Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 31 Gru 2010 00:22
    n73mn
    Poziom 8  

    Witam wszystkich. Stałem się posiadaczem fotela od merca s-klasy model w220. Chciałbym podłączyć ten fotel do domowego zasilania, domyślam się ze będę musiał zakupić zasilacz ? Mam też problem z tymi wszystkimi kablami :cry: od każdej funkcji fotela kabel powinien chyba być podłączony do 'komputera' przy szynie fotela, lecz nie wiem czy to będzie działało, czy wobec tego mogę podłączyć silniczek np bezpośrednio do np zasilacza ?

    Siedzenie Mercedes S-klasa w220 - zasilanie

    Siedzenie Mercedes S-klasa w220 - zasilanie

    Siedzenie Mercedes S-klasa w220 - zasilanie

    Siedzenie Mercedes S-klasa w220 - zasilanie


    Siedzenie Mercedes S-klasa w220 - zasilanie

  • #2 31 Gru 2010 10:05
    ele5
    Poziom 26  

    Możesz,a jak będziesz wtedy sterował resztą silników??? Nie ma szans aby wszystko działało jak nie odpalisz tego modułu pod siedzeniem.

  • #3 31 Gru 2010 10:45
    n73mn
    Poziom 8  

    Jeżeli nie uda się odpalić tego komputera, będę chyba musiał zrobić jakiś własny panel kontrolny z przełącznikiem do każdej funkcji. I tak brakuje mi paru guzików tj panel regulacji z boczku drzwi, więc będę go musiał czymś zastąpić. Myślałem nad takimi przełącznikami:
    http://allegro.pl/przelacznik-hebelkowy-maly-3poz-6wyp-mts-1075-i1377356055.html
    lub
    http://allegro.pl/przelacznik-hebelkowy-maly-3poz-3wyp-mts-1073-i1377356411.html

    który z nich byłby dobry ?

  • #6 31 Gru 2010 13:33
    ele5
    Poziom 26  

    Powinien wytrzymać,chyba że na fotel usiądzie słoń
    ;-]

  • #7 01 Sty 2011 15:34
    n73mn
    Poziom 8  

    Ok, a co z tym zasilaczem ? co mi polecicie ?

  • #8 01 Sty 2011 17:13
    kkknc
    Poziom 39  

    Zasilacz możesz wykorzystać od komputera. Włączniki nadają się z zestawów do elektrycznego podnoszenia szyb przenoszą duże prądy. Relpol robi astabilne na duże prądy. Ewentualnie przekaźniki, Modułu nie odpalisz ,ale bez problemu możesz sterować silnikami bezpośrednio.

  • #9 01 Sty 2011 23:35
    n73mn
    Poziom 8  

    Finalnie myślę nad tym:
    http://allegro.pl/przelacznik-przycisk-szyby-szyb-elektrycznych-1-i1360907440.html
    będzie ok?

    fotel ma też prawdopodobnie podgrzewanie, kabel który wychodzi jest dwu żyłowy, więc zwykły przełącznik kołyskowy będzie dobry ?
    http://allegro.pl/przelacznik-kolyskowy-230v-2-kolory-2-0319-i1378310471.html


    mam taki zasilacz od komputera(foto w załączniku)
    do których kabli tu się podłączyć ?

  • #10 01 Sty 2011 23:45
    kkknc
    Poziom 39  

    Zasilacz będzie ok. Czarny to masa żółty to +12V wyłączniki się nadają. Najlepiej jak byś rozebrał ten zasilacz i podlutował sie z kabelkami prosto do płytki.

  • #11 01 Sty 2011 23:58
    n73mn
    Poziom 8  

    od każdego silniczka odchodzą 4 żyły. Jak je podłączyć do tych przełączników?

    ok, przy zasilaczu resztę kabli mogę uciąć przy samej płytce, czy lepiej rozlutować?

  • #12 02 Sty 2011 00:15
    kkknc
    Poziom 39  

    Podejrzewam że 2 to silnik ( grubsze ),a 2 kolejne to jakaś krańcówka ( chyba że to silnik szeregowy). Tego nie przerabiałem, ale daj jakieś zdjęcie w zbliżeniu.

  • #13 02 Sty 2011 00:21
    n73mn
    Poziom 8  

    o takie foto ci chodzi ?

    Siedzenie Mercedes S-klasa w220 - zasilanie

  • #14 02 Sty 2011 00:30
    kkknc
    Poziom 39  

    Czy dobrze widzę że te po prawej czarny i brązowy są grubsze? Jezeli tak to patrz co napisalem wyżej.

  • #15 02 Sty 2011 00:36
    n73mn
    Poziom 8  

    po prawej czarny i biały są grubsze. co zrobić z tamtymi dwoma przewodami, jeżeli to krańcówki ?

  • #16 02 Sty 2011 00:58
    kkknc
    Poziom 39  

    Wypnij przewody z modułu i podłącz zasilanie do grubych. Zobaczysz czy silniki ruszą. Jeżeli te dwa pozostałe to krańcówki można je pominąć , jak chcesz z nich skorzystać ( trwałość zębatek i silników ) to tylko połączenie przez przekaźnik.

  • #17 02 Sty 2011 01:04
    n73mn
    Poziom 8  

    Ok, jak by wyglądało połączenie przez przekaźnik?
    i jaki to byłby przekaźnik?

  • #18 02 Sty 2011 19:56
    n73mn
    Poziom 8  

    przepraszam za post pod postem, ale ilu A bezpiecznik powinien być przy silniczku ? Dodam, że w zasilaczu siedzi 5A. Dać takie same przy silnikach ?

  • #19 27 Sty 2011 18:44
    n73mn
    Poziom 8  

    witam, ponownie przepraszam za post pod postem ale nie chce zakladac nowego tematu.

    Zakupiłem zasilacz od komputera aby podłączyć te silniczki i mam problem ponieważ po podłączeniu zasilacza do prądu i włączeniu go przyciskiem nie ma żadnej reakcji :cry: dodam ze nie ma żadnych kabli do zewnętrznego dodatkowego przełącznika. Bezpiecznik też nie jest spalony. Może ktoś ma jakiś pomysł co robić ?

    Siedzenie Mercedes S-klasa w220 - zasilanie

  • #20 27 Sty 2011 23:19
    kkknc
    Poziom 39  

    To zasilacz atx? Jeżeli tak to do połączenia 2 kabelki na złączu.

  • #21 27 Sty 2011 23:27
    n73mn
    Poziom 8  

    tak ATX, czyli tak jakby włącznik na obudowie w komputerze. Możesz mi powiedzieć które te kable trzeba złączyć ? Dodam więcej zdjęć jeżeli zajdzie taka potrzeba

  • #23 28 Sty 2011 00:55
    n73mn
    Poziom 8  

    o kurcze ostatnio faktycznie nie kontaktuje :/

    dzięki za pomoc !! rano przetestuje

  • #24 14 Gru 2011 20:06
    n73mn
    Poziom 8  

    Sorki za odkopywanie tematu, ale jak podłączyć te silniczki aby ich nie spalić? poprzez przekaźnik ? jeśli tak, to jaki ?

  • #25 14 Gru 2011 20:23
    milejow
    Poziom 42  

    Prawie rok i jeszcze nie znalazłeś schematu????? Schemat podłączenia taki sam jak do silników elektrycznych szyb, znaleźć sobie w sieci bo jest tego pełno. Cienkie kable z silników są od pozycjonerów wykorzystywanych w pamięci ustawień, tobie nie potrzebne

  • #26 14 Gru 2011 21:45
    n73mn
    Poziom 8  

    wszystko już podłączone, tylko chciałem przerobić tak, żeby jakby automatycznie odcinało prąd czy coś, aby nie spaliło silnika. aktualnie są przy każdym silniczku przelicznik od szyb i bezpiecznik, więc jak za długo przytrzymam przy oporze na silniku to pali bezpiecznik

  • #28 18 Gru 2011 14:54
    kkknc
    Poziom 39  

    Działa więc, co chodzi? Chcesz testować wytrzymałość silników na spalenie? Zrobiłeś to dla siebie, więc, po co ci zabezpieczenia? Chcesz się bawić to wykorzystaj kontrakton z nawiniętym drutem i masz zabezpieczenie za grosze.

  • #29 29 Gru 2011 18:04
    n73mn
    Poziom 8  

    Rozumiem, a jeżeli bym chciał żeby silniczek się wyłączył po napotkaniu oporu (gdy skończy się zakres regulacji)?

  • #30 29 Gru 2011 20:11
    kkknc
    Poziom 39  

    Przecież pisałem ci o kontraktonie.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty