Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Cewki zapłonowe w nowych silnikach renault-naprawa

marekimp 08 Paź 2004 19:44
  • #1 08 Paź 2004 19:44
    marekimp
    Poziom 10  

    Witam
    jestem nieszcęsliwym posiadaczem renault megane z 2002 roku 1.4 16V tuz po gwarancji padła jedna pózniej druga i trzecia cewka zapłonowa na świecy,koszt jednej to 250zeta. zrozpaczony pierwszą rozebrałem i okazało się że łatwo je naprawić . Uszkodazenie polega na zwęgleniu kawałka obudowy iskra przebija się zawsze w jednym miejscu .wywierciłem tam dziurke 3mm , oczyściłem a następnie załatałem silikonem samochodowym czerwonym. Zrobiłem już na tak naprawionych 3500km i jest ok! polecam, jak ktos nie ma kasy a chce dalej jezdzić. Koszt naprawy to silikon 8 zł

  • #2 08 Paź 2004 19:54
    CAMARENA
    Poziom 23  

    lepiej było to załatać jakimś epoksydem

  • #3 09 Paź 2004 12:53
    Marek1
    Poziom 14  

    Do kolegi MAREKIMP.
    Pomysł przerażająco prosty i skuteczny.
    Szkoda tylko, że kolega w ten sposób dał zarobić żabojadom ( zrobili bubel i sprzedali).
    Proszę wszystkich posiadaczy Renówek z silnikami 1.4/1.6/1.8 16V z tym samym problemem cewek zapłonowych,nawet po gwarancji, o zwracanie się do serwisów autoryzowanych. Nawet po gwarancji są wymieniane za darmo (jeśli jest to tylko parę miesięcy po gwarancji) lub za częściową odpłatnością,jeśli jest to coraz odleglejszy odstęp czasu od upłynięcia gwarancji. Każdorazowo trzeba sprawdzić swoje szanse w serwisie i nie dać się przekonać,że to niemożliwe !!!
    Pracownicy serwisów nie są zainteresowani dodatkową papierkową pracą przy rozliczaniu napraw gwarancyjnych i oddalają prośby klientów, z ich szkodą, a zyskiem żabojadów.
    Jest to wielka wpadka RENAULT i dlatego objęta całoświatową akcją serwisową na którą centrala zarezerwowała specjalnie pieniądze.
    Awaryjne cewki wyprodukowała firma SAGEM. Zamieniano je potem przez krótki czas na cewki japońskie DENSO-całkowicie bezawaryjne, a ostatnio zamiast SAGEM'a są instalowane cewki BERU. Jest też poprawiona wersja SAGEM z innym nr katalogowym,ale niewiele lepsza.

  • #4 09 Paź 2004 15:19
    marekimp
    Poziom 10  

    dzieki za informację, ale ja byłem w serwisie i nic na ten temet nikt nie powiedział, ale mam rachunek i tak tej sprawy w takim razie nie zostawie
    pozdrawiam

  • #5 09 Paź 2004 18:31
    staszeks
    Poziom 27  

    to chyba mój przypadek.
    Już po gwarancji usuwano mi taką usterkę i to
    w przeddzień wigilii.Nieswiadomy byłbym zapłacił.
    Skwitowano mnie słowami "podarunek gwiazdkowy od firmy"

  • #6 05 Sty 2005 11:24
    EnduroRider
    Poziom 10  

    mi padło 6 cewek, auto ma przejechane 46 kkm !! szlag mnie juz trafia...
    rozebrałem te popsute i nic tam nie widzę.

    czy ktoś może wskazać miejsce, gdzie to przebicie najczęściej występuje?

    dodam, że cewki popsuły mi się na 2 sposoby. albo całkowicie nie działa i samochód nie chodzi na wszystkie cylindry albo samochód pracuje równo, ale pojawiają się szarpnięcia i gwałtowny spadek obrotów.

    słyszałem, że przerwaniu ulegają też zwoje. wobec powyższego, które zachowanie cewki odpowiada przebicu, a które przerwaniu zwoju?

  • #7 23 Sty 2005 21:31
    EnduroRider
    Poziom 10  

    dobra, sam doszedłem do tego, że w ten sposób da się naprawić te szarpiące cewki. nie mogłem jednak nadal ustalić dokładnie miejsca przebicia, więc nałożyłem grubszą warstwę silikonu na całą tą plastikową część (w kolorze żółtym). i pomogło!

    znowu wróciła przyjemność z jazdy - samochód nie szarpie i jest zdecydowanie bardziej żwawy. podsumowując - opisany powyżej sposób działa!

  • #8 23 Sty 2005 21:38
    Usunięty
  • #9 26 Lut 2005 12:21
    EnduroRider
    Poziom 10  

    po pewnym czasie usterka powróciła, zdrapałem więc tą warstwę czerwonego silikonu samochodowego, w norauto zakupiłem specjlaną masę epoksydową (jak plastelina w dwóch kawałkach - twardnieje po zmieszaniu) i to pomogło. także gdyby ktoś miał podobny problem, to rozwiązaniem jest szczelne zaklejenie tego żółto-szarego plastikowego elementu cewki. aczkolwiek niestety czasami cewki padają także na uzwojeniu i na to nie ma już rady....

  • #10 18 Kwi 2006 17:21
    Darek Sz.
    Poziom 1  

    Cześć - jestem posiadaczem Renault Megane combi 01. Od pewnego czasu mam problemy z nierównymi skaczącymi obrotami silnika, skaczącą dzwignią zmiany biegów i zapalającymi się kontrolkami oraz gaśnięciem silnika. Z przeczytanych na forum informacji wiem już że to cewka zapłonowa. Byłem już w 3 warsztatach samochodowych i straciłem tylko kasę a problem dzlej jest. Czy ktoś może mi wytłumaczyć czy jeżeli zamówię w sklepie cewkę czy można ją samemu wymienić, gdzie trzeba jej szukać i pod maską. Wiem że jest ich kilka czy ma znaczenie która mi padła czy wszystkie są takie same. proszę o krótki instruktaż w kilku punktach jaką kupić, gdzie się znajduje i jak wymienić - z góry dzięki

  • #11 18 Kwi 2006 19:46
    EnduroRider
    Poziom 10  

    cewki znajdują się pod plastikową osłona silnika. jak stoisz przed samochodem, to najpierw podnosisz przód plastiku (2 zaczepy) a następnie wysuwasz do siebie.

    żeby wykręcić cewki musisz najpierw pościagać kabelki. potem torx chyba rozmiar 6 i cewki są gotowe do wyciągnięcia.

    wszystkie 4 są jednakowe. metodą prób i błędów sprawdzisz która ci poszła, ale może być i tak, że poszła para, co mi się choćby ostatnio zdarzyło.

    nie kupuj w serwisie, bo cię skasują "jak za zboże". polecam sklep internetowy z warszawy (nie pamiętam nazwy, ale znajdziesz pewnie w google). cena od 100 do ok. 150 zł w zależności od firmy (no name, sagem, beru).

  • #12 19 Lip 2006 22:28
    kukasz
    Poziom 1  

    Witam serdecznie,

    jestem posiadaczem Megane II 1.6 16V. Samochod w zasadzie miesiac po zakupie zaczal tracic moc przy przyspieszaniu, glownie na zimnym silniku (wciskal ladnie w siedzenie i niespodziewanie "puszczal" pomimo gazu "do deski" za chwile znowu lapal itd.). Podobnie na swiatlach odczuwa sie, ze silnik jak by "podskakiwal" pod maska, subtelne ale dostrzegalne. Na goracym silniku nie mam zadnych problemow, aczkowliek bywaja dni, ze wydaje mi sie iz samochod jak by mial wiekszego kopa, a czasem tak przymuli, ze poplakac sie mozna.
    Jezdzilem po serwisie, pisalem do centrali Renault. Zrzucili wine na sonde lambda, ktora 2 razy wymieniali: 1szy raz by sprawdzic czy to jej wina, 2gi raz gdyz sie okazalo, ze popsuli poprzednia sonde przy sprawdzaniu i zaczela sie palic kontrolka katalizatora. Nastepnie zwalili wine na paliwo, ze pewnie brudne bylo, zebym zmienil stacje i bedzie dobrze. Tankowalem juz chyba we wszystkich stacjach i nic. Centrala odpisala grzecznie, ze taka jest charakterystyka silnika i tak ma po prostu byc. Hmm, czy rzeczywiscie ten silnik ma tak pracowac? Bo jezdze nim juz 1,5 roku i ciagle jest tak samo.

    Natrafilem na wasze forum z Grona.net i zainteresowalem sie tematem o cewkach. Czy to moze miec cos wspolnego?

    Dziekuje za wszelkie uwagi i pomoc.
    Pozdrawiam

  • #13 06 Sie 2006 19:38
    PeterFrost1
    Poziom 2  

    Witam

    Miałem ten sam problem, tzn szarpanie przy przyspieszaniu. Zaczęło sie to 4 miesiące temu - najpierw na zimnym silniku, potem gdy wyłączało się ssanie to samochód jechał ok. Ostatnio jednak szarpanie pojawiło się też przy silniku ciepłym i to tak że jechać się nie dało.
    Przyczyną była cewka, tyle tylko że ja mam megankę z silnikiem K4J z 2001 roku. Poznałem to po czarnej świecy na jednej z cewek, po wyczyszczeniu świec i zmianie miejsca cewki na inny cylinder potwierdziło się moje przypuszczenie - na tym nowym miejscu też świeca była czarna. Wymieniłem dwie cewki sagem na japońskie Denso -każda za 110 zeta, do tego wymieniłem świece na Champion EON1 i teraz meganka śmiaga aż miło.

    Pozdrawiam
    PeterFrost

  • #14 18 Wrz 2006 16:27
    mkolakow
    Poziom 1  

    Witam
    Czy gdzieś można jeszcze te cewki Denso kupić?
    Prośba o info
    dzięki

  • #15 16 Lis 2006 08:06
    winner
    Poziom 2  

    Wiadomość dla Kukasza z Elbląga.

    Mój Megane 1,6 16 V r. 2004 od początku tracił moc przy przyspieszaniu - wypisz wymaluj identyczne sprawa jaką ty opisujesz. Dodatkowo silnik skacze na wolnych obrotach "na zimno".Walczyłem 2 lata z ASO i bez skutku. Podobno sprawdzili wszystko co można i na koniec "spece" z R. Polska napisali mi taką samą bzdurę jak Tobie, że ten typ tak ma. Niewielka, chwilowa poprawa, nastąpiła po wymianie filtrów paliwa i powietrza, ale szybko wszytko wróciło do normy. Tuż po gwarancji padła cewka. Wymienili mi ją bezkosztowo, ale stwierdzili jednocześnie, że moje auto ma nie swoje cewki, tj. z 2002, a moje auto jest 2004. Walka o to kuriozum to inna historia. Wymiana cewki nie spowodowała poprawy ogólnej pracy silnika - dalej się dławił. Przełom nastąpił gdy przy wymianie opon w ASO (mam czujniki ciśnienia) podpięli się pod komputer aby na zimę zmniejszyć czułość jego reakcji na duze skoki temperatury. Nie wiem co zrobili, ale na drugi dzień po odpaleniu silnika wszystko było już jak należy. Przy moim wyczuleniu zauważam czasami jakieś minimalne zadławienie, ale jest to nic w porównaniu z tym co było dotyczczas. Nie wiem czy jest to sprawa jakiegoś "dopasowania" się nowej cewki, czy też przez przypadek ASO wprowadziło zmianę do oprogramowania, która jakoś się wiąże z pracą silnika. Od 2 tygodni autko jeździ jak należy, chociaż dalej na zimnym silniku wolne obroty wręcz skaczą (auto aż całe mocno drży). Też zamierzam zmienić wszystkie cewki na DENSO lub BERU - te drugie są łatwiej dostępne - aby mieć spokój z silnikiem i nie bać się przy wyjazdach na narty, że nie wrócę bo spali się cewka. Może też zniknie draganie wolnych obrotów. Wejdę też w kontakt z ASO aby ruszyli mózgami i pomysleli co zrobili z komputerem, że jest tak dobrze, a co było nie do usunięcia przez 2 lata!!!!!!!!!!

  • #16 16 Lis 2006 09:35
    Andre73
    Poziom 11  

    U mnie padły tak cewki, że sie nie dało ich naprawić. W ciągu 33 tys km wymieniłem 3 cewki. Mam starszą renówkę i inny model a problem ten sam. Cewki podwójne 2 sztuki, producent oczywiście Sagem. Dziwnie sie słucha was, że w nowszych renówkach od nowa zaprojektowane silniki i cewki mają podobne problemy jak stare. Obecnie ostatnią cewkę zalożyłem od jakiegoś polskiego producenta. Najtańsza z nich bo kosztowała 90 zł a lepiej skonstrułowana. W miejscu gdzie stara cewka miała przebicie, w nowej jest inaczej wyprofilowana masa zywiczna i oddalone są blachy rdzenia. Jak na razie chodzi bezproblemowo. Pewnie prędzej mi padnie druga cewka bo jest Sagema.

  • #17 16 Lis 2006 11:39
    mczapski
    Poziom 38  

    Wszystko się zgadza. SAGEM wycofał się formalnie z produkcji bowiem wykupił (takie mam wieści) wytwórnię BERU albo przynajmniej produkcję tego wyrobu. Ciekawe natomiast kto się przyczynił, iż rzekomo DENSO wycofało się z dostawy cewek na Europę? A trzeba przyznać, że ich cewki nie do zamęczenia. Domyślam się, że działania marketingowe i nie tylko. Efekt brak nowych cewek DENSO w sieci handlowej a przynajmniej tak to odczułem.

  • #18 23 Lis 2006 21:23
    Grzechub
    Poziom 11  

    Podobnie u mnie. Wymiana pary na BERU rozwiązała problem. Auto-Wójcik Wrocław cena ok 100/szt. Uszkodzona cewka miała wyraźnie zaniżoną wartość rezystancji w obwodzie wtórnym. Pomiar wykazał 8,9kOhma. Wartość minimalna dla SAGEM'ów to 9,0k. Usterka wystąpiła nagle objawiając się wyczuwalnym wzrostem drgań silnika. Spadek mocy itd.
    Przez prawie tydzień "jeździłem" ...? . Po wymianie pary po 2 tygodniach domówiłem i wymieniłem drugą parę. Był to wynik przegrzebania WWW i zebrania ewidentnie złej opinii na temat SAGEM'ów . Typ BERU to ZS-052.
    Z lewej bubel

  • #19 26 Lis 2006 10:45
    żeton
    Poziom 2  

    posiadam megankę II sedan z silnikiem 1600 cm właśnie wczoraj prawdopodobnie wysiadła mi cewka zapłonowa, auto nabyłem nowe u dilera w marcu 2004 r., pytanie czy serwis powinien bezpłatnie wymienić cewkę, czy też jest to już dłuższy okres po gwarancji i wymiana nieszczęsnej cewki będzie odpłatna, auto straciło moc a na wolnych obrotach silnik wyczuwalnie ma większe wibracje, sam narazie nie brałem się do wyciągniecia z silnika cewki, nie ma możliwości bez wyciągnięcia cewki odczytania firmy która ją wyprodukowała

  • #20 29 Lis 2006 07:55
    winner
    Poziom 2  

    Grzechub napisał:
    Podobnie u mnie. Wymiana pary na BERU rozwiązała problem. Auto-Wójcik Wrocław cena ok 100/szt.
    Typ BERU to ZS-052.
    Z lewej bubel


    Czy Auto-Wójcik to wiarygodny sprzedawca? Chcę kupić od nich wysyłkowo 4 cewki BERU ZS-052, ale zorientowałem się, ż tego typu cewki marki Beru chodzą w innych sklepach o 50-60zł drożej. To powoduje wątpliwości, czy też na pewno są one oryginalne. W hurtowniach motoryzacyjnych powiedziano mi, że cena detaliczna 103 zł jest ciężka do soiągnięcia, tzn. tylko przy max. niskiej marży sprzedawcy.
    Czy mam ryzykować zakup w Auto-Wójcik wrocław?

  • #22 29 Lis 2006 11:14
    mczapski
    Poziom 38  

    Serwisy a dokładniej ich pracownicy starają się unikać wymiany jak się tylko da. Oczywiście mowa o sytuacji kiedy zastosowano cewki SAGEM. Co ciekawe przedstawiciel firmy RENAULT także kluczy chociaż wydano serwisom zalecenia aby wymieniać. W sumie draństwo właściwe dla Polski. Jak ja dałem się zrobić motywowany pośpiechem to wstyd się przyznać. Jedyny wniosek, że jesteśmy społeczeństwem oszustów. A co do ceny cewki rzędu 100 PLN to może niekoniecznie dotyczy BERU. Pojawiły się no name za taką cenę. Jedną użytkowałem pozytywnie.

  • #23 06 Gru 2006 17:48
    przemekppaw
    Poziom 1  

    cewki do renowek 16-sto zaworowych w najlepszej cenie sa w lodzi
    na radwanskiej 51 w sklepie renault. za oryginalna cewke beru
    w opakoewaniu renault zaplacilem tylko jedyne 160 zl chociaz w serwisie wolali za taka sama ceweczke 250 zl netto.
    pozdrawiam innych zmotoryzowanych Renaultowiczow.

  • #24 09 Gru 2006 19:51
    Grzechub
    Poziom 11  

    Żeton : odłącz wtyczkę od cewki, kluczem 10 odkręć śrubę mocujacą i wyciagnij cewkę . Obejrzyj napisy i już wiesz co masz. Winner : opakowanie było oryginalne Beru AG.....ZS052 0 040 100 052, na cewkach podobnie. ZS052 instalowano nie tylko w Renaultach !. Wykonanie Beru to te które mają wzmocnioną izolację na odcinku wyjścia WN. :D

  • #25 10 Gru 2006 07:42
    żeton
    Poziom 2  

    Witam. Chcę poinformować, iż byłem ze swoją Meganką II Sedan w serwisie Renault, wymieniono mi 4 cewki pomimo, iż tylko 1 była niesprawna, były to cewki firmy SAGEM, 3 cewki zainstalowano za darmo natomiast za 1, tą niesprawną zapłaciłem razem z wymianą 419 zł, w sklepie tej samej firmy o 100 zl tańsza, pytałem w serwisie dlaczego montowane są cewki firmy SAGEM skoro są one wadliwe, odpowiedziano, że cewki te są już II generacji i nie powinno być z nimi kłopotów, na pytanie dlaczego 3 są za darmo a za 1 muszę płacić, odpowiedziano, że tak jest i tyle. Nie udzielono mi w tym względzie żadnej sensownej odpowiedzi. W zwiazku z tym złożyłem reklamację do Centrali Renault Polska, narazie nie mam konkretnej odpowiedzi, poinformowano mnie że sprawa zostanie wyjaśniona. Nadmieniam, że auto od w marcu 2006 r. nie posiada już gwarancji. Jest to dla mnie dziwny fakt, skoro wymienia się 3 cewki w ramach gwarancji i to te sprawne to dlaczego musialem zapłacić za tę 1 wadliwą. Czy ktoś może spotkał się z takim przypadkiem w serwisach Renault. Pozdrawiam wszystkich uzytkowników Renówek i nie tylko.

  • #26 25 Sty 2007 10:50
    brutuz
    Poziom 10  

    Szkoda że nie wszedłem na ta strone rok temu. w mojej megance 1,6 AiR wysiadły 2 cewki. Było to po gwarancji. W serwisie zabulilem za ich wymianę. Nikt nie wspomnial o jakieś wadliwej serii cewek.
    Zobacze fakture ale to chyba juz za poźno Serwis Renault w Łodzi Przygudcy pewno nie będzie chciał o tym gadać. Pozdrawiam Meganowców.

  • #27 25 Sty 2007 14:45
    Grzechub
    Poziom 11  

    Cikawe czy zaproponowano Ci wtedy wymianę świec zapłonowych ?.
    Do cewek BERU dedykowana swieca to UXF79P (czteroelektrodowa).
    Właśnie je testuję :D

  • #28 28 Sty 2007 16:48
    żeton
    Poziom 2  

    Witam, informuję, że po interwencji Renault Polska serwis zwrócił mi 95 % z kwoty którą zapłacilem za nieszczęsną cewkę, dodam że pomimo przychylnej decyzji ze strony Renault Polska serwis ociągał się ze zwrotem pieniędzy, ale w końcu odzyskałem, wychodzi na to,że nie słusznie pobrano opłatę za cewkę. Serwis nie raczył wyjaśnić dlaczego została pobrana opłata z tytułu wymiany wadliwej cewki. Pozdrawiam uzytkowników Renówek.

  • #29 24 Lut 2007 19:15
    Grzechub
    Poziom 11  

    UXF-y zachowują się OK. Bez problemu rozruch przy -15 jak i w deszcz :D.
    Zużycie średnie ustabilizowało się na poziomie 6,3 l/100 tyle mówi wskaźnik komputera pokładowego . Brak problemów z przyspieszaniem autko bardziej elastyczne.

  • #30 25 Lut 2007 12:20
    mitsubishi1100
    Poziom 2  

    witam jechalem autem byl jakis taki slaby w pewnym momencie zaczelo nim szarpac szczelac obrotomierz latal jak wsciekły ,dzisiaj wsiadlem do megi kręce kręce i nic nie zagadała myslicie ze to cewka mam motor 1.6 8v pomózcie 3 dni temu mialem wymiane glowicy popłynąlem 600zl teraz to