X

Citroen C5 problem - ogrzewanie dwustrefowe, nie grzeje lewa strona

04 Jan 2011 17:49 191992kuba
  • #1 04 Jan 2011 17:49
    1992kuba
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Mam taki problem w mojej c5, 1.6 hdi hatchback, rok 2007 mianowicie mam ogrzewanie dwu strefowe i problem w tym że strona lewa nie grzeje w ogóle a prawa normalnie (z lewej leci zimne powietrze) proszę o szybką odpowiedz :)
    Nie wiesz do czego jest między siedzeniami z przodu obok hamulca ręcznego w takim zagłębieniu włącznik, przycisk, jeśli się go wciśnie jest równo z tym zagłębieniem a jak nie to wystaje ?
  • Helpful post
    #2 04 Jan 2011 19:04
    colin555
    Level 27  
    Helpful post? (+2)
    do wymiany klapki mieszalnika,

    do sciagniecia deska rozdzielcza z obudową nagrzewnicy i dużo zabawy

    możesz postawić flaszke firmie VISTEON za tak od*** fuszerę w grupie PSA
  • #3 11 Jan 2011 23:56
    bartek_j
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Nie trzeba deski wywlekac
    mozna kupic w ASO "zestaw naprawczy"
    za cos kolo 50 PLN. TO taka naklaka na ten uszkodzony trybik. Dziala wysmienicie! A roboty na 20 minut.. (no, za pierwszym razem nieco dluzej)
  • #4 24 Jan 2011 20:28
    psu86
    Level 1  
    Helpful post? (+2)
    Witam! Borykam się z tym problemem odkąd przyszły mrozy...czy ktoś może powiedzieć jak się dostać najszybciej do tej zębatki?może jakiś schemat?ja jutro śmigam po ten zestaw naprawczy...chyba ze wymiana w citroenie kosztuje parę złotych?to szkoda zachodu?

    Pozdrawiam!

    a co do przycisku między siedzeniami to jest to uchwyt na napoje jeżeli jest wyciśnięty a jeżeli jest płasko to masz korytko na drobiazgi...

    p.s. jeżeli się uporałeś z tym grzaniem napisz mi jak to zrobiłeś
  • #5 11 Feb 2011 16:13
    dandias
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Koledzy nie trzeba deski rozdzielczej sciagac wystarczy zdemontowac motoreduktor znajdujacy na wysokosci prawego kolana kierowcy wyjasc go i z drugiego takiego samego motoreduktora wyjasc zebatke i dokleic do tamtego tzn ( wydłóżyć w oryginalnym silniczku ta zebatke aby glebiej wchodzila w nagrzewnice). Troszke czasu schodzi ale za nieduze pieniadze i samemu mozna to zrobic, u mnie jak narazie juz 3 lata tak chodzi i nic sie nie dzieje.

    Pozdrawiam
  • #6 12 Feb 2011 23:26
    Nik221
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam,

    Nie działa od 2 dni ogrzewanie strefy pasażera.

    dandias - czy możesz uszczegółowić swoja informacje o zębatkach ? itp.

    treść: "z drugiego takiego samego motoreduktora wyjasc zebatke i dokleic do tamtego tzn ..."
    rozumię tak"
    -zdobyć drugi motoreduktor
    -wydobyć z niego zębatkę (reszta niepotrzebna- do kosza...)
    -rozkręcić furę
    - dokleićzębatke.
    skręcić, uruchomić i można cieszyć się ciepełkiem.

    czyli ruszam na poszukiwanie motoreduktora.

    zgadza się ? czy coś źle zrozumiałem

    Pozdrowienia
    Bogdan
  • #7 14 Feb 2011 08:51
    dandias
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Tak kolego dokładnie:) a dokładniej mówiąc musisz przedłużyć zębatkę w twoim motoreduktorze musisz przedłużyć poprzez doklejenie drugiej. Ale zanim będziesz szukał motoreduktora wyjmij stary i zobacz czy są zęby wyrobione w nagrzewnicy bo jeśli będą całe ( co rzadko się zdarza ) skończy się to wyjęciem deski i nagrzewnicy i wymiana klapki (dostępne w ASO) gdybyś już musiał kupować klapkę to poproś o wzmocnioną aby ci się to nie powtórzyło za jakiś czas.

    W moim przypadkom jak klientom robiłem coś takiego to na 15 aut w jednym klapkę wymieniałem.

    Gdybyś szukał motoreduktora to sprawdź jaki masz bo są plastikowe i metalowe, najlepiej jak byś kupił taki sam.

    Pozdrawiam
  • #8 15 Feb 2011 13:42
    Nik221
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam,

    A więc - ja również usłyszałem krytykowaną na forum odpowiedź o poziomie komplikacji i czasie jaki zajmie zdemontowanie deski itd....

    Po powrocie do domu - zdemontowałem schowek i odsłonił się dostęp do problematycznych motoreduktorów (dla strony pasażera- o co mi chodziło) . Sądzę, że to co na fotce- to właśnie przyczyna awarii.
    Citroen C5 problem - ogrzewanie dwustrefowe, nie grzeje lewa strona

    Uploaded with ImageShack.us
    Jeśli dobrze rozumuję:
    - dostęp w zasadzie b,dobry
    - mam szansę je wykręcić(odłaczyć od zębatki klapki) i wówczas "na sztywno" ustawić klapki w pozycji otwartej.
    - do czasu ostatecznego ustalenia sposobu usunięcia usterki (zestaw naprawczy, klejenie itp.) wnętrze będzie prawidłowo ogrzewane.



    Pozdrawiam
    Bogdan
  • #9 15 Feb 2011 23:53
    dandias
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Tak dokładnie od strony pasażera dostęp jest świetny gorzej od strony kierowcy. Wszystko zrozumiałeś jak należy.

    Pozdrawiam
  • #10 16 Feb 2011 01:40
    bartek_j
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Dodam jeszcze ze zamiast kombinowac z przeklejaniem zebatki pozyskanej z innego silniczka proponuje zanabyc w ASO stosowny zestaw naprawczy. Koszt to ponizej stowy, a w komplecie jest na 2 silniczki.
  • #11 18 Feb 2011 16:46
    Nik221
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam,

    Motoreduktor OK! działa tzn. reaguje obrotami na zmianę temperatury.
    Zębatka i gniazdo do której wchodzi i napędza - też OK. Nie jest wyrobione.
    Problem stanowi "klapka". Ręcznie przekręcałem położenie i bez reakcji. Tak więc wewnątrz kanału nastąpiło jej uszkodzenie.
    Pytanie:
    - chyba samą klapkę można kupić ( pytać o wzmocnioną - gdzieś to czytałem) i co dalej? nadal nieunikniony jest demontaż kokpitu?


    Pozdrawiam
    Bogdan
  • #12 18 Feb 2011 17:46
    zbyniuś
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Klimatyzator musisz mieć na zewnątrz żeby wymienić klapki ,a więc musisz rozszczelnić klimę i ukł.chłodzenia i demontaż deski.
  • #13 20 Feb 2011 17:36
    dandias
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Owszem a klapki wzmocnione w ASO dostaniesz
  • #14 21 Feb 2011 17:32
    Nik221
    Level 8  
    Helpful post? (+2)
    Witam,

    chyba muszę poszukac innego warsztatu - omawiając temat wymiany "klapki" usłyszałem, że powinienem zdobyć używkę -całą nagrzewnicę, a klapka nie występuje solo lecz w kpl. (z kanałem dolotowym?).
    Co do komplikacji z wymianą (dostępem) już się pogodziłem. Zbyt "normalne" toto nie jest, ale trudno (takich konstruktorów mają we Francji). Dzięki za potwierdzenie występowania klapki jako części wymiennej.

    Jeśli faktycznie ciepłem steruje klapka "dolna" jestem skłonny wykonać techniczny otwór w tunelu (obok motoreduktora) i przestawić fatalna klapkę w stałe położenie uchylonej.
    Za dużo kombinuję? /bez sensu?/

    Pozdrawiam
    Bogdan
  • #15 22 Feb 2011 13:59
    lacmargeaux
    Level 8  
    Helpful post? (+2)
    Sam miałem problem z mieszalnikami (pękały ich osie - motoreduktor obradał samą osią, klapka stała w miejscu- stąd problem z niemożnością regulowania temp nawiewu/miejscem wylotu powietrza.

    Nie trzeba rozszczelniać klimy jak ktos ma trochę zdolnosci manualnych. Nie trzeba nawet demontować nagrzewnicy. Trzeba tylko górną część rozkręcić i można się dostać do klapek.
    Popękane osie nie oznaczają wymiany na nowe - można je skleić - ja to skleiłem żywicą i matą szklaną więc prędzej całą nagrzewnicą obróci, niż znów pęknie :P

    Zrobienie wszystkiego (demontaż tunelu środkowego, deski, klejenie mieszalników, składanie wszystkiego) zajęło 1 dzień.
    (dysponuję zdjęciami z "operacji". Jakby ktoś był chętny to kontakt na maila.
    Nie jest tak strasznie jakby się mogło wydawać.

    Pozdrawiam
  • #16 14 Mar 2011 11:27
    ciopers
    Level 1  
    Helpful post? (+1)
    Jak możesz to wrzuć fotki i info, której wersji (rocznik) samochodu dotyczy naprawa.
  • #17 17 Mar 2011 13:08
    Nik221
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam,

    Pojawiała się znacząca nieścisłość jeśli chodzi o cenę klapki.
    W Rzeszowie (aso) wystepuje w kpl, z drugą (kolor niebieski) + piankowe uszczelnienia samoprzylepne w cenie 350 zł.
    Niekoniecznie powyżej zamieszczone wpisy są błędne (że można kupić za 50-60zł.) tylko gdzie? i czy pojedyńczą czy tez faktycznie cały kpl.
    W moim przypadku zapewne muszę mieć nową - skoro "wpadła" do środka oś więc całość jest w szczępach (nie tylko odłamały się żebra). Zrobiłem fotkę w aso. Ta druga wygląda identycznie (na oko - przez folię opakowania) tylko jest w kolorze niebieskim.
    Citroen C5 problem - ogrzewanie dwustrefowe, nie grzeje lewa strona

    Więc: nadal czekam na sygnalizowana pomoc kolegi Michała w postaci fotek z rozbiórki deski a także liczę na Waszą pomoc w zlokalizowaniu tejże klapki w rozsądnej cenie.

    Pozdrawiam
    Bogdan
  • #18 17 Mar 2011 14:02
    colin555
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    musisz mieć nową bo NOWA MA WZMOCNIONĄ KONSTRUKCJĘ
    aczkolwiek załozysz starą i nauczysz sie na pamięć demontażu montażu kilkukrotnie
  • #19 18 Mar 2011 12:56
    dandias
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    tak jak kolega wyżej napisał musisz mieć nowa bo w aso po awariach takich zrobili te klapki wzmacniane wiec taka trochę wytrzyma a używana to będzie taka jaka ci pękła. I napewno nie kosztuje 50-60zł tylko właśnie koło 300zł komplet z uszczelką.

    Pozdrawiam
  • #20 21 Mar 2011 23:24
    Nik221
    Level 8  
    Helpful post? (+1)
    Wszystko się zgadza

    Jest rozwiązanie pośrednie:
    używaną lecz będącą w całości klapkę wzmacniam żywicą+płótno i taką zakładam

    Pozdrawiam
    Bogdan
  • #21 27 Oct 2011 15:02
    Odi
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Panowie czy jesteście w stanie podać mi numery części tego zestawu naprawczego?
  • #22 27 Oct 2011 20:10
    bartek_j
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Tu masz, gdzieś w tym wątku powinno być.

    http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=14215.15
  • #23 05 Jan 2012 11:52
    lacmargeaux
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Żywica i płótno nie do końca zdaje egzamin.
    Ja kleiłem 2x żywicą i płótnem, aż w końcu przeszedłem na Poxipol. Całą oś oblepiłem dokładnie poxpiolem, i sprawdziłem czy nie bedzie nigdzie przeszkadzać.
    Wszystko było ok.

    KOlejna psrawa jest taka, że połamane klapy biorą się stąd, że włączamy nawiew na max-a, a potem wybieramy gdzie ma nam dmuchać. Klapa pod dużym naporem stara się zmienić nawiew np. z nóg na szybę (a naprawdę jest to duża siła) i oś po prostu nie wytrzymuje.

    Spróbujcie sobie wyjąć motoreduktor, włączyć nadmuch na max i ręcznie czy za pomocą śrubokrętu przekręcić klapę od kierunku nawiewu to się sami przekonacie.

    Nie wiem czy mogę, ale wrzucę linka do forum Citroena, w którym napisałem jeszcze jedno info odnosnie osiek:
    http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=68408&forum=17&post_id=728503#forumpost728503
  • #24 11 Oct 2012 13:57
    Sławomir Kaja
    Level 2  
    Helpful post? (+2)
    Jak sie dobrać do motoreduktora od str. kierowcy???
    Jak zdemontować poduszkę kolan?
  • #25 16 Dec 2012 19:50
    Haron68
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Wita poduszkę kolan demontujesz odkręcając dwie nakrętki od wewnątrz nasadka 10
    śruby wyczujesz palcem, albo wciśniesz głowę i kątem oka zobaczysz. Uważaj na kostkę musisz ją wypiąć odginając czerwony plastyk,
    Wczoraj wymieniałem klapki mieszalnika w mojej cytrynie c5 jak by kto chciał to mogę podzielić się jak zdemontować deskę rozdzielczą
  • #26 17 Dec 2012 14:19
    Sławomir Kaja
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Bardzo proszę o instrukcje jak zdemontować deskę. I mam pytanie który motoreduktor jest do regulacji ogrzewania dolny czy górny, bo wydaje mi sie że dolny

    Dodano po 3 [godziny] 47 [minuty]:

    Witaj, opisz jak zdemontować deske i dostać się do klapek, bo motoreduktory są OK. Pozdrawiam
  • #27 17 Dec 2012 21:47
    Haron68
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam. demontaż deski zaczynasz od demontażu schowka. radia itp. tunel środkowy ten od dźwigni zmiany biegów wyciągasz popielniczkę i zboku są dwie śrubki gwiazdkowe a następnie na dole śr€by na klucz 10. Ja będziesz demontował przedni panel radio, sterownik i obudowę to na dole są wkręty jak je odkręcisz to lekko pociągniesz i wyjdzie uważaj na kabelki. kratki nawiewu lekko podwadzisz i wyjdą. Następnie poduszka kolan kierowcy jak włożysz rękę to wyczujesz dwie nakrętki 10-tki odkręcasz i wychodzi pamiętaj o kostce żeby wypiąć musisz podwadzić lekko czerwony plastik ja go urwałem. ustawiasz kierownice jak na zdjęciu i demontujesz poduszkę uważając na kable, jak się przyjrzysz to na kierownicy jest cych jak dokręcisz śrubę następnie dwie śruby z góry i dalej długa robiąca za zawias i dalej przy podłodze na frezie. Nic nierób z poduszką pasażera bo nie trzeba .Jak odkręcisz już wszystki osprzęt to przy demontażu kokpitu pozycja 18-sta to dwie śruby ale demontujeż podszybie, wycieraczki,cały plastik, mechanizm wycieraczek i masz dostęp do nich. Pozycja 19-sta jest nieco głębiej po bokach widać takie metalowe uszy u mnie były przykryte taśmą ciężko był zauważyć. Uważaj na kostki musisz odpiąć kable z gniazda bsi przy bezpiecznikach. Po odchyleniu kokpitu widzisz nagrzewnice z góry odkręcasz pierwszą część(oczywiście pierw motoreduktory) i wyjmujesz górne klapki uwaga na małe cięgła i teraz od strony pasażera odkręcasz ewentualnie popuszczasz w miejscach nie dostępnych ostrożnie rozciągasz obie połówki i wciskasz na siłę klapki mieszacza uważając żeby czegoś nie urwać mi się udało wyłamać kawałek plastiku z obudowy. Powodzenia
  • #28 26 Jun 2013 08:15
    Andrzej Kazimierski
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam,

    wczoraj odebrałem C5 z serwisu po wymianie klap mieszalnika. Niestety niby taka drobnostka a trzeba wyciągać całą deskę. Mam super mechanika u siebie i nawet chciał się podjąć ale rzucił mi taką cenę że szczękę podnosiłem z podłogi. Wybrałem się do Serwisu Peugeota w Warszawie i za 1000zł brutto wymienili klapy, nabili klime nowym czynnikiem i ozonowali. Klapy kosztowały z serwisu z krakowskiej 311zł. Wiec cała robota kosztowała 1311zł. Klima chłodzi, grzeje jak należy. Jeśli ktoś się dopatruje reklamy to nie ma co się dopatrywać bo tak własnie jest. Mimo że jestem o 1311zł lżejszy to jestem bardzo zadowolony bo zrobione jak należy. Panowie w serwisie powiedzieli że w Peugeotach dużo częściej się sypią te klapy i że w większości razy to wina użytkowania. otóż. Nie można w tym samym czasie zmieniać temperatury i kierunku nawiewu bo wtedy ośki na klapach mieszalnika pękają. Taka to bolączka naszych francuzów. Nie jakieś gówniane motoreduktory tylko te klapy. Kawałek plastiku a tyle problemu. Dla zainteresowanych moge nawet przesłac kopie faktury na ta robotę. Jestem bardzo zadowolony. Przekazujcie użytkownikom francuzów żeby spokojniej i wolniej ustawiali sobie nawiew, wtedy się nie popsuje.
  • #29 26 Jun 2013 08:36
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
    Helpful post? (0)
    Skoro jest taka możliwość ustawiania to nie jest to wina użytkownika.
  • #30 26 Jun 2013 13:05
    Andrzej Kazimierski
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Wiesz oponę tez możesz napompować 5 atmosferami ale nie wydaje mi się żeby to było ZDROWE dla opony. Ja wiedząc że to jest taka bolączka tych miechów kupując drugiego francuza będę spokojniej używał nawiewu bo w ten sposób na pewno przedłużę żywotność tego urządzenia.
  Search 4 million + Products
Browse Products