Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Jak działa strumienica i co ona daje ??

Art GSM 13 Paź 2004 14:19
  • #1 13 Paź 2004 14:19
    Art GSM
    Poziom 12  

    Witam. Tak jak w temacie. Jak działa strumienica i co ona daje ?? Czy jej działanie jest takie jakie w opisach ?? :twisted:

  • #2 13 Paź 2004 14:46
    bono222
    Poziom 10  

    Strumiennica, czyli dynamizator spalin ma za zadanie poprawić opróznianie komory spalania silnika, jej budowa przyspiesza wydech spalin, co przy poprawnym montażu i przeróbce całego wydechu w konsekwencji daje lekki przyrost mocy. Są różne typy strumiennic- łuskowe, nadźwiękowe itd...

  • #3 13 Paź 2004 15:19
    Art GSM
    Poziom 12  

    a jesli mam wmontowaną strumienice w miejsce katalizatora i koncowy tłumik sportowo - tuningowy to czy mi pomoże ??

  • #4 13 Paź 2004 18:59
    ww296
    Poziom 12  

    najprawdopodobnij masz strumienice luskowa - wraz z usunieciem kata pewnie zabierze z 10 % mocy...

    nawet jesli w jakims aucie strumienica wstawiona w miejsce kata (sprawnego) pomoze to tylko w jakims okreslonych (bardzo waskich) obratach i na 99 % nie bede to obroty mocy max - raczej momentu...

    w silniku wolnossacym uklad wydechowy jest naprawde dokladnie policzony tak - aby zjawiska falowe zachodzace w nim nawet jesli nie pomagaly to chociaz nie przeszkadzaly. katalizator lub tlumik przelotowy dynamizuje proces oprozniania cylindrow ze spalin. Obrazowo - spaliny leca sobie rura wydechowa i natrafiaja na komore rozprezna (tlumik oprzelotowy lub katalizator) powoduje to przyspieszone ujscie spalin do tej komory - wytwarza sie fala ktora moze pomoc wyciagnac spaliny z cylindrow... dlatego tak wazne jest miejsce umieszczenia i wielkosc tej komory. (niestety pozniej znow trzeba sprezyc spaliny aby wepchnac je do dlaszej czesci ukladu - dlatego miejsce jest tak wazne)
    dzialanie katalizatora jako komory rozpreznej niestety ograniczone jest tym ze nie jest on w srodku pusty i niestety sprawia opro spalina nawet jak jest sprawny - a jak jest juz przytkany to oczywiscie zastapienie go - nawet strumienica moze pomoc.
    Ale wg mnie najlepszym rozwiazaniem jest zamontowanie w miejscu katalizatora tlumika przelotowego zblizonego rozmiarami do kata.

  • #5 27 Paź 2007 12:27
    -pawlo111
    Poziom 9  

    na a jak wstawi ktoś taka strumienice do turbo diesla?

  • #7 27 Paź 2007 19:20
    piotrmarczak
    Poziom 12  

    jezeli chodzi o turbo dizla im mniej na wydechu tym leprze osiagi mysle ze zamontowanie rury czy strumiennicy zamiast kata bedzie maloodczuwalne lecz w przypadku przeglodu tech czasami bystry diagnosta moze zapytac gdzie kata i sa bysrzejsi ze nawet niedadza sie nabrac ze ta srumiennica to kata ale kazdy powinien dobierac wydech do swoich potrzeb i na miare swoich mozliwosci

  • #8 27 Paź 2007 20:27
    sebastianxxx
    Poziom 15  

    Oto co daje montaż przypadkowej strumienicy w miejsce katalizatora czy tłumnika środkowego, straty i pogorszenie charakterystyki silnika.
    Ależ ludziom mina rzednie gdy wjeżdżają na hamownie przed i po montażu. Ale przed pomiarem 100% tjunerów twierdzi że ma większą moc, lepsze przyspieszenie itp. A po pomiarze w 90% jest gorzej.
    1* Nie wszystko za co się zapłaci wpływa na plus.
    2* "Hamownia" w kręgosłupie w 90% myli się całkowicie.

    http://www.chojnacki.com.pl/wykresy/wykres.php?id=24
    http://www.chojnacki.com.pl/wykresy/wykres.php?id=34
    http://www.chojnacki.com.pl/wykresy/203.doc
    http://www.chojnacki.com.pl/wykresy/wykres.php?id=210

    Testy oczywiście bez przeprowadzonych dodatkowych modyfikacji typu obróbka GT, czy zmiana średnicy wydechu, tłumników, programu itp

    PS. Istnieją strumienice dedykowane np. do SC, ale o nich się nie wypowiadam (bo nie widziałem testów).

  • #9 31 Paź 2007 17:31
    ice4fun
    Poziom 10  

    a ja mam pytanie;
    mam cc 700 z 96/97 roku z katem i kat jest do wymiany wnioskuje ze najlepiej byłoby kupić nowego kata ale to jest 600zl a strumienice można kupić za 400 i mówią ze jest dobra tzn łuski nie odpadają i zaznaczam ,iz nie zależy mi na poprawie osiągów bo pojemność mam 0.7 tylko o to aby nie wstawiać w miejsce kata kawałka rury bo jak pojadę na przegląd to mnie jakiś baran nie przepuści bo w dowodzie mam kat a mam rurkę albo po prostu zmiezy emisje spalin wiec pytam co w tym przypadku będzie najlepszym wyborem kat/strumienica/rura? a i mam pytanie czy wszystkie strumienice wydaja z siebie ten ssssssszzzzzzumiaco-piskający dźwięk czy są tez niechałasujace

  • #10 31 Paź 2007 18:51
    MikePL1
    Poziom 16  

    Nie wiem czy wszystkie strumienice syczą, bo to pewnie zależy od reszty wydechu i silnika, więc na to pytanie nie odpowiem.

    Na pytanie sam sobie odpowiedziałeś. Jeśli wstawisz strumienicę lub kawałek rury to możesz mieć problem na przeglądzie.

    600zł za katalizator to jakaś chora suma. Ja bym na Twoim miejscu kupił od jakiegokolwiek innego samochodu i wstawił.

    Poza tym na jakiej podstawie stwierdzasz, że katalizator do wymiany? Zapchany? Spaliny nie w normie?

  • #11 08 Lis 2007 12:14
    ice4fun
    Poziom 10  

    To cc jest po remoncie silnika i regulacji gaźnika (bo to aisan) i występuje brak mocy na 4 biegu-mechanik powiedział żebym sie przygotował na wymianę katalizatora, a i prędkość spadła dość znacznie. Poza tym to dobry mechanik, przynajmniej jedyny który nigdy nie próbował mnie naciągnąć na nieistniejącą usterkę i naprawdę można mu zaufać.
    Osobiście nie jestem pewien czy można zamontować katalizator z innego samochodu? Wyrażę to tak czy przypadkiem nie ma znaczenie pojemność puszki katalizatora a o kształcie już nie wspomnę?

    cena 600zł (+/- 50zł zależy gdzie)nie jest zmyślona wszędzie mi taką podają jest to cena za katalizator do cc 700 `96r bez montażu

  • #12 01 Gru 2007 11:40
    diablo-x1
    Poziom 1  

    Witam mam BMW e36 318 113km seria po wstawieniu tłumika prelotowego a za nim strumnienicy efekt był wymierny lekkie polepszenie w dolnym zakresie obrotów jednak po wstawieni chipa, wymianie filtra na stożkowy K&N i kolektora na sportowy (rurowy z kwasu) rewelacja 147km a całość poniżej 1300zł
    kolektor 560zł
    chip 260zł programowane w polsce
    filtr 150zł
    strumienica 50zł
    tłumik przelotowy 120zł
    ktoś powie 34km za 1300zł to mało jednak wystąpiło ogromne polepszenie w dolnym zakresie obrotów i jak się teraz jeżdzi.
    Więc powiem że strumienica to za mało jednak jest dobrym dodatkiem

  • #13 01 Gru 2007 11:55
    tplewa
    Poziom 35  

    diablo-x1 napisał:
    Witam mam BMW e36 318 113km seria po wstawieniu tłumika prelotowego a za nim strumnienicy efekt był wymierny lekkie polepszenie w dolnym zakresie obrotów jednak po wstawieni chipa, wymianie filtra na stożkowy K&N i kolektora na sportowy (rurowy z kwasu) rewelacja 147km a całość poniżej 1300zł
    kolektor 560zł
    chip 260zł programowane w polsce
    filtr 150zł
    strumienica 50zł
    tłumik przelotowy 120zł
    ktoś powie 34km za 1300zł to mało jednak wystąpiło ogromne polepszenie w dolnym zakresie obrotów i jak się teraz jeżdzi.
    Więc powiem że strumienica to za mało jednak jest dobrym dodatkiem


    diablo-x1 daj wykres z hamowni przed modami i po modach... wtedy bedzie mozna pogadac...

  • #14 05 Gru 2007 18:33
    dziadek-nfc
    Poziom 10  

    strumienica dziala tak ze przyspiesza gorace spaliny - wdmuchujac je wprost do tlumikow i powodujac ich przedwczesny zgon. a spaliny i tak nie zostana wydalone z ukladu wydechowego szybciej poniewaz sa ograniczone tlumikami, wiec wpadaja w zawirowania przez co w najlepszym wypadku nie zwiekszaja mocy samochodu.
    strumienica dalaby jakis efekt jezeli pozbylbys sie tlumikow i wstawil odpowiedni przelot.

  • #15 06 Gru 2007 20:20
    piotrmarczak
    Poziom 12  

    na moj rozum to przy seryjnym wydechu zamiast kata lepiej wstawic prosta rure niz strumiennice gdyz wydatek 50 zl na nia zamiast poprawiac pogarsza osiagi najlepiej wstawic nowy kata chodzby uniwersalny za 200 zl

  • #16 08 Gru 2007 00:34
    Moulder
    Poziom 23  

    A znalazł ktoś zasadę działania strumienic ?
    Bo jakoś ciężko mi sobie wyobrazić zwiększenie szybkości przepływu spalin przez cały układ wydechowy bez dostarczania pracy w tym celu. A każdy wie, że aby dostarczyć pracę do układu przepływowego trzeba tam zamontować urządzenie zwanę sprężarką (w tym przypadku raczej wentylatorem).
    No chyba że strumienica wykorzystuje w tym celu ciepło spalin i w jakiś magiczny sposób wysysa spaliny z cylindrów....

  • #17 08 Gru 2007 10:38
    piotrmarczak
    Poziom 12  

    wlasnie tak jak muwisz strumiennica to wielkie nic aby poprawic przelot w wydechu trzeba napewno uzyc inych zeczy zamiast strumiennicy chocby zalozenie calego wydechu o wiekkrzym przekroju (srednicy) jezeli chodzi o podcisnienie w wydechu co ponoc daje strumiennica to zadko pomaga moim zdaniem to kazda strumiennica to przereklamowany badziew ktory przy normalnej jezdzie do niczego niejest potrzebny a jak wiekrzosc wywnioskowala ze swoich doswiadczen zamiast poprawiac osiagi to je pogarsza

  • #18 08 Gru 2007 15:22
    ArturAmstaff
    Poziom 11  

    nawet jak zrobie to co piszecie, to co z tego ze spaliny beda szybciej wylatywac?? wzrosnie moc silnika?? bede mniej spalal??

  • #19 08 Gru 2007 19:14
    Moulder
    Poziom 23  

    Teoretycznie zmalał by "współczynnik reszty spalin" co spowodowało by wzrost wsp. napełnienia i byla by większa moc, moment obrotowy. Zużycie paliwa było by minimalnie większe.

  • #20 09 Gru 2007 16:04
    dziadek-nfc
    Poziom 10  

    ArturAmstaff napisał:
    wzrosnie moc silnika?? bede mniej spalal??

    jak juz cos to albo wzrosnie moc i spalanie. moc nie bierze sie z nikad.

  • #21 11 Gru 2007 09:50
    ice4fun
    Poziom 10  

    czyli wnioski proste: kupić rurę i mieć spokój :-)

  • #22 18 Lut 2008 22:01
    bacoliniusz
    Poziom 1  

    Siema
    potrzebuje porady, mam BMW 5231 po remapie, niedawno zatkal mi sie cat i nie jestem pewien czy mozna zastapic go strumiennica i co by to dalo temu silnikowi. jezeli mozna to jaki typ bylby najlepszy?
    dzieki.

  • #23 18 Lut 2008 23:01
    Mulat28
    Poziom 12  

    Nic nie da mamy dowody z hamowni. Wspawać rurę o tej samej średnicy co reszta ukł. wydechowego.

  • #24 09 Mar 2008 07:52
    zakamarek
    Poziom 9  

    A czy nie lepiej by było po prostu wywalić bebechy z katalizatora?
    Czy wiecie jak bardzo wzrośnie emisja spalin bez Kata a z strumienicą?
    Czy przejde przegląd jeśli pewien pan podłączy mi sąde do tłumnika końcowego? Mam 2,5 Tdi 84KM (BUS).

  • #25 09 Mar 2008 13:25
    krzys1960
    Poziom 2  

    Od okolo roku mam strumienice w Renault 1.6, 16V. Nie mam testow z hamowni, ale na drodze daje sie wyczuc wzrost momentu obrotowego. Co do mocy max. to raczej spadek. Samochod dobrze "idze" do ok. 5000 tys. obr a potem traci moment. Strumienice wcisna mi majster, powiedzial ze cat po 100 tys to juz zlom i lepiej wstawic strumienice. Jako, ze jezdze na LPG nie ma problemu ze spalinami.

  • #26 09 Mar 2008 15:01
    Mulat28
    Poziom 12  

    Nie można wywalić bebechów z kata bo w samej puszce będą duże zawirowania spalin co wiąże się ze spadkiem osiągów. Jeszcze raz napisze strumienica nic nie daje jeżeli nie wierzycie jedźcie na hamownie która powie wam prawdę:)
    Pozdrawiam.

  • #27 09 Mar 2008 16:47
    tplewa
    Poziom 35  

    Strumienica ma sens :) ale naddzwiekowa i jest ona czescia calosci - czyli zaprojektowanego pod nia ukladu wydechowego (i nie jest to do konca przelot)...

    Wszelkie inne ingerencje moga doprowadzic do pogorszenia efektu, a w skrajnych przypadkach do cofania sie spalin. Tekie cofajace sie spaliny podnosza gwaltownie temperature w komorach spalania co objawia sie wypalonymi zaworami jak i dziurami w tlokach.

    Wiec wszelkie kombinacje przy wydechu nalezy robic z glowa...

    No i to co napisalem nie dotyczy aut turbodoladowanych :)

  • #28 09 Mar 2008 18:13
    03041957
    Poziom 16  

    Re Ic4fun: przed wymianą katalizatora należy dokonać pomiaru ciśnienia spalin przed i za katalizatorem, żeby wykluczyć inne przyczyny, a nie wydawać pieniędzy w ciemno. Brak znaczącej różnicy we wskazaniach jest informacją, że katalizator jest sprawny, lub się skruszył i puszka jest pusta (to też jest możliwe), np. po wypadku, a przyczyna niewłaściwej pracy silnika leży gdzie indziej. Pozdrawiam, R.

  • #29 12 Mar 2008 13:00
    zakamarek
    Poziom 9  

    Skruszony kat zazwyczaj przytyka środkowy tumnik. Kat może się też skruszyć gdy na rozgrzany nagle pryśnie większa ilość wody spod kół.
    Tak zawirowania będą napewno gdy rozbije kata ale myśle że moc nie spadnie jeśli obecnie mam mocno wyeksploatowanego kata. MA już 250 tyś a nie był wymieniany. Jeżdże VW T4 2.5 Tdi z 99r i myśle sobie że max 130 to nie to co mi ten silnik jest w stanie dac.

  • #30 18 Mar 2008 08:13
    diablo-laguna 1.8 8v
    Poziom 1  

    WITAM,
    mam lagunke 1.8 kat. 8v LPG (zadko z niego korzystam ale jest) i niedawno zalozylem strumienice zamiast kat. i koncowy tlumik dwururke remusa. szczerze?? te wasze hamownie to moze daja prawde ...ale ja po tym nie poznaje auta. doslownie wbija w fotel... dziwne co nie?? a co do mechanikow. mam u siebbie w miescie goscia co zajmuje sie wlasnie montarzem instalacji gazowych zwyklych jak i sekwencji. sam ma storzek zamontowany w seacie toledo. poleca zamiast zwyklego filtra. tylkoze musi byc zamontowany tak jak trzeba(ma zasysac zimne powietrze a nie cieple!!) sa niektorzy co montuja storzek przy silniku i wtedy zaczynaja sie problemy.sam doswiadczylem takiego czegos... takze strumienica z tlumikiem-TAK ,storzek zamontowany poprawnie -TAK... a WILEKIE NIE dla wiejskiego tuningu czyli..aby bylo i tyle...

    POZDRAWIAM:D:idea:

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty