X

Volkswagen Passat B5 1.6 benzyna, problem z cieczą...

25 Dec 2010 14:14 RARadek_777_2007
  • #1 25 Dec 2010 14:14
    Radek_777_2007
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z samochodem, Volkswagen Passat B5 1.6 AHL, zmniejszał się stan płynu chłodniczego, samochód zmieniał obroty, ciśnienie w układzie chłodzenia... Została ściągnięta głowica, uszczelka była przedmuchana pomiędzy drugim a trzecim cylindrem, głowica była krzywa, została splanowana... Wszystko prawidłowo poskładane na oryginalnych częściach. Auto nie szarpie, trzyma obroty itp, ale ciśnienie w układzie chłodzenia pozostało, przy dłuższym obciążeniu ciśnienie jest tak duże, że zdziera węże z chłodnicy... Co może być przyczyną w takiej sytuacji?? Z góry dziękuję za pomoc.
  • #2 25 Dec 2010 14:28
    amm212
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Na początek zmień termostat. Przypuszczam że nie robiłeś próby szczelności głowicy bo taka ewentualność też może być że jest pęknięta. Możesz podjechac do jakiegoś warsztatu niech zrobią Ci test CO2 gdyby było coś nie tak jeszcze z głowicą to wyjdzie. Ale myśle ze wymiana termostatu rozwiąże sprawe
  • #3 25 Dec 2010 14:31
    Radek_777_2007
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Termostat był zmieniany, korek zbiornika również ;/
  • #4 25 Dec 2010 14:35
    amm212
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Sprawdż pompe wody miałem przypadek że oberwał się wirnik i poompa nie robi obiegu.Jeżeli jest ok to chyba coś z głowicą
  • #5 25 Dec 2010 14:36
    Radek_777_2007
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Do momentu zdarcia węży z chłodnicy temperatura utrzymuje się idealnie na 90st... Jak mogę sprawdzić ewentualnie pompę??
  • #6 25 Dec 2010 14:43
    amm212
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Najlepiej ja wyjąć. Zobacz na zbiornik wyrównawczy czy gdy silnik pracuje to górnym węzykiem pompowany jest płyn . Gdy obieg jest prawidłowy płyn powinien zdecydowanym strumieniem wlewać sie do zbiornika.
  • #7 25 Dec 2010 15:14
    Radek_777_2007
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Z górnego wężyka wylewa się płyn tylko po odkręceniu korka zbiornika. Węże są tak twarde, że nawet nie da się ich nacisnąć...
  • #8 25 Dec 2010 15:17
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    1. Czy układ jest prawidłowo odpowietrzony?
    2. Czy występują oznaki przedostawania się gazów spalinowych do układu chłodzenia?
  • #9 25 Dec 2010 15:23
    Radek_777_2007
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (-1)
    1. Z tego co się orientuję w tych samochodach układ odpowietrza się sam, ogrzewanie jest bardzo dobre, dwa węże od nagrzewnicy są gorące, aczkolwiek gdy silnik jest zagrzany słychać charakterystyczne dzięki w nagrzewnicy (tak jakby powietrze), działo się to także przed zmianą uszczelki...
    2. Gdy korek zbiornika jest odkręcony, podczas dodawania gazu nie widać żadnych objaw powietrza w zbiorniku, nie posiadam czujnika zawartości CO2 także dokładniej nie mam jak sprawdzić...
  • #10 25 Dec 2010 15:27
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Mocno śmierdzi spalinami, nie zawsze musi bąblować - czasami tego nie widać, ponieważ tworzy się w jakimś punkcie układu poduszka gazu, która dopiero po zwiększeniu objętości ulega przemieszczeniu. Jeżeli ogrzewanie jest ok, to zapewne układ w miarę się odpowietrzył. Układy chłodzenia nie zawsze tak od razu same się odpowietrzają.

    P.S. Jeżeli temperatura oraz poziom płynu są prawidłowe, a brakuje miejsca na kompensację, to płyn jest wypychany przez poduszkę gazu - spalin lub przegrzanego i odparowanego płynu w miejscu korka powietrznego. Pozwól nadmiarowi płynu spokojnie wypłynąć i powąchaj gaz, który wydostaje się z układu. Tylko z głową, nie poparz się!
  • #11 25 Dec 2010 15:36
    Radek_777_2007
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Po zapaleniu silnika i odkręceniu korka wyraźnie czuć spaliny ze zbiornika wyrównawczego...
  • Helpful post
    #12 25 Dec 2010 15:40
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Czyli prawdopodobnie po poprzednim przegrzaniu pękła głowica. W tym silniku z reguły pomiędzy drugim, a trzecim cylindrem, ale niekoniecznie.
  • #13 25 Dec 2010 15:46
    Radek_777_2007
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (+3)
    Uszczelka przedmuchana była właśnie pomiędzy drugim a trzecim cylindrem, tak więc panowała tam znacznie wyższy temperatura i może faktycznie pękła... :( Mam jeszcze tylko jedno pytanie... Mam okazję kupić silnik o takim samym oznaczeniu AHL w niby bardzo dobrym stanie w cenie regeneracji głowicy... ale silnik ten pochodzi z passata dwa lata młodszego, wizualnie jest wszystko to samo oprócz kolektora ssącego, u mnie jest aluminiowy a tam plastikowy. Czy nie będzie żadnych problemów z założeniem tamtego silnika?? Mam na myśli głównie elektrykę...
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products