Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Scania R kody błędów. Program Scania Programer 3.


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Ciężarowe -> Scania R kody błędów. Program Scania Programer 3.
Autor
Wiadomość
KarlitoM
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 55
Miasto: Kalisz

Post#1 Post autora tematu 18 Gru 2010 23:47   

Scania R kody błędów


poszukuje kodu coordynatora 3,6,8 a wogóle jak i gdzie mozna dostać program Scania Programer 3?W zamian moge służyc innymi informacjami
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 18 Gru 2010 23:47   





Powrót do góry
   
saron22
Specjalista - Samochody Ciężarowe
Specjalista - Samochody Ciężarowe


Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1312
Miasto: Bydgoszcz

Post#2 19 Gru 2010 19:40   

Re: Scania R kody błędów


COO:
3: napiecie w obwodzie panelu sterowania radiem jest za wysokie lub za niskie. Zwarcie lub przerwa w obwodzie, sam panel sterowania radiem na kierownicy moze byc uszkodzony.

6: komunikacja z EBS zostala przerwana, sprawdz przewody i zlacza czerwonej szyny CAN (wtyczka C, pin 7 i 16). Sprawdz zasilanie 30 i 15 w EBS


8: komunikacja z zestawem wskaznikow, sprawdz przewody i zlacza zoltej szyny CAN (wtyczka C, pin 8 i 17). Sprawdz zasilanie 30 i 15 dla zestawu wskaznikow.
Powrót do góry
   
KarlitoM
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 55
Miasto: Kalisz

Post#3 Post autora tematu 20 Gru 2010 21:00   

Re: Scania R kody błędów


dzięki koledzy za pomoc jesli ktoś czegos to piszcie jak moge to pomoge.Pozdrawiam
Powrót do góry
   
edekr
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 65
Miasto: szczecin

Post#4 19 Mar 2012 09:53   

Re: Scania R kody błędów. Program Scania Programer 3.


Pozwolę sobie podłączyć się pod ten post.
Poszukuje opisu kodów błędu do EMS 4144, 4123, 8706, 8704
Podczas jazdy próbnej kod 8704 staje się aktywny.
TEXA ten błąd opisuje jako usterka czujnika temperatury powietrza doładowania. Niestety wymiana czujnika nic nie zmieniła. Czy może ktoś miał już taki problem?
Powrót do góry
   
saron22
Specjalista - Samochody Ciężarowe
Specjalista - Samochody Ciężarowe


Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1312
Miasto: Bydgoszcz

Post#5 19 Mar 2012 11:29   

Re: Scania R kody błędów. Program Scania Programer 3.


EMS 4144 wewnetrzna usterka jednostki głównej SCR. Jezeli kod usterki jest aktywny i nie daje sie usunac wymien jednostke główna SCR.
Wylacz zaplon i poczekaj conajmniej 90 sekund i wlacz ponownie zaplon
jezeli usterka zostala usunieta kod przestanie byc aktywny. Nastepnie wykasuj kod usterki.
Wylacz i wlacz zaplon trzy razy w odstepach 10 sekund aby wylaczyc lampke ostrzegawcza

EMS 4123 - nie znalalzlem takiego kodu

EMS 8706 - zwarcie do masy w czujniku tlenkow azotu za katalizatorem SCR

EMS 8704 - czujnik tlenkow azotu za reaktorem katalitycznym SCR - jednostka SCR wykryla ze obwod czujnika jest przerwany

Jak widac TEXA w tej kwestii sie nie spisala
Powrót do góry
   
edekr
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 65
Miasto: szczecin

Post#6 20 Mar 2012 09:17   

Re: Scania R kody błędów. Program Scania Programer 3.


SARAN22 dzięki za szybką odpowiedz. Okazuje się że nie potrzebnie wymieniłem czujnik doładowania. Jeśli chodzi o błąd EMS 4123 to na pewno się nie pomyliłem jak dotrę do domu to dołączę fotkę.
Powrót do góry
   
saron22
Specjalista - Samochody Ciężarowe
Specjalista - Samochody Ciężarowe


Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1312
Miasto: Bydgoszcz

Post#7 20 Mar 2012 10:03   

Re: Scania R kody błędów. Program Scania Programer 3.


To spisz jeszcze nr sterownika. Jak bede mial ten nr to jeszcze raz poszukam. Moze ja cos przeoczylem.
Powrót do góry
   
edekr
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 65
Miasto: szczecin

Post#8 22 Mar 2012 22:05   

Re: Scania R kody błędów. Program Scania Programer 3.


Saron22 sorki że tak długo nie odpowiadałem ale nie mogłem znaleść zdjęć.
Tak jak mówiłem dodajw zdjęcie wyświetlacza .
Niestety numer sterownika nie spisałem a samochód pojechał.


[url=http://obrazki.elektroda.pl/6653389500_1332450226.jpg][img]http://obrazki.elektroda.pl/6653389500_1332450226_thumb.jpg[/img][/url]
Powrót do góry
   
szaman108
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 402
Miasto: ze wsi

Post#9 26 Mar 2012 02:33   

Re: Scania R kody błędów. Program Scania Programer 3.


witam opis do błędu EMS 4123

Załączniki:
Powrót do góry
   
trick1983
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 3
Miasto: warszawa

Post#10 26 Mar 2012 20:03   

Re: Scania R kody błędów. Program Scania Programer 3.


Witam a ja mam scanię R480 i wyświetliło mi usterke silnika nie bardzo mialem jak zdiagnozować więc poprosiłem znajomego który zdiagnozował autko przez OBD i pokazało mi takie błędy
P1406
P0562 system napięcia zasilania za mały
Poo87 ciśnienie rail
p0402 recyrkulacja spalin za duża ilość
U1104 usterka nieznana
U1103 usterka nieznana
po skasowaniu błedów nic juz niewskazuje.Mam jeszcze problęm z syczącym powietrzem z prawej strony silnika (chyba hamulec górski taka skrzyneczka 10x10cm metalowa z przewodami powietrznymi)jest tam coś w rodzalu zaworu bezpieczeństwa/odpowietrznika syczy z tamtąd powietrze
Wie ktos może co to za błędy i dlaczego te powietrze syczy?
trick
Powrót do góry
   
saron22
Specjalista - Samochody Ciężarowe
Specjalista - Samochody Ciężarowe


Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1312
Miasto: Bydgoszcz

Post#11 26 Mar 2012 22:36   

Re: Scania R kody błędów. Program Scania Programer 3.


bledy odczytaj z wyswietlacza i wklej je tutaj. Postaramy sie pomoc.

Bledy odczytujesz trzymajac wcisniete oba klawisze + i - pod kierownica z lewej strony
Powrót do góry
   
pingwin1975
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 28
Miasto: limerick

Post#12 01 Kwi 2012 22:09   

Re: Scania R kody błędów. Program Scania Programer 3.


Kolego trick1983 ta ''skrzyneczka'' jest to zawór kontrolujący systemu egr.Miałem ten sam problem,komunikat na desce oraz kontrolka od emisji.W moim przypadku winny był ten właśnie zawór. Po wymianie problem rozwiązany.Podobnie jak u ciebie uciekało z niego powietrze.Cena okolo 500 euro.Zacznij więc od diagnostyki będzie taniej.Pozdrowienia i powodzenia.
Powrót do góry
   
kwantor
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 4215
Miasto: Małopolska

Post#13 21 Kwi 2012 18:12   

Re: Scania R kody błędów. Program Scania Programer 3.


trick1983 napisał:
Wie ktos może co to za błędy i dlaczego te powietrze syczy?


Skrzynka (zawór proporcjonalny)steruje klapą EGR, oraz hamulec górski, usterka raczej mechaniczna wewnątrz modułu.
Jeśli syczy po wypięciu wtyczki, wymienić skrzyneczkę i nie płacić za zbędną diagnostykę.
Jak ktoś jest sprytny, niech rozbierze i obejrzy stan grzybków i gumek elektrozaworów, części raczej nie dostanie, ale zaspokoi ciekawość :| .
Powrót do góry
   
walektrans
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 29 Cze 2012
Posty: 11
Miasto: Dublin

Post#14 29 Cze 2012 21:53   

Re: Scania R kody błędów. Program Scania Programer 3.


Proszę o pomoc w kod błędu Scania R480
RET 20040 część ukł.1754699
BMS 2789 część ukł.1860636
jest więcej błędów w systemie BMS ale część cały czas ta sama 1860636
Powrót do góry
   
szaman108
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 402
Miasto: ze wsi

Post#15 30 Cze 2012 03:22   

Re: Scania R kody błędów. Program Scania Programer 3.


witam jeśli biega o retarder to sprawdz poziom oleju natomiast układ BMS ten kod oznacz w 99% jazdę na magnesie jak to odczyta wosa w Anglii na wyświetlaczu 2789 to kierowca ma 500 funciorów na dzień dobry i coś jeszcze do tego znajdą coby angielski serwis scanii zarobił
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 30 Cze 2012 03:22   





Powrót do góry
   
walektrans
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 29 Cze 2012
Posty: 11
Miasto: Dublin

Post#16 30 Cze 2012 12:51   

Re: Scania R kody błędów. Program Scania Programer 3.


szaman108 napisał:
witam jeśli biega o retarder to sprawdz poziom oleju natomiast układ BMS ten kod oznacz w 99% jazdę na magnesie jak to odczyta wosa w Anglii na wyświetlaczu 2789 to kierowca ma 500 funciorów na dzień dobry i coś jeszcze do tego znajdą coby angielski serwis scanii zarobił


ale mnie zaskoczyłeś tym magnesem ... Scania latam od dwóch lat i nigdy nie używałem magnesu bo moje trasy<wahadło w IE> tego nie potrzebują ...ale została kupiona z dużej firmy i pewnie stąd nie usunięte błędy?!
przy używaniu retarderu zapala mi się żółty wykrzyknik a od tygodnia dochodzi czerwony wykrzyknik i brzęczek - myślę że to EBS ale póki co to latam i gdy się zapali to stop- wyłączenie zapłonu i w drogę . byłem na serwisie ale nic nie znaleźli...
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 30 Cze 2012 12:51   





Powrót do góry
   
szaman108
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 402
Miasto: ze wsi

Post#17 30 Cze 2012 14:39   

Re: Scania R kody błędów. Program Scania Programer 3.


witam gdzie byłeś na serwisie jeśli się coś zapala na desce to kody błędów musi zapisać.Podłączyli kompa popatrzyli nie wiedzieli od czego zacząć skasowali 70 euro plus wat i powiedzieli że wszystko ok
Powrót do góry
   
walektrans
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 29 Cze 2012
Posty: 11
Miasto: Dublin

Post#18 30 Cze 2012 16:51   

Re: Scania R kody błędów. Program Scania Programer 3.


szaman108
Dublin ale to ex service tj.były pracownik scania otworzył sobie tzw.garage i bez vatu naprawia ale nie wiem jaki ma program diagnostyczny - czy w ogóle ...
ale jeśli BMS odpowiada za sterowanie pracą hamulców a z tego co mi wiadomo magnes podłącza sie na skrzynie biegów czyli system GMS ?
Powrót do góry
   
szaman108
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 402
Miasto: ze wsi

Post#19 30 Cze 2012 17:41   

Re: Scania R kody błędów. Program Scania Programer 3.


czy to nie czasem Padi on pracował w scanii,używa systemu texa

Dodano po 6 [minuty]:

załącznik na rozwianie wątpliwości :D

Załączniki:
Powrót do góry
   
szaman108
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 402
Miasto: ze wsi

Post#20 30 Cze 2012 17:43   

Re: Scania R kody błędów. Program Scania Programer 3.


w nowych samochodach właśnie do tego jest potrzebny CAN wszystko współpracuje ze sobą
Powrót do góry
   
walektrans
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 29 Cze 2012
Posty: 11
Miasto: Dublin

Post#21 30 Cze 2012 17:50   

Re: Scania R kody błędów. Program Scania Programer 3.


tak to Padi próbował to naprawić ale nie zdziałał nic... wiec dzisaj boss zaprowadził ja do service Scania Nass . Zobaczymy czy naprawią ... na poniedziałek 16 ma być gotowa-- zobaczymy!!
Powrót do góry
   
szaman108
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 402
Miasto: ze wsi

Post#22 30 Cze 2012 19:50   

Re: Scania R kody błędów. Program Scania Programer 3.


on tego nie naprawi za cienki jest jedyne czego się nauczył to zakładanie dodatkowych lamp w erce,naprawy tylko konkretny problem znany z serwisu wymiana elementu i koniec.Elektryka na czuja nuż nacinanie kabli do tego kontrolka za pół roku po takiej operacji nacinania zaczynają się jazdy z elektryką
Powrót do góry
   
luk1987
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 6

Post#23 12 Sty 2013 14:22   

Re: Scania R kody błędów. Program Scania Programer 3.


Witam, czy mógłby ktoś sprawdzić i podać opis błędu:

RET 22000
1750167 250

z góry dziękuję.
Powrót do góry
   
daro111
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 709
Miasto: okolice Olkusza

Post#24 12 Sty 2013 14:43   

Re: Scania R kody błędów. Program Scania Programer 3.


Witam.
luk1987 napisał:
RET 22000

Czujnik temperatury płynu chłodzącego
Usterka:
Za wysokie napięcie między masą a obwodem.
Uwagi:
Hamowanie retarderem jest niemożliwe.
Czynności zaradcze:
Sprawdź czujnik temperatury, złącze i wiązkę przewodów.
Powrót do góry
   
scania3
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 20

Post#25 29 Sty 2013 12:35   

Re: Scania R kody błędów. Program Scania Programer 3.


Witam. Podłączę się do tematu. Posiadam Scanie R500 2007r świeci się usterka silnika i auto jest słabe. Zczytałem wszystkie błędy z poszczególnych układów jest ich w sumie 51 w tym kilka z gwiazdką w układnie EMS. Podać wszystkie te błędy czy tylko z danego układu ? Było kilku diagnostów i nic....
Powrót do góry
   
serwisantscani1
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 2312
Miasto: KR,KCH,KOL,SBE

Post#26 29 Sty 2013 12:42   

Re: Scania R kody błędów. Program Scania Programer 3.


scania3 napisał:
w tym kilka z gwiazdką w układnie EMS
Podaj na początek te z EMS-u
Powrót do góry
   
scania3
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 20

Post#27 29 Sty 2013 13:05   

Re: Scania R kody błędów. Program Scania Programer 3.


Dzięki za szybką odpowiedź a więc EMS : 4869 (gwiazdka) , 4868, 4865 (gwiazdka), 4870, 5697(gwiazdka), 4143 (gwiazdka) , 4108, 387, 1314, 263, 275, 8263, 4106 (gwiazdka)
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 29 Sty 2013 13:05   





Powrót do góry
   
serwisantscani1
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 2312
Miasto: KR,KCH,KOL,SBE

Post#28 29 Sty 2013 13:35   

Re: Scania R kody błędów. Program Scania Programer 3.


Podaj nr jednostki w układzie EMS.
Powrót do góry
   
daro111
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 709
Miasto: okolice Olkusza

Post#29 29 Sty 2013 18:57   

Re: Scania R kody błędów. Program Scania Programer 3.


Witam.
serwisantscani1 napisał:
Podaj nr jednostki w układzie EMS

Podaj numer urządzenia które te błędy generuje ,czyli ten nr. w lewym dolnym rogu,tam gdzie odczytujesz błędy EMS.
Powrót do góry
   
habi7
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 121
Miasto: Poznań

Post#30 30 Sty 2013 05:51   

Re: Scania R kody błędów. Program Scania Programer 3.


Bez numeru części będzie ciężko,ale prawdopodobnie będzie to tak:
(wypisałem tylko te aktywne usterki, tzn te z gwiazkdą)
5697
Tytuł
Sterowanie wentylatorem
Usterka
Napięcie w obwodzie przekroczyło dopuszczalny zakres.
Przyczyna
Przerwa lub zwarcie do zasilania +24 V w obwodzie zaworu elektromagnetycznego wentylatora.
UwagiNie można sterować wentylatorem. Usterka może spowodować przypadkowe włączenie wentylatora. Może to mieć wpływ na temperaturę w silniku.
Czynności zaradcze
Sprawdź elementy obwodu, złącza i przewody elektryczne.

4869
Tytuł
Czujnik prędkości obrotowej 1
Usterka
Sygnał z czujnika prędkości obrotowej silnika wykazał nieprawdopodobny wzrost prędkości obrotowej silnika między dwoma kolejnymi impulsami.
Przyczyna
Usterka może powstać, jeśli odwrócona zostanie biegunowość dwóch czujników prędkości obrotowej silnika.
Kod usterki może powstać przy rozruchu w szczególnie zimnych warunkach lub przy rozruchu ze słabym akumulatorem.
Uwagi
Jeśli jednocześnie został zarejestrowany kod usterki 4872, sygnał musiał być nieobecny przez kilka obrotów wału korbowego, w przeciwnym razie przyczyną usterki jest chwilowe zakłócenie.
Jeśli tylko jeden z czujników prędkości silnika jest uszkodzony, maksymalny moment silnika zostaje zredukowany o 30% tak długo, jak długo występuje usterka. Podwyższona prędkość obrotowa biegu jałowego również będzie niższa niż zazwyczaj.
Jeżeli oba czujniki prędkości silnika są uszkodzone, silnik zostanie wyłączony.
Czynności zaradcze
Sprawdź czujniki, złącza i przewody elektryczne.
Sprawdź napięcie akumulatora

4868
Tytuł
Czujnik prędkości obrotowej 1
Usterka
Sygnał z czujnika prędkości obrotowej silnika wykazuje nieprawdopodobny spadek prędkości obrotowej silnika poniżej poziomu, w którym czujnik wykrywa, że koło zamachowe wykonało jeden obrót.
Przyczyna
Interferencja sygnału prędkości obrotowej silnika z czujnika prędkości silnika.
Kod usterki może powstać przy rozruchu w szczególnie zimnych warunkach lub przy rozruchu ze słabym akumulatorem.
Uwagi
Jeśli jednocześnie został zarejestrowany kod usterki 4872, sygnał musiał być nieobecny przez kilka obrotów wału korbowego, w przeciwnym razie przyczyną usterki jest chwilowe zakłócenie.
Jeśli tylko jeden z czujników prędkości silnika jest uszkodzony, maksymalny moment silnika zostaje zredukowany o 30% tak długo, jak długo występuje usterka. Podwyższona prędkość obrotowa biegu jałowego również będzie niższa niż zazwyczaj.
Jeżeli oba czujniki prędkości silnika są uszkodzone, silnik zostanie wyłączony.
Czynności zaradcze
Sprawdź czujniki, złącza i przewody elektryczne.
Sprawdź napięcie akumulatora

4865
Tytuł
Sygnały prędkości silnika
Usterka
Sygnały prędkości silnika z dwóch czujników prędkości silnika dostarczają sprzecznych danych co do cyklu pracy, w którym aktualnie znajduje się silnik.
Przyczyna
Jeśli został zarejestrowany kod 4865, ale nie kod 4881, przewody do jednego z czujników prędkości silnika zostały zamienione.
Jednostka sterująca nie jest w stanie stwierdzić, które to przewody.
Jeśli jednak zarejestrowane zostały oba kody usterek - 4865 i 4881, możliwe jest, że silnik wykonał kilka obrotów wstecz. Kod usterki wyłącza się, gdy silnik przestaje obracać się w tył.
Jeśli kody usterek 4865 i 4881 powstały podczas próby uruchomienia silnika, możliwe, że czujnik prędkości silnika zostały zamienione.
Uwagi
Jeśli zarejestrowany został kod 4865, ale nie kod 4881, maksymalny moment obrotowy silnika zostaje zredukowany o 30% tak długo, jak długo usterka jest aktywna.
Zwiększone obroty jałowe silnika również będą niższe niż zazwyczaj.
Czynności zaradcze
Sprawdź czujniki, złącza i przewody elektryczne.

4870
Tytuł
Czujnik prędkości obrotowej 1
Usterka
Sygnał z czujnika prędkości obrotowej silnika wykazał nieprawdopodobny spadek prędkości obrotowej silnika między dwoma kolejnymi impulsami.
Przyczyna
Przerwa w obwodzie sygnału prędkości z czujnika prędkości obrotowej silnika.
Kod usterki może powstać przy rozruchu w szczególnie zimnych warunkach lub przy rozruchu ze słabym akumulatorem.
Uwagi
Jeśli jednocześnie został zarejestrowany kod usterki 4872, sygnał musiał być nieobecny przez kilka obrotów wału korbowego, w przeciwnym razie przyczyną usterki jest chwilowe zakłócenie.
Jeśli tylko jeden z czujników prędkości silnika jest uszkodzony, maksymalny moment silnika zostaje zredukowany o 30% tak długo, jak długo występuje usterka. Podwyższona prędkość obrotowa biegu jałowego również będzie niższa niż zazwyczaj.
Jeżeli oba czujniki prędkości silnika są uszkodzone, silnik zostanie wyłączony.
Czynności zaradcze
Sprawdź czujniki, złącza i przewody elektryczne.
Sprawdź napięcie akumulatora

4143
Tytuł
SCR – Ciśnienie reduktora
Usterka
Ciśnienie nie zwiększyło się wystarczająco, gdy pompa została uruchomiona przy pełnej wydajności.
Przyczyna
Usterka może mieć następujące przyczyny:
• Przewody reduktora są nieszczelne lub niedrożne.
• Jednostka główna została nieodwracalnie uszkodzona wskutek przedostania się oleju napędowego do zbiornika reduktora.
• Układ grzewczy w zbiorniku nie działa przy zimnej pogodzie.
• Układ odpowietrzania zbiornika nie działa.
• Filtr wstępny w zbiorniku lub filtr główny jest zablokowany.
• Dozownik reduktora nie zamyka się całkowicie.
• Wewnętrzna usterka jednostki głównej.
• Usterka czujnika ciśnienia.
• Zawór odpowietrzający zaciął się w położeniu otwarcia.
• Filtr wstępny w jednostce głównej jest zablokowany.
Uwagi
W wyniku usterki wyłączono wtryskiwanie reduktora.
Usterka wpływa na emisję tlenków azotu (NOx) przez pojazd. Lampka ostrzegająca o wysokim poziomie zanieczyszczeń włącza się w zestawie wskaźników. W pojazdach wyposażonych w układ kontroli emisji tlenków azotu pojawi się również komunikat tekstowy.
Pojazdy wyposażone w układ kontroli emisji tlenków azotu (NOx)
Aktywny kod usterki powoduje ograniczenie momentu obrotowego silnika o ok. 40%.
Aktywnego kodu usterki nie można usunąć z pamięci jednostki sterującej. Po usunięciu usterki jednostka sterująca musi sprawdzić, czy usterka faktycznie ustąpiła, aby kod stał się nieaktywny.
Czynności zaradcze
• Sprawdź, czy w zbiorniku jest reduktor.
• Sprawdź, czy w zbiorniku jest olej napędowy. Jeżeli w zbiorniku jest olej napędowy, wyczyść zbiornik i wymień jednostkę główną.
• Sprawdź, czy w pompie jest olej napędowy. Jeśli jest, należy wymienić pompę, uszczelki, filtr oraz zawór odpowietrzający.
• Sprawdź, czy działa odpowietrzanie reduktora.
• Sprawdź, czy przewody reduktora są nieszczelne lub niedrożne.
• Sprawdź, czy filtr wstępny lub główny filtr jest drożny.
• Sprawdź sygnał z czujnika ciśnienia reduktora.
• Sprawdź, czy działa ogrzewanie zbiornika reduktora.
• Sprawdź, czy dozownik reduktora zamyka się całkowicie.
• Zwiększ ciśnienie w zbiorniku do 0,5 bar na jedną minutę. Użyj zestawu przewodów giętkich 99628.
• Szukaj śladów wycieku mocznika w podwójnej ściance w przewodzie giętkim smoka zasysającego reduktora.
• Sprawdź, czy opaska przewodu znajduje się w prawidłowym miejscu. Zaciśnij lub dodaj nową opaskę przewodu.
• Kod usterki EMS 4143 może również wynikać z rozszerzenia się płytki zaworowej w pompie pod wpływem oleju napędowego. Odkształcona płytka zaworowa uniemożliwia wytworzenie ciśnienia przez pompę. Sprawdź obecność oleju napędowego w filtrze.
Jeśli wystąpiła usterka w jednostce głównej, należy ją wymienić.
Wykonaj testy układu SCR dostępne w SDP3. Mogą one pomóc w wykryciu niektórych powyższych usterek.
Wykonaj następujące czynności, aby sprawdzić, czy usterka została usunięta:
Nie może być żadnego aktywnego kodu usterki dotyczącego
• usterek jednostki głównej
• ciśnienia powietrza w układzie SCR
• czujnika temperatury za katalizatorem
• czujnika ciśnienia reduktora
Można wykonać test „Potwierdzanie kodów usterek dla kontroli emisji NOx”, który znajduje się na karcie „Sprawdzenie” w SDP3, aby sprawdzić, czy usterka została usunięta. Test należy wykonywać na wolnym powietrzu, ponieważ temperatura spalin bardzo wzrośnie i istnieje ryzyko stopienia przewodu wyciągu spalin. Test trwa około 5-30 minut.
Inny sposób potwierdzania kodów usterek:
Sprawdź, czy układ SCR zaczyna działać cztery razy z rzędu. Pomiędzy każdym cyklem jazdy wyłącz zapłon kluczykiem, odczekaj 90 s i włącz ponownie.
Jeśli usterka została usunięta, kod przestanie być aktywny. Skasuj pamięć kodów usterek.
Przejdź do trybu monitorowania kodu usterki i sprawdź kod usterki. W ten sposób sprawdzisz, czy zostały spełnione warunki określające usunięcie usterki. Jeśli podczas wykonywania testu warunki te są spełnione, to widoczny jest status kodu usterki. Jeśli kod usterki jest niepotwierdzony, oznacza to, że jednostka sterująca wykryła usterkę. Jeśli usterka została usunięta, kod przestanie być aktywny i można go skasować.
Aby zgasić lampkę ostrzegawczą, należy trzy razy pod rząd wyłączyć zapłon kluczykiem i poczekać za każdym razem co najmniej 10 s, aby włączył się moduł sterujący silnika.

4106
Tytuł
Komunikacja z czujnikiem NOx
Usterka
Jednostka sterująca pracą silnika nie otrzymała komunikatu CAN z czujnika NOx. Jeśli pojazd jest wyposażony w układ SCR, komunikat CAN powinien być przekazywany przez jednostkę sterującą SCR.
Przyczyna
Komunikacja między jednostką sterującą pracą silnika a jednostką sterującą układu SCR albo między jednostką sterującą układu SCR a czujnikiem NOx została przerwana.
Jeżeli w tym samym czasie został wygenerowany kod usterki 4108, prawdopodobnie wystąpiły problemy komunikacyjne między jednostką sterującą pracą silnika a jednostką sterującą układu SCR.
Jeżeli w tym samym czasie nie został wygenerowany kod usterki 4108, prawdopodobnie wystąpiły problemy komunikacyjne między jednostką sterującą układu SCR a czujnikiem NOx.
Jeśli kod usterki został zarejestrowany jednokrotnie, może być to spowodowane przerwaniem zasilania czujnika NOx, podczas gdy zasilana była jednostka sterująca SCR.
Jednostka sterująca układu SCR w jednostce głównej może być uszkodzona.
Jeśli kod usterki jest często generowany, jest to prawdopodobnie spowodowane uszkodzeniem wiązek przewodów lub złączy.
Uwagi
Usterka wpływa na emisję tlenków azotu (NOx) i powoduje włączenie się lampki w zestawie wskaźników ostrzegającej o wysokim poziomie emisji. W pojazdach wyposażonych w układ kontroli emisji tlenków azotu pojawi się również komunikat tekstowy.
Pojazdy wyposażone w układ kontroli emisji tlenków azotu (NOx)
Aktywny kod usterki powoduje ograniczenie momentu obrotowego silnika o ok. 40% po 50 godzinach pracy silnika.
Aktywnego kodu usterki nie można usunąć z pamięci jednostki sterującej. Po usunięciu usterki jednostka sterująca musi sprawdzić, czy usterka faktycznie ustąpiła, aby kod stał się nieaktywny.
Czynności zaradcze
Sprawdź kody usterek komunikacji CAN występujące w tym samym czasie w innych jednostkach sterujących. Usuń je w pierwszej kolejności.
Sprawdź przewody elektryczne i oczyść złącza.
Jeżeli to nie pomoże, sprawdź, czy jednostka sterująca SCR i czujnik tlenków azotu jednocześnie otrzymują sygnał wyłączenia/włączenia napięcia (U15). Jeśli powyższa czynność nie przyniesie rezultatów, najpierw wymień czujnik tlenków azotu, a jeśli to nie pomoże, wymień jednostkę sterującą SCR. Jednakże usterka jednostki sterującej SCR zdarza się bardzo rzadko. Przed wymianą jednostki sterującej SCR upewnij się, że usterka nie wynika z innej przyczyny.
Wykonaj następujące czynności, aby sprawdzić, czy usterka została usunięta:
Wyłącz i włącz zapłon kluczykiem zapłonu.
Jeśli usterka została usunięta, kod przestanie być aktywny. Skasuj pamięć kodów usterek.
Wyłącz i włącz zapłon kluczykiem kolejno trzy razy w odstępach 10 s, aby wyłączyć lampkę ostrzegawczą.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Ciężarowe -> Scania R kody błędów. Program Scania Programer 3.
Strona 1 z 3 Idź do strony 123  Następny
Podobne tematy
SCANIA R Airtronic D4 kody błędów (3)
Scania r 420 kody błędów (3)
Kody błędów retardera SCANIA 124 (15)
Potrzebuję kody błędów scania opticruise (2)
scania 124l kody błędów abs (6)
Scania 420 R euro 3 kody błędów. (9)
Scania kody błędów ELC zawieszenie (2)
Scania R 420 - kody błędów GMS (4)
Scania 124 - Abs kody błędów. (25)
Scania 4 124L - Kody błędów ABS (8)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.084 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony