Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search  | Register  | Log in

This site uses cookies. Learn more about cookies and changing the settings in your browser.

Badanie ALTERNATORA OPEL OMEGA B 2,0 16v


Post new topic  This topic is locked      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Cars Search -> Badanie ALTERNATORA OPEL OMEGA B 2,0 16v
Author
Message
mcharls
Poziom 10
Poziom 10


Joined: 13 Oct 2004
Posts: 48
Location: Ślesin

Post#1 Post from the author of the topic 13 Oct 2004 20:30   

Badanie ALTERNATORA OPEL OMEGA B 2,0 16v


Witam!
Problem polega na tym,
że W pewnym momencie na konsoli zapaliła się kontrolka ładowania.
Zgasilem silnik i uruchomiłem go ponownie,
znów to samo;
kontrolka się pali a po zwiększeniu obrotów ma przebłyski typu raz mocniej a raz słabiej się pali.
Następnie stwierdziłem,
że alternator się grzeje,
sprawdziłem to przy zimnym silniku.
Prawda jest taka,
że mechanik zaproponował abym zostawił mu altern.
na trzy dni a on go zrobi.
Stwierdził,
że diody jak i regulator są napewno uszkodzone,
ale musi jeszcze sprawdzić uzwojenie.
Koszta oszacował szybko,
za wymiane mostka prostowniczego i regulatora 470zł,
gdzie nie jest pewien co do uzwojeń i tu nastepne koszta.

Mam wrażenie,
że chce mnie naciągnąć!
Nie zostawiłem mu tego alternatora.
Rozebrałem sam i zaobserwowałem,
że na jednej diodzie jest biały nalot.
Jest możliwość sprawdzić samemu co jest dokładnie uszkodzone?
Posiadam miernik,
może nim sprawdzę poszczególne elementy?
Tyle,
że nie wiem jak sprawdza się przejście itd...

Proszę o pomoc!
pozdrawiam
MAREK

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 13 Oct 2004 20:30   





Back to top
   
zatronik1
Poziom 20
Poziom 20


Joined: 21 Jun 2004
Posts: 906
Location: Opolskie

Post#2 13 Oct 2004 22:35   

Re: Potrzebny regulator napiecia OPEL OMEGA 2,0 16V 120A


Do tego alternatora można bez problemu zastosować zewnętrzny regulator
np. od poloneza.Ja tak zrobiłem i działa dobrze.Należy oczywiście usunąc
stary z altelnatora i dokonać odpowiednich przełączen wewnątrz
alternatora.Rozwiązanie to ma jeszcze tą zaletę że w niektórych regulatorach mozna dokładnie wyregulować napięcie za pomocą pr,ka.

Helpful message? + -

Back to top
   
Removed






Post#3 13 Oct 2004 22:38   

Re: Potrzebny regulator napiecia OPEL OMEGA 2,0 16V 120A


No ale bu jeszcze pasowało wiedzieć czy to jest alt. f-my Bosch czy Delco -Remy.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 13 Oct 2004 22:38   





Back to top
   
mcharls
Poziom 10
Poziom 10


Joined: 13 Oct 2004
Posts: 48
Location: Ślesin

Post#4 Post from the author of the topic 13 Oct 2004 22:58   

Re: Potrzebny regulator napiecia OPEL OMEGA 2,0 16V 120A


Delc-Remy,takiej jest firmy...
Sprubuje jutro zrobić prubę z regulatorem od poloneza!!!

Dzięki!!!!!!!!

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 13 Oct 2004 22:58   





Back to top
   
Removed






Post#5 13 Oct 2004 23:06   

Re: Potrzebny regulator napiecia OPEL OMEGA 2,0 16V 120A


Niewytrzyma-prąd wzbudzenia w tym alt to coś w okolicach 5 amper.
Regulator taki jak ten w załaczniku?

Attachments:

Helpful message? + -

Back to top
   
zatronik1
Poziom 20
Poziom 20


Joined: 21 Jun 2004
Posts: 906
Location: Opolskie

Post#6 14 Oct 2004 21:40   

Re: Potrzebny regulator napiecia OPEL OMEGA 2,0 16V 120A


W regulatorze który ja zastosowałem prądem wzbudzenia steruje
BDX53 dla którego Ic max=8A a działa bezawaryjnie już 8miesęcy.
Pozdrawiam.

Helpful message? + -

Back to top
   
mcharls
Poziom 10
Poziom 10


Joined: 13 Oct 2004
Posts: 48
Location: Ślesin

Post#7 Post from the author of the topic 14 Oct 2004 21:46   

Re: Potrzebny regulator napiecia OPEL OMEGA 2,0 16V 120A


Problem w tym,że ja nie mam pojęcia jak to podłączyć i co to to jest?
Jeżeli jest możliwość jakiegoś opisu jak to zrobić,to chętnie to zrobię.
Muszę wiedzieć jaki dokładnie ma być ten regulator,tzn.od jakiego modelu poloneza?

Dzięki za info...

Helpful message? + -

Back to top
   
zatronik1
Poziom 20
Poziom 20


Joined: 21 Jun 2004
Posts: 906
Location: Opolskie

Post#8 18 Oct 2004 22:15   

Re: JAK STWIERDZIĆ AWARIĘ ALTERNATORA OPEL OMEGA B 2,0 16v??


Podłączenie jest proste najlepiej popatrzeć do ksiązki serwisowej
poloneza jest tam schemat i szczegółowy opis.Jedyna zmiana to wyprowadzić na zewnątrz zacisk wspólny diod wzbudzenia opisany
jako "67".Regulator natomiast może być z dowolnego poloneza.
Diody mostka trójfazowego (główne) sprawdza śie tak jak wszystkie diody.

Helpful message? + -

Back to top
   
karpikel
Poziom 8
Poziom 8


Joined: 10 Dec 2003
Posts: 27

Post#9 18 Oct 2004 23:35   

Re: JAK STWIERDZIĆ AWARIĘ ALTERNATORA OPEL OMEGA B 2,0 16v??


takie objawy to prawie 100% ze mostek prostowniczy do wymiany w tym modelu bardzo trudno go zregenerowac koszt nowego około 100zł a regulator moze byc uszkodzony ale niemusi.koszt reglera to 80zł.mostek ma 6 lub 9 diód bierzesz akumulator i kontrolke czyli żarówke na 12 v.częsc mostka
[który jest wymontowany i odlutowany od uzwojenia] która jest przykrecona bezposrednio do masy alternatora czyli masa łączysz do plusa a kontrolke do minusa akumulatora a drugi koniec kontrolki na wejscie stojanu pokolei 1,2,3 bo sa trzy wejscia i na każdym wejsciu musi zaswiecic.potem odwrotnie czesc mostka masowa do minusa a kontrolke do plusa i na wejscie 1,2,3, niemoże swiecic no to trzy diody sprawdzone teraz to samo tylko zamiast czesci łaczacej do masy mostek, jest czesc mostka łaczaca do grubego przewodu + no i go do aku na minus a kontrolke do plus i na wejscie 1,2,3 musi swiecic i odwrotnie częsc plusowa mostka do plusa i przez kontrolke podajeszminus niemoże swiecic. troszeczke sie rozpisałem ale powinienes sobie teraz poradzic pamietaj ze mostek musi byc wymontowany i rozlutowany od stojanu a jak by co w sprawie przerobienia reglera to potem jak diody sprawdzisz .regulatorów w poldku jest co najmniej cztery rodzaje a 67to wejscie wzb na szczotki a zacisk układu wzbudzenia to d+ z tym że trzeba sprawdzic czy taki układ diód wzbudzenia tam jest .pozdrawiam

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 18 Oct 2004 23:35   





Back to top
   
zatronik1
Poziom 20
Poziom 20


Joined: 21 Jun 2004
Posts: 906
Location: Opolskie

Post#10 20 Oct 2004 22:37   

Re: Badanie ALTERNATORA OPEL OMEGA B 2,0 16v


Zgoda pomyłka ,zacisk 67 to szczotka natomiast zacisk wspólny diod
wzbudzenia to 15.

Helpful message? + -

Back to top
   
karpikel
Poziom 8
Poziom 8


Joined: 10 Dec 2003
Posts: 27

Post#11 21 Oct 2004 00:45   

Re: Badanie ALTERNATORA OPEL OMEGA B 2,0 16v


zgadza sie w polonezie starego typu regulator ma oznaczenie 15 a nie d+ ale tylko ten regulator na wiekszosci innych oznaczeniem jest d+.pozdrawiam.

Helpful message? + -

Back to top
   
Post new topic  This topic is locked      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Cars Search -> Badanie ALTERNATORA OPEL OMEGA B 2,0 16v
Page 1 of 1
Similar topics
Opel Omega 2.0 16V 95r. - Opel Omega X20XEV dusi się przy 4 tys. obr (12)
Opel Omega - Opel Omega 2.0 16v automat w trybie awaryjny (8)
Opel Omega B 2.5TD Terminal D+ Alternatora Valeo A13VI76 (2)
Diody mostka prostow. alternatora BOSCH 120A Opel Omega MV6 (10)
dymek z alternatora opel tigra 1.4 16v lpg (3)
Demontaż alternatora Opel astra f 1,6 16V 95r. (8)
Opel Vectra B 1.8 16v 116KM - zmiana alternatora na większy (6)
opel omega B 2 16v (6)
opel omega b 2.0 16V (2)
Opel Omega 95 AUTOMAT 2.0 16V (2)


Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Contact

Page generation time: 0.054 seconds

elektroda.pl topic RSS feed