Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search  | Register  | Log in

This site uses cookies. Learn more about cookies and changing the settings in your browser.

Czujnik temperatury zewnętrznej kotła na ekogroszek?

Post new topic  This topic is locked      Main Page -> Forum Index -> Heating Systems Service -> Czujnik temperatury zewnętrznej kotła na ekogroszek?
Author
Poziom 9
Poziom 9

Post#1 Post from the author of the topic 19 Dec 2010 14:06   

Czujnik temperatury zewnętrznej kotła na ekogroszek?

Chciałem Was prosić o poradę w powyższym temacie . Otóż po wyprowadzeniu czujnika na zewnątrz(pogodówka), stwierdziłem ,że przekłamuje mi pomiar . Termometr rtęciowy pokazuje -10stop, a na wyświetlaczu sterownika kotła widnieje -6, różnica 4 stopni to dość dużo. Co może mieć wpływ na to ? Długość przewodu (ok10m), czy jakieś inne czynniki? Termometr rtęciowy wisi obok czujki zewnętrznej.
Zupełnie nie znam się na elektronice . Rozebrałem obudowę czujki i w środku znalazłem czarną "pestkę" , a na niej symbol 81 (lub B1) 210 W97.Może ta pestka jest jakiejś słabej jakości i należy ją wymienić, albo przewód za długi (10m- 2x0.5mm)
Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi...

Helpful message? + -

Back to top

Google

Google Adsense

Post# 19 Dec 2010 14:06   

Back to top

hydro-man
Poziom 15
Poziom 15

Post#2 19 Dec 2010 14:42   

Re: Czujnik temperatury zewnętrznej kotła na ekogroszek?

Witam
wiem że mało kiedy wskazania termometrów płynnych i elektronicznych są jednakowe, po prostu sprawdź styki, w instrukcji czy przewód sondy nie powinien być ekranowany lub o odpowiednim symbolu, po za tym czy ta sonda jest sondą od tego sterownika i czy przewód sondy nie leci po kominie, A ten rtęciowy termometr też sprawdź bo też może oszukiwać. Jeżeli wszystko jest ok to nie szukaj dziury w całym bo nie znajdziesz. Pozdrawiam

Helpful message? + -

Back to top

Google

Google Adsense

Post# 19 Dec 2010 14:42   

Back to top

RAFAŁ Wojczuk
Poziom 9
Poziom 9