Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Badanie ALTERNATORA OPEL OMEGA B 2,0 16v


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Szukam -> Badanie ALTERNATORA OPEL OMEGA B 2,0 16v
Autor
Wiadomość
mcharls
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 13 Paź 2004
Posty: 48
Miasto: Ślesin

Post#1 Post autora tematu 13 Paź 2004 20:30   

Badanie ALTERNATORA OPEL OMEGA B 2,0 16v


Witam!
Problem polega na tym,
że W pewnym momencie na konsoli zapaliła się kontrolka ładowania.
Zgasilem silnik i uruchomiłem go ponownie,
znów to samo;
kontrolka się pali a po zwiększeniu obrotów ma przebłyski typu raz mocniej a raz słabiej się pali.
Następnie stwierdziłem,
że alternator się grzeje,
sprawdziłem to przy zimnym silniku.
Prawda jest taka,
że mechanik zaproponował abym zostawił mu altern.
na trzy dni a on go zrobi.
Stwierdził,
że diody jak i regulator są napewno uszkodzone,
ale musi jeszcze sprawdzić uzwojenie.
Koszta oszacował szybko,
za wymiane mostka prostowniczego i regulatora 470zł,
gdzie nie jest pewien co do uzwojeń i tu nastepne koszta.

Mam wrażenie,
że chce mnie naciągnąć!
Nie zostawiłem mu tego alternatora.
Rozebrałem sam i zaobserwowałem,
że na jednej diodzie jest biały nalot.
Jest możliwość sprawdzić samemu co jest dokładnie uszkodzone?
Posiadam miernik,
może nim sprawdzę poszczególne elementy?
Tyle,
że nie wiem jak sprawdza się przejście itd...

Proszę o pomoc!
pozdrawiam
MAREK
Powrót do góry
   
zatronik1
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 821
Miasto: Opolskie

Post#2 13 Paź 2004 22:35   

Re: Potrzebny regulator napiecia OPEL OMEGA 2,0 16V 120A


Do tego alternatora można bez problemu zastosować zewnętrzny regulator
np. od poloneza.Ja tak zrobiłem i działa dobrze.Należy oczywiście usunąc
stary z altelnatora i dokonać odpowiednich przełączen wewnątrz
alternatora.Rozwiązanie to ma jeszcze tą zaletę że w niektórych regulatorach mozna dokładnie wyregulować napięcie za pomocą pr,ka.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 13 Paź 2004 22:35   





Powrót do góry
   
Gość
Poziom 26
Poziom 26





Post#3 13 Paź 2004 22:38   

Re: Potrzebny regulator napiecia OPEL OMEGA 2,0 16V 120A


No ale bu jeszcze pasowało wiedzieć czy to jest alt. f-my Bosch czy Delco -Remy.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 13 Paź 2004 22:38   





Powrót do góry
   
mcharls
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 13 Paź 2004
Posty: 48
Miasto: Ślesin

Post#4 Post autora tematu 13 Paź 2004 22:58   

Re: Potrzebny regulator napiecia OPEL OMEGA 2,0 16V 120A


Delc-Remy,takiej jest firmy...
Sprubuje jutro zrobić prubę z regulatorem od poloneza!!!

Dzięki!!!!!!!!
Powrót do góry
   
Gość
Poziom 26
Poziom 26





Post#5 13 Paź 2004 23:06   

Re: Potrzebny regulator napiecia OPEL OMEGA 2,0 16V 120A


Niewytrzyma-prąd wzbudzenia w tym alt to coś w okolicach 5 amper.
Regulator taki jak ten w załaczniku?

Załączniki:
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 13 Paź 2004 23:06   





Powrót do góry
   
zatronik1
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 821
Miasto: Opolskie

Post#6 14 Paź 2004 21:40   

Re: Potrzebny regulator napiecia OPEL OMEGA 2,0 16V 120A


W regulatorze który ja zastosowałem prądem wzbudzenia steruje
BDX53 dla którego Ic max=8A a działa bezawaryjnie już 8miesęcy.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
   
mcharls
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 13 Paź 2004
Posty: 48
Miasto: Ślesin

Post#7 Post autora tematu 14 Paź 2004 21:46   

Re: Potrzebny regulator napiecia OPEL OMEGA 2,0 16V 120A


Problem w tym,że ja nie mam pojęcia jak to podłączyć i co to to jest?
Jeżeli jest możliwość jakiegoś opisu jak to zrobić,to chętnie to zrobię.
Muszę wiedzieć jaki dokładnie ma być ten regulator,tzn.od jakiego modelu poloneza?

Dzięki za info...
Powrót do góry
   
zatronik1
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 821
Miasto: Opolskie

Post#8 18 Paź 2004 22:15   

Re: JAK STWIERDZIĆ AWARIĘ ALTERNATORA OPEL OMEGA B 2,0 16v??


Podłączenie jest proste najlepiej popatrzeć do ksiązki serwisowej
poloneza jest tam schemat i szczegółowy opis.Jedyna zmiana to wyprowadzić na zewnątrz zacisk wspólny diod wzbudzenia opisany
jako "67".Regulator natomiast może być z dowolnego poloneza.
Diody mostka trójfazowego (główne) sprawdza śie tak jak wszystkie diody.
Powrót do góry
   
karpikel
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: 27

Post#9 18 Paź 2004 23:35   

Re: JAK STWIERDZIĆ AWARIĘ ALTERNATORA OPEL OMEGA B 2,0 16v??


takie objawy to prawie 100% ze mostek prostowniczy do wymiany w tym modelu bardzo trudno go zregenerowac koszt nowego około 100zł a regulator moze byc uszkodzony ale niemusi.koszt reglera to 80zł.mostek ma 6 lub 9 diód bierzesz akumulator i kontrolke czyli żarówke na 12 v.częsc mostka
[który jest wymontowany i odlutowany od uzwojenia] która jest przykrecona bezposrednio do masy alternatora czyli masa łączysz do plusa a kontrolke do minusa akumulatora a drugi koniec kontrolki na wejscie stojanu pokolei 1,2,3 bo sa trzy wejscia i na każdym wejsciu musi zaswiecic.potem odwrotnie czesc mostka masowa do minusa a kontrolke do plusa i na wejscie 1,2,3, niemoże swiecic no to trzy diody sprawdzone teraz to samo tylko zamiast czesci łaczacej do masy mostek, jest czesc mostka łaczaca do grubego przewodu + no i go do aku na minus a kontrolke do plus i na wejscie 1,2,3 musi swiecic i odwrotnie częsc plusowa mostka do plusa i przez kontrolke podajeszminus niemoże swiecic. troszeczke sie rozpisałem ale powinienes sobie teraz poradzic pamietaj ze mostek musi byc wymontowany i rozlutowany od stojanu a jak by co w sprawie przerobienia reglera to potem jak diody sprawdzisz .regulatorów w poldku jest co najmniej cztery rodzaje a 67to wejscie wzb na szczotki a zacisk układu wzbudzenia to d+ z tym że trzeba sprawdzic czy taki układ diód wzbudzenia tam jest .pozdrawiam
Powrót do góry
   
zatronik1
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 821
Miasto: Opolskie

Post#10 20 Paź 2004 22:37   

Re: Badanie ALTERNATORA OPEL OMEGA B 2,0 16v


Zgoda pomyłka ,zacisk 67 to szczotka natomiast zacisk wspólny diod
wzbudzenia to 15.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 20 Paź 2004 22:37   





Powrót do góry
   
karpikel
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 10 Gru 2003
Posty: 27

Post#11 21 Paź 2004 00:45   

Re: Badanie ALTERNATORA OPEL OMEGA B 2,0 16v


zgadza sie w polonezie starego typu regulator ma oznaczenie 15 a nie d+ ale tylko ten regulator na wiekszosci innych oznaczeniem jest d+.pozdrawiam.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Szukam -> Badanie ALTERNATORA OPEL OMEGA B 2,0 16v
Strona 1 z 1
Podobne tematy
OPEL OMEGA 97r. 20.16v (3)
Opel Omega B 1997rok 2.0 16V (2)
Opel Omega 95 AUTOMAT 2.0 16V (2)
opel omega B 2 16v (6)
opel omega b 2.0 16V (2)
dymek z alternatora opel tigra 1.4 16v lpg (3)
Diody mostka prostow. alternatora BOSCH 120A Opel Omega MV6 (10)
Opel Omega - Opel Omega 2.0 16v automat w trybie awaryjny (8)
opel omega 1997r 20.16v (1)
Problem opel omega 2.0, 16V (10)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.092 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony