X
  • #1 19 Dec 2010 22:06
    damianon
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Mam problem z moją laguną tego typu, że ostatnio do kolektora ssącego dostawał się olej i dostała samozapłonu (silnik wchodził na wysokie obroty) przy czm nie mogłem zgasić auta stacyjką tylko przydusić na biegu i w tym momencie został wysadzony olej miarką oleju. Stwierdzono uszkodzenie turbiny, choć nie było luzów i uszkodzeń mechanicznych turbiny, stwierdzono uszkodzenie uszczelniacza-turbina została zregenerowana (koszt 850 zł.). Po czym zamontowałem turbinę, wyczyściłem interculler, węże dolotowe, kolektor ssący z oleju. Z początku było ok lecz po przejechaniu ponad 70. km te same objawy pojawiły się z powrotem. Co to może być??? Prosze o jakieś wskazówki, porady, czekam i dzxiękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam!
    Damian
  • #2 19 Dec 2010 22:12
    tkoziol

    Level 19  
    Helpful post? (0)
    zatkane odmy,żle zregenerowana turbina,silnik kaput,ciśnienie oleju,zatkane kanały olejowe
  • #3 19 Dec 2010 22:36
    damianon
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Odma jest drożna, śilnik pracuje na wolnych i na wyższych obrotach b. dobrze. Nigdy wcześniej nie pobierał oleju. Turbinę zregenerowałem i dałem do sprawdzenia i jest ok. Czy to może być problem z EGR? czy z uszczelką pokrywy zaworów? Spotkałeś się kiedyś z takim problemem?
  • #4 20 Dec 2010 19:34
    tkoziol

    Level 19  
    Helpful post? (+1)
    a nie przybywa oleju,lub daj odmę na zewnatrz w butelkę i bedziesz widział
  • #5 20 Dec 2010 19:49
    SAWEK101
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Wg mnie jak turbina zdycha to może powodować nadciśnienie w komorze silnika ,stąd takie objawy.
    Wygląda na to że masz powtórkę z historii.
    Co cię podkusiło żeby regenerować turbinę i to jeszcze tak delikatną jak każda z renault.
    Więc turbinka do sprawdzenia i radził bym poszukać dobrej używki z gwarancją i nie wyrzucać więcej kasy.
    Może mało siedzę w temacie regeneracji turbin , ale nie słyszałem jeszcze od nikogo że opłaca się regenerować, każdy tylko narzeka że potem szybko zdychają.
    I przy okazji jak założysz drugą turbinkę to sprawdź ciśnienie doładowania może regulator lub czujnik padł.
  • #6 20 Dec 2010 20:07
    colin555
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    uszczelka kolektora
  • #7 20 Dec 2010 20:43
    damianon
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzisiaj rozebrałem pokrywę zaworów okazało się, że na drugim i trzecim z cylindrów miałem popuszczone sróby od wtryskiwaczy i na tych samych cylindrach była uszkodzona uszczelka kolektora ssącego.
    Jak myslicie jak długo może pociągnać mi ta zregenerowana turbina? skoro piszecie, że nie opłaca się ich regenerować. Czy można oczyscić przepustnice i zawór EGR z osadu?
  • #8 21 Dec 2010 20:56
    SAWEK101
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Nie bardzo rozumiem mówisz że przez kilkadziesiąt km było dobrze a teraz znów to samo , jak mogło być dobrze jeśli twierdzisz że uszczelka jest zła to znaczy że i wcześniej była zła, twój opis nie trzyma się kupy, to co dałeś sobie zregenerować dobrą turbinę, co jak co ale turbinę to się da sprawdzić czy trzyma ciśnienie oleju, w takim razie koniecznie zmień warsztat bo po takich naprawach będziesz jeździł rowerem, a przepustnicę i egr to trzeba koniecznie oczyścić.
  • #9 22 Dec 2010 12:47
    stan2300
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    witaj i proponuje nastepnym razem zanim podejmiesz decyzje o regeneracji zajrzec w temat turbin ,bo wedlug mnie zaplaciles frycowe i to dosyc drogie ,w turbinie nie moze pasc usczelnienie bo sa to pierscienie stalowe tak jak na tlokach silnika ,z turbiny bedzie sie dostawal olej do kolektora ssacego tylko wowczas jak turbina stanie ,a zeby stanela to musi miec wyrobione tulejki lozyskujace ,w takich przypadkach gdy olej wydmuchuje miarke poziomu oleju ,przyczyna moze byc zapchana siatka pod pokrywa zaworow co powoduje ze przedmuchy w silniku podnosza cisnienie ,powodem moze byc rowniez zasmolenie silnika -przyczyna jest jazda na silniku niedogrzanym co powoduje zaklejenie pierscieni przez powstajacy smolisty nagar z nie spalonych ciezszych frakji oleju napedowego ,ale wtedy bedzie utrudniony rozruch bo nie bedzie dostatecznego cis. w cylindrach
  • #10 26 Dec 2010 12:39
    damianon
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Witam mam pytanie jakie powinno być ciśnienie doładowania na diegu jałowym a jakie przy 2tyś.obr.???
  Search 4 million + Products
Browse Products