X

Badanie ALTERNATORA OPEL OMEGA B 2,0 16v

mcharls 13 Oct 2004 20:30
  • #1 13 Oct 2004 20:30
    mcharls
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    Witam!
    Problem polega na tym,
    że W pewnym momencie na konsoli zapaliła się kontrolka ładowania.
    Zgasilem silnik i uruchomiłem go ponownie,
    znów to samo;
    kontrolka się pali a po zwiększeniu obrotów ma przebłyski typu raz mocniej a raz słabiej się pali.
    Następnie stwierdziłem,
    że alternator się grzeje,
    sprawdziłem to przy zimnym silniku.
    Prawda jest taka,
    że mechanik zaproponował abym zostawił mu altern.
    na trzy dni a on go zrobi.
    Stwierdził,
    że diody jak i regulator są napewno uszkodzone,
    ale musi jeszcze sprawdzić uzwojenie.
    Koszta oszacował szybko,
    za wymiane mostka prostowniczego i regulatora 470zł,
    gdzie nie jest pewien co do uzwojeń i tu nastepne koszta.

    Mam wrażenie,
    że chce mnie naciągnąć!
    Nie zostawiłem mu tego alternatora.
    Rozebrałem sam i zaobserwowałem,
    że na jednej diodzie jest biały nalot.
    Jest możliwość sprawdzić samemu co jest dokładnie uszkodzone?
    Posiadam miernik,
    może nim sprawdzę poszczególne elementy?
    Tyle,
    że nie wiem jak sprawdza się przejście itd...

    Proszę o pomoc!
    pozdrawiam
    MAREK
  • #2 13 Oct 2004 22:35
    zatronik1
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Do tego alternatora można bez problemu zastosować zewnętrzny regulator
    np. od poloneza.Ja tak zrobiłem i działa dobrze.Należy oczywiście usunąc
    stary z altelnatora i dokonać odpowiednich przełączen wewnątrz
    alternatora.Rozwiązanie to ma jeszcze tą zaletę że w niektórych regulatorach mozna dokładnie wyregulować napięcie za pomocą pr,ka.
  • #3 13 Oct 2004 22:38
    Removed
    Helpful post? (0)
    No ale bu jeszcze pasowało wiedzieć czy to jest alt. f-my Bosch czy Delco -Remy.
  • #4 13 Oct 2004 22:58
    mcharls
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Delc-Remy,takiej jest firmy...
    Sprubuje jutro zrobić prubę z regulatorem od poloneza!!!

    Dzięki!!!!!!!!
  • #5 13 Oct 2004 23:06
    Removed
    Helpful post? (0)
    Niewytrzyma-prąd wzbudzenia w tym alt to coś w okolicach 5 amper.
    Regulator taki jak ten w załaczniku?
  • #6 14 Oct 2004 21:40
    zatronik1
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    W regulatorze który ja zastosowałem prądem wzbudzenia steruje
    BDX53 dla którego Ic max=8A a działa bezawaryjnie już 8miesęcy.
    Pozdrawiam.
  • #7 14 Oct 2004 21:46
    mcharls
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Problem w tym,że ja nie mam pojęcia jak to podłączyć i co to to jest?
    Jeżeli jest możliwość jakiegoś opisu jak to zrobić,to chętnie to zrobię.
    Muszę wiedzieć jaki dokładnie ma być ten regulator,tzn.od jakiego modelu poloneza?

    Dzięki za info...
  • #8 18 Oct 2004 22:15
    zatronik1
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Podłączenie jest proste najlepiej popatrzeć do ksiązki serwisowej
    poloneza jest tam schemat i szczegółowy opis.Jedyna zmiana to wyprowadzić na zewnątrz zacisk wspólny diod wzbudzenia opisany
    jako "67".Regulator natomiast może być z dowolnego poloneza.
    Diody mostka trójfazowego (główne) sprawdza śie tak jak wszystkie diody.
  • #9 18 Oct 2004 23:35
    karpikel
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    takie objawy to prawie 100% ze mostek prostowniczy do wymiany w tym modelu bardzo trudno go zregenerowac koszt nowego około 100zł a regulator moze byc uszkodzony ale niemusi.koszt reglera to 80zł.mostek ma 6 lub 9 diód bierzesz akumulator i kontrolke czyli żarówke na 12 v.częsc mostka
    [który jest wymontowany i odlutowany od uzwojenia] która jest przykrecona bezposrednio do masy alternatora czyli masa łączysz do plusa a kontrolke do minusa akumulatora a drugi koniec kontrolki na wejscie stojanu pokolei 1,2,3 bo sa trzy wejscia i na każdym wejsciu musi zaswiecic.potem odwrotnie czesc mostka masowa do minusa a kontrolke do plusa i na wejscie 1,2,3, niemoże swiecic no to trzy diody sprawdzone teraz to samo tylko zamiast czesci łaczacej do masy mostek, jest czesc mostka łaczaca do grubego przewodu + no i go do aku na minus a kontrolke do plus i na wejscie 1,2,3 musi swiecic i odwrotnie częsc plusowa mostka do plusa i przez kontrolke podajeszminus niemoże swiecic. troszeczke sie rozpisałem ale powinienes sobie teraz poradzic pamietaj ze mostek musi byc wymontowany i rozlutowany od stojanu a jak by co w sprawie przerobienia reglera to potem jak diody sprawdzisz .regulatorów w poldku jest co najmniej cztery rodzaje a 67to wejscie wzb na szczotki a zacisk układu wzbudzenia to d+ z tym że trzeba sprawdzic czy taki układ diód wzbudzenia tam jest .pozdrawiam
  • #10 20 Oct 2004 22:37
    zatronik1
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Zgoda pomyłka ,zacisk 67 to szczotka natomiast zacisk wspólny diod
    wzbudzenia to 15.
  • #11 21 Oct 2004 00:45
    karpikel
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    zgadza sie w polonezie starego typu regulator ma oznaczenie 15 a nie d+ ale tylko ten regulator na wiekszosci innych oznaczeniem jest d+.pozdrawiam.
  Search 4 million + Products
Browse Products