X

Vw Polo 1.2 12v. Nierówna praca silnika.

kulka2103 22 Jan 2011 21:59
  • #1 22 Jan 2011 21:59
    kulka2103
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Mam problem z Polo.
    Po uruchomieniu auta nierówna praca silnika.
    Chodzi jak na dwóch świecach.
    Jak się rozgrzeje silnik to jest wszystko ok.
    Wymieniłem cewki, rozrząd, świece, czujnik położenia wałków i lipa nic nie pomogło.
    Mam zainstalowaną instalacje gazową.
    Zrobiłem na niej około 70 tyś i do tej pory było wszystko ok.
    Nie mam pomysłu?
    Nawet tydzień stał w serwisie i nic nie pomogli, skasowali tylko 1200 zł.
    Samochód jest z 2008 roku.
    Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem?
  • #2 22 Jan 2011 23:10
    car centre
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Możesz sprawdzić czy rezystencja czujnika temperatury silnika zmienia się proporcjonalnie do temperatury skoro problemy związane są z temperaturą silnika. Na gazie i na benzynie masz tak samo?
    Skoro serwis długo szukał i nic nie znalazł to warto sprawdzić jak by ci auto chodziło na podmienionym sterowniku.
    Może też ogrzewanie sondy lambda ci nie działa więc zanim się silnik nie nagrzeje to sterownik nie wylicza dobrze mieszanki.
  • #3 23 Jan 2011 00:03
    kinus
    Level 12  
    Helpful post? (+1)
    Bo to ASO :) a jaka instalacja gazowa? sekwencja czy zwykła? problem może przecież kryć się właśnie w instalacji lub skutkach jej użytkowania. silnik 1.2 trzycylindrowy nie należy do najtrwalszych. znajomy ma taka polówke na nauce jazdy z identycznym silnikiem z lpg i już robił głowice i wymieniał wtryski od sekwencji:/
  • #4 23 Jan 2011 00:11
    zeimp
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Sądzą po roczniku i kilometrach, to mi się nasuwa myśl, że to auto zatrzymuje się tylko na święta i serwisowanie (normalna obsługa okresowa). No cóż - bywa. Co do problemu, to zmierz dokładnie ciśnienie na cylindrach (umiejętnie), na zimnym silniku i podaj dane tutaj. Mam jeszcze dwa pytania, z jakiej przyczyny był wymieniany rozrząd i skoro był w serwisie i nie naprawili, to za co zapłaciłeś 1200zł.???
  • #5 23 Jan 2011 00:15
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    kinus wrote:
    Bo to ASO :)


    Nie ASO, tylko klient dup..., dlaczego zapłacił i odebrał auto skoro niesprawne jest?

    Ja tego jakoś pojąć nie mogę... Gdyby telewizor oddał do naprawy, a po odebraniu nadal nie działał to też na forum szukałby pomocy? Czy telewizor oddał znów do fachowca?
  • #6 23 Jan 2011 07:51
    kulka2103
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki spóbuje może to mu pomoze.
  • #7 23 Jan 2011 23:06
    toku74
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    zeimp dobrz prawi. silniki mizerne. najpierw ciśnienie, zawór EGR czyszczenie i sprawdzenie. w tych silnikach ciężko cokolwiek stwierdzić. ja ostatnio wojowałem z kolejnym i co się okazało? po 130 tyś km owal na trzecim cylindrze. oleju tyle co skoda 105 pobierał.
  • #8 24 Jan 2011 07:47
    kulka2103
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (-1)
    Przemo9826 wrote:
    kinus wrote:
    Bo to ASO :)


    Nie ASO, tylko klient dup..., dlaczego zapłacił i odebrał auto skoro niesprawne jest?

    Ja tego jakoś pojąć nie mogę... Gdyby telewizor oddał do naprawy, a po odebraniu nadal nie działał to też na forum szukałby pomocy? Czy telewizor oddał znów do fachowca?

    Wzieli za ustawienie rozrządu, powiedzieli że był zle ustawiony o ząbek przestawiony..wymiana filtra paliwa..robocizna ponad stówę za godzine..
    U nich jak komuter nic nie pokazuje to wsystko jest ok...
  • #9 25 Jan 2011 13:40
    kazikszprycha
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    sprawdź ciśnienie w cylindrach może brakuje ciśnienia jak jest zimny
  • #10 25 Jan 2011 18:13
    sputnik1
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Ale chwila, w tym silniku jest łańcuszek a nie pasek, jak przeskoczy (a zdarza się to w nich) to chodzi jak na dwóch cylindrach albo i wcale.
  • #11 25 Jan 2011 21:46
    kazikszprycha
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    sprawdź może ustawienie punktów na rozrządzie czy ci się nie zmieniły przy odpalaniu na pycha czy przy zaciągu
  • #12 11 Feb 2011 06:57
    kulka2103
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Wszysto sprawdziłem nawet wymieniłem komputer, jest troszkę lepiej ale jeszcze spada z oorotów jak dodam gazu i puszę pedał . Może ktoś wie czy to może być czujnik filtra węglowego? Takie też słysze podpowiedzi.ciśnienie jest ok.
  • #13 11 Feb 2011 12:51
    carrot
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Jak łańcuch przeskoczy, co jest nagminne w tych silnikach, to w ogóle nie zapala.
    Poza tym sterownik tego silnika wykrywa wypadanie zapłonów na poszczególnych cylindrach więc nie wierzę, żeby w pamięci nie było żadnych błędów
  • #14 05 Sep 2011 08:37
    kulka2103
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Witam.
    Mam przerąbanego VW POLO 1.2 6V, i mam problem z nim non stop.
    Muszę go rozgrzać do 90 stopni inaczej nie ma jazdy,nierówno pracuje silnik tak jak by na dwuch tłokach a nawet na jednym,gaśnie,po prostu nie ma jazdy. dopiero jak go rozgrzeje do 90 stopni no to idzie normalnie .ale pózniej go muszę zgasić no i jedzie normalnie. Już mi ręce opadają do tego auta.Proszę o pomoc ,co to może być. Muwią że to zawory, ale ja nie jestem pewien.
  • #15 05 Sep 2011 09:51
    enauto
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    kulka2103 wrote:
    Mam zainstalowaną instalacje gazową.Zrobiłem na niej około 70 tyś i do tej pory było wszystko ok..Nie mam pomysłu..Nawet tydzień stał w serwisie i nic nie pomogli

    Od stycznia nic nie zrobiłeś ?
  • #16 05 Sep 2011 10:04
    kulka2103
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    wymieniony był rozrząd,cewki,świece. i wcześniej to było tak że jak złapał tylko temperatury 20./30 stopni to szedł. A teraz to 90 inaczej nie ma szans. i na dodatek trzeba go zgasić i dopiero idzie.
  • #17 05 Sep 2011 11:48
    enauto
    Level 29  
    Helpful post? (-1)
    Jaki olej jest w silniku ? Może gęsty ?
    Powinno się zweryfikować głowicę, oczywiście po zdjęciu.

    kinus wrote:
    problem może przecież kryć się właśnie w instalacji lub skutkach jej użytkowania. silnik 1.2 trzycylindrowy nie należy do najtrwalszych. znajomy ma taka polówke na nauce jazdy z identycznym silnikiem z lpg i już robił głowice i wymieniał wtryski od sekwencji:/
  • #18 05 Sep 2011 12:34
    kulka2103
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (+1)
    olej 5 w 50 wymieniany co 10 tys km..

    Dodano po 2 [minuty]:

    był w 2 serwisach . i teraz mi jeden gość podpowiedział że mogą być zawory natpalone.
    może tak być?
  • #19 05 Sep 2011 12:45
    enauto
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    kulka2103 wrote:
    teraz mi jeden gość podpowiedział że mogą być zawory natpalone.
    może tak być?

    Może, ale żeby to sprawdzić trzeba zdjąć głowicę.
  • #20 05 Sep 2011 12:53
    kulka2103
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    ok. dzięki .
    właśnie tak mam zrobić.
  • #21 24 Oct 2011 16:37
    o2blady
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Witam w moim przypadku polo pracuje nierówno na benzynie bez względu na temperaturę i wyrzuca błąd ubogiej mieszanki na pierwszej sądzie wgrałem nową mapę do sterownika benzyny i trochę pomogło i zaczął w miarę normalnie palić a w twoim przypadku nie wiem jaką masz instalację gazową i jakie wtryskiwacze gazu.Podejrzewam zbyt ubogą mieszankę benzyny.Może to być spowodowane bogatą mieszanką gazu i uszkodziło to program.Jakie masz czasy wtrysku benzyny a jakie lpg.Spróbuj zubożyć mieszankę gazu tak aby korektory benzyny były cały czas na plusie.Przejedz z tysiąc km i obserwuj czy się coś poprawia praca na benzynie.
  • #22 25 Dec 2011 18:59
    mjprzem
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Przypadkowo natrafilem na ten watek...
    o tym silniku vw niemozna za wiele dobrego powiedziec... sa z nim same problemy poczawszy od rozrzadu.

    Przyjrzyjcie sie tej fotce
    http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=133264&page=2
    http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=27855&d=1309155601
    Przebieg-75kkm
    silnik vW 1.2 samochod skoda fabia 2006
    upalone zawory
    sprezania
    1-11bar
    2-6bar
    3-14bar
    Po zrobieniu glowicy-wymiana prowadnic+zawory
    bez wymiany gniazd-gniazda byly ok
    1,2,3 -15 bar
  • #23 25 Dec 2011 19:26
    Removed
    Helpful post? (0)
    kulka2103 wrote:
    właśnie tak mam zrobić.
    Lepiej zacznij od pomiaru ciśnienia sprężania. Także z próbą olejową.
  • #24 01 Mar 2012 14:37
    mjprzem
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    proba olejowa sie nie sprawdzi bo tloki sa wklesle ;)
    w starych silnikach proby olejowe mozna robic ale nowe konstrukcje maja roznie wyprofilowane tloki i to sie nie sprawdza pozatym sa inne pewniejsze sposoby.
  • #25 02 Mar 2012 16:02
    faceta
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Przecież po ścianach trzeba lać
  • #26 02 Mar 2012 16:14
    carrot
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Eee tam, rozchlapie sobie w czasie kręcenia rozrusznikiem
  Search 4 million + Products
Browse Products