X

VW passat b5 1.9 TDi 110km AFN brak MOCY.

18 Jan 2011 13:05 MAMarcinMrn1985
  • #1 18 Jan 2011 13:05
    MarcinMrn1985
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Witam.Mam taki problem ze... ostatnio jak jechałem to stracił moc i gdzieś do 2800 obrotów i koniec.Ale jak zgaszę auto i zapale znowu ma moc do wtedy aż nie przyciśne pedału gazu i znowu odcina.Podpinałem silnik pod vaga i wykazał błąd 575.Pytalem się znajomego mówil ze to w turbinie kierowniczki zastane.Miał ktoś z was taki przypadek?nie wiem od czego zaczać? *vw passat 1.0 tdi 110km AFN 98r
  • #2 18 Jan 2011 14:05
    kajaba autoserwis
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    tak kolego masz przeładowanie i ecu tnie dawki. Sprawdź czy sztangla przy turbo się nie tnie. Jeśli tak to geometria w turbo do czyszczenia. Może byćteż zaworek N75 albo wężyki podciśnieniowe.
  • #3 18 Jan 2011 14:21
    cynio333
    Level 18  
    Helpful post? (-1)
    Trochę poszukaj, jest tego mnóstwo na forum, chociażbyTo view the material on this forum you must be logged in.
    wpisz w szukajce 00575 AFN i będziesz miał jako taki pogląd
  • #4 18 Jan 2011 16:55
    MarcinMrn1985
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    dzięki za odpowiedz.przewody sprawdziłem te podciśnieniowe i te gumowe powymieniałem są ok.czujniki podłaczyłem pod aku i słychać jak otwierają i zamykają.jutro się biorę za Turbinę w takim razie.
  • #5 18 Jan 2011 20:40
    Marczak
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Jak Ci to nie pomoże to sprawdź czy paliwo Ci gdzieś nie ucieka lub czy filtr paliwa nie jest przytkany. Miałem raz przypadek, że odcinało moc z braku paliwa ,a nie przeładowania.
  • #6 18 Jan 2011 22:49
    T5
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Marczak wrote:
    Jak Ci to nie pomoże to sprawdź czy paliwo Ci gdzieś nie ucieka lub czy filtr paliwa nie jest przytkany. Miałem raz przypadek, że odcinało moc z braku paliwa ,a nie przeładowania.
    I był błąd przeładowania w ecu?:D
  • #7 18 Jan 2011 23:00
    ukixx
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Marczak wrote:
    Jak Ci to nie pomoże to sprawdź czy paliwo Ci gdzieś nie ucieka lub czy filtr paliwa nie jest przytkany. Miałem raz przypadek, że odcinało moc z braku paliwa ,a nie przeładowania.

    z braku paliwa nie wywali żadnego błędu, a tym bardziej przeładowania

    poza tym oprócz kierownic w turbinie czy N75 przyczyną powstania błędu 00575 i przejścia samochodu w tryb awaryjny może być też dziurawy wąż gdzieś między turbiną a kolektorem ssącym, żeby wiedzieć na 100% to trzeba zobaczyć co się dzieje podczas jazdy w gr. 011
  • #8 18 Jan 2011 23:57
    zeimp
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    ukixx: W przypadku pękniętego przewodu między turbiną czujnik ciśnienia doładowania wyłapie błąd i jeszcze jedno, że przy tej usterce o której piszesz silnik cały czas nie będzie miał mocy, a tutaj raz ma raz nie.
    A skoro kolega sprawdził zawór N75, przewody podciśnieniowe i ramię w gruszce to pozostaje tylko kierownica i turbinie. Dodam, że to coraz częstsza usterka...
  • #9 19 Jan 2011 17:32
    rh.rally
    Level 18  
    Helpful post? (+1)
    Może być również uszkodzona gruszka (ale przy tych objawach raczej mało prawdopodobne. Też stawiałbym na przeładowanie w wyniku zacinających się żaluzji), która jest przy turbinie, to właśnie nią steruje N75, a ona ciągnie sztangą, która rusza żaluzjami.
    Spróbuj na początek rozruszać sztange, powinna chodzić swobodnie w zakresie 2,5-3 cm.
    Potem próbuj jeździć z gazem w podołodze na wysokich biegach, może uda Ci się bez czyszczenia, że wróci do normy.
    Jeśli nie, pozostaje wyciągnięcie turba i jak wyżej już napisano czyszczenie.

    P.S Sztanga jest pod gruszką w Passacie z góry widzisz wężyk idący z N75 a z dołu będziesz widział sztange. Dlatego do rozruszania pomocyne jest kanał lub podnośnik :)
  • #10 20 Jan 2011 00:27
    ukixx
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    zeimp: jeżeli pęknięcie jest niewielkie to wirnik turbiny będzie kręcił się szybciej i utrzyma ciśnienie oraz dużego spadu mocy nie odczuje i potem wywali błąd z powodu przekroczonej różnicy kontrolnej (ilość powietrza-ciśnienie)

    chociaż w tym przypadku raczej na pewno będą zapieczone kierownice, dopisałem tylko co jeszcze może być przyczyną powstania błędu 00575, ale dzięki za dopełnienie
  • #11 20 Jan 2011 10:52
    carrot
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Jaki problem wprowadzić sterownik w gr 011 w BS wleźć do kanału i popatrzeć co się dzieje
  • #12 21 Jan 2011 21:29
    ukixx
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    w BS to możesz sobie kąt wtrysku sprawdzić i pracę EGR, to co się dzieje z turbiną to tylko podczas jazdy w trybie MB (Measuring Blocks, bloki wartości mierzonych), w prawdzie w BS 011 wartości mierzone zmieniają się po zmianie położenia kierownic ale te zmiany są zbyt małe żeby dać prawdziwy obraz tego co się dzieje z turbiną więc jedynie jak kierownice stoją na amen to w BS zobaczysz, a jak się tylko przycinają w jednym miejscu to będzie widać dopiero podczas jazdy
  • #13 02 Feb 2011 20:03
    MarcinMrn1985
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam nie odzywalem sie bo nie mialem czasu.Sztanga sie otwiera 1cm na maksa widze jak chodzi.to moze byc gruszka?
  • #14 02 Feb 2011 23:26
    ukixx
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Sztanga ma chodzić ok 2cm, gruszka jest ok, zrób logi dynamiczne grup 003 i 011, każdej oddzielnie.
  • #15 03 Feb 2011 11:02
    MarcinMrn1985
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ok postaram sie dzisiaj albo jutro zrobic to
  • #16 08 Feb 2011 16:46
    szadkosie
    Level 8  
    Helpful post? (+1)
    Witam. Mam passata b5 1,9 afn . Jak kupiłem auto w lato, samochód raz na jakiś czas przeładowywał turbinę. Po rozłączeniu kluczyka z powrotem jest dobrze. Kupiłem n75 ,ale za wiele to nie pomogło.Przyszła zima i praktycznie od trzeciego biegu powyżej dwóch tysięcy nie dało się jeździć. Teraz kilka dni jest temperatura na plusie , i auto jeździ wiele lepiej ,a turbine wywala sporadycznie. Czy turbina jest do czyszczenia ?A może mogę coś jeszcze zrobić . Acha sztanga gruszki wydaje mi się że 2 cm, nie przesuwa się.Na moje oko to około 1cm i pod koniec z takim "pyknięciem" ze 2 milimetry.
  • #17 08 Feb 2011 16:53
    trans-serwis
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Sprawdź gruchę a potem ewentualnie czyść turbinę.
  • #18 08 Feb 2011 22:12
    MarcinMrn1985
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam wszytskich.No i ja mam ten sam problem heeh.Pojechalem osatnio za warszawe w jedna strone stracil mi 3 razy moc musiaelm zgasic auto i zapalic.Wracalem to juz ani razu nie tracil.Ja tego czujnika tzn zaworka N75 nawet nie wymieniam bo sprawdzalem go jak tyka pod AKu.No i teraz zbieram sie ale czas mi nie pozwala na wyjecie turbiny.Odrazu odpsize jak wyjme i dam zdjecie jak wygladala w srodku.i zaloze i zobacze.Zrobie tez Lagi.ale narazie czas mi na nic nie pozwala.
  • #19 08 Feb 2011 22:53
    sharkey
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Zrob logi, moze rozruszales kierownice dynamiczna jazda i nie trzeba rozbierac turbiny.
  • #20 08 Feb 2011 23:11
    MarcinMrn1985
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Dobra moge zrobic tylko dokladny opis tego potrzebuje poniewaz tego nigdy nie robilem
  • #21 14 Feb 2011 19:55
    MarcinMrn1985
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    witam.nie mialem kompa do Logow.dlatego wyjolem turbine i mam 2 pytania.Jak ma chodzic gruszka przy turbinie.Mam ja w reki i ja wciskam i nie wiem czy ma ciezko sie wciskac czy lekko?a druga sprawa walcze teraz w garazu zeby dojsc do kierownic ale jest strasznie zapieczona.Pukalem delikatnie mlotkiem grzalem palnikiem i mi nic nie pomaga Macie jakis fachowy Pomysl?
  • #22 14 Feb 2011 21:53
    zeimp
    Moderator Samochody
    Helpful post? (+1)
    Ma się wciskać z oporem, a co do "rozebrania" turbin, to chyba nie ma jednoznacznej zasady jak ją rozpołowić, kiedy jest zapieczona. Po prostu trzeba moczyć, grzać i ewent. można użyć jakiegoś młoteczka, aby ją "opukać" delikatnie i raczej puści. Kwestia cierpliwości i uwagi, aby nie uszkodzić wirnika i samych śmigiełek. Tak jak robiłeś, to jest właśnie prawidłowe postępowanie, czasami jest lekko a czasami ło żesz kur,...
  • #23 14 Feb 2011 23:41
    MarcinMrn1985
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    *****ZEIMP****** dzieki za odpowiedz.udalo mi sie rozpolowic tak jak mowisz cierpliwosc grzanie stukanie delikatnie.Ok czyli gruszka mi wlasnie z oporem chodzi to jest OK.Kierownice mialem zastane wymylem wszytsko teraz tak fajnie pracuja leciutko chodza mam zdjecia jak by ktos chcial.i zlozylem ja.Jutro postaram sie zalozyc w auto i zobaczymy co to pomoglo.w 90% temat bedzie zamkniety bo z tego co widze to jednak byly kierownice.
  • #24 16 Feb 2011 22:15
    MarcinMrn1985
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Temat Uwazam za Zamkniety.Po czyszczeniu w Turbinie Kierownic auto wrocilo do Normy.Nie traci juz mocy i lepiej chodzi tak mi sie wydaje.W razie pytan co do przebiegu wyjecia turbiny i czyszczenia sluze pomoca.Dziekuje Wszytskim za Wypowiedzi.
  • #25 16 Feb 2011 22:50
    kabaran
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Bardzo dużo jest przypadków utraty mocy podczas jazdy w silnikach 1.9 TDI. W większości przypadków są to zapieczone kierownice. Po przeczyszczeniu ich samochód faktycznie lepiej reaguje na "dodanie gazu". I wydaje mi się że płynniej chodzi silnik. Zabieg nie jest ciężki do wykonania, więc można samemu pokusić się o przeczyszczenie.
  • #26 18 Feb 2011 18:47
    bodek1010
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Czy ktoś mi podpowie jak sprawdzić czujnik doładowania turbiny umieszczony w przewodzie dolotowym od strony ścianko grodziowej (no chyba, że to jest czujnik od czegoś innego)? Może ktoś ma numery tego czujnika? Staram się namierzyć powód utraty mocy. Zaworki N18 i N75 sprawne, sztanga chodzi, a na bloku 11 wartości potrafią być zadziwiające tzn: ma być 1200 mbar, a mam 2200 mbar przy obrotach 3500 - 4000 obrotów.Podejrzewam czujnik doładowania, ale nie mam pewności.
    Silnik oczywiście 1,9 AFN - jakby ktoś pytał :-)
  • #27 19 Feb 2011 08:53
    badyl666
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Witam. bodek1010 odejmij ciśnienie atmosferyczne które ma około 1000mbar.
  • #28 19 Feb 2011 10:35
    Sztomel
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    bodek1010 wrote:
    na bloku 11 wartości potrafią być zadziwiające tzn: ma być 1200 mbar, a mam 2200 mbar przy obrotach 3500 - 4000 obrotów.Podejrzewam czujnik doładowania, ale nie mam pewności.
    Silnik oczywiście 1,9 AFN - jakby ktoś pytał :-)


    Nie podałeś czy wartość 1200 mbar to wartość faktyczna po odliczeniu ciśnienia atmosferycznego czy też taka jaka została wyświetlona w logu bo jeśli to drugie to niestety nie jest to możliwe przy tej prędkości obrotowej silnika. Silnik AFN ale nie napisałeś, który rocznik gdyż w starszych czujnik MAP jest w sterowniku silnika a w nowszych jest zintegrowany z czujnikiem temperatury powietrza i znajduje się w rurze dolotu powietrza doładowanego. Jeśli masz możliwość wykonać log dynamiczny grupy 010 to zrób go i wklej link do niego a wtedy będzie widać czy winny jest ten czujnik G71 i jak kształtuje się rzeczywiste ciśnienie doładowania.
  • #29 25 Feb 2011 07:58
    scyhe
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Quote:
    Temat Uwazam za Zamkniety.Po czyszczeniu w Turbinie Kierownic auto wrocilo do Normy.Nie traci juz mocy i lepiej chodzi tak mi sie wydaje.W razie pytan co do przebiegu wyjecia turbiny i czyszczenia sluze pomoca.Dziekuje Wszytskim za Wypowiedzi.


    Witam, Kolego podziel się proszę informacjami jakie narzędzia potrzebne są do wyjęcia turbiny i na co zwrócić uwagę przy jej wyciąganiu?

    W jaki sposób czyściłeś środek? Papier ścierny? jakieś płyny?
    Wymieniałeś przy montażu turbo jakieś uszczelki ?

    Czuje, że mnie też czeka ten los...
    Swoją drogą ciekawe jest to, że przeładowania występują głównie zimą przy niskich temp. ( przynajmniej u mnie )
  • #30 02 Mar 2011 08:58
    bodek1010
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    kolego poszukaj na forum passata lub golfa w dziale warsztat albo google. Jest tam cały opis wraz ze zdjęciami. Ja po przeanalizowaniu tego materiału bez problemu wyczyściłem swoje turbo i auto śmiga "jak nowe":D. Nie zdziw się jak po wyczyszczeniu turbo i odpaleniu silnika auto przez kilka minut będzie kopciło na biało lub niebiesko - to normalne, bo turbo wypala wszystkie środki użyte do jego wyczyszczenia.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products