Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Wymiana prądnicy na alternator w c 360


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Maszyny Rolnicze, Sprzęt Ciężki -> Wymiana prądnicy na alternator w c 360
Autor
Wiadomość
lukzak
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 8
Miasto: Częstochowa

Post#1 Post autora tematu 27 Gru 2010 12:43   

Wymiana prądnicy na alternator w c 360


Witam! Proszę o pomoc w podłączeniu alternatora do ciagnika ursus c 360, jest to nowy alternator przeznaczony do w/w ciągnika, czy mógłby ktoś zapodać jakiś prosty schemacik? I jeszcze jedno jakim przewodem wykonać podłączenie?
Wymiana prądnicy na alternator w c 360
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 27 Gru 2010 12:43   





Powrót do góry
   
Zico63
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 2711
Miasto: Bielsko-Biała

Post#2 27 Gru 2010 14:00pomocny post - solucja   

Re: Wymiana prądnicy na alternator w c 360


W pozostaje wolny, B+ główny przewód do rozrusznika na śrubę gdzie przychodzi "główny" prąd z akumulatora. Lampka kontrolna na zacisk D+, będzie to najmniejszy z tych trzech konektorków.
Regler dotychczasowy wyrzucamy.
Przewód najlepiej dać "linkę" 10mm² - to nie żart i nie ma przecinka, dziesięć milimetrów!
Wymiana prądnicy na alternator w c 360
Powrót do góry
   
1078231
Usunięty





Post#3 27 Gru 2010 18:12   

Re: Wymiana prądnicy na alternator w c 360


Ja bym tego alternatora do ciągnika nie zakładał.
Powrót do góry
   
skorpion1272
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 397
Miasto: Nowe Miasto Lubawskie

Post#4 28 Gru 2010 15:33   

Re: Wymiana prądnicy na alternator w c 360


Motronic napisał:
Ja bym tego alternatora do ciągnika nie zakładał.

A z jakiego to powodu???
Powrót do góry
   
1078231
Usunięty





Post#5 28 Gru 2010 16:01   

Re: Wymiana prądnicy na alternator w c 360


Bo te lucasy są liche.
-słabe mostki
-z tyłu łożyskowanie na złożeniu wałeczkowym
-gniją stojany
Powrót do góry
   
skorpion1272
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 397
Miasto: Nowe Miasto Lubawskie

Post#6 28 Gru 2010 16:28   

Re: Wymiana prądnicy na alternator w c 360


No ale skoro już autor tematu go kupił to chyba nie będzie go wyrzucał i zakładał innego?
Powrót do góry
   
1078231
Usunięty





Post#7 28 Gru 2010 16:34   

Re: Wymiana prądnicy na alternator w c 360


Kolego, ten alternator jest łapany na śruby ósemki i niezbyt to widzę przy pracy z paskiem 17. Wiem ci się z nimi działo w transitach.
Dwa-alternator sie zakłada taki, że jak padnie to kupisz do niego części nawet w zabawkowym, bo nie będzie stał w sezonie dzień lub dwa po to aby go naprawić.
Powrót do góry
   
robokop
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 16909
Miasto: Płońsk/Warszawa

Post#8 28 Gru 2010 16:42   

Re: Wymiana prądnicy na alternator w c 360


Motronic napisał:
Bo te lucasy są liche.
O ile to Lucas, a nie China Export. Oryginalnie prądnica w C360 tez trzymała się na śrubkach Φ8, tak że w sumie mechanicznie może być - pasek w ursusie zbyt wiele nie ciągnie, żeby był super naprężony. A co do gnicia - zgnije każdy w końcu, w ciągniku pracuje w kurzu, ale nie chlapie na niego spod kół.
Osobiście preferuję w tych zastosowaniach albo Zelmoty, albo Magnetony - z przewagą na rzecz krajowych z regulatorem napięcia z "fiacika".
Powrót do góry
   
bizon_126
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 1013
Miasto: Olkusz - Jangrot

Post#9 28 Gru 2010 16:49   

Re: Wymiana prądnicy na alternator w c 360


Ja u siebie założyłem do c 360 alternator od żuka 9 diod
W żuku tez jest pasek 17 tak jeden problem z głowy
Najważniejsze przy montażu to jak pisali wyżej nie żałować grubości przewodu alternator-rozrusznik alternator, ustawić prosto tak aby nie cięło paska i wszystko mocno po przykręcać [można nawet za kontrować ]
Ja też mam przykręcone śrubami M8 już trzeci rok i się nic nie urwało

Dodano po 3 [minuty]:

I jak wyżej regulator napięcia od 126p-super sprawa-tani i zerowa awaryjnośc
Powrót do góry
   
robokop
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 16909
Miasto: Płońsk/Warszawa

Post#10 28 Gru 2010 16:55   

Re: Wymiana prądnicy na alternator w c 360


bizon_126 napisał:

Ja też mam przykręcone śrubami M8 już trzeci rok i się nic nie urwało

I wszystko trzyma się na słowo honoru. Daje się na górne mocowanie (jesli masz stary alternator z PF125p albo z Żuka) dlugą szpilę i kawałek rurki żeby wypełnić przestrzeń pomiędzy tylnym uchem mocowania a alternatorem, i rozwierca się dziury w mocowaniu na Φ10. Wtedy jest sztywno i nie pourywa anii uszu, ani napinacz nie popęka.

Wymiana prądnicy na alternator w c 360
z wątku http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1505825.html
Ewentualnie wymiana uchwytu na taki
Wymiana prądnicy na alternator w c 360
Powrót do góry
   
Zico63
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 2711
Miasto: Bielsko-Biała

Post#11 28 Gru 2010 18:05   

Re: Wymiana prądnicy na alternator w c 360


Kolega kupił - musi jakoś wykorzystać; no, chyba że opchnie komuś, kto nie czyta(ł) naszego Forum :D
Powrót do góry
   
iryston
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 7
Miasto: Biała Rawska

Post#12 28 Gru 2010 19:40   

Re: Wymiana prądnicy na alternator w c 360


Zico63 czy linka 10 mm2 ma łączyć alternator z rozrusznikiem? Jeśli tak to dlaczego? Ja mam coś około 2,5 mm2 i jakoś to działa - jak kupiłem traktor to już tak było, ale jeśli można coś poprawić to czemu nie.
Pozdrawiam
Powrót do góry
   
Zico63
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 2711
Miasto: Bielsko-Biała

Post#13 28 Gru 2010 19:49   

Re: Wymiana prądnicy na alternator w c 360


Powód jest prosty: przepustowość elektryczna przewodu wynosi ok. 5A na mm², z czego wynika dla średnich, ok. 50-cio amperowych alternatorów taki przekrój. Przepustowość nie jest tu aż tak krytyczna, z uwagi na pracę przewodu luzem (nie w wiązce) i na "wolnym powietrzu" (możliwość samoczynnego chłodzenia, odmiennie niż w samochdach pod tapicerką).
Ale ta wielkość wydaje mi się akurat, nie za mała; także pod względem spadku napięcia na przewodzie.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 28 Gru 2010 19:49   





Powrót do góry
   
1078231
Usunięty





Post#14 28 Gru 2010 21:24   

Re: Wymiana prądnicy na alternator w c 360


A ta prądnica z czego miała tarcze łozyskowe? Też z aluminium? I jaki elektromagnetyczny moment hamujący działał na wirnik, a tym samym na całość?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 28 Gru 2010 21:24   





Powrót do góry
   
iryston
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 7
Miasto: Biała Rawska

Post#15 28 Gru 2010 22:20   

Re: Wymiana prądnicy na alternator w c 360


Dzięki za szybką odpowiedź Zico63. Dopytam jeszcze, jeśli pozwolisz. Czy jeśli mam za mały przekrój tego przewoduto znaczy, że mam permanentnie niedoładowany akumulator? (2,5x5A daje 12,5 ampera) Wybacz jeśli pytanie zbyt naiwne, ale większość kwestii związanych z elektryką to dla mnie prawie kosmos.
Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.
Powrót do góry
   
Zico63
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 2711
Miasto: Bielsko-Biała

Post#16 28 Gru 2010 22:28   

Re: Wymiana prądnicy na alternator w c 360


No właśnie, a wydajność alternatora to 50 - 70A; trochę brakuje, prawda? Z tym, że te 5A przepustowości to dopuszczalna dla trwałości i bezpieczeństwa. To nie jest tak, że większy prąd "nie przejdzie".
Może jednak nastąpić nagrzewanie się przewodu, do wartości nawet niebezpiecznych. Może też być spory spadek napięcia na akumulatorze. Te objawy wystąpią przy DUŻYM poborze prądu, gdy "ciężko mu przepłynąć"; będzie tak po trudnym rozruchu, włączonych reflektorach, może dodatkowo "halogenów" roboczych, dobry halogenowy kogut, dwie przyczepy z ich oświetleniem - alternator pokrywa ten pobór, dając duży amperaż. Może więc zaistnieć sytuacja, że akumulator ma na klemach zamiast 14,5V - tylko powiedzmy 13,5V, co w dłuższym okresie nie jest oczywiście dobre!
Natomiast przy pracy w dzień na polu, gdzie pobór jest praktycznie tylko dla zaworu STOP pompy paliwa - nie ma problemu, tych kilka amperów spokojnie przepływa przewodem 2,5mm².
Będzie okazja i cieplej - wymienić na grubszy, na razie musi być. :sm9:
Powrót do góry
   
iryston
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 7
Miasto: Biała Rawska

Post#17 28 Gru 2010 22:45   

Re: Wymiana prądnicy na alternator w c 360


To chyba teraz zaczynam rozumieć dlaczego co dwa lata muszę wymienić akumulator :( Sporo nocek traktor przepracował z włączonymi wszystkimi możliwymi światełkami do przodu i do tyłu.
Nie będę wiosny czekał, jutro się tym zajmę i zrobię po Bożemu, czyli tak, jak zalecasz.
Szacunek Zico63 :)
Powrót do góry
   
Grzegorz_madera
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1407

Post#18 29 Gru 2010 10:31   

Re: Wymiana prądnicy na alternator w c 360


Co do mocowania alternatora w C-360, to nie polecam oszczędzać na grubości stali na wspornik oraz na średnicy śrub mocujących. Silnik S-4003 generuje takie drgania, że pradzej czy później i tak wszystko się pourywa. Osobiście też mam przykręcony alternator śrubą M8, ale w 3P, a ten silnik pracuje bardziej miękko i nie generuje takich drgań. Do C-360 najlepszy moim zdaniem jest alternator Elmot z dwiema łapami. Są w nich otwory o średnicy 12 mm, przez co można przykręcić go śrubami M12 bez żadnych tulejek i wtedy wszystko sprawnie pracuje przez lata.
Powrót do góry
   
robokop
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 16909
Miasto: Płońsk/Warszawa

Post#19 29 Gru 2010 14:13   

Re: Wymiana prądnicy na alternator w c 360


Grzegorz_madera napisał:
Co do mocowania alternatora w C-360, to nie polecam oszczędzać na grubości stali na wspornik oraz na średnicy śrub mocujących.
Zapomniałeś o małym szczególe - oryginalny wspornik prądnicy jest przykręcony do bloku dwiema śrubami Φ8mm, więc ?
Powrót do góry
   
viper555
spec od auto-elektro
spec od auto-elektro


Dołączył: 05 Gru 2002
Posty: 4385

Post#20 29 Gru 2010 14:49   

Re: Wymiana prądnicy na alternator w c 360


Zawsze montuję na wsporniku od prądnicy i jeszcze nigdy nic nie odpadło.P
Powrót do góry
   
Grzegorz_madera
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1407

Post#21 29 Gru 2010 20:43   

Re: Wymiana prądnicy na alternator w c 360


robokop napisał:
Grzegorz_madera napisał:
Co do mocowania alternatora w C-360, to nie polecam oszczędzać na grubości stali na wspornik oraz na średnicy śrub mocujących.
Zapomniałeś o małym szczególe - oryginalny wspornik prądnicy jest przykręcony do bloku dwiema śrubami Φ8mm, więc ?


W przypadkach, z którymi miałem do czynienia pękały wsporniki. Śruby jakoś się nie urywały. Należy zastosować śruby klasy 8,8 i podkładki sprężyste i wszystko trzyma się jak należy. Jeżeli jednak ktoś miał z tym inne doświadczenia to niech się podzieli, po to jest to forum.
Powrót do góry
   
bizon_126
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 1013
Miasto: Olkusz - Jangrot

Post#22 29 Gru 2010 20:57   

Re: Wymiana prądnicy na alternator w c 360


iryston napisał:
To chyba teraz zaczynam rozumieć dlaczego co dwa lata muszę wymienić akumulator :( Sporo nocek traktor przepracował z włączonymi wszystkimi możliwymi światełkami do przodu i do tyłu.
Nie będę wiosny czekał, jutro się tym zajmę i zrobię po Bożemu, czyli tak, jak zalecasz.
Szacunek Zico63 :)

Nie wiem co wy robicie z akumulatorami ale u mnie w ciągnikach wytrzymują średnio 10 lat
W c-360 mam 2x 165Ah 6V i maja 12 lub 13 lat i ciągnik pali bez problemu prostownika nie używam -może sporadycznie jak ciągnik stoi dłuższy czas dla pobudzenia-dość dużo pracuje w polu w nocy przednie oświetlenie + w tyle 2 halogeny i aku zawsze doładowany
alternator elmot 44A pochodzenia żuk
regulator elektroniczny od poloneza/125p
Pozdrawiam nie doładowanych
Powrót do góry
   
1078231
Usunięty





Post#23 29 Gru 2010 21:02   

Re: Wymiana prądnicy na alternator w c 360


bizon_126 napisał:

alternator elmot 44A pochodzenia żuk

I o to chodzi, masz typowy alternator. Części w bród, zresztą kto by go naprawiał? Na złomie za flaszkę dostaniesz dwa.
Wstawią takiego rzepowatego lucasa i później bek.
Powrót do góry
   
viper555
spec od auto-elektro
spec od auto-elektro


Dołączył: 05 Gru 2002
Posty: 4385

Post#24 29 Gru 2010 21:04   

Re: Wymiana prądnicy na alternator w c 360


A co w tym dziwnego, zobaczymy jak skończą się te akumulatory i założysz nowe. P
Powrót do góry
   
robokop
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 16909
Miasto: Płońsk/Warszawa

Post#25 29 Gru 2010 21:08   

Re: Wymiana prądnicy na alternator w c 360


Grzegorz_madera napisał:

W przypadkach, z którymi miałem do czynienia pękały wsporniki. Śruby jakoś się nie urywały. Należy zastosować śruby klasy 8,8 i podkładki sprężyste i wszystko trzyma się jak należy. Jeżeli jednak ktoś miał z tym inne doświadczenia to niech się podzieli, po to jest to forum.

Podstawą są proste kółka pasowe - te blaszane pompy wodnej rzadko kiedy nie bije, tak samo koło wału po dokręceniu młotkiem i przecinakiem śruby. Druga rzecz, to całość musi być sztywno i pewnie skręcona. W Zetorach, gdzie fabrycznie był alternator, wspornik jest masywny i przykręcony do bloku śrubami Φ10.
Powrót do góry
   
bizon_126
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 1013
Miasto: Olkusz - Jangrot

Post#26 29 Gru 2010 21:16   

Re: Wymiana prądnicy na alternator w c 360


Ostatnio wymieniałem koledze diody wzbudzenia ale on w c-360 ma 70A elmot [bodajże od poloneza atu] wszystko pięknie ładnie tylko problem z kołem pasowym
ogólnie można założyć od każdego auta akurat od żuka pasuje idealnie
Wbrew opini i te magneton-y tez nie są takie wspaniałe bo kumplowi w wakacje walnęła dioda i zanim wrócił z trasy zetorem to stojan się usmażył i tym sposobem poszło 270 pln-nówka
Tak więc przy montażu polecam wycieczkę na szrot i kupno od jakiegoś popularnego auta [polonez,cc,żuk,125p,inne]
Znam przypadek ze w c-330 wylądował alternator z malucha i tez ładował tylko ciężko było go zamontować
Powrót do góry
   
1078231
Usunięty





Post#27 29 Gru 2010 21:20   

Re: Wymiana prądnicy na alternator w c 360


Stare Magnetrony są ok, w nowych lecą mostki, ale stojanowi nic się nie powinno stać. Zresztą Magnetron jest ok, przodu łożysko 6303, to już coś.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 29 Gru 2010 21:20   





Powrót do góry
   
bizon_126
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 1013
Miasto: Olkusz - Jangrot

Post#28 29 Gru 2010 21:27   

Re: Wymiana prądnicy na alternator w c 360


Z pomiaru wynikło że jedna z diód ma zwarcie[po odlutowaniu stojana] i w stojanie usmażyło jedną fazę
Przezwojenia nikt nie chciał sie podjąć na okolicę i kupił nowy
Powrót do góry
   
robokop
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 16909
Miasto: Płońsk/Warszawa

Post#29 29 Gru 2010 21:38   

Re: Wymiana prądnicy na alternator w c 360


Motronic napisał:
Stare Magnetrony są ok, w
Te same co w Zetorach, siedziały w Skodach - jedyna różnica to średnica otworów śrub - w traktorze fi 10, w samochodzie fi8. Z usterek elektrycznych - nie wiedzieć czemu zdarzały się uszkodzenia regulatorów napięcia, elektrycznie elementy niby sprawne, a ładować nie chciały. Mechanicznie zużywała się tylna obudowa przy zacierającym się łożysku.
Powrót do góry
   
1078231
Usunięty





Post#30 29 Gru 2010 21:45   

Re: Wymiana prądnicy na alternator w c 360


Ej, dolna dziesiątka, górna ósemka. Tylna obudowa może tak, bo nie było oringa jak miał fiat albo nawet łada.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Maszyny Rolnicze, Sprzęt Ciężki -> Wymiana prądnicy na alternator w c 360
Strona 1 z 3 Idź do strony 123  Następny
Podobne tematy
Ursus c-360 wymiana prądnicy na alternator (14)
Wymiana prądnicy na alternator w 126p (3)
Fiat 126p, wymiana prądnicy na alternator. (1)
Oznaczenia prądnicy. Który zacisk jest od czego w prądnicy od C-360? (6)
zamiana prądnicy na alternator... (7)
alternator zamiast prądnicy (23)
Alternator zamiast prądnicy w ciągniku C 330 (1)
Zmiana prądnicy na alternator w ursus c-330 (4)
Władimirec T25A2 zamiana prądnicy na alternator (8)
Ursus C-360 podłączenie regulatora do prądnicy (2)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.083 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony