Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Bezpiecznik pompy paliwa Megane

Michałek987654321 02 Sty 2011 08:37
  • #1 02 Sty 2011 08:37
    Michałek987654321
    Poziom 7  

    Czy ktoś orientuje się, gdzie jest umiejscowiony bezpiecznik pompy paliwa?
    Auto to Renault Megane Coupe 1996 1.6. Czekam pilnie na odpowiedź. Dzięki!

  • #2 02 Sty 2011 09:34
    viper555
    spec od auto-elektro

    O jaki bezpiecznik chodzi, zasilający jest w skrzynce bezpieczników a kolizyjny -stojąc przed samochodem po maską koło prawego kielicha.P

  • #3 02 Sty 2011 10:54
    balonika3
    Poziom 36  

    Pod maską w prawej wnęce, nr 7 (30 A).

  • #4 02 Sty 2011 12:45
    nikolaj
    Poziom 7  

    Pod maską po prawej stronie (pod obudową) są 4 bezpieczniki 7,5, gdzie są niby dalsze?
    bo tamte są ponumerowane 3.4 (dwa z nich) wiec podejzewam ze to są 1 2 3 4, a gdzie ten 7?

  • #5 02 Sty 2011 12:50
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Co ty klonem jesteś?

    Po prawej stronie, prawą mamy z punktu widzenia kierowcy, zawsze tak się oznacza/mówi.

    Obok akumulatora, w podszybiu.

  • #6 03 Sty 2011 09:29
    Michałek987654321
    Poziom 7  

    Panowie, sprawa wygląda tak, autko po sylwestrowej nocy odpalilem normalnie na benzynie, pozniej sam się przełacza na lpg. Odpalany tego poranka był jeszcze kilkakrotnie (zawsze na benzynie). Ok 12.00 chcialem go odpalic ponownie, i nic, jedynie awaryjnie na gazie. Pomyslalem ze to może brak paliwa (swiecila się rezerwa), ale po zalaniu za 60 zł (wskazówka ledwo ledwo drgnęła) i dalej nie odpala. W ogole nie slychać pompy, tylko dzwięk przekaznika, to takie suknięcie. Sprawdzilem wszystkie bezpieczniki w skrzynce i w podszybiu. W podszybiu był jeden bezpiecznik 30A, jeden 40A i 4 x 60A. Każdy dobry. Teraz moje pytanie, czy to pewne że padła pompa tak z godziny na godzine? Wcześniej sprawowała się dobrze. Da się dojść do pompy jakoś od strony tylnych siedzeń/bagażnika? Może się tylko zawiesiła i wystarczy postukać??;) Czekam na info i będę baaardzo wdzięczny za szybką pomoc bo zaraz chce się brać za rozbieranie tego

  • #7 03 Sty 2011 09:44
    balonika3
    Poziom 36  

    Odchyl kanapę, odkręć dekiel i dojdziesz do kostki pompy. Sprawdź, czy masz tam prąd (żarówką) - te grubsze przewody.

  • #8 03 Sty 2011 09:49
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Najpierw przekaźnik wyjmij i zobacz zworką oraz sprawdź wysterowanie przekaźnika.

  • #9 03 Sty 2011 09:50
    Michałek987654321
    Poziom 7  

    Dojście rozumiem jest z okolic tylnych siedzeń tak? a jak prąd jest, to stukać po baku czy jak?

  • #10 03 Sty 2011 09:51
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Jakie stukać, jak raz się zatrzymała to wymiana, chyba, że chcesz aby stanęła jak będziesz np. wyprzedzał.

  • #11 03 Sty 2011 09:54
    Michałek987654321
    Poziom 7  

    ok, a gdzie znajde ten przekaznik? Bo slychać go z prawej strony, ale wczoraj mialem to tam rozebrane i byly tam tylko te bezpieczniki. Jednak jego glos slychac własnie z tamtych okolic

  • #12 03 Sty 2011 10:12
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    O to Ty nic jeszcze nie sprawdziłeś. Przekaźnik pod maską po stronie kierowcy.

  • #14 03 Sty 2011 10:34
    Michałek987654321
    Poziom 7  

    To po prawej czy lewej? po stronie kierowcy pod maską widze 4 bezpieczniki 7.5 i jeden przekaznik, nie umiem znalezc innych,??

  • #15 03 Sty 2011 10:37
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Kolega napisał, po lewej, po tej co masz kierownicę. Znalazłeś przekaźnik właściwy.

  • #16 03 Sty 2011 10:47
    Michałek987654321
    Poziom 7  

    dobra więc tak, są tam 4 bezpieczniki 7,5 i przekaznik, obok, pod drugą obudową jest bezpiecznik 30A i dwa takie same przekazniki. Bezpiecznik sprawdzilem i jest dobry, jak mogę sprawdzić te przekazniki? Sory jesli dla kogoś to pytania powalająco podstawowe ale nie jestem specem w tej dziedzinie ani troche


    A do czego jest ten przycisk z czarnym kapturkiem?
    Nie wiem czy on działa, bo jak sciągne tą gumę, to jakoś nie jestem przekonany ze te blaszki się tam stykają

    Dobra, posprawdzalem wszystko, prąd do pompy dochodzi, więc jedynym ratunkiem jest wymienić pompe. Chyba że macie jakieś inne pomysly jeszcze to piszcie!

  • #17 03 Sty 2011 13:28
    viper555
    spec od auto-elektro

    Michałek987654321 napisał:


    Dobra, posprawdzalem wszystko, prąd do pompy dochodzi, więc jedynym ratunkiem jest wymienić pompe. Chyba że macie jakieś inne pomysly jeszcze to piszcie!


    Żebyś następnej pompy nie zajechał to trzeba mieć w zbiorniku przynajmniej 1/4 paliwa a nie jeździć na oparach bo pompa jest chłodzona paliwem.P

  • #18 04 Gru 2011 15:54
    banitamaxx
    Poziom 7  

    Witam serdecznie

    Renault Megane 1.6 benzynka 8v 1998 Alize

    Objawy w mojej megance zaczely sie od tego jak przychamowalem na waskiej drodze aby puscic auto jadace z nad przeciwka,po tym jak chialem normalnie przyspeszyc autko zgaslo,po ponownym uruchomieniu z kluczyka i wrzuceniu biegu nr1 podczas ruszania autko znowu zgaslo,(pelny bak paliwa co poniedzialek tankowany do pelna od pol roku na tej samej stacji paliw), po kilkakrotnych probach ruszania wkoncu sie udalo,ale niestety podczas najechania na jaka kolwiek nierownosc autko gaslo lub szarpalo,zdecydowalem sie podjechac do mechanika(jest za rogiem) ,tam sprawdzone zostaly wszystkie czujniki tzn czujnik na wale(nowy od kwietnia2011) ,czujniki na rurze od filtra powietrza,czujniki od przepustnicy + czujnik znajdujacy sie pod czujnikiem temperatury cieczy chlodzacej silnik (wszystkie nowe prosto ze sklepu),nadal silnik pracowal nie rowno i gasl w momecie ruszania ,ciekawe bylo to ze jak zaczolem cofac ,wtedy autko smigalo jak by nic nie bylo.
    Po paru dniach zauwazylem ze dzieje sie tak jak silnik byl zimny ,lecz pozniej i na cieplym wariowal i gasl,czasami smigal jak szalony tzn ,,zaskakiwal,, a czasami przestawal pracowac,w koncu ktoregos dnia po ruszeniu ze swiatel autko zgaslo i zamilklo na amen.Zcholowalem autko przed dom na parking i zaczolem szukac przyczyny,okazalo sie ze nie mam iskry na swiecach (prawa cewka nowa od lipca2011)i charakterystycznego dzwieku pompy przy przekrecaniu kluczykiem, do tego doszedl dziwny dzwiek (tyk tyk tyk tyk) z okoloc przekaznikow (lewa strona komora silnika),podnioslem kanape tylniego siedzenia i stwierdzilem ze pompa nie podaje paliwa(wezyk + sloik) nie ma napiecia w kostce(miernik),wiem ze mam wylacznik wstrzasowy(czerwony gumowy kapturek),po wcisnieciu jego uslyszalem prace wtryskow(tsssyyyykkk) lecz nadal autko nie odpalilo,za chwilke ide poszukac i sprawdzic bezpieczniki od pompy ,ale zanim sie wybiore moze ktos tutaj da mi jeszcze jakis pomysl na poszukanie przyczyny.

  • #19 04 Gru 2011 17:57
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Dodatkowo wszelkie masy i inne połączenia idące od akumulatora sprawdź.

  • #20 04 Gru 2011 23:38
    banitamaxx
    Poziom 7  

    Witam ponownie.

    Wrocilem wlasnie od chorego autka ,czynnosci jakie zrobilem to:

    Sprawdzenie bezpiecznika nr7 (30A) - Dobry

    Prad w kostce przy pompie paliwowej jest(wczesniej nie bylo bo przykladalem mase miernika do karoserii (sruba od pasow bezpieczenstwa w tylniej kanapie) a (+) miernika wkladalem do kostki,teraz mase tez pobralem z kostki (2 grube kable) i na mierniku pokazalo mi napiecie 11.5V.

    Nadal nie ma charakterystycznego dzwieku pompy przy przekrecaniu kluczyka i zastanawia mnie to dziwne (tyk tyk tyk tyk) z przekaznika (lewa strone komory silnika),po wcisnieciu czerwonego kapturka ,dzwiek ten znika a wtryski wydaja dzwiek zasysania paliwa.Niestety auto nie odpala i jest brak iskry na wszystkich swiecach.

    Jutro sprawdze wszystkie polaczenia masy do akumulatora i inne polaczenia idace do cewek i wtryskiwaczy.

    Imobilizer dziala poprawnie ,po wcisnieciu kluczyka gasnie kontrolka na tablicy rozdzielczej.

    Zastanawia mnie dlaczego w momencie przekrecania kluczyka do poz 1 w stacyjce wskazuwka od obrotomierza wskazuje 800rpm , powinna byc na zero ,bo przeciez silnik jeszcze nie zostal odpalony.

  • #21 04 Gru 2011 23:44
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    banitamaxx napisał:
    Sprawdzenie bezpiecznika nr7 (30A) - Dobry


    Ty masz sprawdzić całą tą listwę z bezpiecznikami, ona się rozsypuje od zalewania wodą z podszybia.

    banitamaxx napisał:
    a wtryski wydaja dzwiek zasysania paliwa


    No to to jakaś nowość, od kiedy wtryski zaciągają paliwo?

    Lepiej oddaj auto do lekarza.

  • #22 05 Gru 2011 09:04
    autoas
    Poziom 41  

    banitamaxx napisał:

    Jutro sprawdze wszystkie polaczenia masy do akumulatora ...

    Jeśli to sprawdzisz na prawdę dobrze, to auto powinno odpalić...

  • #23 10 Sty 2012 21:25
    malutka132320
    Poziom 8  

    Witam :( mam duży problem jak dla mnie... czytałam wszystkie porady i... nie wiem co dalej :( sprawdziłam wszystkie bezpieczniki są ok. Tylko z tą żarówką gdy sprawdzam kostkę przy pompie paliwa, jest tak że przekręcam kluczyk w stacyjce chwile świeci i gaśnie... :( co może być przyczyną ?? nie wiem gdzie mam szukać ...Proszę o pomoc

  • #24 11 Sty 2012 03:29
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Działa dobrze. Ma świecić chwilę i zgasnąć, przy próbie kręcenia rozrusznikiem ma się znowu zaświecić.

  • #25 11 Sty 2012 10:46
    malutka132320
    Poziom 8  

    I tu powstaje problem... bo przy kręceniu nie świeci:(

  • #26 11 Sty 2012 10:57
    kortyleski
    Poziom 39  

    malutka jak przy kluczyku chwile świeci a przy kręceniu już nie to na początek czujnik wału i jego połączenia.

  • #27 11 Sty 2012 12:31
    malutka132320
    Poziom 8  

    O matko :( dzięki za info spradze i to:( Wszystko było OK rano ide do samochodu i zero krece krece i nic :( potem patrze a tu jakby pompa nie była włączona gdy krece ... przeczytałam te porady i wszystko niby ok oprocz tego co opisałam powyżej ;( dobrze że się nie rzuciłam na wykręcenie pompy i kupnie nowej bo już to dwa miesiace temu zrobiłam..

    Dodano po 53 [minuty]:

    Znalazłam ten czujnik tylko jest słabe dojście i nie wiem tak naprawdę jak spradzić czy jest dobry... druga rzecz to przewód który idzie od niego. Jest poprowadzony w strone jakby kabiny a gdzie dalej?? Chyba będę musiała dać do mechanika albo wypcham samochód gdzieś na złom bo mnie szlak trafi ;( Od momentu wymiany gutli od LPG ciągle mam coś z paliwem ;( wcześniej chodził bez zarzutu

  • #28 11 Sty 2012 13:41
    balonika3
    Poziom 36  

    Ten przewód idzie do sterownika i jest na pinach 33 i 34. Odłącz złącze (przy zdjętej klemie z akumulatora) i zmierz opór między nimi. Powinien wynosić kilkaset omów. Oczywiście mierzysz we wtyczce.

  • #29 11 Sty 2012 20:01
    kortyleski
    Poziom 39  

    Ja bym zapiął oscyloskop. Ale przec to kobieta... Powiedz koleżanko czy jak kręcisz rozrusznikiem to obrotomierz podnosi się choć trochę?

  • #30 11 Sty 2012 21:29
    malutka132320
    Poziom 8  

    Przec to kobieta... eh .. ale nie jestem taka głupia i tak sporo spradziłam co pewnie wiekszość nawet by tego nie dotykała bo nie chciała by pobródzić sobie rączek. Odpiełam tą wtyczkę przy czujniku tzn kabelek idący od tego "motylka" do złączki popsikałam to WD 40 i powiem że efekt był zaskakujący bo żarówka zaczeła błyskać przy kręceniu już kluczykiem... Jutro tata przyjedzie i mu powiem co i jak i dam mu wskazówki od Was Panów :). Wydaje mi się że zawilgotniały te przewody oby jutro efekt był taki sam wtedy już tata niech mi sprawdzi. Co mnie smuci że w megance jest błąd z tym iż bezpieczniki są w podszybiu tam gdzie akumulator i jest to tak lipnie zrobione że znowu zauważyłam że powoli dywanik wilgotnieje mi w kabinie od strony pasażera i tu gdzie schodzą kable oraz ta rurka od odprowadzania wody obok niej jest dziura ;/ pewnie to też ma swój udział ... najlepiej sobie kupie malucha :) na tym samochodzie się wychowałam tak więc odpale go nawet patykiem :D ale tak poważnie to bardzo dziękuje za pomoc ... Mam tylko pytanie czy takie czy lepiej wymienić ten cały czujnik czy zostawić go ?? bo odkręcenie go graniczy z cudem przy tak "mało używanych srubach"

    Dodano po 3 [minuty]:

    Aaa i jeszcze jedno ... niestety nie posiadam żadnych takich przyrządów typu oscyloskop :( wiem jedno jesteście fachowcami i żałuje że któryś z was nie mieszka blisko ... bo zamiast zabawy zgłosiłabym się do Was. A znając życie pewnie to kosztuje majątek taka diagnostyka.. no ale za niewiedze się płaci .. I tak bardzo dziękuje że się dzielicie swoją wiedzą :)

    Dodano po 5 [minuty]:

    Druga rzecz obrotomierz kręci się dopiero tzn zawsze jak już silnik odpalił a nie jak kręce ... nigdy tego nie zauwazyłam żeby nawet drżał gdy kreciłam kluczykiem. I co najlepsze ... do niedawna chwaliłam wszystkim swój samochód że odkąd mam go to jeszcze nigdy mnie nie zawiódł zawsze odpalał za pierwszym razem do momentu z przed 3 dni :/

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty