Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Zetor 7745 alternator. Jak rozebrać, jak podłączyć diody?


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Kosz -> Kosz Archiwum -> Zetor 7745 alternator. Jak rozebrać, jak podłączyć diody?
Autor
Wiadomość
rzemyk90
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 373

Post#1 Post autora tematu 25 Sty 2011 15:33   

Zetor 7745 alternator. Jak rozebrać, jak podłączyć diody?


Witam.

Kupilem nowy alternator.

Na poczatku zle go podlaczylem, diody oraz regulator ulegly uszkodzeniu. Przyczyna tej awari, byla stopiona wiazka kabli razem ze soba, co mozna rozumiec, ze przewod od kontrolki ladowania dostal mase bezposrednio i niestety poszlo.

Teraz mam prosbe. Moglby ktos mi dokladnie napisac, jak rozebrac alternator, krok po kroku, oraz jak podlaczyc diody. Wiem, korzystalem z wyszukiwarki, bylo tam o rozbieraniu alternatora, rowniez o podlaczaniu diod, ale bez wbudowanego regulatora napiecia. Ja chce miec 100 % pewnosci. I jeszcze mam takie kojne pytanie, odnosnie kontrolki. Jak ona ma byc dokladnie podlaczona? Przewod D+ na jakiej zasadzie dziala? Odcina mase? Czy daje prad? Jaki biegun powinien byc przy tym podlaczony?

Wiem, ze mogblym oddac alternator do specjalistycznego warsztatu, ale chcialbym sie nauczyc troche podstaw z elektroniki.

Z gory dziekuje, pozdrawiam.
Powrót do góry
   
Ad


Ad


Post# 25 Sty 2011 15:33   



Powrót do góry
   
Zico63
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 2711
Miasto: Bielsko-Biała

Post#2 25 Sty 2011 18:24   

Re: Zetor 7745 alternator


Proponuję dokumentować sobie zdjęciami każdy etap prac, znakować wzajemne położenie części itd.
Cała różnica w porównaniu z alternatorem z regulatorem nie wbudowanym polega na odkręceniu dwóch wkrętów mocujących regulator i jego wyjęciu na początku prac.
Tu jest szkic jak powinien wyglądać pełen schemat podłączeń tego regulatora.
Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany
Powrót do góry
   
rzemyk90
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 373

Post#3 Post autora tematu 25 Sty 2011 19:40   

Re: Zetor 7745 alternator


Ten szkic jest prawidlowy na 100 % ? Dobrze, a jak wyglada sytuacja przelutowywania diod?? Jakies wzkazowki, porady, na co zwrocic uwage, czy cos trzeba jeszcze zrobic oprocz przelutowania?
Powrót do góry
   
Zico63
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 2711
Miasto: Bielsko-Biała

Post#4 25 Sty 2011 20:20   

Re: Zetor 7745 alternator


To szkic na 101%, z zastrzeżeniem iż minus jest na masie - ale tak tam chyba jest.
Do lutowania potrzebna jest precyzyjna i MOCNA lutownica, "marketowa" made in PRC odpada. Diody najlepiej Kolega wymieni w komplecie, w tzw "mostku", operacja sprowadzi się do rozlutowania i wlutowania końców uzwojeń; z lutowaniem pojedynczych diod dałem sobie już spokój.
Powrót do góry
   
rzemyk90
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 373

Post#5 Post autora tematu 14 Lut 2011 20:33   

Re: Zetor 7745 alternator. Jak rozebrać, jak podłączyć diod


Witam.

Wkoncu znalazlem troche czasu, zeby poskladac ten alternator. No wiec tak :

-Wlutowalem nowy mostek diodowy, jak opisano wyzej w poscie.
-jest nowy reg napiecia czeski RNS -55a 14v (trzeci z kolei)

I mam problem.
Mianowicie za 1 odpaleniem , nie zgasla kontrolka od ladowania. Zgasla dopiero jak na krotko ja pobudzilem. Po przez zarowke podlaczylem styk od kontrolki z glownym na alternatorze.(moze dlatego ze 1 uruchomienie) Alternator zalapal, silnik spadl z obrotow delikatnie. No ale nie laduje jak powinien . Na 900 rpm ma 15,2 v, 1500 16,5 v , 2000 rpm 17,8. Po wlaczeniu swiatel, napiecie srednio spada o 1 volt . Ladowanie sie zapala, jezeli wartosc spada ponizej 14,1v ( okolo 500 rpm) I dlaczego tak sie dzieje ?

- moze aku bylo nie doladowane, bo przez okolo 2 tyg bylo rozladowane czesciowo.
- moze jest za male ?? 125 A
-moze dlatego tak sie dzieje ze sa nowe szczotki na reg i musza sie dotrzec do tulejki ??
- co sie stanie jezeli bede jezdzil tak caly dzien z malymi przerwami z wylaczeniem silnika?

Alternator podczas pracy silnika przez 20 minut na 800 rpm, ( rozgrzewalem silnik (-8stopni )zeby nie palowac, bo szkoda ) nastepnie przez 10 min na 1500 rpm, po dotknieciu reka byl cieply, nie byl goracy tak ze parzyl. Reki nie ogrzal , ani nie oparzyl.

I co wy na to??

Pozdrawiam.
Powrót do góry
   
krzysiek7
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 1339
Miasto: Nibylandia

Post#6 14 Lut 2011 21:19   

Re: Zetor 7745 alternator. Jak rozebrać, jak podłączyć diod


Dalej masz uszkodzony alternator. Oddaj go do naprawy komuś, kto się na tym zna bo sam sobie z tym raczej nie poradzisz.
Powrót do góry
   
Zico63
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 2711
Miasto: Bielsko-Biała

Post#7 14 Lut 2011 21:26   

Re: Zetor 7745 alternator. Jak rozebrać, jak podłączyć diod


Witam! Tak jak Kolega Krzysiek7 pisze, jest tam jeszcze jakieś inne uszkodzenie - po włożeniu regulatora lampka musi swiecić, bez żadnych "czarów" ze strony właściciela. Już to jest objawem głębiej położonego "kłopotu", bo trudno uwierzyć by trzeci kolejny regler był także uszkodzony...
Tu, w tym wypadku pozostaje proponowane wyjście: elektryk :cry:
Powrót do góry
   
rzemyk90
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 373

Post#8 Post autora tematu 14 Lut 2011 22:33   

Re: Zetor 7745 alternator. Jak rozebrać, jak podłączyć diod


No ale co tam jeszcze moze byc uszkodzone ??

Dodano po 40 [sekundy]:

Piszcze bo mnie to ciekawi :)

Dodano po 12 [minuty]:

Dodam jeszcze ze ta kontrolka teraz normalnie gasnie kiedy uruchomie silnik, i zapala sie zaraz jak zgasze . Chyba akumulator mi jutro nie wybuchnie co? Bede na swiatelkach smigac :)
Powrót do góry
   
Zico63
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 2711
Miasto: Bielsko-Biała

Post#9 14 Lut 2011 22:52   

Re: Zetor 7745 alternator. Jak rozebrać, jak podłączyć diod


Czy mostek prostowniczy zawierał wszystkie 9 diod czy tylko 3 maleńkie?
Możliwe jest bowiem uszkodzenie diod(y) mocy, uzwojenia, przebicia. Ale raczej jeszcze coś innego, co pozwala regulatorowi ustanawiać tak wysokie napięcie.
Jeśli miernik pokazuje prawidłowo, jest to za duże napięcie dla akumulatora, włączenie świateł ratuje troszkę sytuację - ale cały układ jest niepewny i jeśli coś bardziej zawiedzie - skok napięcia na powiedzmy 20V nie będzie przez Kolegę zauważony. Nie jeździłbym tak zbyt długo...
Powrót do góry
   
rzemyk90
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 373

Post#10 Post autora tematu 14 Lut 2011 23:09   

Re: Zetor 7745 alternator. Jak rozebrać, jak podłączyć diod


O taka odp mi chodzilo:) Jeszcze w traktorze mam takie swiatla, ktore zabieraja sporo pradu i napewno wyrowna sie ladowanie ponizej 15 v. No ale jak wczesniej spalilem te diody i reg to tylko to bylo wymienione i gosciu ktory sie tym zajmowal mowil ze jest ok, i trzyma 14.4v . Ale jak podlaczylem to znowu ta sama bajka co dzis wam przedstawilem... Ew moge zalozyc wieksze kolko na alternatorze zeby mniej krecil obrotow i mniej ladowal...
Powrót do góry
   
Zico63
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 2711
Miasto: Bielsko-Biała

Post#11 14 Lut 2011 23:18   

Re: Zetor 7745 alternator. Jak rozebrać, jak podłączyć diod


Nie, już bez przesady z tym kółkiem, lepiej w kierunku podpięcia jakiegoś obciążenia: światło robocze z halogena p-mgłowego, czyli 55W.
A miernik jest pewny? Bo gdyby zawyżał o 2V to by wszystko grało (no, prawie)! Gdyby tak podskoczyć do sąsiada i sprawdzic innym woltomierzem?
Sprawdza się napięcie po przynajmniej 10 minutach pracy, tak by wyeliminować odchyłki powodowane ewentualnym rozładowaniem akumulatora i nienagrzaniem alternatora.
I jeszcze pytanie o to kółko: jakie jest przełożenie silnik:alternator. Obroty to Kolega podał silnika czy alternatora?
Powrót do góry
   
rzemyk90
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 373

Post#12 Post autora tematu 15 Lut 2011 00:19   

Re: Zetor 7745 alternator. Jak rozebrać, jak podłączyć diod


Obroty to sa podane silnika. Woltomierz mam zwykly za 24 zl kupiony w agromie. w samochodzie, w innym sprzecie , pokazywal ladowanie w granicach od 14.1 v do 14.4v. Urzadzenie jest praktycznie nowe, wiec mysle ze dziala poprawnie. Nawet pokazuje te same parametry ladowania kiedy samochod jest pod vaga podlaczony.
Jescze zauwazylem jedna rzecz. Na wlaczonych swiatlach, przy obrotach w zakresie 1500-1800 delikatnie, ledwie co widac, zauwazalne jest zjawisko migajacej ze stala czestotliwoscia lampki od ladowania.
No ale mam jeszcze takie pytanie- dlaczego u goscia zajmujacego sie regeneracja alternatorow ladowal idealnie , rowne 14.4 v a u mnie takie cuda sie dzieja? Rozrusznik moze miec cos wspolnego?? Bo jest zalozony nowy, z tej samej firmy. Przewod glowny zasilajacy od alternatora jest polaczony bezposredno z przewodem zasilajacym rozrusznik, ktory ten z kolei jest prowadzony bezposrednio z akumulatora. Mam nowy wylacznik masy.

Dodano po 5 [minuty]:

Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany To jest ten mostek ktory wymienialem.
Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany

I tu regulator.

Wiem ze 15.5 v ladowania to naprawde jest ok, zwlaszcza w zime , bo wtedy ladowanie jest wieksze. No ale dlaczego dalej podbija pod 17v. Co sie stanie jak wstawie wiekszy akumulator?? Np 145a?

Dodano po 2 [minuty]:

Mostek posiada 6 diod o srednicy 13 mm.
Powrót do góry
   
Zico63
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 2711
Miasto: Bielsko-Biała

Post#13 15 Lut 2011 08:16   

Re: Zetor 7745 alternator. Jak rozebrać, jak podłączyć diod


Jest parę rzeczy, które jeszcze może Kolega przebadać, opiszę je po południu. Jeśli jednak ma Kolega w pobliżu elektryka, naprawdę w tym wypadku można doń podjechać. Ma on, bo z tym robi, "w szufladzie" kilka różnych części które może wkładać na próbę aż się dojdzie do uszkodzenia (tak jest w elektryce) a Kolega będzie kupował co raz to nowe, trafiając i trafiając?
Ma też troszkę wiedzy; widząc to czy owo - wie czy tak ma być.


Witam po przerwie!
Żarzenie kontrolki może mieć dwie przyczyny: uszkodzona dioda wzbudzenia, ta mała w środku mostka - trudno widoczna, albo zbyt duża różnica napięć gdy alternator zasuwa do prawie 18V!
I Kolega nie odpowiedział jak z przełożeniem napędu. Najprościej, niech Kolega poda średnice kół pasowych silnika i altka.
Jak już pisałem, kilka spraw może Kolega zbadać:
Na wstępie bierzemy żarówkę kontrolną i prostownik i sprawdzamy przepływ prądu: plus prostownika do jednego przewodu żaróweczki; drugi przewód żaróweczki do śruby B+ a minus prostownika do obudowy – nie może świecić. Odwracamy bieguny prostownika – może, powinna świecić.
Plus na śrubę B+ a minus na zacisk D+ nie może świecić. Odwracamy bieguny prostownika, ma świecić.
Po wymontowaniu regulatora i po odlutowaniu mostka z diodami, dostępne będą końce uzwojeń. Używamy miernika, który musi mieć sprawną, silną baterię. Po ustawieniu miernika na pomiar oporu (zakres 200 Ω) mierzy się przepływ między uzwojeniami, między każdym z końców; przepływ powinien być praktycznie bez oporu, taka wartość jak przy zetknięciu sond miernika (faktyczna wartość to ok. 0,1 Ω, na granicy czułości przyrządu). To kontrola ciągłości uzwojeń. Niestety, tu jest pierwszy problem, nie do pokonania w domu: nie da się sprawdzić ewentualnego zwarcia między zwojami.
Następnie mierzy się ewentualność zwarcia stojana do masy czyli obudowy. Badamy miernikiem przepływ między każdym z końców uzwojeń a MASĄ – przepływu NIE MOŻE BYĆ, musi być ∞ (nieskończoność).
Dalszym punktem do zmierzenia jest wirnik czyli tu są pierścienie ślizgowe, zwane przez poniektórych niepoprawnie komutatorem. Między sobą oba pierścienie powinny wykazywać ok. 3 Ω (zależnie od typu alternatora, od 2,5 do 4 Ω). Nie powinno być 0,0 Ω czyli zwarcie ani też ∞. Teraz jeszcze każdy z pierścieni do masy. Nie może być żadnego przepływu!
I to by było chyba wszystko, co może Kolega sprawdzić w domu, przed wizytą u fachowca. Jeśli jest naprawdę specem, ma on np. sprzęt do sprawdzenia uzwojeń na przebicie i innych badań, co już w domu wykonać się nie da, a posiadanie tak specjalistycznego sprzętu w domu jest nieopłacalne: ich wartość równa się wartości kilku(-dziesięciu) alternatorów. Ale nawet te kilka badań potrafi… zaoszczędzić nam sporo kasy. Gdy rzucimy takimi określeniami jak „badałem wirnik na zwarcie z masą” czy „badałem przepływ między zaciskami B+ i D+ oraz masą” – uzyskamy inne spojrzenie fachowca na nas; nie przyjechał już „Jeleń” do oskubania ale gość co coś „czai”, „kuma”.
Natomiast nie wiem czy zdjęcia z linków podanych przez Kolegę to przykłady czy też faktyczne części które Kolega kupił. Np. regulator wygląda na inny niż oryginalny czeski, mostek ma konektor (to D+ chyba, jak dobrze widzę) z diody ujemnej, też dziwna sprawa. Czy to jest D+ czy może inne oznaczenie tam się znajduje. Czy to aby nie B- albo D-, po prostu czy to nie jest masa, z chęcią stosowana przez Czechów? Do tego kabelek od śruby B+ : do regulatora on idzie czy do kondensatora odkłóceniowego, takiej małej kosteczki - bo nie widać jednoznacznie na fotce z początku tematu, pierwszej fotce Kolegi.
I sprawdzić starannie czy układ jest wykonany w/g tego rysunku, który wstawiłem.
I to już chyba wszystko, potem złożyć - a jak nie działa, wyprawa do elektryka.
Powrót do góry
   
rzemyk90
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 373

Post#14 Post autora tematu 15 Lut 2011 21:04   

Re: Zetor 7745 alternator. Jak rozebrać, jak podłączyć diod


dzieki Tobie za taka odp. Alternator jest identyczny jak na zdjeciu.
Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany

Jeszcze przypomniala mi sie jedna rzecz:

Regulator napiecia mam nowy z jednym przewodem, ktory jest zakonczony na koncu plastikowa izalacja . Na zdjeciu ten przewod z lewej strony. Natomiast nie mam tego przewodu z prawej , ktory jest podlaczany do glownego przewodu. Pan w sklepie mi powiedzial ze to nie ma zadnego znaczenia.
Powrót do góry
   
Zico63
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 2711
Miasto: Bielsko-Biała

Post#15 15 Lut 2011 21:18   

Re: Zetor 7745 alternator. Jak rozebrać, jak podłączyć diod


No nic, jutro muszę być w składnicy rolniczej, zerkne na te czeskie altki - może jeszcze na coś wpadnę.
Na razie - jak pisałem, no i życzę powodzenia!
Powrót do góry
   
rzemyk90
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 373

Post#16 Post autora tematu 15 Lut 2011 21:22   

Re: Zetor 7745 alternator. Jak rozebrać, jak podłączyć diod


Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany

Taki siedzial u mnie fabrycznie.

Dodano po 2 [minuty]:

Napisz mi jeszcze jak mozesz, czy faktycznie jest roznica pomiedzy tymi reg?? Napewno jest to samo, z 2 kabelkami czy z jednym??
Powrót do góry
   
Zico63
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 2711
Miasto: Bielsko-Biała

Post#17 15 Lut 2011 21:24   

Re: Zetor 7745 alternator. Jak rozebrać, jak podłączyć diod


Właśnie, a teraz kabelka nie ma; a jak Kolega tam spiął śrubę B+ z D+ to coś tam ruszyło - czyżby to niewłaściwy zamiennik sprzedano Koledze?
Kurzcze blade! Podjadę jutro do Skody, co o tym fancie powiedzą - wszak sprzedaja te fanty.
I dopiszę jeszcze tak: robiłem kilka altków od Skody, nie miały tego kabelka w reglerze i chodziły pięknie. Mało tego, na Skodowskie regulatory są narzekania że ŁADUJĄ ZA MAŁO! Po 13,5V zaledwie; a tu u Kolegi taki wynik! Gdyby to były gole w piłce nożnej to by sie można cieszyć:D

No to zobaczymy, co jutro nam przyniesie...
Powrót do góry
   
rzemyk90
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 373

Post#18 Post autora tematu 15 Lut 2011 21:28   

Re: Zetor 7745 alternator. Jak rozebrać, jak podłączyć diod


No wlasnie. Za 1 razem nie ruszyl, musialem mu pomoc. A teraz normalnie sam sie wbudza.
Powrót do góry
   
robokop
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 16882
Miasto: Płońsk/Warszawa

Post#19 15 Lut 2011 21:32   

Re: Zetor 7745 alternator. Jak rozebrać, jak podłączyć diod


W tym traktorze istnieje coś takiego jak przekaźnik kontrolki ładowania najprawdopodobniej, dlatego PnP będzie tylko alternator Magneton/Pal taki jak oryginalny. W przeciwnym wypadku trzeba przerabiać instalację.
Powrót do góry
   
rzemyk90
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 373

Post#20 Post autora tematu 15 Lut 2011 21:34   

Re: Zetor 7745 alternator. Jak rozebrać, jak podłączyć diod


Przekaznik mam ominiety, kontrolka jest bezposrednio poprowadzona nowym przewodem z altka.
Powrót do góry
   
viper555
spec od auto-elektro
spec od auto-elektro


Dołączył: 05 Gru 2002
Posty: 4385

Post#21 16 Lut 2011 07:01   

Re: Zetor 7745 alternator. Jak rozebrać, jak podłączyć diod


rzemyk90 napisał:
No wlasnie. Za 1 razem nie ruszyl, musialem mu pomoc. A teraz normalnie sam sie wbudza.


Normalne,regulator musi zostać spolaryzowany.P
Powrót do góry
   
Zico63
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 2711
Miasto: Bielsko-Biała

Post#22 16 Lut 2011 13:02   

Re: Zetor 7745 alternator. Jak rozebrać, jak podłączyć diod


Krótko tylko napiszę: Nie ma w Bielskich sklepach regulatorów z widocznym na fotce drugim kabelkiem, do śruby B+, są tylko te standardowe a o tamtych nie słyszano.
Tak więc pozostaje ta kontrola alternatora i... elektryk.
Powrót do góry
   
rzemyk90
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 373

Post#23 Post autora tematu 16 Lut 2011 16:22   

Re: Zetor 7745 alternator. Jak rozebrać, jak podłączyć diod


Hm. Zamowie z allegro i sprawdze.
Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany
Powrót do góry
   
viper555
spec od auto-elektro
spec od auto-elektro


Dołączył: 05 Gru 2002
Posty: 4385

Post#24 16 Lut 2011 17:12   

Re: Zetor 7745 alternator. Jak rozebrać, jak podłączyć diod


Regulator regulatorem nie ma znaczenia wszystkie dobre są zależne od producenta, ten z podwójnym przewodem jest zamienialny na te z pojedynczym.P
Powrót do góry
   
rzemyk90
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 373

Post#25 Post autora tematu 16 Lut 2011 19:31   

Re: Zetor 7745 alternator. Jak rozebrać, jak podłączyć diod


Ale ten drugi przewod zakonczony z kolkiem , ktory jest podlaczany do glownego zasilajacego pobiera prad , i "mowi" regulatorowi jakie jest aktualne napiecie , a on ma zadanie je wyrownac. Przynajmiej tak mi sie wydaje, choc na pradach sie nie znam.
Powrót do góry
   
rzemyk90
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 373

Post#26 Post autora tematu 17 Lut 2011 19:28   

Re: Zetor 7745 alternator. Jak rozebrać, jak podłączyć diod


No wiec tak :
Dzwonilem do pana, ktory sprzedaje reg napiecia z dwoma przewodami . Powiedzial mi ze wystepuja dwa typy prawie tych samych alternatorow, roznica jest w reg napiecia. Jezeli w oryginale byl na 2 przewody to taki powinilismy zainstalowac, jezeli na jeden to na jeden. Jezeli zrobimy na odwrot to moze byc cos nie tak. Tak mi wytlumaczyl. No wiec , dzis bylem w agromie u siebie, i byl czeski altek z reg z dwoma przewodami, ale jak chcialem sam taki reg to mieli z jednym przewodem. Ten pan od skody mi mowil ze z jednym przewodem to jest starego typu, a z dwoma od nowego.

Poszperalem troche na allegro, i patrze , jest alternator nowy skodowski z regulatorem starego typu (jeden przewod) i zaraz rzucil mi sie w oczy przewod ktory lączy B+ i B-. To jest ten altek :
Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany
lub Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany


A tu altenator nowego typu :
Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany
dokladnie taki mam.

W tym altku starego typu, przy tym przewodzie widac jakas kosteczke, jakis kondesator to jest , opornik lub cos w tym stylu.

Bo wg mnie, moj alternator zachowuje sie tak, jakby reg napiecia wcale nie reagowal na natezenie produ ktore wytwarza altek.

Co o tym sadzicie??
Powrót do góry
   
Zico63
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 2711
Miasto: Bielsko-Biała

Post#27 17 Lut 2011 20:20   

Re: Zetor 7745 alternator. Jak rozebrać, jak podłączyć diod


Tak też mi się wydaje. Dokładnie pisząc - na napięcie jakie alter wytwarza.
Natomiast ta kosteczka to kondensator przeciwzakłóceniowy, stosowany jeszcze w Golfie 2 i nie jest konieczny do prawidłowego działania.
Tak mi się wydaje, że wypuścili regulatory z już wbudowanym kondensatorem. Jeśli regulator nie dostaje takiej informacji, coś jest jeszcze nie tak z alternatorem.
Powrót do góry
   
rzemyk90
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 373

Post#28 Post autora tematu 17 Lut 2011 22:39   

Re: Zetor 7745 alternator. Jak rozebrać, jak podłączyć diod


Nie dostaje bo nie ma jak. Przeciez teraz mam niedobry regulator do mojego altka. Wiec czeka mnie zmniana reg albo poprowadzenie przewodu.

Dodano po 5 [minuty]:

Jutro przeloze dolny przewod z kondesatorem od znajomego i zobaczymy czy bedzie poprawa. Nie usmiecha mi sie kupowac reg na dwa przewody, bo jest taki jeden na allegro, a cena dosc spora.
Powrót do góry
   
Zico63
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 2711
Miasto: Bielsko-Biała

Post#29 17 Lut 2011 23:44   

Re: Zetor 7745 alternator. Jak rozebrać, jak podłączyć diod


Jeśli jest ta możliwość, warto ją wykorzystać.

A jest możliwość by w tym akurat alternatorze lampka kontrolna była łączona nie do plusa poprzez stacyjkę ale (przez np. przekaźnik) do minusa? Nie spotkałem się z tym jeszcze...
Powrót do góry
   
mczapski
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 4175
Miasto: Warszawa

Post#30 18 Lut 2011 07:29   

Re: Zetor 7745 alternator. Jak rozebrać, jak podłączyć diod


Specjalnego doświadczenia z czeskimi urządzeniami nie mam. Ale wiem, że spotyka się regulatory komutujące plusem lub minusem. A z tym wiąże się sposób podłączenia do mostka i instalacji. Wprawdzie wiedziałem, że właśnie Felicja ma regulację minusem, ale przecież to nie musi być reguła. Ponadto ten regulowany minusem potrzebuje zasilenia z instalacji i stąd przewód. Ale generalnie po odpowiednim podłączeniu oba regulatory winny pracować poprawnie.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Kosz -> Kosz Archiwum -> Zetor 7745 alternator. Jak rozebrać, jak podłączyć diody?
Strona 1 z 2 Idź do strony 12  Następny
Podobne tematy
Jak nazywają się diody takie jak w pilocie od telewizora? (2)
Jak rozebrać podnośnik paleciaka? (2)
Jak rozebrać akumulator wkrętarki (10)
Shimano DH-3N20 jak to rozebrać?. (2)
Ploter frezujący SERON 1325 jak rozebrać głowicę (1)
Parametry tej diody. Jak sprawdzić parametry diody ze zdjęcia? (6)
Jak mocować diody led do przewodów ?? (3)
Jak zrobić diody rgb? Wartości elementów. Połączenie diod. (2)
Kompresor - jak podłączyć. (10)
Obrotomierz, Jak podłączyć? (11)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.117 seconds

elektroda.pl temat RSS