Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Vw Polo 1.2 12v. Nierówna praca silnika.

kulka2103 22 Sty 2011 21:59
  • #1 22 Sty 2011 21:59
    kulka2103
    Poziom 7  

    Mam problem z Polo.
    Po uruchomieniu auta nierówna praca silnika.
    Chodzi jak na dwóch świecach.
    Jak się rozgrzeje silnik to jest wszystko ok.
    Wymieniłem cewki, rozrząd, świece, czujnik położenia wałków i lipa nic nie pomogło.
    Mam zainstalowaną instalacje gazową.
    Zrobiłem na niej około 70 tyś i do tej pory było wszystko ok.
    Nie mam pomysłu?
    Nawet tydzień stał w serwisie i nic nie pomogli, skasowali tylko 1200 zł.
    Samochód jest z 2008 roku.
    Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem?

  • #2 22 Sty 2011 23:10
    car centre
    Poziom 18  

    Możesz sprawdzić czy rezystencja czujnika temperatury silnika zmienia się proporcjonalnie do temperatury skoro problemy związane są z temperaturą silnika. Na gazie i na benzynie masz tak samo?
    Skoro serwis długo szukał i nic nie znalazł to warto sprawdzić jak by ci auto chodziło na podmienionym sterowniku.
    Może też ogrzewanie sondy lambda ci nie działa więc zanim się silnik nie nagrzeje to sterownik nie wylicza dobrze mieszanki.

  • #3 23 Sty 2011 00:03
    kinus
    Poziom 12  

    Bo to ASO :) a jaka instalacja gazowa? sekwencja czy zwykła? problem może przecież kryć się właśnie w instalacji lub skutkach jej użytkowania. silnik 1.2 trzycylindrowy nie należy do najtrwalszych. znajomy ma taka polówke na nauce jazdy z identycznym silnikiem z lpg i już robił głowice i wymieniał wtryski od sekwencji:/

  • #4 23 Sty 2011 00:11
    zeimp
    Moderator Samochody

    Sądzą po roczniku i kilometrach, to mi się nasuwa myśl, że to auto zatrzymuje się tylko na święta i serwisowanie (normalna obsługa okresowa). No cóż - bywa. Co do problemu, to zmierz dokładnie ciśnienie na cylindrach (umiejętnie), na zimnym silniku i podaj dane tutaj. Mam jeszcze dwa pytania, z jakiej przyczyny był wymieniany rozrząd i skoro był w serwisie i nie naprawili, to za co zapłaciłeś 1200zł.???

  • #5 23 Sty 2011 00:15
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    kinus napisał:
    Bo to ASO :)


    Nie ASO, tylko klient dup..., dlaczego zapłacił i odebrał auto skoro niesprawne jest?

    Ja tego jakoś pojąć nie mogę... Gdyby telewizor oddał do naprawy, a po odebraniu nadal nie działał to też na forum szukałby pomocy? Czy telewizor oddał znów do fachowca?

  • #6 23 Sty 2011 07:51
    kulka2103
    Poziom 7  

    Dzięki spóbuje może to mu pomoze.

  • #7 23 Sty 2011 23:06
    toku74
    Poziom 30  

    zeimp dobrz prawi. silniki mizerne. najpierw ciśnienie, zawór EGR czyszczenie i sprawdzenie. w tych silnikach ciężko cokolwiek stwierdzić. ja ostatnio wojowałem z kolejnym i co się okazało? po 130 tyś km owal na trzecim cylindrze. oleju tyle co skoda 105 pobierał.

  • #8 24 Sty 2011 07:47
    kulka2103
    Poziom 7  

    Przemo9826 napisał:
    kinus napisał:
    Bo to ASO :)


    Nie ASO, tylko klient dup..., dlaczego zapłacił i odebrał auto skoro niesprawne jest?

    Ja tego jakoś pojąć nie mogę... Gdyby telewizor oddał do naprawy, a po odebraniu nadal nie działał to też na forum szukałby pomocy? Czy telewizor oddał znów do fachowca?

    Wzieli za ustawienie rozrządu, powiedzieli że był zle ustawiony o ząbek przestawiony..wymiana filtra paliwa..robocizna ponad stówę za godzine..
    U nich jak komuter nic nie pokazuje to wsystko jest ok...

  • #9 25 Sty 2011 13:40
    kazikszprycha
    Poziom 10  

    sprawdź ciśnienie w cylindrach może brakuje ciśnienia jak jest zimny

  • #10 25 Sty 2011 18:13
    sputnik1
    Poziom 16  

    Ale chwila, w tym silniku jest łańcuszek a nie pasek, jak przeskoczy (a zdarza się to w nich) to chodzi jak na dwóch cylindrach albo i wcale.

  • #11 25 Sty 2011 21:46
    kazikszprycha
    Poziom 10  

    sprawdź może ustawienie punktów na rozrządzie czy ci się nie zmieniły przy odpalaniu na pycha czy przy zaciągu

  • #12 11 Lut 2011 06:57
    kulka2103
    Poziom 7  

    Wszysto sprawdziłem nawet wymieniłem komputer, jest troszkę lepiej ale jeszcze spada z oorotów jak dodam gazu i puszę pedał . Może ktoś wie czy to może być czujnik filtra węglowego? Takie też słysze podpowiedzi.ciśnienie jest ok.

  • #13 11 Lut 2011 12:51
    carrot
    Moderator Samochody

    Jak łańcuch przeskoczy, co jest nagminne w tych silnikach, to w ogóle nie zapala.
    Poza tym sterownik tego silnika wykrywa wypadanie zapłonów na poszczególnych cylindrach więc nie wierzę, żeby w pamięci nie było żadnych błędów

  • #14 05 Wrz 2011 08:37
    kulka2103
    Poziom 7  

    Witam.
    Mam przerąbanego VW POLO 1.2 6V, i mam problem z nim non stop.
    Muszę go rozgrzać do 90 stopni inaczej nie ma jazdy,nierówno pracuje silnik tak jak by na dwuch tłokach a nawet na jednym,gaśnie,po prostu nie ma jazdy. dopiero jak go rozgrzeje do 90 stopni no to idzie normalnie .ale pózniej go muszę zgasić no i jedzie normalnie. Już mi ręce opadają do tego auta.Proszę o pomoc ,co to może być. Muwią że to zawory, ale ja nie jestem pewien.

  • #15 05 Wrz 2011 09:51
    enauto
    Poziom 29  

    kulka2103 napisał:
    Mam zainstalowaną instalacje gazową.Zrobiłem na niej około 70 tyś i do tej pory było wszystko ok..Nie mam pomysłu..Nawet tydzień stał w serwisie i nic nie pomogli

    Od stycznia nic nie zrobiłeś ?

  • #16 05 Wrz 2011 10:04
    kulka2103
    Poziom 7  

    wymieniony był rozrząd,cewki,świece. i wcześniej to było tak że jak złapał tylko temperatury 20./30 stopni to szedł. A teraz to 90 inaczej nie ma szans. i na dodatek trzeba go zgasić i dopiero idzie.

  • #17 05 Wrz 2011 11:48
    enauto
    Poziom 29  

    Jaki olej jest w silniku ? Może gęsty ?
    Powinno się zweryfikować głowicę, oczywiście po zdjęciu.

    kinus napisał:
    problem może przecież kryć się właśnie w instalacji lub skutkach jej użytkowania. silnik 1.2 trzycylindrowy nie należy do najtrwalszych. znajomy ma taka polówke na nauce jazdy z identycznym silnikiem z lpg i już robił głowice i wymieniał wtryski od sekwencji:/

  • #18 05 Wrz 2011 12:34
    kulka2103
    Poziom 7  

    olej 5 w 50 wymieniany co 10 tys km..

    Dodano po 2 [minuty]:

    był w 2 serwisach . i teraz mi jeden gość podpowiedział że mogą być zawory natpalone.
    może tak być?

  • #19 05 Wrz 2011 12:45
    enauto
    Poziom 29  

    kulka2103 napisał:
    teraz mi jeden gość podpowiedział że mogą być zawory natpalone.
    może tak być?

    Może, ale żeby to sprawdzić trzeba zdjąć głowicę.

  • #20 05 Wrz 2011 12:53
    kulka2103
    Poziom 7  

    ok. dzięki .
    właśnie tak mam zrobić.

  • #21 24 Paź 2011 16:37
    o2blady
    Poziom 1  

    Witam w moim przypadku polo pracuje nierówno na benzynie bez względu na temperaturę i wyrzuca błąd ubogiej mieszanki na pierwszej sądzie wgrałem nową mapę do sterownika benzyny i trochę pomogło i zaczął w miarę normalnie palić a w twoim przypadku nie wiem jaką masz instalację gazową i jakie wtryskiwacze gazu.Podejrzewam zbyt ubogą mieszankę benzyny.Może to być spowodowane bogatą mieszanką gazu i uszkodziło to program.Jakie masz czasy wtrysku benzyny a jakie lpg.Spróbuj zubożyć mieszankę gazu tak aby korektory benzyny były cały czas na plusie.Przejedz z tysiąc km i obserwuj czy się coś poprawia praca na benzynie.

  • #22 25 Gru 2011 18:59
    mjprzem
    Poziom 9  

    Przypadkowo natrafilem na ten watek...
    o tym silniku vw niemozna za wiele dobrego powiedziec... sa z nim same problemy poczawszy od rozrzadu.

    Przyjrzyjcie sie tej fotce
    http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=133264&page=2
    http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=27855&d=1309155601
    Przebieg-75kkm
    silnik vW 1.2 samochod skoda fabia 2006
    upalone zawory
    sprezania
    1-11bar
    2-6bar
    3-14bar
    Po zrobieniu glowicy-wymiana prowadnic+zawory
    bez wymiany gniazd-gniazda byly ok
    1,2,3 -15 bar

  • #23 25 Gru 2011 19:26
    Usunięty
  • #24 01 Mar 2012 14:37
    mjprzem
    Poziom 9  

    proba olejowa sie nie sprawdzi bo tloki sa wklesle ;)
    w starych silnikach proby olejowe mozna robic ale nowe konstrukcje maja roznie wyprofilowane tloki i to sie nie sprawdza pozatym sa inne pewniejsze sposoby.

  • #25 02 Mar 2012 16:02
    faceta
    Poziom 13  

    Przecież po ścianach trzeba lać

  • #26 02 Mar 2012 16:14
    carrot
    Moderator Samochody

    Eee tam, rozchlapie sobie w czasie kręcenia rozrusznikiem

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty