X

WEBASTO THERMO TOP DW50 - schemat podłączeń.

11 Oct 2004 18:56 BABaMaX
  • #1 11 Oct 2004 18:56
    BaMaX
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Kupiłem i założyłem do auta webasto typu DW50.
    Niestety nie wiem jak to podłączyć elektrycznie. Może ktoś dysponuje schematem.
    Oczywiście bez zegara preselekcyjnego.
    jeśli ktoś potrzebuje mogę zeskanować schemat do THERMO TOP S i T.

    Proszę o pomoc, ponieważ zima już blisko.
  • #2 11 Oct 2004 19:19
    Dogma
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Masz tu schemat od TOP Z/C jak bedzie pasowal , to wysle Ci reszte.

    --------------
    Pozdrawiam
  • #3 11 Oct 2004 19:39
    BaMaX
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (+2)
    tak kolego, dokładnie ten schemat, tio właśnie o to chodziło, o ten sterownik z owalnymi gniazdami z zaworkiem elektromagnetycznym na kostce. Bardzo bym prosił o resztętego jeśli nie sprawi problemu.

    Z góry dziękuję pozdrawiam
  • #4 11 Oct 2004 20:38
    Dogma
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Nie ma sprawy- teraz calosc moze komuś tez sie przyda.

    --------------
    Pozdrawiam
    Attachments:
  • #5 11 Oct 2004 22:43
    BaMaX
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    ...widzę że masz dobre rozeznanie w tego typu urządzeniach. Więc jeszcze zapytam czy ten typ ogrzewania postojowego może zblokować sterownik jeśli wyłapie jakieś błędy(usterki) a jeśli tak w jaki sposób je odblokować. Dlaczego pytam: po podłączeniu wg schematu, tylko bez zegara preselekcyjnego, podając +12V z akumulatora na zacisk 1 urządzenie zaczyna pracować. Słychać jednak odgłos jakby cichych trzasków w okolicy elektrozaworu w części paliwowej tzn zacisk 6 i brązowy przewód na masę czyli 31. Tak samo się dzieje jeśli jest on odłączony całkowicie. Przy wejściu na większe obroty dmuchawy powietrza spalania jeśli elektrozawór jest odłączony przestają lecieć spaliny i po kilkudziesięciu sekundach urządzenie przestaje pracować. Jeśli natomiast od samego początku otworzę go podając stale 12V wchodzi na wieksze obroty i pracuje dłużej do momentu osiągnięcia temperatury (przypuszczam max.) i dopiero wtedy się wyłącza, po czym po samoistnym ostudzeniu już się samo nie załącza.
    Nie wiem czy to prawidłowa praca czy jednak coś powinienem jeszcze dodać? Wydaje mi sie jednak że coś jest nie tak... :cry:

    W jaki sposób mogę zdiagnozować czy coś nie jest uszkodzone w sterowniku?
  • #6 11 Oct 2004 23:33
    Dogma
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Te ciche trzaski to otwieranie elektrozaworu i pompki podajacej paliwo, ktore ustepuje po zapaleniu mieszanki, wiec jesli go odlaczysz to odcinasz paliwo i przestaja leciec spaliny. Jak go podlaczysz na stale to dostaje paliwo caly czas i wtedy nagrzewa sie jak mowisz na maxa ale wtedy jest wylacznik termiczny ktory wylacza go na stale, trzeba wtedy "zresetowac" zasilanie. Z tego wynika ze uszkodzony jest czujnik temperatury B2 i/lub sam sterownik.
    Jeszcze jedno czy podlaczona jest pompka paliwa do nagrzewnicy, bo musi byc podawane paliwo pod cisnieniem( czasami wystarcza jesli zbiornik jest wyzej niz webasto

    --------------
    Pozdrawiam
  • #7 12 Oct 2004 02:16
    BaMaX
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    tak oczywiście pompka paliwa jest podłączona i tłoczy...
    takie pykanie zaworu występuje jesli nie podajemy napięsia na elektrozawór, który tutaj nazwany jest pompa dozującą. Jesli podamy to pykanie ustępuje i webasto idzie dalej. Bo to nie jest żadna pompa, wyjąłem go mechanicznie i jest to zwykły zaworek z filtrem siatkowym.
    Czujnikiem temperatury jest warystor przylgowy do obudowy wymiennika. Podczas nagrzewania zmienia rezystancję, sprawdziłem. Ale nie mam kompletu dokumentów aby dostac dokładne wartości. Może ta pompkę dozującą podłączyc na stałe pod +12 razem z impulsem zegara np? hmmm.... Jutro jeszcze pokombinuję.
    Bardzo prosiłbym o tą resztę dokumentów...

    pozdrawiam
  • #8 29 Jun 2007 22:50
    WoŹnY
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Zastanawia mnie jak sterowany jest ten piec - Analogowo, czy cyfrowo? Mam możliwość zakupu samego pieca, sterownik sam bym sobie wystrugał tyle, że analogowy. Bo cyfrowy to trzebaby CANa poznać. Jak to jest? Acha co do pompki paliwa, czy wystarczy spadek, czy trzeba zewnetrzną podłączać?
  • #9 12 Sep 2007 12:32
    cdsoftware
    Level 12  
    Helpful post? (+1)
    BW50 i DW50 nie mają POMPKI PALIWA !! wpina się je na powrocie z instalacji samochodowej.
    Mają w sobie zbiornik paliwa na pół godziny pracy.

    Może ktoś mi podpowie czy DW50 ma jakiś wyłącznik termiczny nie pozwalający go uruchomić jak temperatura jest za wysoka ??

    Pozdro !!
  • #10 29 Nov 2008 21:15
    chabowski
    Level 11  
    Helpful post? (+1)
    Tak ja własnie zdemontowałem takie urządzenie z T4 do swojej T4 i przewody paliwowe były wpiete n apowrocie do zbiornika , czyli te urządzenie nie będzi epracowału dłuzej niż 0,5 godziny ??? pompe wody ma wbudowana w udządzenie nie przykręcana z boku jest to model DW 50
    WEBASTO THERMO TOP DW50 - schemat podłączeń.
  • #11 30 Nov 2008 14:35
    skylark
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    W zależności od zastosowanego minizegara będzie pracować 0,5 lub 1h.
  • #12 01 Dec 2008 12:21
    chabowski
    Level 11  
    Helpful post? (+1)
    Zdemontowałem je z innej T4 i jak podłanczam zasilanie i urychamiam z pozycji zegara to słysze pyknięcie i nic się nie dzieje czy myszę je rozebrac wyczyścić słysze pyknięcie tak jakby silnik robił rozruch i natychmiast sie zatrzymywał co z tym zrobić ??

    Dodano po 3 [godziny] 4 [minuty]:

    Zdjęcia mojego PIECYKA

    WEBASTO THERMO TOP DW50 - schemat podłączeń.

    WEBASTO THERMO TOP DW50 - schemat podłączeń.

    WEBASTO THERMO TOP DW50 - schemat podłączeń.

    czy on ma pompke paliwa w sobie czy po 0,5 h pracy muszę uruchamiać silnik aby dalej pracowało ???
  • #13 07 Dec 2008 22:02
    chabowski
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    mój zegar podświetla na zielono czyli czas pracy 0,5 h . Ale pytanie mam uszkodzoną pompke wody , czy można ją naprawić ????
  • #14 08 Jan 2009 09:24
    chabowski
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Nie DW50 gniazdo diagnostyczne ma zamontowane pod pokrywka przy sterownikiu
  • #15 08 Jan 2009 09:35
    homer00
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Czyli musze sie dostawac do tego gniazda. Ale nie zrobie diagnostyki takim zedgarem? A jesli jest podpiety jako sterowanie do odpalania to tez nie bedzie pokazywalo bledów?
  • #16 08 Jan 2009 21:52
    carexpert
    Level 1  
    Helpful post? (+1)
    Witajcie
    Dzieki za schemat! Mam tez BW50 tylko starsze z 1991 roku. Dzis podlaczylem mu paliwo w wejscie paliwa i lalem az sie przelalo przelewem. Potem podlaczylem instalacje pod zasilanie.Niestety zegar martwy nie wyswietla i nie podswietla sie. sprawdzajac zasilanie na nim probowka dalem mase na sterowanie i piec sie wlaczyl. Wlaczyla sie dmuchawa i pompka dawkujaca paliwo. Zasysal ladnie powietrze i wydmuchiwal drugim otworem. Myslalem ze sie przewietrza i zaraz sie wlaczy na troche pomimo braku podlaczenia pod wode. Uznalem ze zanim sie nagrzeje i wylaczy go zabezpieczenie to musi odpalic i sprawdze czy mam go wkladac do auta czy nie. Niestety przedmuchiwal sie nie lecialy spaliny a samo powietrze i po powiedzmy 20-30 sekundach sie wylaczyl. Co to moze byc? Warto z nim walczyc? To moze byc nie zapalajaca swieca? Gdzie ona jest i jak sie do niej dobrac?
  • #17 28 Jan 2009 12:23
    valdib74
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam!!!
    Chciałem się przyłączyć. Posiadam w moim autku webasto dw50 ze sterownikiem zegarowym w kabinie. Jak je załącze (przycisk z płomieniem ) słychać cykanie i po kilkudziesięciu sekundach zaczyna grzać ale ma wyciek paliwa. Cieknie gdzieś z środka na dole w okolicach wlotu/wylotu wody. Czy to da się naprawić? może ktoś z was ma jakiś rysunek jak się do tego zabrać. Wyciek jest dość duży, po prostu zaczyna z niego kapać ropa, urządzenie grzeje, nie testowałem go dłużej i nie używam ze względu na tą usterkę. Proszę o pomoc
  • #18 16 Mar 2009 09:24
    ZKepowicz
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Sprawdz elektrozaworek. moze byc pekniety plastikowy korpus.Kiedys za cholere nie moglem zlokalizowac takiego przecieku.
  • #19 01 Apr 2009 07:51
    valdib74
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Z tematem sobie poradziłem. Po pierwsze elektrozaworek był pęknięty (ktoś go wyciągał i złamał) w taki sposób, że na początku myślałem, że składa się on z 2 części.
    Kolejnym problemem była uszczelka łącząca palnik z króćcem podającym paliwo - można dostać ją w serwisie ale tylko w komplecie z palnikiem - koszt 680zł +vat - nie na moją kieszeń. Żaden z dostępnych na rynku wężyków nie ma takich wymiarów, przez czysty przypadek zapasowała gumka z rolki dociskowej taśmy mechanizmu magnetofonu od starego i jakże popularnego kilkanaście lat temu tzw. "jamnika". Problem szczelności został rozwiązany. Pojawił się następny a mianowicie po uruchomieniu vebasto strasznie w pełnym tego słowa znaczeniu kopci mam wrażenie, że pompka, którą zreanimowałem podaje zbyt dużo paliwa i vebasto go nie przepala - nie wiem co z tym dalej robić - może ktoś miał podobne problemy? (świeca grzeje dobrze)
  • #20 14 Apr 2009 23:35
    ZKepowicz
    Level 16  
    Helpful post? (+1)
    Jesli piec grzeje i przy tym mocno kopci ,sprawdz komore spalania ,morze byc wypalona lub tylko zakop cona ,sprawdz tez doplyw powietrza ,otwor ssacy morze byc zatkany lub zabrudzony

    Dodano po 6 [minuty]:

    Zapomnialem dodac. Gumka od rolki pod wplywem paliwa spuchnie i zatka otwor paliwowy Ja te uszczelki robje z wezyka zasilajacego od ebera srednice idealnie pasuja.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Zapomnialem dodac. Gumka od rolki pod wplywem paliwa spuchnie i zatka otwor paliwowy Ja te uszczelki robje z wezyka zasilajacego od ebera srednice idealnie pasuja.

    Dodano po 21 [sekundy]:

    Jesli piec grzeje i przy tym mocno kopci ,sprawdz komore spalania ,morze byc wypalona lub tylko zakop cona ,sprawdz tez doplyw powietrza ,otwor ssacy morze byc zatkany lub zabrudzony
  • #21 02 May 2010 19:55
    dokti
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Witam wszystkich!!!Jestem tu nowy więc prosze wyrozumiałość!Posiadam Webasto DW50 i mam problem z jego podłączeniem gdyż poprzedni właściciel demontując go z pojazdu dość konkretnie uszkodził wiązke elektryczną.Tu moje pytanie - bardzo proszę o schemat do podłączenia tego urządzenia (tylko taki dla całkowitych AMATORÓW-konkretny kolor przwodu gdzie ma być podłączony)Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam wszystkich bardzo gorąco!

    Moderated By Błażej

    Przeczytałeś w ogóle ten wątek? Czy tak sobie chlapnąłeś posta? Zdaje się, że na górze wątku są dwa pliki do pobrania, w których znajduje się wszystko, co trzeba.

  • #22 30 May 2010 18:28
    ZKepowicz
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Witam . Pochwala dla moderatora . Ile razy mozna to samo powtazac .Problemy sa rozne ,A tu tylko kabelek do kabelka i kolorek do kolorku a pomyslunku brak.
  • #23 09 Oct 2010 11:14
    chabowski
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Jeśli chodzi o pompki to są dwie wydajności ta od DIESELa am od 0-2.5 bar a od benzyny ma 0 -3,0 bar może zmieniłeś na tę wiekszą od benzyny i nie nadąza przepalać
    WEBASTO THERMO TOP DW50 - schemat podłączeń.
    lub wypalona komora spalania ala filc po którym spływa paliwo
    WEBASTO THERMO TOP DW50 - schemat podłączeń.
  • #24 09 Oct 2010 22:15
    piotruch
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    chabowski wrote:
    Jeśli chodzi o pompki to są dwie wydajności ta od DIESELa am od 0-2.5 bar a od benzyny ma 0 -3,0 bar może zmieniłeś na tę wiekszą od benzyny i nie nadąza przepalać
    WEBASTO THERMO TOP DW50 - schemat podłączeń.
    lub wypalona komora spalania ala filc po którym spływa paliwo
    WEBASTO THERMO TOP DW50 - schemat podłączeń.


    To co zaznaczyłeś to zaworek otwierający dopływ paliwa. Pompka działa cały czas - jest napędzana silnikiem wentylatora.
  • #25 10 Oct 2010 12:19
    chabowski
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Tak praktycznie pompka paliwa jest cały czas napędzana przez dmuchawę powietrza , ten zaworek jak go nazwałeś ustala ciśnienie tym samym ilosć paliwa do kmory spalania .
  • #26 26 Feb 2011 09:26
    jacekratownik
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam. Kolego BaMaX mógł byś udostępnić te schematy podłączeń do thermo top s i t?? pozdrawiam.
  • #27 08 Jun 2011 17:55
    Maku30
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam Panowie.
    Mam problem z elektrozaworkiem, urwał mi się przewód od cewki i nie mogę go za nic zdemontować z korpusu Webasto. Jak to zrobić może ktoś podpowie.
  • #28 20 Aug 2011 00:27
    kroniuu
    Level 9  
    Helpful post? (+4)
    Witam
    Jak wszyscy tutaj piszą o problemach z BW50, to ja też tu napisze.
    Urwał mi się jakiś element od płytki sterownika może ktoś wie co to jest??
    Prawdopodobnie mierzy temperature ale czym go zastąpić??

    Ten element to termistor NTC 10k ohm

    WEBASTO THERMO TOP DW50 - schemat podłączeń. T
  • #29 08 Nov 2011 21:12
    starosta11
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Panowie pomocy
    Webasto Thermo top BW 50 po wymianie uszczelniacza pompy wodnej przestało działać
    Po włączeniu na chwile zapala się płomień po czym po chwili spokojnie wygasa następnie wchodzi w tryb wentylacji i się wyłącza
    Zmieniałem już paliwo , podłączałem na krótko i tak sama reakcja kiedy ściągnę go z podstawy do którego powinno być przykręcone normalnie działa


    CZY KTOŚ MOŻE MI POMÓC
  • #30 08 Nov 2011 21:14
    piotruch
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Zatkany tłumik?
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products