 21 Dec 2010 18:20
    tomek70
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Cytat:
    Opel Astra II 2,0 Di 16V

    SILNIK o zapłonie samoczynnym, doładowany turbosprężarką, z wtryskiem bezpośrednim do komory umieszczonej w tłoku, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, wielozaworowy (po cztery zawory na jeden cylinder), z jednym wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie
    Typ silnika X20DTL
    Średnica cylindra 84 mm
    Skok tłoka 90 mm
    Pojemność skokowa 1994 cm3
    Stopień sprężania 18,5
    Ciśnienie sprężania 1,7...2,4 MPa
    Moc maksymalna 60 kW (82 KM)
    Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4300 obr/min
    Moment maksymalny 185 N×m
    Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 1800 obr/min Takie dane znalazłem na Elektrodzie. Wg. tego co piszesz , to nawet nowy , ten samochód może mieć problemy z odpalaniem zimą. Podstawa w dieslu to sprężanie , ale pomiar , autor tematu musi wykonać w warsztacie. Ja mimo wszystko obstawiam zapowietrzanie.
  • #17 21 Dec 2010 19:41
    niuniu36
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    I tu tomek 70 wpełni się z tobą zgadzam,miałem vectre co miała nalatane 640 tyś kilometrów i paliła od strzała czy zimna czy ciepła moim skromnym zdaniem problem leży w przestawionym kącie wtrysku,albo w zapowietrzaniu się pompy
  • #18 21 Dec 2010 21:50
    Arulek
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Wiesz każdy może napisać w necie jak kolega, że jego opel przy 600 000 palił od strzała ale ciekawe po ilu remontach silnika (pierścienie uszczelniające) i w jakich temperaturach?Co do tych danych odnośnie ciśnienia sprężania od 17 do 24 barów to sam zachodzę w głowę kto może takie bzdury wklejać? Nowy diesel ma 31 barów jak opuszcza fabrykę w Wikipedii nawet piszą że minimalne ciśnienie sprężania to 30 barów. Na pewno nie jest zapowietrzony bo jak pisze autor jak jest ciepły pali na dotyk.
  • #19 22 Dec 2010 04:17
    tomek70
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Przyznam szczerze , że nie wiem skąd taka rozbieżność: Wikipedia podaje 30-50 , dane techniczne astra : 17-24. Może w Wiki podają dane common raila , pomijając ''stare'' diesle. Faktem jest , że niektóre ''nowe''{może większość , albo wszystkie} diesle , ''korzystają z świec żarowych od ok. 5st.C w dół , więc tam ciśnienie na pewno jest większe niż 24.
  • #20 22 Dec 2010 21:32
    niuniu36
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    W danych tehnicznych dobrze podają,a od jakiej temperatury grzeją świece w oplu ?

    Dodano po 6 [minuty]:

    Do kolegi Arulek te 600000 tyś kilometrów to bez remontu układu tłokowo korbowego zjadła tylko 2 pompy wtryskowe a tak na marginesie to ile mają przejechane ople z lat 1999 2000 pewnie tak jak do mnie trafiają z przebiegami 150000 a 200000 tys kilometrów
    śmiechu warte!
  • #21 23 Dec 2010 19:17
    tomekzulek
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Koledzy autko się zapowietrza na 100%!!

    Nie ubywa oleju z silnika??
    Moim zdaniem to na 99% uszczelniacze na wtryskiwaczach koszt zakupu w serwisie to +-35zł szt x4szt i sporo zabawy przy wymianie!
    Sprawdź też przelewy czy są szczelne i daj znać.
  • #22 23 Dec 2010 19:34
    polonez15
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Przerabiałem to samo, poza tym co zaszkodzi wymienić uszczelnienie? Dużo nie zbiedniejesz a ewentualnie wykluczysz często spotykany problem w tym silniku.
  • #23 05 Jan 2011 21:59
    LOKO010890
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam ponownie wszystkich po dłuższym czasie,więc okazało się że jedna świeca żarowa była spalona,została wymieniona tylko spalona a nie komplet jak jest zalecane. Niestety samochód dalej ciężko pali. Po 24 godzinnym postoju przy pierwszej próbie załapał ale nie odpalił i bez efektu próbowałem zapalić go 5 razy i zapalił,puścił chmure dymu. Po chwili go zgasiłem i próbowałem ponownie zapalić,miał problem niestety.
  • #24 06 Jan 2011 07:06
    niuniu36
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Usczelniacze obudowy wtryskiwaczy,albo sama pompa,i rada nie kręć go tyle bo uszkodzisz elektronikę pompy.
  • #25 10 Jan 2011 21:48
    cyprianek@
    Level 2  
    Helpful post? (+2)
    witam serdecznie mam ten sam problem moj opel vectra 2.2 tdi 2001.
    nie pali na zimno juz mnie mechanicy strasza ze pompa do wymiany... prosze o pomoc bo nie mam pojecia o mechanice.
    objawy sa takie ze kreci dobrze czasem nawet zapali ale po ok 5 sekundach gasnie i juz nie odpali. odpalamy mechanicznie wtedy pali juz na dotyk ale gdy postoi przez noc nawet w garazu juz nie odpali.
  • #26 12 Jan 2011 06:21
    roby2603
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Witam, mam identyczny problem jak kolega powyżej. Rano odpala tylko na zaciąg (po pierwszym odpaleniu gaśnie po ok. 5 sek.) i to nie od razu, ale po przejechaniu 100-200 metrów. Później pali w ciągu dnia bez problemów, ale nie może stać dłużej niż 3-4 godziny.
  • #27 15 Jan 2011 21:50
    LOKO010890
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam,dziś złożyłem do kupy silnik,wymieniłem uszczelniacze wtrysków oraz wyczyściłem przy okazji kolektor ssący,straszny widok tyle tam się nazbierało nagaru. Dowiedziałem się też że przyczyną zapowietrzania jest też filtr paliwa dokładnie jego nieudolna plastikowa obudowa,więc wyczyściłem ją na zewnątrz benzyną ekstrakcyjną,dokładnie wysuszyło mi obudowe że aż plastik zrobił się matowy. Po 5 godz. sprawdziłem i było widać ciek oraz wilgotne miejsce wokół filtra. Więc najlepiej będzie wstawić jakiś inny filtr nie rozbieralny,mam nadzieje że znajdę taki. Jutro wszystko się okaże czy zapali na tyk i dam znać.
  • #28 16 Jan 2011 12:21
    LOKO010890
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    No i jestem,niestety nie odpalił,popuszczone zostały przewody do wtrysków i odpalił na chwile,okazało się że filtr paliwa był prawie pusty,gdy go zalałem paliwem to autko odpaliło ale strasznie dymił,pochodził kilka minut i ponownie zgasł. Mam także zamontowaną pompkę ręczną na przewodzie między bakiem a filtrem i puściłem kawałek przezroczystego przewodu,tak jeździłem przed wymianą uszczelniaczy przy wtryskach i było ok, a dziś widać było pęcherzyki powietrza więc się zapowietrzył i pewnie dlatego zgasł po kilku minutach.Jest gorzej niż było. Czy ktoś może mi powiedzieć dlaczego on się tak zapowietrza,i dlaczego tak dymił?
  • #29 16 Jan 2011 14:19
    niuniu36
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Omiń na chwilę ten filter,a jak dymił to nie na biało przypadkiem.
  • #30 16 Jan 2011 18:07
    LOKO010890
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Nie na biało,był to ciemny dym,podchodził pod fiolet
  Search 4 million + Products
Browse Products