X

Opel Astra II świece żarowe

19 Dec 2010 20:58
  • #1 19 Dec 2010 20:58
    435996
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Witam, mam takie pytanie, jak sprawdzić czy świece żarowe działają poprawnie?? Posiadam Opla Astrę II 2.0DTL i problem polega w tym, że wraz z przyjściem mrozów auto zaczęło palić coraz gorzej, jak postoi kilka dni to ciężko odpala, świece grzeją dosyć długo w porównaniu do tego co było ostatniej zimy, akumulator wymieniłem na nowy dlatego raczej to nie jego wina, auto kupiłem rok temu i właściciel mówił, że świece były wymieniane ale nie wiadomo czy to pewna informacja. Dlatego chciałem się dowiedzieć jak sprawdzić działanie tych świec? Czy trzeba tam mierzyć jakoś napięcie czy jakoś inaczej to się sprawdza?
  • #2 19 Dec 2010 21:14
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Tak prowizorycznie - to zdejmij "fajki" weź żarówkę 21W/12V lub mocniejszą i dołączaj po kolei zasilanie z akumulatora do świec przez tą żarówkę. Jeśli żarówka zaświeci to można przyjąć że świeca nie jest przepalona.

    Sprawność świec nie ma wpływu na czas świecenia kontrolki.
  • #3 19 Dec 2010 21:36
    435996
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Ok w takim razie jutro to sprawdzę i dam znać co i jak. A co może być jeszcze powodem że auto ciężko odpala? Dodam, że zeszłej zimy auto paliło od "kopa" tzn wsiadałem grzałem świece i po przekręceniu kluczyka auto odpalało bezproblemowo. Tej zimy jest tak, że jak auto postoi na mrozie to normalnie grzeję świece przekręcam kluczyk auto na sekundę odpala i zaraz gaśnie i dopiero tak po trzecim razie jak dłużej przytrzymam przekręcony kluczyk to odpali, czy to nie jest oznaka padniętej którejś ze świec?
  • #4 19 Dec 2010 21:42
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Jak pali i gaśnie to może się zapowietrzać, to nagminna przypadłość pomp tych w tych silnikach.

    Odpalić odpali nawet na dwóch cylindrach, będzie dymił na biało ale zgasnąć nie powinien. Jak świece słabo grzeją to możesz poczekać aż zgaśnie kontrolka, wyłączyć zapłon, włączyć ponownie i znów poczekać aż zgaśnie i dopiero uruchamiać silnik.
  • #5 19 Dec 2010 22:13
    435996
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Ale to się dzieje zawsze jak auto stoi kilka dni, jak już go rozgrzeję to nie ma problemu z odpaleniem, wtedy pali od kopa tak jak powinien palić. I kolego dokładnie jest jak piszesz, jak odpali to dymi białym dymem, czyli czego może być to oznaka?
  • #6 19 Dec 2010 22:25
    niuniu36
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Zapowietrzania się
  • #7 19 Dec 2010 22:29
    435996
    Removed  
    Helpful post? (0)
    To gdzie szukać przyczyny tego? I czy da się to jakoś wizualnie zdiagnozować? I szukać dziury przy wężu czy może przy jakichś elementach? I dodam, że jak auto raz zapali to już przy następnych próbach nie ma z nim problemów
  • #8 19 Dec 2010 22:35
    niuniu36
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Sprawdz wężyki przelewowe,obudowę filtra jest dużo tego na forum użyj szukam
  • #9 19 Dec 2010 22:47
    435996
    Removed  
    Helpful post? (0)
    ok dzięki za odpowiedź, jutro się wezmę za sprawdzenie świec jeśli okażą się dobre to będę szukał przyczyny w zapowietrzaniu się układu

    I kolego cały czas szukam odpowiedzi na mój problem


    Mam dodatkowe pytanie czy wymieniając filter paliwa w Oplu Astrze 2.0DTL muszę odpowietrzać układ? Czy wystarczy wymienić filter i zalać go olejem napędowym?


    Z czystej ciekawości poszedłem do garażu zobaczyć czy jakiś wąż nie jest pęknięty i okazało się, że jak się patrzy na silnik to na lewo od korka wlewu oleju wychodzi wąż z silnika i łączy się z rurą od filtra powietrze i właśnie na tym wężu jest pęknięcie około 0,5 cm jak się zegnie węża to jest dziura, jak odpaliłem auto i zgiąłem tego węża to nie zauważyłem żeby ciągnął jakoś to powietrze, ale tak z ciekawości to za co odpowiada ten wąż? I czy to może mieć wpływ na odpalanie auta? Bo jak jest ciepły to jest wszystko ok, świece sprawdziłem i podpinająć do każdej żarówkę i przy każdej świecy żarówka świeciła więc są chyba ok
  • #10 20 Dec 2010 07:13
    niuniu36
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Ten wąż to odma silnika nie ma to wpływu na zapowietrzanie a po wymianie filtra trzeba ten układ odpowietrzyć i to dobrze bo sobie można jeszcze większych problemów narobić zadzwoń to porozmawiamy
  • #11 20 Dec 2010 12:48
    435996
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Witam, napisze co zrobiłem mianowicie sprawdziłem wszystkie świece i każda z nich jest na pewno ok bo żarówka przy każdej świeciła, tą dziurkę w wężu zakleiłem taśmą jak na razie bo duża ona nie była i nie było sensu kupować nowej. Dzisiaj auto po nocy odpaliło bezproblemow, ale pewnie jak przyjdą większe mrozy to będzie ciężej, jak narazie nie planuję wymieniać tych węży bo mechanik ze mnie żaden a z tego co wyczytałem to trzeba się choć trochę na tym znać, ale może macie jeszcze jakieś sugestie co do moich problemów z odpalaniem?
  Search 4 million + Products
Browse Products