X
  • #1 29 Dec 2010 18:27
    Daroo91
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam, wczoraj otrzymałem od znajomego samochód, Poloneza z instalacją gazową Flying Injection. Przez to że znajomy wyjechał zapomniał mi powiedziać jak go obsłużyć. Mam instrukcje ale w niej nie jasno pisze, tzn.
    Wiem że odpala się na benzynie ale w tym problem że nie wiem w jaki sposób ustawić przełącznik bo są trzy opcje:
    - naciśnięcie w lewo ( jedna kreska namalowana);
    - środek ( namalowane kółko );
    - naciśniecie w prawo ( namalowane dwie kreski), tuż obok nich po prawej stronie jest bodajże wskaźnik poziomu gazu ( takie 4 diody ).

    W instrukcji pisze żeby ustawić na benzyne to trzeba ustawić '' przełącznik w pozycję benzyna ( znak dystrybutora ▀⌡ ) ''.
    No więc dla mnie ten znak jest jakiś nie jasny, może mi ktoś wytłumaczyć jak ustawiać przełącznik przy odpalaniu oraz jak podczas jazdy przełączyć na gaz i w którym momencie?
    Oraz gdzie znajduje sie czerwona kontrolka o której mowa w instrukcji, bo jedyne co mi sie świeci to czerwona kropka przy wskazniku poziomu oleju.

    Przepraszam, że zadaję takie pytania, ale nie chcę niczego zepsuć tym bardziej że dopiero co dostałem ten samochód i wole mieć wszystko dobrze wyjaśnione.
  • #2 30 Dec 2010 11:04
    MAX52
    Level 20  
    Helpful post? (+2)
    To wyciąg z instrukcji obsługi przełącznika;Przełącznik może znajdować się w trzech pozycjach:
    a) praca na gazie, początkowo na benzynie i automatyczne
    przełączenie;
    b) praca na benzynie
    c) praca na gazie.
    Do prawidłowej
    pracy samochodu
    zaleca się
    stosowanie pozycji
    a).

    PRACA NA GAZIE, POCZYNAJĄC OD ZASILANIA
    BENZYNOWEGO I AUTOMATYCZNE PRZEŁĄCZENIE
    Przy przełączniku ustawionym w pozycji środkowej samochód
    zaczyna pracować na benzynie, a następnie przechodzi automatycznie
    na gaz. Przełączenie zachodzi przy zwolnieniu - gdy po przekroczeniu
    2000 obr/min silnik obniży obroty, a reduktor LPG
    osiągnie temperaturę pracy przynajmniej 25°.
    Jeżeli temperatura reduktora znajduje siê w przedziale 25-60°,
    następuje opóżnienie trwające ok. 60 s, po którym następuje
    przełączenie. Jeżeli temperatura przekracza 60°, przejście
    następuje natychmiast.
    Kiedy silnik pracuje na benzynie, diody na przełączniku
    świecą się na czerwono, a na zielono, kiedy silnik pracuje na gazie.
    Istnieje możliwość wybrania pracy na wymuszonej benzynie, lub na
    wymuszonym gazie, w zależności od paliwa.
    PRACA NA BENZYNIE
    Jeżeli przełącznik jest przełączony na lewo, wówczas światełka
    diod świecą się na czerwono, wtryskiwacze pracują, gazowe zawory
    elektromagnetyczne są zamknięte, a system kontrolujący przepływ gazu
    jest odcięty.
    W tej sytuacji samochód pracuje normalnie na benzynie, tak jakby
    instalacji gazowej nie było. PRACA NA GAZIE
    Ta funkcja uważana jest za rozwiązanie awaryjne, do stosowania
    jedynie w przypadkach zaburzeń pracy instalacji benzynowej.
    Jeżeli przełącznik jest przełączony w prawo, wówczas światełka
    diod świecą się na zielono, a silnik pracuje wyłącznie na gazie, kiedy
    reduktor osiągnie temperaturę pracy przynajmniej 50°.
    System jest tak zaprogramowany, aby powrócić do pracy na
    benzynie w przypadku trudności z zapaleniem silnika lub nagłego jego
    zgaśnięcia.
  Search 4 million + Products
Browse Products