X

Vectra B 2.0 DTi 99r - zgasł podczas jazdy i nie odpala

Butek10 20 Dec 2010 15:21
  • #1 20 Dec 2010 15:21
    Butek10
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Na początku napiszę iż przewertowałem wszech wiedzące google i znalazłem podobne tematy ale żaden z nich nie rozwiązał mojego problemu. Przed stwierdzeniem iż problemem jest pompa chciałbym wykluczyć wszystko inne. Mianowicie jechałem dana vectrą na 4 biegu i w trakcie jazdy zgasła. Po zatrzymaniu nie chciała już odpalić. Pierwsza myśl - zamarzły przewody i skończyło się paliwo. Paliwo jest z 20 litrów a przewody przedmuchane wzdłuż i wszerz. Filtr paliwa do połowy czarny zmieniany około 8 miesięcy temu. Po przejrzeniu układu odpowietrzyłem całość i dalej nie chciała zapalić. Paliwo z wtrysków się leje po poluzowaniu i z powrotu- przelewu również podczas kręcenia. Przewody przelewowe w stanie dobrym. Nagłe zapowietrzenie mogę wykluczyć. Po podaniu placka silnik zaskakuje. Po podłączeniu do Bosch kts540 błąd sterownika pompy. Przy sprawdzeniu dawki paliwa pokazuje około 60 a powinno około 210 podczas próby rozruchu. Jednostek nie pamiętam. W viki jest zamontowany EMUTDS oszukujący wskazania temperatury. Trochę dłużej dzięki niemu grzeją świece przy minusowych temperaturach. Wyczytałem iż dawka jest uzależniona w tej pompie od wskazań temp. Czy ten śmieszny EMUTDS może wpływać na zaistniały problem czy jest to ewidentnie pompa i sterownik który należy wysłac do naprawy?
  • #2 20 Dec 2010 15:23
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody
    Helpful post? (0)
    Pompa albo zasilanie lub masa na sterownik pompy.
  • Helpful post
    #3 20 Dec 2010 19:05
    niuniu36
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Kolego sterownik pompy do naprawy i jak filter brudny do połowy to pewnie uszczelniacze na wtryskiwaczach do wymiany jesli tak to będzie zatarty tłok przestawiacza kąta i stąd ta usterka sterownika, zadzwoń to porozmawiamy
  • Helpful post
    #4 20 Dec 2010 20:46
    wopor
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Witam, wywalaj pompe i wymiana sterownika ,przestawiacz wtrysku ,mozliwe że jeszcze zaworór ciśnieniai jak niuniu pisze uszczelnienia na wtryskach, takie sa te pompy i silnik po 200kkm przychodzi na to czas, powodzenia.
  • #5 20 Dec 2010 22:39
    Butek10
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jestem w trakcie wywalania całej pompy. Silnik przejechał 197 tys km więc niby czas na pompę. Pompę wyślę do pompiarza w Bytowie - naprawa sterownika wraz z regeneracją pompy - 1400 zł. Dodam iż do pompy dochodzi normalnie +12 i masa więc zasilanie ok. A co do naprawy sterownika to rozumiem iż nie jest lekka jego naprawa i nie kończy się to na wymianie tranzystora?
  • #6 20 Dec 2010 22:59
    uro3
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Butek10 wrote:
    Jestem w trakcie wywalania całej pompy. Silnik przejechał 197 tys km więc niby czas na pompę. Pompę wyślę do pompiarza w Bytowie - naprawa sterownika wraz z regeneracją pompy - 1400 zł. Dodam iż do pompy dochodzi normalnie +12 i masa więc zasilanie ok. A co do naprawy sterownika to rozumiem iż nie jest lekka jego naprawa i nie kończy się to na wymianie tranzystora?


    mozesz podesłać adres badz jakis namiar na tego speca bo tez mam klopot z pompa tylko mi krzykneli 2500 za regeneracje pozdrawiam
  • Helpful post
    #7 20 Dec 2010 23:26
    darady
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    najtaniej można to zrobić wymieniając tranzystor w sterowniku pompy. Po otworzeniu sterownika widać wypalony tranzystor ładnie.
  • Helpful post
    #8 26 Dec 2010 20:34
    bartez844
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    wymieniajcie tranzystory długo niepochodzi zalewajcie miksolem tez długo niepochodzi zrobicie za 1400 i potem sie bujacie bo niechodzi
  • #9 07 Jan 2011 12:49
    Butek10
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    bartez844 wrote:
    wymieniajcie tranzystory długo niepochodzi zalewajcie miksolem tez długo niepochodzi zrobicie za 1400 i potem sie bujacie bo niechodzi


    znalazłem pompiarza który robi dobrze z gwarancją: " ...mam do zaoferowania usluge polegajaca na regeneracji pompy wtryskowej VP44 do samochodów Opel .Usługa polega na założeniu kompletnego uszczelnienia wymiany tłoka przestawiacza wtrysku naprawy sterownika psg5 sprawdzeniu dawek, przestawiacza kąta wtrysku kalibracji i płukaniu na stole bosch EPS .Jeśli twoje auto nie odpala odpala ale ciężko nie reagyje na pedał gazu pali sie lampka uszkodzenia silnika to dobrze trafileś.Podana cena zawiera podatek VAT do kazdej usługi dołączamy fakture vat i karte gwarancyjna.Wiecej informacji pod nr tel...." za 999zł - Moim zdaniem jeżeli jest gwarancja to znaczy że ktoś się pod tym podpisuje. A posty typu jak wyżej - bartez844 - w niczym nie pomagają moim zdaniem. Może od razu zmienię samochód albo się pochlastam.
  • #10 07 Jan 2011 13:40
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody
    Helpful post? (0)
    Znaczy wymienia tłoczek+ uszczelnienie + naprawa sterownika. A co z głowicą itd...
  • #11 07 Jan 2011 14:40
    romansu
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Pawel wawa wrote:
    Znaczy wymienia tłoczek+ uszczelnienie + naprawa sterownika. A co z głowicą itd...

    Przy 190tyś,nie siadają tak głowice.
  • #12 04 Apr 2011 23:30
    Butek10
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Odświeżam temat po paru miesiącach. Niestety viki nadal nie chodzi. Pompę zregenerowałem w Bytowie u pompiarza W. Cena regeneracji 1700 zł. Niby naprawiona pompa oraz sterownik. FV bez karty gwarancyjnej o której zapomniałem. Pompę wrzucałem po odbiorze do 3 nad ranem. Po odpowietrzeniu itd. viki nawet nie zaskoczyła. Nawet jednego strzału. Po wstawieniu przed jakimkolwiek kręceniem podłączyłem kompa. Odrazu błąd sterownika pompy oraz błąd magistrali can czego wcześniej nie było. Błędów nie da rady skasować. Po kontakcie z serwisem opla oraz fachowca tylko od tych silników - ewidentnie ubity sterownik. Zawiozłem samochód cały na lawecie do pompiarza. Jednym słowem przestrzegam wszystkich i popieram słowa co niektórych wyżej. Za takie pieniądze nie możliwe że to będzie chodzić !!! W tygodniu jade po viki i choć nie będzie zrobiona zbieram i odstawiam do serwisu opla. Lepiej dwa razy wiecej zapłacić niż szukać wiejskich pompiarzy nie mających pojęcia o sterownikach itd. Jeszcze raz przestrzegam. A i jeszcze jedno : bartez844 zwracam honor i sorki za negowanie twej wypowiedzi.
  • #13 05 Apr 2011 22:03
    bartez844
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    ok teraz trochę bedzie bolało czy ten pompiarz odda ci kase
  • #14 06 Apr 2011 00:12
    dallasek
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    no to sterowniczek do naprawy pewnie
    kolejna kasa do wydania :(
  • #15 06 Apr 2011 23:00
    Butek10
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Po odwiedzeniu pompiarza z myślą i zamiarem zabrania auta zobaczyłem otwartą maskę i składany silnik- osprzęt. Pompiarz założył nowy sterownik bez wyciągania regenerowanej pompy. Po założeniu wszystkiego brak błędów. Odpowietrzenie pompy i próba palenia. Bez skutku auto nie pali. Wynika ewidentnie że teraz to już nie wina pompy. Pompa wszystko ok ciśnienie jest i paliwo podaje. Po sprawdzeniu rozrządu - ok. Sprawdzenie ciśnienia sprężania - 1 cyl mniej jak 10 bar, 2 cyl mniej jak 10 bar, 3 cyl mniej jak 10 bar, 4 cyl około 14 bar. Silnik kręcił lekko i dlatego niby nie odpala. Brak kompresji wiec jak ma odpalić. Po zrzuceniu wałka rozrządu i wyciągnięciu szklanek-popychaczy zaworów które niby są winne za brak kompresji widać ze nie które są twarde i niektóre miękkie. Niektóre po wyciśnięciu oleju dalej się prawie nie ruszają. W jakim stanie powinny być te popychacze i jak należy je wsadzić uzupełnione olejem czy puste?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dodam iż samochód stał od grudnia nie odpalany wiec to może być przyczyną "zastania" popychaczy.
  • #16 07 Apr 2011 15:18
    bartez844
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    sterownik sterownikiem a co z resztą w pompie jest innych pare rzeczy przez ktore tez nieodpali taka pompe trzeba kalibrować a co do oleju spotkałem się z nowymi fordami stały długo i tez lekko kręciły ale dały rade
  • #17 07 Apr 2011 20:17
    Butek10
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Cały dół pompy zrobione przez pompiarza bo to chyba na tym się tylko zna. Co do sterownika to robił ktoś inny. Kalibracje nie wiem czy ktokolwiek robił. Dzwoniłem dziś i niby popychacze zaworowe naprawione.
  • #18 07 Apr 2011 20:19
    niuniu36
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Takie ciśnienie to w benzynie a nie w dieselu,dobrze to sprawdzili.
  • #19 07 Apr 2011 20:23
    Butek10
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Sprawdzone dobrze. Zegar w świece i kręcenie. I taki efekt jak napisałem wyżej. Więc myślę że jest to wina tych popychaczy. Silnik przebieg 200 tys i chyba na tyle wygląda.
  • #20 07 Apr 2011 22:38
    bartez844
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    daj znać co zrobili
  • #21 15 Apr 2011 00:12
    Butek10
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Samochód odebrałem. Wsadziłem szklanki i kręciłem aby zalały się olejem. Poskręcałem wszystko. Wyczyściłem kolektor. Odpowietrzyłem układ i wsadziłem nowy filtr paliwa. Silniczek odpalił. Chodzi ładnie tylko teraz tarcze trochę przyrdzewiały i trzeba będzie troszeczkę pośmigać delikatnie. Ogólnie wszystko ok w z czasem zobaczę czy nie jest zamulony. Jednym słowem viki żyje.
  • #22 03 Jan 2012 13:37
    basiak85
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    witam mam podobny problem,mianowicie moja viki podczas jazdy gasnie tzn jak sie dobrze silnik rozgrzeje ,potem raz sie zapalał błąd a raz nie .przeczytałem wiele na ten temat bo juz kiedys mi ta pompa padła ale zostały wymienione tylko uszczelniacze i tyle i tak jezdziłem tym autem do obecnego momętu bo teraz padł sterownik ,czujnik położenia wałka w pompie i pewnie sie zaczyna zacierac tłoczek ..oddałem pompa do firmy GAZMOT w Żychlinie zapłaciłem im 1400 za pompe +6miesiecy gwarancji ,i co sie okazało ze przejechałem na tej 200km i to samo sie dzieje krew mnie zalewa !!! a czy to wszystko co sie dzieje to moze byc wina paliwa ????
  • #23 03 Jan 2012 22:13
    wopor
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Niestety naprawa tej pompy zgodnie ze sztuka to koszt 2500zł na nowych częściach, naczytali naogladali się naprawiacze w necie i ........, viki nie chodzi :cry: ,oddaj do bosch serwisu ,faktura i gwarancja do łapy, jak nie działa to lawetka i do mechanika.
  • #24 04 Jan 2012 14:14
    basiak85
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    A własnie jak to mówia polak mądry po szkodzie , oddam pompe tam gdzie ja kupiłem bo jest niby na gwarancji zobacze co mądrego powiedza a jak nie to czeka mnie tylko i wyłącznie bosch serwis . :(
  • #25 24 Jan 2012 19:48
    basiak85
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    no i przyszła pompa z reklamacji niby korpus pompy nowy i sterownik ,ale po zamontowaniu auto ledwie odpaliło i bardzo przeplata na obrotach ja juz nie wiem co jeszcze tam moze byc :(
  • #26 25 Jan 2012 03:25
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody
    Helpful post? (0)
    Może masz źle odpowietrzoną, może wiązka... Tych "może" jest sporo a błędów nie podałeś.
  • #27 25 Jan 2012 19:28
    basiak85
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    błąd p1345 i mało tego pompa dostaje ogromna dawke paliwa ,w poniedziałek ta pompa zostanie wypieta i ja osobiscie zawioze temu ''niby fachowcowi'' i znowu kolejne koszty :(
  • #28 27 Jan 2012 14:12
    niuniu36
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    P 1345 to błąd czujnika wałka pompy,auto może przerywać gasnąć po nagrzaniu a przy jego całkowitym uszkodzeniu niema możliwości uruchomienia silnika.
  • #29 31 Jan 2012 21:12
    marcin w
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    basiak85 wrote:
    oddałem pompa do firmy GAZMOT w Żychlinie

    Dużo negatywnych opinii słyszałem o tej firmie, praktycznie co druga to negatyw. Sam również byłem zmuszony oddać pompę do serwisu, w Lublinie znalazłem chyba najtańszy z tych profesjonalnych. Ale przynajmniej wiem że nie próbowali ją uzdrawiać najtańszymi metodami, uszkodzony był sterownik, to się nie bawili w jego naprawę tylko wymienili na nowy. No i pompa była kalibrowana.
  • #30 31 Jan 2012 21:51
    domex32
    Moderator Samochody
    Helpful post? (+1)
    Sprawdź ustawienie kąta początku wtrysku, jak będzie sporo przestawiony, to dawka paliwa też będzie spora, żeby utrzymać obroty, nie będzie reagował dobrze na gaz i kopcił na czarno.
  Search 4 million + Products
Browse Products