Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Sonda Lambda a duze spalanie benzyny/LPG

Glimmeratti 13 Sty 2011 20:20
  • #1 13 Sty 2011 20:20
    Glimmeratti
    Poziom 7  

    Witam,ostatnio zauważyłem,że mój samochód przy silniku 1,4 ma strasznie duże spalanie na 100km spalił okolo 19L gazu i 5 Litrów benzyny na której samochód aby odpalam i wyjeżdżam z podwórza na ulice,resztę trasy robie już na gazie.Gdzieś na forum wyczytałem,że może być to wina Sondy Lambda.Posiadam sonde 1 przewodową.Moje pytanie to jak sprawdzić sprawność owej sondy i jakie są dla niej prawidłowe parametry.Dodam też,że na wolnych obrotach zauważyłem delikatne skoki obrotów bez dodawania gazu

  • #2 13 Sty 2011 20:57
    domellus
    Poziom 28  

    Podaj jeszcze szczegółowe dane na temat swojego samochodu, jaka instalacja gazowa itd (regulamin). Bez tych danych niejednokrotnie jest ciężko cokolwiek powiedzieć bo wróżki tutaj nie zaglądają, silniki 1,4 ma wiele samochodów :)

  • #3 13 Sty 2011 22:33
    Glimmeratti
    Poziom 7  

    Samochód : Opel Kadett 1,4 rok prod. 1991

    Dane instalacji LPG :
    Reduktor BRC typu TECHNO nr S7629
    Zbiornik typu STANKO nr. 406/3059
    Data montazu 2003r

  • #4 13 Sty 2011 23:04
    michkl7
    Poziom 9  

    Możesz sondę sprawdzić miernikiem napięcia w czasie pracy silnika powinna wykazywać napięcie od 0 do 1 v napięcie to powinno być pływające to wtedy ona jest ok. Radziłbym ci ją tak sprawdzić jeżeli niema takiego napięcia jest prawdopodobnie uszkodzona oczywiście najlepiej jest to do sprawdzenia w trakcie pracy silnika na benzynie na gazie jak byś sprawdzał a miałbyś rozregulowany parownik sonda nie pokaże nic. Jeżeli masz to napięcie to spróbuj rozłączyć akumulator na kilka minut jeżeli wskoczył jakiś błąd może się wykasuje a autko wróci do normy.

  • #5 13 Sty 2011 23:10
    Glimmeratti
    Poziom 7  

    co do tego akumlatora to wlasnie przypomnialem sobie,że kiedyś po przekręceniu zaplonu na desce rozdzielczej niezapalila sie zadna kontrolka,nie działały żadne światła,kompletnie nic,tak jak by mi ktoś akumlator za......Po wyjęciu na chwile styku od masy wszystko wróciło do normy...czy wtedy mogło coś sie rozregulować i dlatego teraz tak dużo pali ?

  • #6 13 Sty 2011 23:31
    michkl7
    Poziom 9  

    Spróbuj sprawdzić tą sondę i rozłącz akum.na klemie + . Ciężko powiedzieć czy w tedy coś ci się stało jak opisujesz może miałeś jakieś chwilowe przepięcie na instalacji może klema nie łączyła.

  • #7 15 Sty 2011 17:08
    Glimmeratti
    Poziom 7  

    Sonda sprawdzona napięcie skakało miedzy 0 a 1 V na ciepłym silniku,czyli chyba dobra.Macie jeszcze jakies pomysly ?:>

  • #8 15 Sty 2011 17:46
    lowin55
    Poziom 12  

    Gdzieś wyczytałem ,że od 0,5 do 1V mieszanka traktowana jest jako bogata.
    Powinno tak być kiedy mocno dodasz gazu.Podczas hamowania silnikiem napięcie powinno być bliskie 0.

  • #9 15 Sty 2011 19:36
    Glimmeratti
    Poziom 7  

    Sonda byla sprawdzana na wolnych obrotach na biegu jalowym,miernikiem,który mial zakres pomiaru do 750V i raz pokazywał 0V a raz 1V innych napięc nie pokazywał....A jakbym odłączył całkowicie sonde i zrobił 100 km bez niej i sprawdzil czy spalanie spadlo ?

  • #10 16 Sty 2011 23:58
    michkl7
    Poziom 9  

    Po odłączeniu sondy komp.w aucie i tak będzie w trybie awaryjnym co do sterownika gazu nie powiem ale myślę że raczej nie spadnie a raczej wzrośnie zużycie gazu chyba że do sterownika masz jakąś emulacje sondy wprowadzoną. Czy po przełączeniu na gaz sonda też podaje pływające nap. jak tak to na parowniku jest dobrze wysterowany może masz jakąś nieszczelność.A co do wskazywania sony po dodaniu gazu nap. nie powinna wrócić z powrotem tylko zachowa się tak z lekkim opóźnieniem.

  • #11 17 Sty 2011 01:07
    zeimp
    Moderator Samochody

    A ja myślę, że albo robisz krótkie trasy i silnik nie zdąży się nagrzać, albo "gubisz gaz (jakaś nieszczelność w przewodach gumowych, lub sam reduktor), poza tym sprawdż szczelność wszystkich połączeń pomiędzy zbiornikiem a reduktorem przewodów miedzianych, może się któryś poluzował i powolutku gaz się ulatnia (do tego zadania nadaje się woda z mydłem, jeśli nie posiadasz specjalnego środka w spreyu). Poza tym masz jeszcze nos i generalnie (niezbyt profesjonalnie ale też) można wstępnie powąchać spaliny i będzie czuć czy autko pluje gazem... No przyczyn może być wiele ciężko wszystkie opisać np. jeśli w parowniku/ reduktorze membrana jest obklejona parafiną to też będzie miało duży wpływ na spalanie. Tak więc pisz co posprawdzałeś i powoli dojdziemy co samochodzik bolało :) Pozdrawiam.

  • #12 17 Sty 2011 06:12
    dino777
    Poziom 25  

    w Twoim przypadku lambada nie ma wpływu na spalanie gazu, poszukaj tak jak mówił zeimp, ewentualnie wyreguluj instalację jak jesteś pewien reduktora, że jest OK

  • #13 17 Sty 2011 11:08
    SkylineR91
    Poziom 14  

    W tych silnikach, przy takim spalaniu, możliwe jest także uszkodzenie czujnika temperatury, silnik pracuje jakby był ciągle "na ssaniu".

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty