X

Scania R kody błędów EMS 53248 i 53264

18 Dec 2010 23:47 KAKarlitoM
  • #1 18 Dec 2010 23:47
    KarlitoM
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    poszukuje kodu coordynatora 3,6,8 a wogóle jak i gdzie mozna dostać program Scania Programer 3?W zamian moge służyc innymi informacjami
  • #2 19 Dec 2010 19:40
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Helpful post? (0)
    COO:
    3: napiecie w obwodzie panelu sterowania radiem jest za wysokie lub za niskie. Zwarcie lub przerwa w obwodzie, sam panel sterowania radiem na kierownicy moze byc uszkodzony.

    6: komunikacja z EBS zostala przerwana, sprawdz przewody i zlacza czerwonej szyny CAN (wtyczka C, pin 7 i 16). Sprawdz zasilanie 30 i 15 w EBS


    8: komunikacja z zestawem wskaznikow, sprawdz przewody i zlacza zoltej szyny CAN (wtyczka C, pin 8 i 17). Sprawdz zasilanie 30 i 15 dla zestawu wskaznikow.
  • #3 20 Dec 2010 21:00
    KarlitoM
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    dzięki koledzy za pomoc jesli ktoś czegos to piszcie jak moge to pomoge.Pozdrawiam
  • #4 19 Mar 2012 09:53
    edekr
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Pozwolę sobie podłączyć się pod ten post.
    Poszukuje opisu kodów błędu do EMS 4144, 4123, 8706, 8704
    Podczas jazdy próbnej kod 8704 staje się aktywny.
    TEXA ten błąd opisuje jako usterka czujnika temperatury powietrza doładowania. Niestety wymiana czujnika nic nie zmieniła. Czy może ktoś miał już taki problem?
  • #5 19 Mar 2012 11:29
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Helpful post? (0)
    EMS 4144 wewnetrzna usterka jednostki głównej SCR. Jezeli kod usterki jest aktywny i nie daje sie usunac wymien jednostke główna SCR.
    Wylacz zaplon i poczekaj conajmniej 90 sekund i wlacz ponownie zaplon
    jezeli usterka zostala usunieta kod przestanie byc aktywny. Nastepnie wykasuj kod usterki.
    Wylacz i wlacz zaplon trzy razy w odstepach 10 sekund aby wylaczyc lampke ostrzegawcza

    EMS 4123 - nie znalalzlem takiego kodu

    EMS 8706 - zwarcie do masy w czujniku tlenkow azotu za katalizatorem SCR

    EMS 8704 - czujnik tlenkow azotu za reaktorem katalitycznym SCR - jednostka SCR wykryla ze obwod czujnika jest przerwany

    Jak widac TEXA w tej kwestii sie nie spisala
  • #6 20 Mar 2012 09:17
    edekr
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    SARAN22 dzięki za szybką odpowiedz. Okazuje się że nie potrzebnie wymieniłem czujnik doładowania. Jeśli chodzi o błąd EMS 4123 to na pewno się nie pomyliłem jak dotrę do domu to dołączę fotkę.
  • #7 20 Mar 2012 10:03
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Helpful post? (0)
    To spisz jeszcze nr sterownika. Jak bede mial ten nr to jeszcze raz poszukam. Moze ja cos przeoczylem.
  • #8 22 Mar 2012 22:05
    edekr
    Level 13  
    Helpful post? (+1)
    Saron22 sorki że tak długo nie odpowiadałem ale nie mogłem znaleść zdjęć.
    Tak jak mówiłem dodajw zdjęcie wyświetlacza .
    Niestety numer sterownika nie spisałem a samochód pojechał.


    Scania R kody błędów EMS 53248 i 53264
  • #9 26 Mar 2012 02:33
    szaman108
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    witam opis do błędu EMS 4123
  • #10 26 Mar 2012 20:03
    trick1983
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam a ja mam scanię R480 i wyświetliło mi usterke silnika nie bardzo mialem jak zdiagnozować więc poprosiłem znajomego który zdiagnozował autko przez OBD i pokazało mi takie błędy
    P1406
    P0562 system napięcia zasilania za mały
    Poo87 ciśnienie rail
    p0402 recyrkulacja spalin za duża ilość
    U1104 usterka nieznana
    U1103 usterka nieznana
    po skasowaniu błedów nic juz niewskazuje.Mam jeszcze problęm z syczącym powietrzem z prawej strony silnika (chyba hamulec górski taka skrzyneczka 10x10cm metalowa z przewodami powietrznymi)jest tam coś w rodzalu zaworu bezpieczeństwa/odpowietrznika syczy z tamtąd powietrze
    Wie ktos może co to za błędy i dlaczego te powietrze syczy?
    trick
  • #11 26 Mar 2012 22:36
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Helpful post? (0)
    bledy odczytaj z wyswietlacza i wklej je tutaj. Postaramy sie pomoc.

    Bledy odczytujesz trzymajac wcisniete oba klawisze + i - pod kierownica z lewej strony
  • #12 01 Apr 2012 22:09
    pingwin1975
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Kolego trick1983 ta ''skrzyneczka'' jest to zawór kontrolujący systemu egr.Miałem ten sam problem,komunikat na desce oraz kontrolka od emisji.W moim przypadku winny był ten właśnie zawór. Po wymianie problem rozwiązany.Podobnie jak u ciebie uciekało z niego powietrze.Cena okolo 500 euro.Zacznij więc od diagnostyki będzie taniej.Pozdrowienia i powodzenia.
  • #13 21 Apr 2012 18:12
    kwantor
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    trick1983 wrote:
    Wie ktos może co to za błędy i dlaczego te powietrze syczy?


    Skrzynka (zawór proporcjonalny)steruje klapą EGR, oraz hamulec górski, usterka raczej mechaniczna wewnątrz modułu.
    Jeśli syczy po wypięciu wtyczki, wymienić skrzyneczkę i nie płacić za zbędną diagnostykę.
    Jak ktoś jest sprytny, niech rozbierze i obejrzy stan grzybków i gumek elektrozaworów, części raczej nie dostanie, ale zaspokoi ciekawość :| .
  • #14 29 Jun 2012 21:53
    walektrans
    Level 6  
    Helpful post? (0)
    Proszę o pomoc w kod błędu Scania R480
    RET 20040 część ukł.1754699
    BMS 2789 część ukł.1860636
    jest więcej błędów w systemie BMS ale część cały czas ta sama 1860636
  • #15 30 Jun 2012 03:22
    szaman108
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    witam jeśli biega o retarder to sprawdz poziom oleju natomiast układ BMS ten kod oznacz w 99% jazdę na magnesie jak to odczyta wosa w Anglii na wyświetlaczu 2789 to kierowca ma 500 funciorów na dzień dobry i coś jeszcze do tego znajdą coby angielski serwis scanii zarobił
  • #16 30 Jun 2012 12:51
    walektrans
    Level 6  
    Helpful post? (0)
    szaman108 wrote:
    witam jeśli biega o retarder to sprawdz poziom oleju natomiast układ BMS ten kod oznacz w 99% jazdę na magnesie jak to odczyta wosa w Anglii na wyświetlaczu 2789 to kierowca ma 500 funciorów na dzień dobry i coś jeszcze do tego znajdą coby angielski serwis scanii zarobił


    ale mnie zaskoczyłeś tym magnesem ... Scania latam od dwóch lat i nigdy nie używałem magnesu bo moje trasy<wahadło w IE> tego nie potrzebują ...ale została kupiona z dużej firmy i pewnie stąd nie usunięte błędy?!
    przy używaniu retarderu zapala mi się żółty wykrzyknik a od tygodnia dochodzi czerwony wykrzyknik i brzęczek - myślę że to EBS ale póki co to latam i gdy się zapali to stop- wyłączenie zapłonu i w drogę . byłem na serwisie ale nic nie znaleźli...
  • #17 30 Jun 2012 14:39
    szaman108
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    witam gdzie byłeś na serwisie jeśli się coś zapala na desce to kody błędów musi zapisać.Podłączyli kompa popatrzyli nie wiedzieli od czego zacząć skasowali 70 euro plus wat i powiedzieli że wszystko ok
  • #18 30 Jun 2012 16:51
    walektrans
    Level 6  
    Helpful post? (0)
    szaman108
    Dublin ale to ex service tj.były pracownik scania otworzył sobie tzw.garage i bez vatu naprawia ale nie wiem jaki ma program diagnostyczny - czy w ogóle ...
    ale jeśli BMS odpowiada za sterowanie pracą hamulców a z tego co mi wiadomo magnes podłącza sie na skrzynie biegów czyli system GMS ?
  • #19 30 Jun 2012 17:41
    szaman108
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    czy to nie czasem Padi on pracował w scanii,używa systemu texa

    Dodano po 6 [minuty]:

    załącznik na rozwianie wątpliwości :D
  • #20 30 Jun 2012 17:43
    szaman108
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    w nowych samochodach właśnie do tego jest potrzebny CAN wszystko współpracuje ze sobą
  • #21 30 Jun 2012 17:50
    walektrans
    Level 6  
    Helpful post? (0)
    tak to Padi próbował to naprawić ale nie zdziałał nic... wiec dzisaj boss zaprowadził ja do service Scania Nass . Zobaczymy czy naprawią ... na poniedziałek 16 ma być gotowa-- zobaczymy!!
  • #22 30 Jun 2012 19:50
    szaman108
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    on tego nie naprawi za cienki jest jedyne czego się nauczył to zakładanie dodatkowych lamp w erce,naprawy tylko konkretny problem znany z serwisu wymiana elementu i koniec.Elektryka na czuja nuż nacinanie kabli do tego kontrolka za pół roku po takiej operacji nacinania zaczynają się jazdy z elektryką
  • #23 12 Jan 2013 14:22
    luk1987
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam, czy mógłby ktoś sprawdzić i podać opis błędu:

    RET 22000
    1750167 250

    z góry dziękuję.
  • #24 12 Jan 2013 14:43
    daro111
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    luk1987 wrote:
    RET 22000

    Czujnik temperatury płynu chłodzącego
    Usterka:
    Za wysokie napięcie między masą a obwodem.
    Uwagi:
    Hamowanie retarderem jest niemożliwe.
    Czynności zaradcze:
    Sprawdź czujnik temperatury, złącze i wiązkę przewodów.
  • #25 29 Jan 2013 12:35
    scania3
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam. Podłączę się do tematu. Posiadam Scanie R500 2007r świeci się usterka silnika i auto jest słabe. Zczytałem wszystkie błędy z poszczególnych układów jest ich w sumie 51 w tym kilka z gwiazdką w układnie EMS. Podać wszystkie te błędy czy tylko z danego układu ? Było kilku diagnostów i nic....
  • #26 29 Jan 2013 12:42
    serwisantscani1
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    scania3 wrote:
    w tym kilka z gwiazdką w układnie EMS
    Podaj na początek te z EMS-u
  • #27 29 Jan 2013 13:05
    scania3
    Level 10  
    Helpful post? (+2)
    Dzięki za szybką odpowiedź a więc EMS : 4869 (gwiazdka) , 4868, 4865 (gwiazdka), 4870, 5697(gwiazdka), 4143 (gwiazdka) , 4108, 387, 1314, 263, 275, 8263, 4106 (gwiazdka)
  • #28 29 Jan 2013 13:35
    serwisantscani1
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Podaj nr jednostki w układzie EMS.
  • #29 29 Jan 2013 18:57
    daro111
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    serwisantscani1 wrote:
    Podaj nr jednostki w układzie EMS

    Podaj numer urządzenia które te błędy generuje ,czyli ten nr. w lewym dolnym rogu,tam gdzie odczytujesz błędy EMS.
  • #30 30 Jan 2013 05:51
    habi7
    Level 14  
    Helpful post? (+1)
    Bez numeru części będzie ciężko,ale prawdopodobnie będzie to tak:
    (wypisałem tylko te aktywne usterki, tzn te z gwiazkdą)
    5697
    Tytuł
    Sterowanie wentylatorem
    Usterka
    Napięcie w obwodzie przekroczyło dopuszczalny zakres.
    Przyczyna
    Przerwa lub zwarcie do zasilania +24 V w obwodzie zaworu elektromagnetycznego wentylatora.
    UwagiNie można sterować wentylatorem. Usterka może spowodować przypadkowe włączenie wentylatora. Może to mieć wpływ na temperaturę w silniku.
    Czynności zaradcze
    Sprawdź elementy obwodu, złącza i przewody elektryczne.

    4869
    Tytuł
    Czujnik prędkości obrotowej 1
    Usterka
    Sygnał z czujnika prędkości obrotowej silnika wykazał nieprawdopodobny wzrost prędkości obrotowej silnika między dwoma kolejnymi impulsami.
    Przyczyna
    Usterka może powstać, jeśli odwrócona zostanie biegunowość dwóch czujników prędkości obrotowej silnika.
    Kod usterki może powstać przy rozruchu w szczególnie zimnych warunkach lub przy rozruchu ze słabym akumulatorem.
    Uwagi
    Jeśli jednocześnie został zarejestrowany kod usterki 4872, sygnał musiał być nieobecny przez kilka obrotów wału korbowego, w przeciwnym razie przyczyną usterki jest chwilowe zakłócenie.
    Jeśli tylko jeden z czujników prędkości silnika jest uszkodzony, maksymalny moment silnika zostaje zredukowany o 30% tak długo, jak długo występuje usterka. Podwyższona prędkość obrotowa biegu jałowego również będzie niższa niż zazwyczaj.
    Jeżeli oba czujniki prędkości silnika są uszkodzone, silnik zostanie wyłączony.
    Czynności zaradcze
    Sprawdź czujniki, złącza i przewody elektryczne.
    Sprawdź napięcie akumulatora

    4868
    Tytuł
    Czujnik prędkości obrotowej 1
    Usterka
    Sygnał z czujnika prędkości obrotowej silnika wykazuje nieprawdopodobny spadek prędkości obrotowej silnika poniżej poziomu, w którym czujnik wykrywa, że koło zamachowe wykonało jeden obrót.
    Przyczyna
    Interferencja sygnału prędkości obrotowej silnika z czujnika prędkości silnika.
    Kod usterki może powstać przy rozruchu w szczególnie zimnych warunkach lub przy rozruchu ze słabym akumulatorem.
    Uwagi
    Jeśli jednocześnie został zarejestrowany kod usterki 4872, sygnał musiał być nieobecny przez kilka obrotów wału korbowego, w przeciwnym razie przyczyną usterki jest chwilowe zakłócenie.
    Jeśli tylko jeden z czujników prędkości silnika jest uszkodzony, maksymalny moment silnika zostaje zredukowany o 30% tak długo, jak długo występuje usterka. Podwyższona prędkość obrotowa biegu jałowego również będzie niższa niż zazwyczaj.
    Jeżeli oba czujniki prędkości silnika są uszkodzone, silnik zostanie wyłączony.
    Czynności zaradcze
    Sprawdź czujniki, złącza i przewody elektryczne.
    Sprawdź napięcie akumulatora

    4865
    Tytuł
    Sygnały prędkości silnika
    Usterka
    Sygnały prędkości silnika z dwóch czujników prędkości silnika dostarczają sprzecznych danych co do cyklu pracy, w którym aktualnie znajduje się silnik.
    Przyczyna
    Jeśli został zarejestrowany kod 4865, ale nie kod 4881, przewody do jednego z czujników prędkości silnika zostały zamienione.
    Jednostka sterująca nie jest w stanie stwierdzić, które to przewody.
    Jeśli jednak zarejestrowane zostały oba kody usterek - 4865 i 4881, możliwe jest, że silnik wykonał kilka obrotów wstecz. Kod usterki wyłącza się, gdy silnik przestaje obracać się w tył.
    Jeśli kody usterek 4865 i 4881 powstały podczas próby uruchomienia silnika, możliwe, że czujnik prędkości silnika zostały zamienione.
    Uwagi
    Jeśli zarejestrowany został kod 4865, ale nie kod 4881, maksymalny moment obrotowy silnika zostaje zredukowany o 30% tak długo, jak długo usterka jest aktywna.
    Zwiększone obroty jałowe silnika również będą niższe niż zazwyczaj.
    Czynności zaradcze
    Sprawdź czujniki, złącza i przewody elektryczne.

    4870
    Tytuł
    Czujnik prędkości obrotowej 1
    Usterka
    Sygnał z czujnika prędkości obrotowej silnika wykazał nieprawdopodobny spadek prędkości obrotowej silnika między dwoma kolejnymi impulsami.
    Przyczyna
    Przerwa w obwodzie sygnału prędkości z czujnika prędkości obrotowej silnika.
    Kod usterki może powstać przy rozruchu w szczególnie zimnych warunkach lub przy rozruchu ze słabym akumulatorem.
    Uwagi
    Jeśli jednocześnie został zarejestrowany kod usterki 4872, sygnał musiał być nieobecny przez kilka obrotów wału korbowego, w przeciwnym razie przyczyną usterki jest chwilowe zakłócenie.
    Jeśli tylko jeden z czujników prędkości silnika jest uszkodzony, maksymalny moment silnika zostaje zredukowany o 30% tak długo, jak długo występuje usterka. Podwyższona prędkość obrotowa biegu jałowego również będzie niższa niż zazwyczaj.
    Jeżeli oba czujniki prędkości silnika są uszkodzone, silnik zostanie wyłączony.
    Czynności zaradcze
    Sprawdź czujniki, złącza i przewody elektryczne.
    Sprawdź napięcie akumulatora

    4143
    Tytuł
    SCR – Ciśnienie reduktora
    Usterka
    Ciśnienie nie zwiększyło się wystarczająco, gdy pompa została uruchomiona przy pełnej wydajności.
    Przyczyna
    Usterka może mieć następujące przyczyny:
    • Przewody reduktora są nieszczelne lub niedrożne.
    • Jednostka główna została nieodwracalnie uszkodzona wskutek przedostania się oleju napędowego do zbiornika reduktora.
    • Układ grzewczy w zbiorniku nie działa przy zimnej pogodzie.
    • Układ odpowietrzania zbiornika nie działa.
    • Filtr wstępny w zbiorniku lub filtr główny jest zablokowany.
    • Dozownik reduktora nie zamyka się całkowicie.
    • Wewnętrzna usterka jednostki głównej.
    • Usterka czujnika ciśnienia.
    • Zawór odpowietrzający zaciął się w położeniu otwarcia.
    • Filtr wstępny w jednostce głównej jest zablokowany.
    Uwagi
    W wyniku usterki wyłączono wtryskiwanie reduktora.
    Usterka wpływa na emisję tlenków azotu (NOx) przez pojazd. Lampka ostrzegająca o wysokim poziomie zanieczyszczeń włącza się w zestawie wskaźników. W pojazdach wyposażonych w układ kontroli emisji tlenków azotu pojawi się również komunikat tekstowy.
    Pojazdy wyposażone w układ kontroli emisji tlenków azotu (NOx)
    Aktywny kod usterki powoduje ograniczenie momentu obrotowego silnika o ok. 40%.
    Aktywnego kodu usterki nie można usunąć z pamięci jednostki sterującej. Po usunięciu usterki jednostka sterująca musi sprawdzić, czy usterka faktycznie ustąpiła, aby kod stał się nieaktywny.
    Czynności zaradcze
    • Sprawdź, czy w zbiorniku jest reduktor.
    • Sprawdź, czy w zbiorniku jest olej napędowy. Jeżeli w zbiorniku jest olej napędowy, wyczyść zbiornik i wymień jednostkę główną.
    • Sprawdź, czy w pompie jest olej napędowy. Jeśli jest, należy wymienić pompę, uszczelki, filtr oraz zawór odpowietrzający.
    • Sprawdź, czy działa odpowietrzanie reduktora.
    • Sprawdź, czy przewody reduktora są nieszczelne lub niedrożne.
    • Sprawdź, czy filtr wstępny lub główny filtr jest drożny.
    • Sprawdź sygnał z czujnika ciśnienia reduktora.
    • Sprawdź, czy działa ogrzewanie zbiornika reduktora.
    • Sprawdź, czy dozownik reduktora zamyka się całkowicie.
    • Zwiększ ciśnienie w zbiorniku do 0,5 bar na jedną minutę. Użyj zestawu przewodów giętkich 99628.
    • Szukaj śladów wycieku mocznika w podwójnej ściance w przewodzie giętkim smoka zasysającego reduktora.
    • Sprawdź, czy opaska przewodu znajduje się w prawidłowym miejscu. Zaciśnij lub dodaj nową opaskę przewodu.
    • Kod usterki EMS 4143 może również wynikać z rozszerzenia się płytki zaworowej w pompie pod wpływem oleju napędowego. Odkształcona płytka zaworowa uniemożliwia wytworzenie ciśnienia przez pompę. Sprawdź obecność oleju napędowego w filtrze.
    Jeśli wystąpiła usterka w jednostce głównej, należy ją wymienić.
    Wykonaj testy układu SCR dostępne w SDP3. Mogą one pomóc w wykryciu niektórych powyższych usterek.
    Wykonaj następujące czynności, aby sprawdzić, czy usterka została usunięta:
    Nie może być żadnego aktywnego kodu usterki dotyczącego
    • usterek jednostki głównej
    • ciśnienia powietrza w układzie SCR
    • czujnika temperatury za katalizatorem
    • czujnika ciśnienia reduktora
    Można wykonać test „Potwierdzanie kodów usterek dla kontroli emisji NOx”, który znajduje się na karcie „Sprawdzenie” w SDP3, aby sprawdzić, czy usterka została usunięta. Test należy wykonywać na wolnym powietrzu, ponieważ temperatura spalin bardzo wzrośnie i istnieje ryzyko stopienia przewodu wyciągu spalin. Test trwa około 5-30 minut.
    Inny sposób potwierdzania kodów usterek:
    Sprawdź, czy układ SCR zaczyna działać cztery razy z rzędu. Pomiędzy każdym cyklem jazdy wyłącz zapłon kluczykiem, odczekaj 90 s i włącz ponownie.
    Jeśli usterka została usunięta, kod przestanie być aktywny. Skasuj pamięć kodów usterek.
    Przejdź do trybu monitorowania kodu usterki i sprawdź kod usterki. W ten sposób sprawdzisz, czy zostały spełnione warunki określające usunięcie usterki. Jeśli podczas wykonywania testu warunki te są spełnione, to widoczny jest status kodu usterki. Jeśli kod usterki jest niepotwierdzony, oznacza to, że jednostka sterująca wykryła usterkę. Jeśli usterka została usunięta, kod przestanie być aktywny i można go skasować.
    Aby zgasić lampkę ostrzegawczą, należy trzy razy pod rząd wyłączyć zapłon kluczykiem i poczekać za każdym razem co najmniej 10 s, aby włączył się moduł sterujący silnika.

    4106
    Tytuł
    Komunikacja z czujnikiem NOx
    Usterka
    Jednostka sterująca pracą silnika nie otrzymała komunikatu CAN z czujnika NOx. Jeśli pojazd jest wyposażony w układ SCR, komunikat CAN powinien być przekazywany przez jednostkę sterującą SCR.
    Przyczyna
    Komunikacja między jednostką sterującą pracą silnika a jednostką sterującą układu SCR albo między jednostką sterującą układu SCR a czujnikiem NOx została przerwana.
    Jeżeli w tym samym czasie został wygenerowany kod usterki 4108, prawdopodobnie wystąpiły problemy komunikacyjne między jednostką sterującą pracą silnika a jednostką sterującą układu SCR.
    Jeżeli w tym samym czasie nie został wygenerowany kod usterki 4108, prawdopodobnie wystąpiły problemy komunikacyjne między jednostką sterującą układu SCR a czujnikiem NOx.
    Jeśli kod usterki został zarejestrowany jednokrotnie, może być to spowodowane przerwaniem zasilania czujnika NOx, podczas gdy zasilana była jednostka sterująca SCR.
    Jednostka sterująca układu SCR w jednostce głównej może być uszkodzona.
    Jeśli kod usterki jest często generowany, jest to prawdopodobnie spowodowane uszkodzeniem wiązek przewodów lub złączy.
    Uwagi
    Usterka wpływa na emisję tlenków azotu (NOx) i powoduje włączenie się lampki w zestawie wskaźników ostrzegającej o wysokim poziomie emisji. W pojazdach wyposażonych w układ kontroli emisji tlenków azotu pojawi się również komunikat tekstowy.
    Pojazdy wyposażone w układ kontroli emisji tlenków azotu (NOx)
    Aktywny kod usterki powoduje ograniczenie momentu obrotowego silnika o ok. 40% po 50 godzinach pracy silnika.
    Aktywnego kodu usterki nie można usunąć z pamięci jednostki sterującej. Po usunięciu usterki jednostka sterująca musi sprawdzić, czy usterka faktycznie ustąpiła, aby kod stał się nieaktywny.
    Czynności zaradcze
    Sprawdź kody usterek komunikacji CAN występujące w tym samym czasie w innych jednostkach sterujących. Usuń je w pierwszej kolejności.
    Sprawdź przewody elektryczne i oczyść złącza.
    Jeżeli to nie pomoże, sprawdź, czy jednostka sterująca SCR i czujnik tlenków azotu jednocześnie otrzymują sygnał wyłączenia/włączenia napięcia (U15). Jeśli powyższa czynność nie przyniesie rezultatów, najpierw wymień czujnik tlenków azotu, a jeśli to nie pomoże, wymień jednostkę sterującą SCR. Jednakże usterka jednostki sterującej SCR zdarza się bardzo rzadko. Przed wymianą jednostki sterującej SCR upewnij się, że usterka nie wynika z innej przyczyny.
    Wykonaj następujące czynności, aby sprawdzić, czy usterka została usunięta:
    Wyłącz i włącz zapłon kluczykiem zapłonu.
    Jeśli usterka została usunięta, kod przestanie być aktywny. Skasuj pamięć kodów usterek.
    Wyłącz i włącz zapłon kluczykiem kolejno trzy razy w odstępach 10 s, aby wyłączyć lampkę ostrzegawczą.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products