Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 07 Sty 2011 23:38
    Radian13
    Poziom 7  

    Witam. Mam Problem z Zetorem 7245, A mianowicie Cieżko odpala, właściwie kiedy silnik jest zimny strasznie dymi, w garażu robi sie istna wędzarnia. Przez pierwsze 20-30s chodzi jakby na 2 tłoki, Czy ktoś miał juz taki przypadek?? Dodam ze silnik miał robiony kapitalny remont jakieś 100Mth temu. W lato odpalał dobrze, ale kiedy przyszło zimno, jest tragedia. Ostatnio byłem u mechanika pomp wtryskowych na regulacje pompy, oraz wymiane końcówek wtryskiwaczy. wiec układ zasilania paliwem jest napewno sprawny. Czy mógłby to być żle złożony rozrząd?? np zbyt późne podanie paliwa?? A moze jakieś inne sugestie. Pozdrawiam

  • #2 07 Sty 2011 23:45
    kkknc
    Poziom 39  

    Sprawdź kompresje. Pytanie, robiłeś prawdziwy remont kapitalny czy remoncik?

  • #3 07 Sty 2011 23:52
    Radian13
    Poziom 7  

    totalny remont silnika ;) poza tym nie robiłem osobiście, oddałem do mechanika.

  • #4 08 Sty 2011 00:20
    kkknc
    Poziom 39  

    Mimo wszystko sprawdź kompresję i zapłon.

  • #5 09 Sty 2011 13:21
    ursus c 360
    Poziom 8  

    A jak odpalał przed remontem??

  • #7 09 Sty 2011 14:12
    Radian13
    Poziom 7  

    i właśnie o to chodzi, regulowałem kąt wtrysku, wymieniłem końcówki wtryskiwaczy, i oddałem do wyregulowania, wraz z pompą. wyregulowałem zawory na 0.2 i 0.25. wszystko co mogłem "powierzchownie" zrobić to chyba zrobiłem. Ma ktoś może jakieś inne pomysły?? dziękuje za zainteresowanie.

  • #8 09 Sty 2011 14:21
    robokop
    Moderator Samochody

    Z doświadczenia wiem, że te ciągniki nie lubią niskich temperatur. Napisałeś

    Radian13 napisał:
    Przez pierwsze 20-30s chodzi jakby na 2 tłoki,
    - ewidentnie, albo zbyt niskie ciśnienie na tych cylindrach, albo zapieczone końcówki wtryskiwaczy, bądź też nadal nie prawidłowo wyregulowane. Dymienie na siwo może wskazywać również na zbyt późny kąt wtrysku. Zacząłbym jednak od sprawdzenia dogłębnego końcówek wtrysków. Paliwo nie opada z pompy?

  • #9 10 Sty 2011 13:31
    seweryn7701
    Poziom 30  

    Te zetory faktycznie kiepsko palą w zimie. Sprawdz czy paliwo nie cofa się do baku. Jeśli tak można założyć dodatkowy zaworek wpinany w węża gumowego. Sprawdz czy nie masz pogiętego dna baku. Lubi poważnie spowolnić pobieranie paliwa. Zobacz czy korek od baku puszcza powietrze. Jeśli jesteś wszystkiego pewny to powinieneś sprawdzić kompresję.
    Ale ogólnie to one lubią sobie tak pokaszleć jak jest zimny. Możliwe że wszystko jest w porządku i nic na to nie poradzisz.

  • #10 10 Sty 2011 15:01
    Radian13
    Poziom 7  

    paliwo się nie cofa, bak nie jest pogięty, przewody są całe. Myślę ze po prostu tak jest, i nic się nie da zrobić... A czy Ktoś próbował zakładać świece żarowe do ciągnika? Lepiej założyć je w kolektor ssący, czy może lepiej przymocować je do przewodów paliwowych przez jakiś radiator??

  • #11 10 Sty 2011 15:17
    seweryn7701
    Poziom 30  

    Zakładają płomiennik świece żarowe rzadziej i grzałkę płynu chłodniczego w bloki. Ja w swoim 4011 przed odpaleniem podgrzewam opalarką kolektor ssący. Zdaje egzamin i praktycznie nie zdarza się żeby nie palił któryś cylinder.
    Silnik zapala od razu i unikasz zalania komory spalania paliwem co też może być powodem koślawej pracy zimnego silnika.

    Zetor 7245 / 7211 Cieżko odpala, Dymi na siwo niebiesko



    Zetor 7245 / 7211 Cieżko odpala, Dymi na siwo niebiesko

    Zetor 7245 / 7211 Cieżko odpala, Dymi na siwo niebiesko

  • #12 12 Lut 2011 01:06
    Piotrekxxp
    Poziom 9  

    Jeżeli wszystko zrobiłeś to znaczy sprawdziłeś przewody, wtryskiwacze, pompę itd. to są tylko dwa rozwiązania:
    - nieszczelny przewód przelewowy wtryskiwaczy 90% przypadków nawet zetory z fabryki mają czasami z tym problem (nie widać przecieku a po dłuższym postoju dostaje się powietrze do pompy) najlepiej sprawdzisz wtłaczając sprężone powietrze w przewód ssący znajdziesz w ten sposób każdą nieszczelność
    -złe tłoki 1% tuleje w zetorze 7745 lub 7745T (nie pamiętam) są identyczne jak w 7211 tłoki też z jedną różnicą komora spalania jest niecałe dwa mm szersza i głębsza co obniża sprężanie o około 5-7 barów i póki nie łapnie temperatury strasznie dymi
    -źle zamontowane końcówki wtryskiwaczy możesz to sprawdzić w ten sposób że po wyjęciu wtrysku na końcówce jest naniesiona rysa musi się ona pokrywać z rysą naniesioną na korpusie wtryskiwacza, lub bardzo nierówne dawki na poszczególnych sekcjach (ale to nie rozwiązanie bo pompę i wtryski sprawdziłeś)
    Naprawą sprzętu zajmuję się od dziecka a teraz zawodowo więc sprawdź te punkty, sprawdź kąt wtrysku a zetorek zacznie palić jak należy.
    Pozdrawiam

  • #13 14 Lut 2011 20:21
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Witam.

    Doslownie przed chwila , jakies 30 minut temu odpalilem 7745 z 89 , z przebiegiem 6250 mth , ktory stal ponad 2 tyg, a temp na zewnatrz -8 stopnia. Wszystkie czesci typu tloki , pierscienie , tuleje oryginal. Wstryski nie leja, nie kopci ostro na czarno, nawet wcale nie kopci , moze delikatnie pod obciazeniem. Odpalil za 1 razem , obrocil walem moze 3 - 4 razy. Pierwsze minuty fakt , kopcil ostro na siwo, niebiesko, ale wg mnie to jest normalne. Mam tez od nowosci NH TM 130 , z przebiegiem 1800 mth. Ten traktor po odpaleniu tez strasznie wali bialo -niebieskim dymem przez pierwsze minuty pracy. Po prostu czesc oleju zostaje na tlokach, w turbinie , i po prostu go przepala. Nh od wymiany do wymiany nie bierze oleju (co 300 mth) Zetor tez nie (co 100 mth) Spalanie jest ok. Wg mnie nie ma sie czym przejmowac, po prostu tak juz jest. Inna sprawa, jezeli kopci za kazdym odpalaniem, niezaleznie od tego czy cieply 80 stopni , czy zimny. W zimie w ukladzie wydechowym dostaje sie sporo wilgosci, wiec tez to ma wplyw.

    Pozdrawiam

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty